Kinderfeestje
vrijdag 10 januari 2020 om 21:36
https://www.google.nl/search?q=kinderfe ... ent=safari
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

vrijdag 10 januari 2020 om 21:47
Wat wil je kind zelf?
Dochter wilde stokken zoeken in het bos
Dus speurtocht in bos uitgezet met stoepkrijt. Daarna thuis vrij spelen.
Zesde verjaardag: in de tuin spelen, pannenkoeken versieren, speurtocht naar speelpleintje daar vrij spelen en spelletjes, thuis vrij spelen.
Feestjes van vriendjes: binnenspeeltuin, thuis spelen, georganiseerd feestje op locatie (dierentuin, legowinkel). Als je iets georganiseerds wil, even zoeken wat in jouw buurt is (ik vind het vaak prijzig).
Tip: zorg dat je met minimaal 1 andere volwassene bent.
Zesde verjaardag: in de tuin spelen, pannenkoeken versieren, speurtocht naar speelpleintje daar vrij spelen en spelletjes, thuis vrij spelen.
Feestjes van vriendjes: binnenspeeltuin, thuis spelen, georganiseerd feestje op locatie (dierentuin, legowinkel). Als je iets georganiseerds wil, even zoeken wat in jouw buurt is (ik vind het vaak prijzig).
vrijdag 10 januari 2020 om 21:50
Help ze een tent te bouwen ( binnen of buiten ) , laat ze daar taart / patat in eten en zorg dat je een paar spelletjes paraat hebt.
https://www.trendyspeelgoed.nl/PL-UG-Tent-kit.html
https://www.trendyspeelgoed.nl/PL-UG-Tent-kit.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vrijdag 10 januari 2020 om 21:59
Dat was voor mijn dochter op 5 jarige leeftijd een straf geweest ipv een feestje....
Zwemmen ga je natuurlijk sowieso niet met 5-jarigen.
Wij hadden toen ze 5 werd een speurtocht van Natuurmonumenten. Vooraf thuis wat drinken met iets lekkers en achteraf frietjes eten.

vrijdag 10 januari 2020 om 22:04
vrijdag 10 januari 2020 om 22:04
Eigenlijk globaal altijd wel hetzelfde.
Cakejes versieren, cadeautjes verstoppen, speurtocht door de wijk eindigend met iets leuks in de speeltuin. Even spelen en wat lekkers.
Dan afhankelijk van het thema een paar spelletjes/knutsels/activiteiten.
Lekker eten en dan tijdens het ijsje bingo en naar huis!
Altijd blije koppies.
Cakejes versieren, cadeautjes verstoppen, speurtocht door de wijk eindigend met iets leuks in de speeltuin. Even spelen en wat lekkers.
Dan afhankelijk van het thema een paar spelletjes/knutsels/activiteiten.
Lekker eten en dan tijdens het ijsje bingo en naar huis!
Altijd blije koppies.
vrijdag 10 januari 2020 om 22:05
Max vijf kindjes uitnodigen. Half uurtje vrij laten spelen (even de schooldag van ze af rausen) Dan taart/limo/cadeautjes.
Dan een korte activiteit (speurtocht, naar het bos enz)
Dan weer even vrij laten spelen (dat vinden kleuters uiteindelijk toch het leukste) en als eind nog een film(pje) laten kijken om de rust terug in de tent te krijgen tot ze worden opgehaald.
Max drie tot vier uur laten duren.
Ik ben bij heel veel kleuterfeestjes aanwezig geweest. Die ouders verzonnen en organiseerden van alles (kosten noch moeite werden gespaard) en in the end wilden de meeste kleuters gewoon spelen. Taartje/cadeautje, evt een kort spelletje, helemaal prima. Maar ze moesten al een hele dag school van alles doen. Kleuters willen lekker spelen
Dan weer even vrij laten spelen (dat vinden kleuters uiteindelijk toch het leukste) en als eind nog een film(pje) laten kijken om de rust terug in de tent te krijgen tot ze worden opgehaald.
Ik ben bij heel veel kleuterfeestjes aanwezig geweest. Die ouders verzonnen en organiseerden van alles (kosten noch moeite werden gespaard) en in the end wilden de meeste kleuters gewoon spelen. Taartje/cadeautje, evt een kort spelletje, helemaal prima. Maar ze moesten al een hele dag school van alles doen. Kleuters willen lekker spelen

vrijdag 10 januari 2020 om 22:07
Joh het is maar een suggestie hè, TO kan zelf wel bedenken of dat voor haar dochter een succes is.girasole3 schreef: ↑10-01-2020 21:59Dat was voor mijn dochter op 5 jarige leeftijd een straf geweest ipv een feestje....
Zwemmen ga je natuurlijk sowieso niet met 5-jarigen.
Wij hadden toen ze 5 werd een speurtocht van Natuurmonumenten. Vooraf thuis wat drinken met iets lekkers en achteraf frietjes eten.
vrijdag 10 januari 2020 om 22:10
Dat is ZO ontzettend schattig.Mugske schreef: ↑10-01-2020 21:47Wat wil je kind zelf?
Ik ben helemaal vertederd

vrijdag 10 januari 2020 om 22:25
Irish_Wasser_Woman schreef: ↑10-01-2020 22:05Max vijf kindjes uitnodigen. Half uurtje vrij laten spelen (even de schooldag van ze af rausen) Dan taart/limo/cadeautjes.
Ik ben bij heel veel kleuterfeestjes aanwezig geweest. Die ouders verzonnen en organiseerden van alles (kosten noch moeite werden gespaard) en in the end wilden de meeste kleuters gewoon spelen. Taartje/cadeautje, evt een kort spelletje, helemaal prima. Maar ze moesten al een hele dag school van alles doen. Kleuters willen lekker spelen![]()
Dit idd!
vrijdag 10 januari 2020 om 22:25
Haha, toen gingen ze dus in bomen klimmen en in de modder vallen
ik had gelukkig wel vooraf tegen ouders gezegd dat ze kleding aan moesten die vies mocht worden. Ze wilde eigenlijk ook de hele klas uitnodigen (lief, maar niet praktisch)
Oh en ik had dus voor niets leuke thema dingen zitten zoeken op Pinterest
Oh en ik had dus voor niets leuke thema dingen zitten zoeken op Pinterest

vrijdag 10 januari 2020 om 22:32
Makkelijke optie: binnenspeeltuin met cake daar, spelen en frietjes toe.
Bewerkelijke optie: thuis wat organiseren. Met de kanttekening dat de ene keer dat ik die moeite wel heb genomen, alle kinderen dolenthousiast waren. "Het leukste feestje dat ik ooit heb gehad". Betrof simpele spelletjes die je vroeger op de fancy fair zou doen (koekhappen, spijkerpoepen, flessenvoetbal). Hilariteit alom.
Bewerkelijke optie: thuis wat organiseren. Met de kanttekening dat de ene keer dat ik die moeite wel heb genomen, alle kinderen dolenthousiast waren. "Het leukste feestje dat ik ooit heb gehad". Betrof simpele spelletjes die je vroeger op de fancy fair zou doen (koekhappen, spijkerpoepen, flessenvoetbal). Hilariteit alom.
vrijdag 10 januari 2020 om 22:33
Ik zou het zelfde gedaan hebben. Heerlijk, een moeder die zo met haar kinderen mee waaitMugske schreef: ↑10-01-2020 22:25Haha, toen gingen ze dus in bomen klimmen en in de modder vallenik had gelukkig wel vooraf tegen ouders gezegd dat ze kleding aan moesten die vies mocht worden. Ze wilde eigenlijk ook de hele klas uitnodigen (lief, maar niet praktisch)
Oh en ik had dus voor niets leuke thema dingen zitten zoeken op Pinterest![]()

zaterdag 11 januari 2020 om 07:40
Cadeautjes verstoppen en de jarige laten zoeken. Als er een cadeautje gevonden is, uitpakken en dan de volgende zoeken. Lunchen. Iets knutselen, glas beschilderen met speciale stiften of een fotolijstje waar je een foto van die middag in doet.
Kleuterbingo (plaatjesbingo) met prijzen van de action vonden ze hier erg leuk. Snoephappen/koekhappen. Cup cake versieren.
Kleuterbingo (plaatjesbingo) met prijzen van de action vonden ze hier erg leuk. Snoephappen/koekhappen. Cup cake versieren.
zaterdag 11 januari 2020 om 08:03
2 uur is lang zat voor deze leeftijd!
Such a beautiful place to be with Friends.
zaterdag 11 januari 2020 om 11:44
Herkenbaar, hier deden ze 2 spelletjes en de rest van de middag zaten ze in de buurtspeeltuinShaunTheSheep schreef: ↑10-01-2020 21:41ik had bij de oudste toen ze 5 werd allerlei spelletjes bedacht... na 1 spelletje zeggen die kindjes heel droog: “mogen we nu lekker spelen?” Ze vlogen de tuin in en ze hadden de tijd van hun leven![]()