Kinderfeestje, te oud?

maandag 28 mei 2018 om 23:15
Ik hoor graag jullie mening.
Mijn dochter wordt over drie weken 10 jaar, en tot op heden heeft ze vanaf haar vijfde verjaardag een kinderfeestje gehouden. Hier kwamen voornamelijk meisjes van school waar ze veel mee speelt.
Uiteraard hebben we het thuis al gehad over wat voor feestje ze voor haar tiende verjaardag zou willen.
Haar reactie verbaasde mij. "Mama, ik ben te oud voor een feestje, ik wil dat niet meer."
Na enkele weken lijkt dit een duidelijke mening.
Mijn dochter geeft aan dat ze het gedoe zo kinderachtig vindt.
Vorig jaar, toen ze bijna 9 werd en andere meisjes dat hoorden, kwamen er meteen meisjes op school springend om haar heen en riepen ze "mag ik op jouw feestje komen?" wat dan meisjes zijn waar ze nooit mee speelt. Op de dag dat ze jarig was wilden ze ineens allemaal met haar de klassen rond waar de toenmalige juf het gekibbel moest oplossen. En na haar verjaardag was de interesse van deze meisjes in haar weer over. Ze zijn overigens ook niet uitgenodigd, waarna de meiden zich bij dochter gingen beklagen en vroegen waarom ze niet uitgenodigd zijn. "Gewoon" antwoordde ze en daarmee was het uit.
Ze heeft het ook vaak over dat nu in groep 6 het nog steeds zo is dat kinderen ruzies maken en dan tegen elkaar zeggen dat ze een mooie pen moeten geven of ze mogen niet op hun feestje komen. Mijn dochter verzucht dit gedrag van haar klasgenootjes.
Ook geeft ze aan dat ze vindt dat de kinderen die komen zich zo kinderachtig gedragen op een feestje. In de zin van rondrennen en doelloos gillen. En als we dan bijvoorbeeld friet gaan eten niet komen eten maar door blijven gaan met rennen en gillen. Ik kan opzich wel begrijpen dat dochter dit gedrag kinderachtig en vervelend vindt
Ik weet niet of ik hierin mee moet gaan. Als dochter geen zin heeft in een feestje, prima, dan gaan we gewoon een dag met ons gezin naar Drievliet of zo. ze heeft zelf thuis voorgesteld om dat te gaan doen want dat is veel leuker vindt zij. Maar aan de andere kant ben ik zo bang dat ze dan bij haar klasgenootjes buiten de boot gaat vallen, als ze geen kinderfeestje heeft georganiseerd...
Ik ben enerzijds trots op dat mijn dochter zegt "dat gedoe rondom feestjes is zo kinderachtig, ik wil daar niks mee te maken hebben" maar aan de andere kant is het ook raar als ze geen kinderfeestje heeft dit jaar.
Ze voelt zich te oud ervoor, maar is dat ook zo?
Wat zouden jullie doen?
Mijn dochter wordt over drie weken 10 jaar, en tot op heden heeft ze vanaf haar vijfde verjaardag een kinderfeestje gehouden. Hier kwamen voornamelijk meisjes van school waar ze veel mee speelt.
Uiteraard hebben we het thuis al gehad over wat voor feestje ze voor haar tiende verjaardag zou willen.
Haar reactie verbaasde mij. "Mama, ik ben te oud voor een feestje, ik wil dat niet meer."
Na enkele weken lijkt dit een duidelijke mening.
Mijn dochter geeft aan dat ze het gedoe zo kinderachtig vindt.
Vorig jaar, toen ze bijna 9 werd en andere meisjes dat hoorden, kwamen er meteen meisjes op school springend om haar heen en riepen ze "mag ik op jouw feestje komen?" wat dan meisjes zijn waar ze nooit mee speelt. Op de dag dat ze jarig was wilden ze ineens allemaal met haar de klassen rond waar de toenmalige juf het gekibbel moest oplossen. En na haar verjaardag was de interesse van deze meisjes in haar weer over. Ze zijn overigens ook niet uitgenodigd, waarna de meiden zich bij dochter gingen beklagen en vroegen waarom ze niet uitgenodigd zijn. "Gewoon" antwoordde ze en daarmee was het uit.
Ze heeft het ook vaak over dat nu in groep 6 het nog steeds zo is dat kinderen ruzies maken en dan tegen elkaar zeggen dat ze een mooie pen moeten geven of ze mogen niet op hun feestje komen. Mijn dochter verzucht dit gedrag van haar klasgenootjes.
Ook geeft ze aan dat ze vindt dat de kinderen die komen zich zo kinderachtig gedragen op een feestje. In de zin van rondrennen en doelloos gillen. En als we dan bijvoorbeeld friet gaan eten niet komen eten maar door blijven gaan met rennen en gillen. Ik kan opzich wel begrijpen dat dochter dit gedrag kinderachtig en vervelend vindt
Ik weet niet of ik hierin mee moet gaan. Als dochter geen zin heeft in een feestje, prima, dan gaan we gewoon een dag met ons gezin naar Drievliet of zo. ze heeft zelf thuis voorgesteld om dat te gaan doen want dat is veel leuker vindt zij. Maar aan de andere kant ben ik zo bang dat ze dan bij haar klasgenootjes buiten de boot gaat vallen, als ze geen kinderfeestje heeft georganiseerd...
Ik ben enerzijds trots op dat mijn dochter zegt "dat gedoe rondom feestjes is zo kinderachtig, ik wil daar niks mee te maken hebben" maar aan de andere kant is het ook raar als ze geen kinderfeestje heeft dit jaar.
Ze voelt zich te oud ervoor, maar is dat ook zo?
Wat zouden jullie doen?
anoniem_370318 wijzigde dit bericht op 28-05-2018 23:19
7.50% gewijzigd
maandag 28 mei 2018 om 23:52
[quote=IsabelleLeiderdorp post_id=28570029 time=1527542149 user_id=370318]
Ik ben enerzijds trots op dat mijn dochter zegt "dat gedoe rondom feestjes is zo kinderachtig, ik wil daar niks mee te maken hebben"
Je dochter voelt dit blijkbaar haarfijn aan. Ze weet dondersgoed dat mama een feestje niet ziet zitten en trots is als ze niet meegaat in meidengedoe. Dus wil ze mama plezieren en zegt dat ze te oud is voor een kinderfeestje.
Kom op zeg ze wordt 10 en sinds wanneer wordt je ooit te oud om je verjaardag te vieren?
In een grijs verleden vierde ik op de middelbare school ook mijn verjaardag met kinderen uit mijn klas. Alleen heette dat toen geen kinderfeestje.
Vorig jaar heb je je blijkbaar ook stevig bemoeit met het uitnodig beleid en gezegd dat ze bepaalde kinderen niet mocht uitnodigen waarna ze zich op school moest verwantwoorden. Daar heeft ze blijkbaar geen zin meer in.
En hoezo moet ze kiezen tussen een dagje drievliet of een kinderfeestje. Ik zou gewoon allebei doen met het gezin naar drievliet.
Opvoeden is ook je kinderen leren wat sociaal gewenst gedrag is. Sociaal gewenst gedrag is dat je zo af en toe een feestje geeft wil je geen complete outsider worden.
Ik ben enerzijds trots op dat mijn dochter zegt "dat gedoe rondom feestjes is zo kinderachtig, ik wil daar niks mee te maken hebben"
Je dochter voelt dit blijkbaar haarfijn aan. Ze weet dondersgoed dat mama een feestje niet ziet zitten en trots is als ze niet meegaat in meidengedoe. Dus wil ze mama plezieren en zegt dat ze te oud is voor een kinderfeestje.
Kom op zeg ze wordt 10 en sinds wanneer wordt je ooit te oud om je verjaardag te vieren?
In een grijs verleden vierde ik op de middelbare school ook mijn verjaardag met kinderen uit mijn klas. Alleen heette dat toen geen kinderfeestje.
Vorig jaar heb je je blijkbaar ook stevig bemoeit met het uitnodig beleid en gezegd dat ze bepaalde kinderen niet mocht uitnodigen waarna ze zich op school moest verwantwoorden. Daar heeft ze blijkbaar geen zin meer in.
En hoezo moet ze kiezen tussen een dagje drievliet of een kinderfeestje. Ik zou gewoon allebei doen met het gezin naar drievliet.
Opvoeden is ook je kinderen leren wat sociaal gewenst gedrag is. Sociaal gewenst gedrag is dat je zo af en toe een feestje geeft wil je geen complete outsider worden.

maandag 28 mei 2018 om 23:54
Als 't kind echt geen zin heeft, dan gebeurt er geen feestje.
En als ze dan nergens wordt uitgenodigd is dat nog altijd haar eigen keuze geweest.
Misschien vindt ze die andere feestjes van andere kinderen ook wel "stom" en kinderachtig en wil ze eigenlijk maar half gaan (enkel omdat die ander haar uitnodigt en erop rekent dat ze komt).
Kan je nog altijd haar beste vriendin deze zomer een keertje te slapen vragen.
Zonder dat er de term "verjaardag" op kleeft.
En als ze dan nergens wordt uitgenodigd is dat nog altijd haar eigen keuze geweest.
Misschien vindt ze die andere feestjes van andere kinderen ook wel "stom" en kinderachtig en wil ze eigenlijk maar half gaan (enkel omdat die ander haar uitnodigt en erop rekent dat ze komt).

dinsdag 29 mei 2018 om 00:03
Ik had nog niet bedacht, dat de kinderen die hier op verjaardagen gedrag vertonen wat mijn dochter heel kinderachtig vindt, dat ook op andere kinderen hun feestjes vast ook zullen vertonen. Misschien heb je wel gelijk, met dat ze kinderfeestjes in het algemeen gewoon niet meer leuk vindt en het prima vindt als ze niet uitgenodigd wordt. Ik zal het haar morgen eens vragen.Tornacense schreef: ↑28-05-2018 23:54Als 't kind echt geen zin heeft, dan gebeurt er geen feestje.
Bedankt voor deze zienswijze!

dinsdag 29 mei 2018 om 00:10
Aan zwemfeestjes zou ik mijn vingers niet willen branden. Mijn dochter is twee jaar geleden op een zwemfeestje geweest, waar een incident plaatsvond ondanks dat het desbetreffende kind de drie ABC diploma's had. Het kind heeft daarna heel lang niet meer gezwommen en zodoende vond er dus een incident plaats op dat feestje, omdat het kind niet meer zo goed kon zwemmen.hondenmens schreef: ↑28-05-2018 23:33Ik heb heel de basisschooltijd kinderfeestjes gehad. We gingen dan meestal zwemmen. In de beginjaren naar een speeltuin.
Maar als je dochter er geen zin meer in heeft, zou ik gewoon iets met het gezin gaan doen wat ze leuk vind. Of inderdaad 1 of 2 goede maatjes van haar meevragen.
Ik heb het niet gezien want ik was er niet bij, maar het was nog weken gespreksonderwerp op het schoolplein.
Van mij zou mijn dochter dan wel voor haar verjaardag met een kleine groep van maximaal 2-3 meiden mogen gaan zwemmen, daar kan ik nog toezicht op houden met eventueel nog een of twee volwassenen extra, maar echt een zwemfeestje met een grotere groep, daar begin ik niet aan.
dinsdag 29 mei 2018 om 00:34
Dat volwassenen soms geen feestje willen geven dat snap ik.
Het kost geld wat je liever aan iets anders wil besteden. Je moet een hoop boodschappen halen. Bent druk met je huis schoonmaken vooraf en dan na de tijd weer. Druk met hapjes en drankjes en dan spreek je je gasten soms nog nauwelijks.
Maar voor een kind gaat dat allemaal niet op. Die heeft alleen met de leuke kanten van het feestje te maken. Als zij zegt dat ze geen feestje wil omdat ze de andere kinderen kinderachtig vindt dan valt ze blijkbaar stevig buiten de boot en vindt ze weinig aansluiting bij de rest van haar klas.
Daar zou ik mij dan toch best zorgen over maken.
Het kost geld wat je liever aan iets anders wil besteden. Je moet een hoop boodschappen halen. Bent druk met je huis schoonmaken vooraf en dan na de tijd weer. Druk met hapjes en drankjes en dan spreek je je gasten soms nog nauwelijks.
Maar voor een kind gaat dat allemaal niet op. Die heeft alleen met de leuke kanten van het feestje te maken. Als zij zegt dat ze geen feestje wil omdat ze de andere kinderen kinderachtig vindt dan valt ze blijkbaar stevig buiten de boot en vindt ze weinig aansluiting bij de rest van haar klas.
dinsdag 29 mei 2018 om 00:36
@ IsabelleLeiderdorp: zag net je bericht in het modtopic. Vind je dat niet een beetje raar van jezelf? Sugarmiss heeft enkel een foutje gemaakt in quoten om 23:52. Ze dicht jou helemaal geen teksten toe die je niet hebt geschreven. En agressie heb ik niet bespeurd in dit topic.
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
dinsdag 29 mei 2018 om 00:37
Wat dacht je van één of twee vriendinnetjes vragen en ergens naar toe? Een feestje is op die leeftijd ook wat unheimlich. Geen echt klein kind en niet groot genoeg voor puberfeestje. Het is de leeftijd van grote verschillen, de een is al wat verder dan de ander.
Ga wat leuks doen en láát dat kinderfeestje.
Ga wat leuks doen en láát dat kinderfeestje.

dinsdag 29 mei 2018 om 02:37
Grappig topic!
Uit eigen ervaring weet ik dat in groep 7 en zeker groep 8 de meeste kinderen helemaal geen feestje meer geven voor hun verjaardag met andere kinderen. Volgens mij zijn er ook in groep 6, wanneer veel kinderen 10 worden, ook zat kinderen van wie de feestjes niet meer hoeven.
Niet ieder kind vindt alle aandacht, zingen etc nog “cool”. Of vindt zoals jouw dochter het juist heel kinderachtig dat sommige meiden ineens de periode voor de verjaardag jouw dochter heel leuk vinden en zo uitgenodigd te worden en dan niet bepaald de leukste gasten zijn.
Er zijn wel enkelingen die in de eerste klas van de middelbare school nog verjaardagsfeestjes geven, prima toch als zij het dan nog leuk vinden?
Ik had zelf vroeger een vriendin die voor haar tiende of elfde verjaardag twijfelde of ze nog een feestje wilde. Maar toen gaf ze die ook niet meer omdat ze het kennelijk ook niet meer zo spannend allemaal vond. Of misschien wist ze niet wat ze moest gaan doen voor haar verjaardag. Wie weet was dat het wel.
Je dochter is vast niet de enige in de klas van wie de feestjes niet meer hoeven. Dus terug uitnodigen is wellicht niet eens meer aan de orde.
Ik zou gewoon lekker met het hele gezin naar Drievliet gaan als ze dat wil voor haar verjaardag in plaats van een verjaardagsfeestje met andere kinderen.
Het gaat erom dat jouw dochter een leuke verjaardag heeft. Niet dat zij andere kinderen een plezier moet doen omdat ze jarig is terwijl ze geen zin heeft in FEESTTJUHHH!!!!!
(Sowieso, doe lekker wat je zelf wil, want met kinderfeestjes is het nooit goed, er zullen altijd andere ouders commentaar op jouw manier van wel/niet organiseren van een feestje hebben.)
Uit eigen ervaring weet ik dat in groep 7 en zeker groep 8 de meeste kinderen helemaal geen feestje meer geven voor hun verjaardag met andere kinderen. Volgens mij zijn er ook in groep 6, wanneer veel kinderen 10 worden, ook zat kinderen van wie de feestjes niet meer hoeven.
Niet ieder kind vindt alle aandacht, zingen etc nog “cool”. Of vindt zoals jouw dochter het juist heel kinderachtig dat sommige meiden ineens de periode voor de verjaardag jouw dochter heel leuk vinden en zo uitgenodigd te worden en dan niet bepaald de leukste gasten zijn.
Er zijn wel enkelingen die in de eerste klas van de middelbare school nog verjaardagsfeestjes geven, prima toch als zij het dan nog leuk vinden?
Ik had zelf vroeger een vriendin die voor haar tiende of elfde verjaardag twijfelde of ze nog een feestje wilde. Maar toen gaf ze die ook niet meer omdat ze het kennelijk ook niet meer zo spannend allemaal vond. Of misschien wist ze niet wat ze moest gaan doen voor haar verjaardag. Wie weet was dat het wel.
Je dochter is vast niet de enige in de klas van wie de feestjes niet meer hoeven. Dus terug uitnodigen is wellicht niet eens meer aan de orde.
Ik zou gewoon lekker met het hele gezin naar Drievliet gaan als ze dat wil voor haar verjaardag in plaats van een verjaardagsfeestje met andere kinderen.
Het gaat erom dat jouw dochter een leuke verjaardag heeft. Niet dat zij andere kinderen een plezier moet doen omdat ze jarig is terwijl ze geen zin heeft in FEESTTJUHHH!!!!!
(Sowieso, doe lekker wat je zelf wil, want met kinderfeestjes is het nooit goed, er zullen altijd andere ouders commentaar op jouw manier van wel/niet organiseren van een feestje hebben.)

dinsdag 29 mei 2018 om 02:41
Alleen voordelen? Heb je enig idee wat een draken kinderen kunnen zijn op feestjes, ook naar andere kinderen?sugarmiss schreef: ↑29-05-2018 00:34Dat volwassenen soms geen feestje willen geven dat snap ik.
En dan heb je ook nog ouders die op het laatste moment afbellen omdat Jantje ziek is, Erwin niet mag komen omdat het te ver weg is, Klazina niet naar het zwembad mag, Hendrika niet naar feestjes die in de avond plaatsvinden mag, Destiny eigenlijk de jarige een stomme trut vindt, en Fatima mag niet komen omdat er varkensvlees kan worden genuttigd en dan is al het andere eten ook onrein.
Niet echt leuk voor kinderen als (veel) gasten ineens niet komen.

dinsdag 29 mei 2018 om 03:00
Toch vroeg ik me ook af hoe sugarmiss erbij komt dat mama zich vorig jaar had bemoeid met het uitnodigingsbeleid. Dat haal ik niet uit de OP.|Courage| schreef: ↑29-05-2018 00:36@ IsabelleLeiderdorp: zag net je bericht in het modtopic. Vind je dat niet een beetje raar van jezelf? Sugarmiss heeft enkel een foutje gemaakt in quoten om 23:52. Ze dicht jou helemaal geen teksten toe die je niet hebt geschreven. En agressie heb ik niet bespeurd in dit topic.

dinsdag 29 mei 2018 om 03:05
Het staat er ook niet in:Hippiemeisje schreef: ↑29-05-2018 03:00Toch vroeg ik me ook af hoe sugarmiss erbij komt dat mama zich vorig jaar had bemoeid met het uitnodigingsbeleid. Dat haal ik niet uit de OP.
“Vorig jaar, toen ze bijna 9 werd en andere meisjes dat hoorden, kwamen er meteen meisjes op school springend om haar heen en riepen ze "mag ik op jouw feestje komen?" wat dan meisjes zijn waar ze nooit mee speelt. Op de dag dat ze jarig was wilden ze ineens allemaal met haar de klassen rond waar de toenmalige juf het gekibbel moest oplossen. En na haar verjaardag was de interesse van deze meisjes in haar weer over. Ze zijn overigens ook niet uitgenodigd, ”
Wel of niet bemoeienis, als niet alle meisjes/alle kinderen worden uitgenodigd lijkt het me sowieso NIET logisch om de meisjes die ineens alleen vanwege een verjaardag interesse tonen ook uit te nodigen?
dinsdag 29 mei 2018 om 03:17
7382739177482 schreef: ↑29-05-2018 02:41Alleen voordelen? Heb je enig idee wat een draken kinderen kunnen zijn op feestjes, ook naar andere kinderen?
En dan heb je ook nog ouders die op het laatste moment afbellen omdat Jantje ziek is, Erwin niet mag komen omdat het te ver weg is, Klazina niet naar het zwembad mag, Hendrika niet naar feestjes die in de avond plaatsvinden mag, Destiny eigenlijk de jarige een stomme trut vindt, en Fatima mag niet komen omdat er varkensvlees kan worden genuttigd en dan is al het andere eten ook onrein.
Niet echt leuk voor kinderen als (veel) gasten ineens niet komen.
Afschaffen die feestjes dan maar, het kan soms niet leuk zijn voor kinderen? Ze zouden maar eens op hun tere zieltjes getrapt worden.
Ben ik even blij dat op de school van onze kinderen nagenoeg iedereen een feestje geeft als hij of zij jarig is. Iedereen uitgenodigd is op de discofeestjes in groep 7/8. Zonder uitzondering, het is vanzelfsprekend. Ook als jarige Piet Jantje niet mag. Leren omgaan met mensen die je niet mag is ook leerzaam. Iemand omschreef het mooi hier in dit topic öpvoeden is je kinderen leren wat sociaal gewenst gedrag is. Sociaal gewenst gedrag is dat je zo af en toe een feestje geeft.
En nadenken over 'wat als' vind ik nutteloos, dat ga ik mijn kinderen niet meegeven. De ervaring leert dat als de hele klas uitgenodigd is iedereen erbij wil zijn, ongeacht wie het feestje geeft. Wij hebben inmiddels alles al gezien van hele dure feestjes, met catering en een professionele diskjockey, tot aan een alleenstaande moeder van een niet heel populair kind, die haar huiskamer had leeg geruimd. Die laatste was volgens mijn zoon de leukste, koekhappen, ballonnen trappen (gebonden aan de enkels) en de stoelendans. Ze vonden het allemaal geweldig!

dinsdag 29 mei 2018 om 03:23
Ik reageerde op de stelling dat feestjes kinderen alleen voordelen bieden met dat ik het daar niet mee eens ben en er staat nergens dat we maar helemaal geen verjaardagsfeestjes voor kinderen moeten houden of dat feestjes meer kwetsend dan leuk zouden zijn. Echt, waar heb jij het over.Cookmomster schreef: ↑29-05-2018 03:17Afschaffen die feestjes dan maar, het kan soms niet leuk zijn voor kinderen? Ze zouden maar eens op hun tere zieltjes getrapt worden.
Ben ik even blij dat op de school van onze kinderen nagenoeg iedereen een feestje geeft als hij of zij jarig is. Iedereen uitgenodigd is op de discofeestjes in groep 7/8. Zonder uitzondering, het is vanzelfsprekend. Ook als jarige Piet Jantje niet mag. Leren omgaan met mensen die je niet mag is ook leerzaam. Iemand omschreef het mooi hier in dit topic öpvoeden is je kinderen leren wat sociaal gewenst gedrag is. Sociaal gewenst gedrag is dat je zo af en toe een feestje geeft.
En nadenken over 'wat als' vind ik nutteloos, dat ga ik mijn kinderen niet meegeven. De ervaring leert dat als de hele klas uitgenodigd is iedereen erbij wil zijn, ongeacht wie het feestje geeft. Wij hebben inmiddels alles al gezien van hele dure feestjes, met catering en een professionele diskjockey, tot aan een alleenstaande moeder van een niet heel populair kind, die haar huiskamer had leeg geruimd. Die laatste was volgens mijn zoon de leukste, koekhappen, ballonnen trappen (gebonden aan de enkels) en de stoelendans. Ze vonden het allemaal geweldig!

dinsdag 29 mei 2018 om 03:30
Vroeger tot groep 4/5 of zo vond vrijwel ieder kind lekker druk en wild doen bij activiteiten als Sinterklaas of voor een verjaardag bowlen leuk.Tornacense schreef: ↑28-05-2018 23:54Als 't kind echt geen zin heeft, dan gebeurt er geen feestje.
Vrij veel kinderen krijgen op een bepaald moment daarna een periode dat ze dat soort dingen echt niet meer willen en dingen als Sinterklaas vieren op school soms zelfs genant gaan vinden. (Om vervolgens met 16 jaar op verjaardagen met hoedjes door de school te lopen en alle heisa eromheen want dan is het weer leuk.)
Ik kan me wel indenken dat het bijna 10-jarige dochtertje van de OP in zo’n periode zit waarop ze zich “uitleven” op de manier van druk en wild doen maar kinderachtig vindt.
De een is er eerder mee dan de ander. De ander heeft die periode niet. Het maakt allemaal geen bal uit.

dinsdag 29 mei 2018 om 03:32
Daar heb je je jarige kinderen verplichten om te gaan koekhappen/belleblazen/lasergamen met andere kinderen niet voor nodig.Cookmomster schreef: ↑29-05-2018 03:28Waar ik het over heb? Dat ik het eens ben met de stelling dat feestjes kinderen alleen voordelen bieden. Echt, ze leren ervan. Het omgaan met kinderen die ze niet mogen bijvoorbeeld. Best handig om vroeg te leren.

dinsdag 29 mei 2018 om 03:36
Waarom zouden ze in 's hemelsnaam in hun vrije tijd tijdens hun eigen verjaardagsfeest moeten omgaan met kinderen die ze niet mogen?Cookmomster schreef: ↑29-05-2018 03:28Waar ik het over heb? Dat ik het eens ben met de stelling dat feestjes kinderen alleen voordelen bieden. Echt, ze leren ervan. Het omgaan met kinderen die ze niet mogen bijvoorbeeld. Best handig om vroeg te leren.
Leren ze vanzelf wel op school of op andere feestjes waar mensen komen die hen niet liggen.
Hun verjaardag = hun keuze
Ik zou haar overigens volgend jaar of binnen 2 jaar weer de keuze geven of ze een feest doet.
Het is niet omdat ze dit jaar niets wil dat ze volgend jaar of over 2 jaar niets wil organiseren.
Of niet met 2 vriendinnen naar een zwemparadijs wil.
Tegen dan zijn die kinderen mogelijk ook minder wild.
dinsdag 29 mei 2018 om 03:48
Je hebt gelijk hun verjaardag is natuurlijk hun keuze.Tornacense schreef: ↑29-05-2018 03:36Waarom zouden ze in 's hemelsnaam in hun vrije tijd tijdens hun eigen verjaardagsfeest moeten omgaan met kinderen die ze niet mogen?
Leren ze vanzelf wel op school of op andere feestjes waar mensen komen die hen niet liggen.
Hun verjaardag = hun keuze
Ik zou haar overigens volgend jaar of binnen 2 jaar weer de keuze geven of ze een feest doet.
Het is niet omdat ze dit jaar niets wil dat ze volgend jaar of over 2 jaar niets wil organiseren.
Of niet met 2 vriendinnen naar een zwemparadijs wil.
Tegen dan zijn die kinderen mogelijk ook minder wild.
Wellicht wat onhandig beschreven door mij, wat ik wilde aangeven is dat ze iedereen moeten uitnodigen als er een discofeestje is. Omdat het de ongeschreven regel is op die school, niemand wordt uitgesloten. En ja, zit daar een kindje bij wat je niet leuk vindt, dikke pech dan, je behandelt iedereen met respect. Anders geen feestje, shoot me. Dan ben ik maar een slechte ouder. Ik ben van mening dat ze moeten leren omgaan met iedereen. En natuurlijk zijn daar genoeg momenten voor maar we hebben het hier over kinderfeestjes dus reageer ik daarop.
dinsdag 29 mei 2018 om 03:52
.Hippiemeisje schreef: ↑29-05-2018 03:00Toch vroeg ik me ook af hoe sugarmiss erbij komt dat mama zich vorig jaar had bemoeid met het uitnodigingsbeleid. Dat haal ik niet uit de OP.
Daar heb je inderdaad gelijk in!
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today

dinsdag 29 mei 2018 om 06:54
Traditionele kinderfeestjes zijn niet aan elk kind besteed. Of het nou de aard van het kind is, of de leeftijd. Als een van mijn kinderen geen 'kinderfeestje' wilde, maar het wèl leuk vond om zijn/haar verjaardag met een of meer vrienden te vieren, heb ik ze altijd alternatieven geboden. Mijn regel was dan: hoe minder kinderen er komen, hoe duurder het kan worden. Met één vriend of vriendin naar een dierentuin, het strand of Cinekid en tot slot naar een pizzaria bijvoorbeeld. Of bioscoop en een slaapfeestje. Je kan het zo gek maken als je wilt. Een nachtje kamperen met drie moeders en vijf meiden was hier ook een groot succes - maar dat was dan ook een hele leuke groep.
dinsdag 29 mei 2018 om 07:21
Mijn zoon vindt feestjes geven ook niet leuk. Een van zijn beste vrienden is nogal bazig als er ook nog andere jongens bij zijn. Een op een spelen ze heel leuk samen, maar mijn kind is niet zo goed in groepen kinderen. En hij heeft het feestje vooraf in zijn hoofd al helemaal beleefd, maar het loopt altijd anders dan hij bedacht had. Dat ik mij daar soms zorgen over maak betekent niet dat hij daarom per se wel een feestje moet geven.sugarmiss schreef: ↑29-05-2018 00:34Dat volwassenen soms geen feestje willen geven dat snap ik.

dinsdag 29 mei 2018 om 08:19
Vooralsnog alleen openingspost gelezen.
10 is niet te oud voor een feestje. Bepalend is echter wat zij zelf wil en hoe zij dit liefst zou willen vormgeven.
Een kinderfeestje klinkt kinderachtig. Kan me voorstellen dat een groep meiden van om en nabij 10 het wel leuk vinden om een hight-tea te doen, of een bioscoopbezoekje, of een workshop van het een of ander.
Een middag speeltuin lijkt me wellicht minder interessant. Echter dat ligt dus aan het kind.
Daarnaast denk ik dat als kind zelf geen feestje wil dat je daar gerust in mee kunt gaan. Eigen invulling, met jullie en misschien beste vriendinnetje is dan een heel goede vervanging van een feestje. Haar eigen wens respecteren omdat ze een jaartje ouder is en dus zelfstandiger zal worden is ook een heel mooi cadeau dat jij haar kunt geven.
10 is niet te oud voor een feestje. Bepalend is echter wat zij zelf wil en hoe zij dit liefst zou willen vormgeven.
Een kinderfeestje klinkt kinderachtig. Kan me voorstellen dat een groep meiden van om en nabij 10 het wel leuk vinden om een hight-tea te doen, of een bioscoopbezoekje, of een workshop van het een of ander.
Een middag speeltuin lijkt me wellicht minder interessant. Echter dat ligt dus aan het kind.
Daarnaast denk ik dat als kind zelf geen feestje wil dat je daar gerust in mee kunt gaan. Eigen invulling, met jullie en misschien beste vriendinnetje is dan een heel goede vervanging van een feestje. Haar eigen wens respecteren omdat ze een jaartje ouder is en dus zelfstandiger zal worden is ook een heel mooi cadeau dat jij haar kunt geven.
anoniem_369997 wijzigde dit bericht op 29-05-2018 12:50
0.06% gewijzigd