Kindertwijfeltopic

16-02-2011 14:21 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees al een tijdje mee op het vivaforum en de laatste tijd steeds meer bij 'kinderen'. Deze zomer wordt ik 29 en van mezelf moet ik gaan beslissen of ik 'aan de kinderen wil' of niet. Ik heb de keuze lang genoeg uitgesteld. Er zijn vast meer tijfelaars en aangezien ik niet echt een twijfeltopic kon vinden, bij deze !

Alvast over mij: Ik heb nooit een sterk moeder gevoel gehad. Niet veel van mijn/onze vrienden/kennissen hebben kinderen en als ik ze met die kinderen zie denk ik niet meteen 'dat wil ik ook'. Ook bij het lezen van de verhalen op het forum wordt ik niet warm van binnen. Leuk om te lezen hoe enthousiast iedereen is maar ik heb nog niets gelezen waardoor ik dacht'ja ik wil het wel' of 'nee ik wil het niet'.

Zowel ik als mijn vriend (4 jaar relatie) hebben veel hobbys en interesses. We zijn nu bezig met het verbouwen van ons huis, we hebben een grote tuin waar we veel tijd in steken. Genoeg om ons, ook in de toekomst, bezig te houden. Als we het hebben over de toekomst, gaat het altijd over 'leuke projectjes' die we nog willen gaan doen, schuur bouwen, fruitbomen planten etc. nooit over kinderen.

Verder ben ik niet zo van de praktische bezwaren, ik ben optimisch en vind dat overal wel een oplossing voor te vinden is dus die argumenten gaan voor mij niet op.

Als ik voors- en tegens die voor mij gelden op een rij zet kom ik eerder uit bij 'niet' dan bij 'wel'. Waarom dan zo aan het twijfelen, durf ik de beslissing 'niet' niet te nemen of wil ik misschien stiekem toch maar durf ik dat niet onder ogen te zien? Mijn vriend is niet erg enthousiast over het idee van kinderen. Maar dat moet los staan van mijn beslissing. Ik wil eerst bedenken wat ik echt wil, en dan moeten we er nog samen uitkomen.

Nog één stukje info, ben altijd wel van het twijfelen bij grote beslissingen, en ben een relatief laat bloeier, pas rond 24 aan de vriendjes begonnen bijvoorbeeld, dus wie weet wil ik pas over 3 jaar opeens heel erg kinderen.

Maar los van mijn overpeinzingen: waar worstelen jullie mee, waarom twijfel jij, hoe ga jij beslissen, wat zijn voor jou belangrijke argumenten. Misschien kunnen wel elkaar helpen met de keuze.
quote:kusunum schreef op 24 november 2011 @ 17:30:

Zo Mosterd als ik ben!

Het is een topic van het begin van het jaar, en TO heeft al lang een breed haar keuze gemaakt

[afbeelding]Nou ja, misschien is je bijdrage ook nuttig voor iemand anders.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Leuk dat je het nog even komt melden! Zo zie je maar, iedereen gaat op zijn eigen manier om met de Grote Dingen des Levens en maakt uiteindelijk zijn eigen beslissingen. Ik hoop dat je snel zwanger bent! (hoewel ik dat het ergste vond van het hele proces, de baby is stúkken leuker! )
Ik weet al jaren dat ik geen kinderen wil. Ik ben 34.

De reden? Ik heb totaal geen moedergevoelens.
O, mosterd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven