Kinderfeestje peuters

19-09-2018 09:51 136 berichten
Onze peuter is uitgenodigd voor zijn eerste kinderfeestje. Peuter is net 2 jaar, jarige wordt 2 jaar. Ik dacht dat dit pas vanaf de basisschool werd gedaan?

Het is bij een kindje van het kdv thuis van 14-19 uur. Er komen zo’n 8 peuters, een clown en iemand die gezichten beschilderd. Mij lijkt het echt een heel slecht idee qua duur en qua hoeveelheid peuters :-| Maarja peuter en de jarige zijn wel echt dikke vriendjes op het kdv. Buiten het kdv ziet hij dr niet. Het kindje heeft zo’n Instagram moeder, dus het zal er vast heel leuk uit zien.

Zou jij gaan?
*Labalade* schreef:
19-09-2018 20:34
Al die lieve kleine kindjes, die worden gelokt door een of andere ‘clown’ en mannen met een glinsterende piemel, terwijl hun moeders half naakt aan de quinoalikeur zitten... En de kindjes worden nooit meer thuis gebracht... Nu wordt het wel een beetje vreemd feestje o_o

:lol: je gaat dus mee?

Dr is ook een bodypainter.
Nee daar had ik overheen gelezen. Past wel perfect bij de Quinoa Linksdraaiende Bio verantwoorde lactosevrije pizza?

Oh op bodypaint unicorn zoeken levert ook heel veel ideetjes op voor het feestje.... maar misschien niet helemaal geschikt om te plakken voor peuters.

Andere suggesties:
Afbeelding
Afbeelding
anoniem_240865 wijzigde dit bericht op 19-09-2018 22:35
20.95% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh, is dat gek, een kinderfeestje voor een peuter? Ik deed dat vroeger ook, was hartstikke leuk altijd. Ik heb zelfs het eerste feestje met 1 jaar gevierd.
Am Yisrael Chai!
Bijzonder, maar wel leuk denk ik :)
Ik zou zeker gaan, al was ‘t maar om te zien hoe over de top het feestje waarschijnlijk zou zijn!

En idd om 14.00 er zijn en aftaaien als peuter er klaar mee was.
GlitterCupcake schreef:
19-09-2018 14:29
Het is maar net welke invulling je zelf aan tekst geeft.

Dat het feestje er goed uit zal zien vind ik fijn, dat het voedsel bio is, kan ik waarderen en dat ze de zuivel/zoete drank inname heeft aangevochten op het kdv prijswaardig. Kan ik elders nog wat fluffy woorden tussen zetten?
Nee hoor, het is mij helemaal duidelijk! Wanneer zelfs andere forummers zeggen dat dit “ jouw manier van schrijven” is kan ik je openheid/eerlijkheid alleen maar waarderen. En grote kans dat ik het idd redelijk (ver)oordelend las omdat ik er zelf ook een helder beeld bij heb :-D

Hoe meer zielen hoe meer vreugd toch? Ik houd volgend weekend vrij en bereid mijn peuter (2,5 en clowns zijn eng!) vast voor!!
ShaunTheSheep schreef:
19-09-2018 22:33
Nee daar had ik overheen gelezen. Past wel perfect bij de Quinoa Linksdraaiende Bio verantwoorde lactosevrije pizza?

Ik ben zeker fluffy! Waarom heeft die onderste een muts op?
fashionvictim schreef:
19-09-2018 22:33
Oh, is dat gek, een kinderfeestje voor een peuter? Ik deed dat vroeger ook, was hartstikke leuk altijd. Ik heb zelfs het eerste feestje met 1 jaar gevierd.
Met kinderen van het kdv?
GlitterCupcake schreef:
19-09-2018 22:36
Ik ben zeker fluffy! Waarom heeft die onderste een muts op?
Zij is een prinses/tovenares oid. Net zo’n muts als die 3 van assepoester/doornroosje/welksprookjewasdatookalweer?
hokus_pokus schreef:
19-09-2018 22:38
Zij is een prinses/tovenares oid. Net zo’n muts als die 3 van assepoester/doornroosje/welksprookjewasdatookalweer?

De feeen:

Afbeelding
peerke77 schreef:
Nee hoor, het is mij helemaal duidelijk! Wanneer zelfs andere forummers zeggen dat dit “ jouw manier van schrijven” is kan ik je openheid/eerlijkheid alleen maar waarderen. En grote kans dat ik het idd redelijk (ver)oordelend las omdat ik er zelf ook een helder beeld bij heb :-D

Hoe meer zielen hoe meer vreugd toch? Ik houd volgend weekend vrij en bereid mijn peuter (2,5 en clowns zijn eng!) vast voor!!

Ik ben altijd transparant. Mensen zoeken er vaak wat achter :)

Gewoon tegen je peuter zeggen dat het een dikke vent met een fopneus is. Tot dan! :hello:
freya25 schreef:
Met kinderen van het kdv?
Ja, mijn moeder was toen net overleden en ik wilde niet dat de eerste verjaardag van mijn kind overschaduwd zou worden door verdriet. Dus ik heb 3 hele schattige kindjes waarvan ik de ouders ook erg leuk vond maar alleen maar van de crèche kende uitgenodigd en tussen de twee slaapjes in lekker gespeeld, gezongen, taart gegeten en wat gekletst. Was zo leuk dat ik het jaar erop ook weer gewoon een feestje heb gevierd.
Am Yisrael Chai!
@GlitterCupCake:

Bij de H&M hebben ze heel veel unicorn spullen, tot aan tutu jurken met een unicorn eraan vast.

En voor degene die een Harry Potter feestje organiseert: bij Primark verkopen ze Harry Potter spullen.
Am Yisrael Chai!
hokus_pokus schreef:
19-09-2018 22:38
Aha. Zo’n muts

Het sneue is dat veel mensen niet weten dat dat arme ding Aurora heet i.p.v. Doornroosje.

Ik ga naar bed. En droom ws van als clowns verklede eenhoorns.
Mijn kind ging ook weleens vanaf 2. Kindjes vaak eerst nog wat timide en na een paar uur speelden ze vaak grotendeels in tuin of woonkamer terwijl ouders beetje kletsen in keuken.

Ik vind het eigenlijk leuker dan het standaard nederlandse kleuterfeest met ladingen snoep en chocomel, een plastic prinsessenthema van de action en daarna broodjes knakworst...gelukkig hoef je dan niet meer mee. Laatst haalde ik mn dochter op zo’n feestje op, ze werd me nog net niet toegesmeten op de stoep. Ik hoefde niet binnen te komen, en het kind had honger geleden ‘want er was niks vegetelarisch’. TO’s uitnodiging klinkt knusser.
madamejean wijzigde dit bericht op 19-09-2018 22:50
0.00% gewijzigd
fashionvictim schreef:
19-09-2018 22:40
Ja, mijn moeder was toen net overleden en ik wilde niet dat de eerste verjaardag van mijn kind overschaduwd zou worden door verdriet. Dus ik heb 3 hele schattige kindjes waarvan ik de ouders ook erg leuk vond maar alleen maar van de crèche kende uitgenodigd en tussen de twee slaapjes in lekker gespeeld, gezongen, taart gegeten en wat gekletst. Was zo leuk dat ik het jaar erop ook weer gewoon een feestje heb gevierd.
Ik ken het niet, en het zou ook niet in mij opkomen eigenlijk. Ook nooit anderen erover gehoord.

Net zoals kinderen hier eigenlijk vrij standaard worden thuis gebracht na een feestje, maar bij mensen die vanuit het westen deze kant op zijn verhuisd staat er drank en hapjes klaar en gaat het feestje rustig nog even door.
freya25 schreef:
19-09-2018 22:50
Ik ken het niet, en het zou ook niet in mij opkomen eigenlijk. Ook nooit anderen erover gehoord.

Net zoals kinderen hier eigenlijk vrij standaard worden thuis gebracht na een feestje, maar bij mensen die vanuit het westen deze kant op zijn verhuisd staat er drank en hapjes klaar en gaat het feestje rustig nog even door.
Maar waarom zou je het moeten kennen dan? Iedereen bepaalt toch zelf of en hoe en voor welke gelegenheid hij/zij een feestje geeft? Ik heb geen idee of andere mensen ook feestjes gaven, ik deed het in ieder geval wel omdat me dat gewoon leuk leek.
Am Yisrael Chai!
Ik vind er ook niet heel veel van verder, ben vooral nieuwsgierig denk ik. Wat de afweging dan is. Kinderen hier gingen maar 1 dag naar het kdv dus echt bff's kregen ze daar ook niet.

Maar ik zie de lol van feestjes/ nieuwe mensen leren kennen sowieso niet zo snel😊.
freya25 schreef:
19-09-2018 22:50

Als je het niet kent mag je het toch wel leuk vinden? Ik ken dat ‘thuisgebracht’ dus niet, wij (uit Ams) doen (en deden we vroeger toen ik klein was) altijd zonder ouders tot borreltijd, en erna kwamen ouders binnenvallen. Soms ook met eten (soep oid). Helemaal ideaal.

Het thuisbrengen vind ik op zich ook wel lekker. Het ‘kom je kind halen en neem het dan ook meteen mee, hou vooral je jas aan!’ moet ik éven aan wennen. Maar goed.
freya25 schreef:
19-09-2018 23:09
Ik vind er ook niet heel veel van verder, ben vooral nieuwsgierig denk ik. Wat de afweging dan is. Kinderen hier gingen maar 1 dag naar het kdv dus echt bff's kregen ze daar ook niet.

Maar ik zie de lol van feestjes/ nieuwe mensen leren kennen sowieso niet zo snel😊.
Als je mensen vaker ziet vind ik het beter worden (tenzij het echt geen leuke lui zijn). Juist door mensen steeds even binnen te vragen wordt het minder een feestje en uiteindelijk (voor wie wil) meer vriendschap met mensen uit de buurt. Dat vind ik wel fijn!
GlitterCupcake schreef:
19-09-2018 22:32
:lol: je gaat dus mee?

Dr is ook een bodypainter.
Ik ga mee!! :jump:

Ik wil wel gebodypaint als een grote draak. Om al die kleine schattige eenhoorntjes op te eten Muhahahaaa :twisted: (ik ben echt heel leuk entertainment op kinderfeestjes)
Ik ben al lang uit de peuters, maar word hier wel heel nieuwsgierig van! :popcorn: Kom je nog vertellen hoe het was?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
fashionvictim schreef:
19-09-2018 22:40
Het lijkt mij ook leuk en helemaal niet gek. Ik vind dit feestje wel lang en met veel kinderen. Maar op zich het idee van kindjes van de crèche uitnodigen vind ik helemaal niet gek.

Ik heb geen vrienden met kinderen van dezelfde leeftijd, maar 1 neefje van die leeftijd en ik woon in een flat, dus ook niet echt buurkindjes. Wat ik vaak bij andere moeders zie is dat zij hun eigen vrienden met hun kindjes uitnodigen. Dus als je die niet hebt kan dit toch een leuk alternatief zijn?

Maar dan zou ik t wel doen zoals jij fashionvictum niet met een heel programma ofzo. Maar mijn antwoord to zou dus ja zijn.
Is er wijn? Want dan lijkt het mij wel gezellig.
Hallo?!
Kinderfeestjes deden wij vanaf de kleuterschool. Als je sociale netwerk niet zo groot is,is het misschien wel leuk.
Ik heb het nooit gedaan. Hier werd genoeg met leeftijdsgenootjes ( nichtjes,neefjes,kindjes van vrienden) gespeeld. En ik zelf zit niet te wachten op nog meer sociale contacten.... ben al blij dat ik het met mijn eigen familie en vrienden bij kan houden.... dus nog wat extra ouders van de kindjes van de crèche zit ik niet op te wachten.
GC, ik moest meteen aan je denken:

Afbeelding

Van de Zeeman dus: https://www.zeeman.com/nl/kinder-onesie ... 22566.html

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven