Kinderwagen, tips?

03-03-2011 22:42 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al even gezocht in oude topics over dit onderwerp, maar kwam niet echt antwoorden tegen op mijn vraag, dus even een nieuw topic.

In september verwacht ik mijn tweede kind. Voor mijn oudste (nu 3) heb ik met volle tevredenheid een Urban Jungle gehad. Topwagen, nooit problemen en rijdt super.

Het enige nadeel eraan vond en vind ik dat hij, ingeklapt, veel ruimte inneemt. Met name in de breedte.

Tot nu toe was dat geen punt; onze ene auto is een Volvo (waar hij de helft van de kofferbak in beslag neemt, en onze hond de andere helft) en de andere een bestelauto, waar ik hem zelfs uitgeklapt gewoon in kan zetten.

Maar nu er een tweede kind komt, gaan we de bestelauto weg doen en komt er een kleinere auto voor in de plaats. En dan wordt het wel krap: ikzelf, twee kindjes, flinke hond, en een kinderwagen. En aangezien ik dagelijks met hond en kind(eren) naar bos of hei ga voor de wandeling, niet heel handig.

Vandaar dat ik zoek naar iets compacters. Maar wel echt een All Terrain wagen, aangezien hij voornamelijk in het bos en op de hei wordt gebruikt. Goede vering dus, wendbaar, op luchtbanden. Geen kleine bandjes, liefst 3 wieler. En, vooral, klein op te klappen.

Wie heeft er tips en ervaringen? Graag ook oudere modellen, aangezien ik liever niet nieuw koop maar liefst 2e hands via MP of zoiets, en dan zit je gauw bij de wat oudere modellen.

Alvast bedankt voor het meedenken!!
sorry, verkeerde topic
Ik heb bij de 1e verschillende dragers gebruikt, begonnen met Baby Bjorn, later doeken en ook iets dergelijks als Yamuna postte geprobeerd. Ik geloof dat ik gewoon niet zo'n drager-moeder ben gewoon. Kreeg last van mijn rug, en vond het niet prettig stabiel lopen in het bos. De eerste maanden wel, maar later vond ik het echt onhandig. We hebben overigens een rugdrager (die ook draagt als een rugzak, op de heupen) en die gebruiken we ook wel, maar daarmee heb ik hetzelfde, ik voel me niet echt stabiel en vind het gewoon niet erg prettig lopen. Ligt dus meer aan mij dan aan de dragers, ik ben gewoon lui

Hond loopt trouwens los (daarom ga ik naar het bos) dus dat is het punt verder niet.

Het bos waar ik loop is vaak drassig/modderig of de paden hebben juist mul zand als het droog is (denk aan ruiterpaden), dus zo te horen is een bugaboo niet heel handig, maar goed, ik ga hem volgende week eens testen.

Gewone buggy hebben we ook voor stadswandelingetjes enzo, maar die hebben sowieso van die kleine wieltjes waarmee je in het zand direct vastzit, en mijn dochter stuitert bijna uit het ding met al dat gehobbel over boomwortels enzo :-)

Ik kwam er trouwens achter dat nieuwere modellen Urban Jungle een duwstand hebben die je wel in kunt klappen, dat scheelt al best een stukje vergeleken met die van mij. Toch eens zien of ik daarmee al niet een heel eind kom, want ik geloof dat ik toch wel erg verknocht ben aan de UJ.....
Quinny buzz kan je ook bestellen met een ander wiel voor, voor int bos.
Hoi Binti!

Ik heb, net als Scuba en Suzaa, een Beco:

http://www.blozekriekske. ... ath/43_29/products_id/207

Hiermee draag ik Stannetje (een kilo of 10) nu nog met gemak op de buik en op de rug. Hiernaast heb ik een geweven doek wat nog lekkerder zit op de buik, maar ik ben helaas geen ster in rugknopen. Als ik het nu mocht zeggen had ik overigens liever een Bondolino of Manduca gehad omdat die volgens mij tot breder in de knietjes zitten. Een vriendin van mij draagt haar ruim 3 jaar oude dochter nog met gemak uren op de rug met de Manduca.

Maar goed, als je toch een kinderwagen wilt... Wij hebben ook een Bugaboo, en die bevalt uitstekend. De grote wielen kunnen inderdaad voor, maar dat is weer lastiger sturen. Laatst was hier iemand en die had grote luchtwielen erbij gekocht voor aan de vookant en dan is het volgens mij ook een ideale boswagen.

http://babies1st.com/bugaboo/proddetail ... od=ZM21185
Hai Binti,

Je hoeft trouwens dat over de auto niet uit te leggen hoor! Was een grapje van mijn kant over twee auto's = luxe

Ik ben ook niet een alleen maar draagster. Ik wissel het af. Soms vind ik dragen handig, soms de wagen. Vooral als je langer wegblijft en fruithap/ boterham en avondeten meeneemt, vind ik de wagen toch handiger. Met kind en een rugzak/tas slepen vind ik even een beetje too much. Bovendien heb je niet overal de gelegenheid je kind even ergens neer te leggen om de drager na een stop weer om te doen (ik heb een Bondolino) kwam ik laatst achter.

Ik vind je dus niet lui hoor! Ook ik stuit op wat bezwaren tov dragen, al hoor ik de fantatiekelingen daar niet over hier :-).

Ik hoop dat je een goede oplossing vindt. Sowieso heerlijk voor de kids, het bos in met de hond, of je dat nou met drager doet of met de wagen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven