Kinderlokkers!

16-03-2012 22:46 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Twijfelde onder welke pijler, maar omdat het over kinderen gaat toch maar onder deze..

Hoe gaan jullie om met het nieuws van al die kinderlokkers / kindermisbruiken?

Ik merk dat ik ontzettend bang ben dat het mijn kindje ook eens gaat overkomen. Heb liever dat ze binnen zit dan lekker buiten speelt. Ze is 6 en speelt regelmatig alleen buiten. Ik waarschuw haar wel regelmatig, dat ze nooit met vreemden mee mag gaan enzv maar ja, je weet het nooit.

Hoe gaan jullie hiermee om en ben ik terecht bang of moet ik mij niet aanstellen?
quote:dubiootje schreef op 17 maart 2012 @ 21:18:

Daar zeg je wat Sunemom, dat zal ik mijn kinderen ook uitleggen. Controlevragen stellen! Hoe heet ik dan, hoe heet mijn moeder?

Goed dat jouw kind inderdaad naar een vertrouwd adres rende!

Controlevragen kunnen inderdaad, heb ik nooit aan gedacht, maar mijn referentiekader is iets anders. Mijn gezin is lange tijd bedreigd door iemand die voor de kinderen onbekend was, maar die dingen als hun naam en mijn naam enz dus wel wist.

Normaal zou dat kunnen werken inderdaad. Maar in elk geval hameren op dat een agent niet alleen komt en je ehct niet gaat zoeken. Sowieso zal een agent echt op zoek gaan naar een volwassene, naar school komen en via school het juiste kind van een ouder na een ongeluk zoeken of een noodnummer bellen dat geonden is bij de ouder enz. Die gaan gewoon net op goed geluk op zoek nara het kind dat bij die ouder hoort. Kinderen ook uitgelegd, dat het ook stom zou zijn, wnat dan moet die zoekende agent tientallen kindjes in d ebuurt af, is dit en dit jou mama? Nee ok dan is het goed, ja dan heeft je mama een ongeluk gehad. Dat was wel een beetje dom vogens de kidneren en agenten zijn altijd slim (in de ogen van mijn kleuter helemaal ).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven