kinderopvang
woensdag 1 september 2010 om 01:32
Help!! Ik wil mijn eigen kinderopvang openen maar weet niet waar ik moet beginnen. financieel is geen probleem! Welke diploma's heb je nodig en waar moet je je aanvraag indienen voor vergunning etc. Ik wil echt serieus ergens mee beginnen ik zit al een jaar zonder baan en wil nu niet meer voor iemand anders werken ik wil iets voor me zelf beginnen vond kinderopvang wel leuk heb ook ervaring met planning en plaatsing van kinderen. Andere tips adviezen ook welkom! mischien heeft iemand een advies voor iets anders. Alles is welkom, ik wil echt zsm. iets voor me zelf beginnen. Alvast bedankt
woensdag 1 september 2010 om 02:04
Echt serieus maar geen idee hebben van de eisen waar je aan moet voldoen..... Sorry maar dat klinkt weinig veelbelovend. Besef je welke verantwoordelijkheid je hebt als opvang? De eisen waar je aan moet voldoen zijn een tijdje terug aangescherpt, dus je kunt niet zomaar een opvang starten. En een advies voor iets anders? Wat vind je echt leuk, wat kun je en welke diploma's heb je?
woensdag 1 september 2010 om 02:27
quote:Sevgi schreef op 01 september 2010 @ 01:32:
Help!! Ik wil mijn eigen kinderopvang openen maar weet niet waar ik moet beginnen. financieel is geen probleem! Welke diploma's heb je nodig en waar moet je je aanvraag indienen voor vergunning etc. Ik wil echt serieus ergens mee beginnen ik zit al een jaar zonder baan en wil nu niet meer voor iemand anders werken ik wil iets voor me zelf beginnen vond kinderopvang wel leuk heb ook ervaring met planning en plaatsing van kinderen. Andere tips adviezen ook welkom! mischien heeft iemand een advies voor iets anders. Alles is welkom, ik wil echt zsm. iets voor me zelf beginnen. Alvast bedanktEuh, als je met deze instelling een kinderopvang begint, schrijf ik mijn kinderen in ieder geval niet in.
Kinderopvang brengt behoorlijk wat verantwoordelijkheid met zich mee, je moet dit echt willen en weten wat het inhoud. Een kinderopvang beginnen 'omdat je zo graag iets voor jezelf wil beginnen' lijkt me niet het juiste uitgangspunt...
Begin dan een winkeltje in kinderkleding ofzo als je affiniteit hebt met de doelgroep.
Help!! Ik wil mijn eigen kinderopvang openen maar weet niet waar ik moet beginnen. financieel is geen probleem! Welke diploma's heb je nodig en waar moet je je aanvraag indienen voor vergunning etc. Ik wil echt serieus ergens mee beginnen ik zit al een jaar zonder baan en wil nu niet meer voor iemand anders werken ik wil iets voor me zelf beginnen vond kinderopvang wel leuk heb ook ervaring met planning en plaatsing van kinderen. Andere tips adviezen ook welkom! mischien heeft iemand een advies voor iets anders. Alles is welkom, ik wil echt zsm. iets voor me zelf beginnen. Alvast bedanktEuh, als je met deze instelling een kinderopvang begint, schrijf ik mijn kinderen in ieder geval niet in.
Kinderopvang brengt behoorlijk wat verantwoordelijkheid met zich mee, je moet dit echt willen en weten wat het inhoud. Een kinderopvang beginnen 'omdat je zo graag iets voor jezelf wil beginnen' lijkt me niet het juiste uitgangspunt...
Begin dan een winkeltje in kinderkleding ofzo als je affiniteit hebt met de doelgroep.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
woensdag 1 september 2010 om 07:36
woensdag 1 september 2010 om 08:22
Iig moet je al minimaal een MBO spw diploma hebben en een ondernemersdiploma. EHBO diploma is ook handig. Misschien moet je dat eerst maar eens gaan halen en een paar jaartjes in een creche werken om ervaring op te doen voor je een eigen kinderopvang start. Je weet dan ook veel beter hoe en waar te beginnen en wat er allemaal bij komt kijken qua veiligheid, hygiene, pedagogie etc.
Veel succes ermee!
Veel succes ermee!
woensdag 1 september 2010 om 08:28
Als financieel geen probleem is laat je dit toch allemaal lekker voor je uitzoeken?
Maar ik zou er niet aan beginnen als het je alleen maar "wel leuk lijkt".
Buiten dat: ik zie regelmatig kinderdagverblijven sluiten. Erg makkelijk is het namelijk niet en je moet er 100% achterstaan en het 100% zeker weten dat je dit wilt.
Maar ik zou er niet aan beginnen als het je alleen maar "wel leuk lijkt".
Buiten dat: ik zie regelmatig kinderdagverblijven sluiten. Erg makkelijk is het namelijk niet en je moet er 100% achterstaan en het 100% zeker weten dat je dit wilt.
woensdag 1 september 2010 om 10:11
Als je nou gewoon eens de gemeente belt om navraag te doen over het aanvragen van vergunningen, dan bel je de ggd daarna op en informeer je naar de eisen. Vervolgens bel je de brandweer op om te vragen welke eisen zei stellen aan een kinderdagverblijf. Oh en vergeet de kvk niet te bellen om te informeren naar het opzetten van een bedrijf. Dan ben je al een heel eind.
Overigens twijfel ik ook of 'iets voor jezelf willen beginnen' wel de juiste motivatie is om een kinderopvang te beginnen.
Overigens twijfel ik ook of 'iets voor jezelf willen beginnen' wel de juiste motivatie is om een kinderopvang te beginnen.
Erger u niet, verwonder u slechts!
woensdag 1 september 2010 om 13:51
quote:Sevgi schreef op 01 september 2010 @ 13:48:
Bedankt voor jullie reacties. Ik zoek het zelf wel uit jullie zijn. mijn fout! waarom vraag ik hulp aan zulke egoistische mensen.
Ga lekker gangbangen, als je geen zin hebt zelf bepaalde dingen uit te zoeken; doe je nog iets nuttigs!
Tsjongejongejonge, zeg..............................
Bedankt voor jullie reacties. Ik zoek het zelf wel uit jullie zijn. mijn fout! waarom vraag ik hulp aan zulke egoistische mensen.
Ga lekker gangbangen, als je geen zin hebt zelf bepaalde dingen uit te zoeken; doe je nog iets nuttigs!
Tsjongejongejonge, zeg..............................
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 1 september 2010 om 14:02
1. Ik heb het natuurlijk wel uitgezocht.
2. Reden dat ik het hier vraag is omdat ik met mensen wilde praten die ervaring hierover hebben.
3. Hoe kom je erbij dat ik geen zin heb om dingen uit te zoeken ik zag zoveel stomme forums over alles en nog wat en zelfs daar heeft niemand zulke reacties als hier gegeven.
2. Reden dat ik het hier vraag is omdat ik met mensen wilde praten die ervaring hierover hebben.
3. Hoe kom je erbij dat ik geen zin heb om dingen uit te zoeken ik zag zoveel stomme forums over alles en nog wat en zelfs daar heeft niemand zulke reacties als hier gegeven.
woensdag 1 september 2010 om 14:10
quote:Sevgi schreef op 01 september 2010 @ 13:48:
Zo wat een gezelligerd ben jij zeg
Wat had je dan verwacht, dat een lieve forummer hier het wel even utizoekt en doorneemt met je? Of eventueel met een hele andere baanoptie komt als alternatief?
Zo wat een gezelligerd ben jij zeg
Wat had je dan verwacht, dat een lieve forummer hier het wel even utizoekt en doorneemt met je? Of eventueel met een hele andere baanoptie komt als alternatief?