Kinderfeestje

10-01-2020 21:34 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn kleine word over paar maanden 5 jaar .
Nodig je dan kindjes uit vd klas?
Wat is leuk om te gaan doen? Geen binnenspeeltuin bowlen of zwembad ed
Naar de kinderboerderij
Naar een speeltuin
Thuis spelletjes doen
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
https://www.google.nl/search?q=kinderfe ... ent=safari
ik had bij de oudste toen ze 5 werd allerlei spelletjes bedacht... na 1 spelletje zeggen die kindjes heel droog: “mogen we nu lekker spelen?” Ze vlogen de tuin in en ze hadden de tijd van hun leven :-D
Als het een meidenfeestje is: een prinsessenfeestje. Online veel over te vinden.

Tot zover mijn inspiratie.
Wat wil je kind zelf?
Dochter wilde stokken zoeken in het bos 😁

Dus speurtocht in bos uitgezet met stoepkrijt. Daarna thuis vrij spelen.

Zesde verjaardag: in de tuin spelen, pannenkoeken versieren, speurtocht naar speelpleintje daar vrij spelen en spelletjes, thuis vrij spelen.

Feestjes van vriendjes: binnenspeeltuin, thuis spelen, georganiseerd feestje op locatie (dierentuin, legowinkel). Als je iets georganiseerds wil, even zoeken wat in jouw buurt is (ik vind het vaak prijzig).

Tip: zorg dat je met minimaal 1 andere volwassene bent.
Help ze een tent te bouwen ( binnen of buiten ) , laat ze daar taart / patat in eten en zorg dat je een paar spelletjes paraat hebt.

https://www.trendyspeelgoed.nl/PL-UG-Tent-kit.html
Zanahoria schreef:
10-01-2020 21:46
Als het een meidenfeestje is: een prinsessenfeestje. Online veel over te vinden.

Tot zover mijn inspiratie.
Dat was voor mijn dochter op 5 jarige leeftijd een straf geweest ipv een feestje....

Zwemmen ga je natuurlijk sowieso niet met 5-jarigen.

Wij hadden toen ze 5 werd een speurtocht van Natuurmonumenten. Vooraf thuis wat drinken met iets lekkers en achteraf frietjes eten.
Met mijn oudste was het eerste partijtje thuis, met de jongste naar het poppentheater. Oudste had altijd brave vriendinnen waarvan je er wel zes in je huis wilde hebben, jongste zocht wat meer aanwezige en actieve kinderen uit. Dat poppentheater ging net, maar daarna was het wel altijd wat actiefs.
Eigenlijk globaal altijd wel hetzelfde.

Cakejes versieren, cadeautjes verstoppen, speurtocht door de wijk eindigend met iets leuks in de speeltuin. Even spelen en wat lekkers.

Dan afhankelijk van het thema een paar spelletjes/knutsels/activiteiten.

Lekker eten en dan tijdens het ijsje bingo en naar huis!

Altijd blije koppies.
Max vijf kindjes uitnodigen. Half uurtje vrij laten spelen (even de schooldag van ze af rausen) Dan taart/limo/cadeautjes.
Dan een korte activiteit (speurtocht, naar het bos enz)
Dan weer even vrij laten spelen (dat vinden kleuters uiteindelijk toch het leukste) en als eind nog een film(pje) laten kijken om de rust terug in de tent te krijgen tot ze worden opgehaald.
Max drie tot vier uur laten duren.

Ik ben bij heel veel kleuterfeestjes aanwezig geweest. Die ouders verzonnen en organiseerden van alles (kosten noch moeite werden gespaard) en in the end wilden de meeste kleuters gewoon spelen. Taartje/cadeautje, evt een kort spelletje, helemaal prima. Maar ze moesten al een hele dag school van alles doen. Kleuters willen lekker spelen :)
girasole3 schreef:
10-01-2020 21:59
Dat was voor mijn dochter op 5 jarige leeftijd een straf geweest ipv een feestje....

Zwemmen ga je natuurlijk sowieso niet met 5-jarigen.

Wij hadden toen ze 5 werd een speurtocht van Natuurmonumenten. Vooraf thuis wat drinken met iets lekkers en achteraf frietjes eten.
Joh het is maar een suggestie hè, TO kan zelf wel bedenken of dat voor haar dochter een succes is.
Mugske schreef:
10-01-2020 21:47
Wat wil je kind zelf?
Dochter wilde stokken zoeken in het bos 😁

Dus speurtocht in bos uitgezet met stoepkrijt. Daarna thuis vrij spelen.

Zesde verjaardag: in de tuin spelen, pannenkoeken versieren, speurtocht naar speelpleintje daar vrij spelen en spelletjes, thuis vrij spelen.

Feestjes van vriendjes: binnenspeeltuin, thuis spelen, georganiseerd feestje op locatie (dierentuin, legowinkel). Als je iets georganiseerds wil, even zoeken wat in jouw buurt is (ik vind het vaak prijzig).

Tip: zorg dat je met minimaal 1 andere volwassene bent.
Dat is ZO ontzettend schattig.
Ik ben helemaal vertederd :flirting:
Irish_Wasser_Woman schreef:
10-01-2020 22:05
Max vijf kindjes uitnodigen. Half uurtje vrij laten spelen (even de schooldag van ze af rausen) Dan taart/limo/cadeautjes.
Dan een korte activiteit (speurtocht, naar het bos enz)
Dan weer even vrij laten spelen (dat vinden kleuters uiteindelijk toch het leukste) en als eind nog een film(pje) laten kijken om de rust terug in de tent te krijgen tot ze worden opgehaald.

Ik ben bij heel veel kleuterfeestjes aanwezig geweest. Die ouders verzonnen en organiseerden van alles (kosten noch moeite werden gespaard) en in the end wilden de meeste kleuters gewoon spelen. Taartje/cadeautje, evt een kort spelletje, helemaal prima. Maar ze moesten al een hele dag school van alles doen. Kleuters willen lekker spelen :)

Dit idd!
Haha, toen gingen ze dus in bomen klimmen en in de modder vallen 😊 ik had gelukkig wel vooraf tegen ouders gezegd dat ze kleding aan moesten die vies mocht worden. Ze wilde eigenlijk ook de hele klas uitnodigen (lief, maar niet praktisch)

Oh en ik had dus voor niets leuke thema dingen zitten zoeken op Pinterest 😁
Makkelijke optie: binnenspeeltuin met cake daar, spelen en frietjes toe.

Bewerkelijke optie: thuis wat organiseren. Met de kanttekening dat de ene keer dat ik die moeite wel heb genomen, alle kinderen dolenthousiast waren. "Het leukste feestje dat ik ooit heb gehad". Betrof simpele spelletjes die je vroeger op de fancy fair zou doen (koekhappen, spijkerpoepen, flessenvoetbal). Hilariteit alom.
Mugske schreef:
10-01-2020 22:25
Haha, toen gingen ze dus in bomen klimmen en in de modder vallen 😊 ik had gelukkig wel vooraf tegen ouders gezegd dat ze kleding aan moesten die vies mocht worden. Ze wilde eigenlijk ook de hele klas uitnodigen (lief, maar niet praktisch)

Oh en ik had dus voor niets leuke thema dingen zitten zoeken op Pinterest 😁
Ik zou het zelfde gedaan hebben. Heerlijk, een moeder die zo met haar kinderen mee waait :)
Cadeautjes verstoppen en de jarige laten zoeken. Als er een cadeautje gevonden is, uitpakken en dan de volgende zoeken. Lunchen. Iets knutselen, glas beschilderen met speciale stiften of een fotolijstje waar je een foto van die middag in doet.
Kleuterbingo (plaatjesbingo) met prijzen van de action vonden ze hier erg leuk. Snoephappen/koekhappen. Cup cake versieren.
Irish_Wasser_Woman schreef:
10-01-2020 22:05

2 uur is lang zat voor deze leeftijd!
Such a beautiful place to be with Friends.
ShaunTheSheep schreef:
10-01-2020 21:41
ik had bij de oudste toen ze 5 werd allerlei spelletjes bedacht... na 1 spelletje zeggen die kindjes heel droog: “mogen we nu lekker spelen?” Ze vlogen de tuin in en ze hadden de tijd van hun leven :-D
Herkenbaar, hier deden ze 2 spelletjes en de rest van de middag zaten ze in de buurtspeeltuin
Saivash schreef:
10-01-2020 22:10
Dat is ZO ontzettend schattig.
Ik ben helemaal vertederd :flirting:
Maar ik stel me er nu wel een kleutertje apport! bij voor. ;-D
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik breek even in, sorry TO!

Zanahoria schreef:
10-01-2020 22:07
Joh het is maar een suggestie hè, TO kan zelf wel bedenken of dat voor haar dochter een succes is.
Je hebt Pb :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven