Kindermishandeling!!

22-06-2010 21:13 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Help, mijn kinderen worden mishandeld en de instanties (AMK, wachttijd van 3 weken tot 2 maanden omdat het niet levensbedreigend is. Maatschappelijk werk, kan alleen verder psychische ondersteuning bieden aan de kinderen. De school, zij vinden de regels van de school belangrijker dan de veiligheid van de kinderen. De huisarts, heeft ook al melding gedaan bij het AMK. De leerplichtambtenaar, heeft na contact met school ook melding gedaan bij het AMK), doen nagenoeg niets!! Ik heb zelfs al aangifte proberen te doen bij de politie die mij vervolgens door hebben gestuurd naar de afdeling Jeugd & Zeden. Deze afdeling zou mij in de loop van de week terugbellen omdat de diverse aangiftes verdeeld moeten worden onder collega's (Dat is ondertussen 4 dagen geleden)?? En omdat de officiële aangiftes op zich laten wachten kan mijn advocaat ook geen kort geding aanspannen tegen de dader voor een straat -en omgangsverbod. Hoe kan je dan als moeder je eigen kinderen beschermen wanneer de politie je niet eens kan helpen?! Ik weet nu echt niet meer wat ik kan doen, wie kan mij helpen!!
quote:Lievie63 schreef op 22 juni 2010 @ 21:26:

De kinderen zijn 5 en 9. Het verhaal is de afgelopen weken door mijn oudste dochter aan ons verteld. Ook de huisarts heeft hierop met mijn kinderen gesproken.Als jouw huisarts er van overtuigd is dat er iets aan de hand is (en blijkbaar is hij dat voldoende om te melden), heb je echt wel voldoende reden om een kort geding aan te spannen om de omgang (voorlopig) stop te zetten tot er een grondig onderzoek is geweest van de politie, de Raad voor de Kinderbescherming en de rechtbank.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ja,ik heb de vader hierover aangesproken maar is niet voor rede vatbaar. Het AMK heb je nodig om de hele rechtsgang en de psychische ondersteuning van bureau jeugdzorg ed op gang te krijgen.
quote:Poezewoes schreef op 22 juni 2010 @ 21:21:

Waarom spant je advocaat geen kort geding aan om de omgang stop te zetten?Juist, vaag verhaal...
Je weet toch!
Ik begrijp niet zo goed waarom je ondersteuning nodig hebt? Als vader niet voor rede vatbaar is is dat een extra reden om de omgang tijdelijk te staken, als je advocaat dat aangeeft bij de rechtbank koopt dat tijd om de boel uit te zoeken.

Wat maakt dat jij en je nieuwe geliefde zich opgejaagd wild voelen?
Wat is er gebeurd met je kindjes?
Het AMK doet niets voor de rechtsgang. Die doet onderzoek en een hulpaanbod, of bij zoveel zorgen leiden ze de melding direct door naar de Raad voor de Kinderbescherming.

Maar ook die zet geen omgang stop. Die doen onderzoek of vrijwillige hulpverlening de kinderen kan helpen of dat er een kinderbeschermingsmaatregel nodig is. Om de omgang te veranderen, moet je echt zelf naar de rechter moeten met een verzoek. Dat is een heel andere procedure dan de melding van kindermishandeling die er nu gedaan is.

Zoek een goede familieadvocaat die je hier in bij staat, je bent nu erg slecht voorgelicht.
Het vervelende is ook dat het AMK geen dossiers ter inzage mag geven voordat er gericht onderzoek is gedaan. Ook niet als de melding van de moeder zelf komt! Dus heb ik verder ook geen bewijs dan alleen mijn ingevulde formulieren van het AMK, de doorverwijzing van de huisarts en de gesprekken met maatschappelijk werk. Niemand mag advies geven voordat de melding werkelijk in behandeling is genomen. Ze vragen alleen maar wat ik als verantwoordelijk ouder zou moeten doen om mijn kinderen te beschermen. En meer dan dit vragen kunnen EN mogen ze niet.
Tuurlijk houd je ze daar weg! Knappe kop die mij zou kunnen dwingen om mijn kinderen naar een onveilige plek te laten gaan!
Ja, dat vind ik echt.
Ok, morgen dus de bewijzen verzamelen die ik wel heb en een kort geding aanspannen. Mijn oudste dochter heeft zelfs een brief geschreven aan de kinderrechter omdat ze vreselijk bang is.
Wat maakt dat JIJ je opgejaagd wild voelt? Heeft hij jou ook mishandeld?
verschrikkelijk wat je kinderen is overkomen, hou ze bij hun vader weg en volg de stappen die je zijn gegeven.

als het thuis niet uit te houden is ga dan ergens heen waar dat wel het geval is, iig voor de kinderen (opa/oma? oom/tante?) zorg dat ze niet alleen naar en van school gaan zodat pa ze niet opwacht.
Je huisarts kan als informant dienen. Laat hem een brief opstellen dat hij een melding heeft gedaan bij het AMK en waarom. Met een kort geding kun je in ieder geval vragen de omgang stop te zetten tot er grondig onderzoek is gedaan.

En psychische hulp mag jij altijd voor je kinderen zoeken. Daarvoor ben je niet afhankelijk van het AMK.
quote:MEFunny schreef op 22 juni 2010 @ 21:44:

verschrikkelijk wat je kinderen is overkomen[...]Wat is er gebeurd dan?
Hij heeft de kinderen verleden week al op staan wachten. Hij heeft de oudste gewoon uitgemaakt voor leugenaar! De kinderen zijn erg van slag, slapen slecht, huilen om het minst geringste. Ze lopen erbij als zombies door alle stress.
En mama huilt net zo hard mee. Kom op, jij bent de moeder, doe wat je doen moet en wacht niet tot 'instanties' je gaan vertellen wat het beste is. Ga uitzoeken wat er gebeurd is. Het zal niet de eerste keer zijn dat een kind iets vertelt wat niet klopt. Zie geen spoken, zoek uit wat er aan de hand is en betrek je ex daarbij, voorzover dat kan. Raap jezelf bij elkaar.
Ze worden verwaarloosd, geslagen, en psychisch mishandeld.
Je kinderen onrechtmatig bij hun vader weghouden?? Echt niet, ik zou hem aangetekend schriftelijk op de hoogte stellen van wat je kinderen aan jou hebben verteld en je de kinderen steunt in hun keuze om niet meer naar vader te gaan zolang je er niet 100% zeker van bent dat ze het er heel leuk hebben zonder ze ook maar een haar te krenken zowel lichamelijk als geestelijk. Stel jeugdzorg op de hoogte van jouw beslissing en van het waarom. Waarschijnlijk krijg je de hele lading over je heen, maar daar kun je je nu alvast op voorbereiden. Vertel jeugdzorg wel dat je het in principe voor de kinderen heel belangrijk vindt dat ze een goed contact met hun vader hebben, maar dat je niet toestaat dat iemand je kinderen kwaad doet. Beperk verder gebakkelei met vader en vriendin om het niet te laten escaleren en niet onnodig je energie er aan te verspillen en neem een advocaat en vertel vader dat hij indien hij het niet eens is met je beslissing zich kan wenden tot je advocaat.
Je hebt het misspoez! Tuurlijk huil ik mee, maar dat neemt niet weg dat ik wel degelijk het heft in eigen handen neem en mijn verantwoordelijkheden neem als moeder. Alleen de instanties die er zijn om je te helpen, doen niets!!! We hangen al 3 weken lang aan de telefoon, de mail en per persoonlijk gesprek.

Je gaat er alleen voorbij aan de emotionele belasting voor ons 4.
Je hebt het misspoez! Tuurlijk huil ik mee, maar dat neemt niet weg dat ik wel degelijk het heft in eigen handen neem en mijn verantwoordelijkheden neem als moeder. Alleen de instanties die er zijn om je te helpen, doen niets!!! We hangen al 3 weken lang aan de telefoon, de mail en per persoonlijk gesprek.

Je gaat er alleen voorbij aan de emotionele belasting voor ons 4.
Ouwe, dit heb ik inderdaad al allemaal gedaan. Maar omdat je allebei ouderlijk gezag hebt over de kinderen is het mogelijk dat hij via gerechtelijke procedures de omgang weer afdwingt daar ik dus ook nog steeds geen officiele melding heb.
quote:Lievie63 schreef op 22 juni 2010 @ 21:52:

Je gaat er alleen voorbij aan de emotionele belasting voor ons 4.Dat komt omdat je bij de verkeerde instanties aanklopt. Niemand van hun kan een uitspraak doen over de omgang met vader, dat mag alleen de rechter.

Dus hup, naar je advocaat. Laat de rechter maar om een onderzoek vragen hoe het precies zit.
quote:Lievie63 schreef op 22 juni 2010 @ 21:55:

Ouwe, dit heb ik inderdaad al allemaal gedaan. Maar omdat je allebei ouderlijk gezag hebt over de kinderen is het mogelijk dat hij via gerechtelijke procedures de omgang weer afdwingt daar ik dus ook nog steeds geen officiele melding heb.Nogmaals, die melding en de omgang staan los van elkaar. Dat zijn twee verschillende procedures. Als het onderzoek van het AMK gaat lopen, zal de omgang niet opeens worden gestopt. Die macht heeft het AMK niet. Zelfs niet om stopzetten van de omgang te vragen bij de rechter. De enige die dat kan doen, ben jij.
Lievie, ik kan het nog zo miss hebben, ik vind wel dat je huilt en jezelf zielig vindt. Als jij niet wil dat je kinderen gaan dan gaan ze niet. Doe aangifte, kan desnoods via internet, laat je advocaat een brief sturen en hou je kinderen thuis. Hou op met klagen dat AMK of BJZ of school of wie dan ook niets doen...JIJ moet het doen en daarvoor moet je de juiste weg kiezen. Die loopt, zoals de dame boven mij al zei, via de rechter.
Hemel mijn lief, toen ik van mijn moeder hoorde dat ze eens op een vroege zondagochtend nog iets wilde langs brengen,( ik weet niet meer wat, een knuffel of speelgoedje of zo) bij mijn toen 3 jarige dochter (ze is nu 20) en de deur werd geopend door mijn dochtertje in een koude winter met haar ijskoude blote voetjes op de koude plavuizenvloer en vroeg waar Papa was en mijn moeder hoorde dat Papa nog in bed lag met zijn vriendinnetje was dat genoeg reden voor mijn moeder om mijn dochter met pyjama en al in de auto te zetten, naar mij te brengen en nog even terug te gaan om briefje door deur te gooien dat hij een hele grote jongen moest zijn om nog aanspraak te willen maken op een bezoekregeling heb ik alles uit de kast gehaald om mijn dochter te beschermen tegen verwaarlozing. Je zou niet eens meer moeten twijfelen en een post moeten plaatsen van "IK HEB BESLOTEN DAT MIJN KINDEREN NIET MEER NAAR HUN VADER MOGEN" en daar tips vragen over hoe je kinderen te beschermen tegen een eventueel gedwongen bezoekregeling! Maak je borst maar nat en doe wat een moeder behoort te doen, haar kinderen beschermen!
Tegen de tijd dat hun vader een bezoekregeling afdwingt middels een gerechtelijke procedure en ze hebben de rapporten nog niet klaar dan zou een rechter wachten met een uitspraak totdat er een degelijk onderzoek is gedaan. En ik kan me toch niet voorstellen dat er ook maar 1 rechter of instantie is die het toelaat dat vader de kinderen uit de huiskamer plukt bij jou ( dan kan jij zelfs aangifte doen van huisvredebreuk) en ze onder dwang de auto in kwakt om ze een weekendje mee te nemen. Als puntje bij paaltje komt en je kinderen blijven in huis en weigeren naar de voordeur te komen omdat ze niet met vader meewillen kan niemand je iets maken. Adem in, adem uit, relax en probeer je kinderen er zo min mogelijk mee te belasten. Grote mensen zaken zijn voor grote mensen, en vertel ze rustig dat als ze niet met papa mee willen ze dat niet hoeven te doen, en de rest volgt wel vanzelf. Thats it! Ik denk dat hoe je kinderen nu in hun vel steken grotendeels af hangt van hoe zwaar jij aan de dingen tilt en hoe ontspannen of gespannen jij hierop reageert. Hoe moeilijk ook, probeer geen beren op de weg te zien die er niet zijn, dat is goed voor jullie allemaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven