Kindje met Atopische eczeem wie praat mee!!

14-11-2008 13:31 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn zoontje kreeg met 2,5 maand eczeem dat begon met rode vlekken op het hoofd. In eerste instantie dachten we aan berg (wat hij ook kreeg) maar de rode schilferige vlekken kreeg hij ook op de wangen, achter de oortjes en in de nek. De vlekken waren rood en droog en het jeukte vreselijk.

De vlekken kreeg hij ook op de bovenkant van de armpjes, op de scheenbeentjes en knieën, borst en buik. De vlekken werden erg droog en gingen open. Het ging later ook met vocht gepaard.

Nadat we in het ziekenhuis zijn geweest constateerde de dermataloog atopisch eczeem.

We smeren nu 3 zalven om het eczeem de baas te blijven. Mijn zoontje is nu 4 maanden oud en we hebben het aardig onder controle. Maar de kans dat het weer komt is groot.

Ik zou graag in contact willen komen met moeders van kindjes die dit zelfde type eczeem hebben om tips uit te wisselen of er gewoon even over te praten want het is best zielig om je kindje zo te zien...

Dus wie o wie praat mee!!!!
Tsja, wat dacht je dan van "het hoort erbij" en "ze groeit er wel overheen". En ondertussen zit je kind onder de knalrode plekken die als een gek jeuken.. Daar word ik nou doodmoe van. Zoals met alles rond baby's en kinderen moet je jezelf ook echt heel goed informeren om uit alle adviezen, zelfs van kinderartsen de juiste te halen. Ik voel me heel vaak niet serieus genomen terwijl de gezondheid van mijn kind zo ontzettend belangrijk is.
Darceltje: Via de kinderarts in het ziekenhuis hebben we een allergietest laten doen. Eerst naar huisarts en die stuurt je dan door naar ziekenhuis, maar misschien kan het via dermatoloog ook wel. Mijn zoon is van 22 juli, dus schelen idd niet veel.

Mies: ik heb het smeeradvies gekregen om een week lang 2x per dag te smeren en dan een week 1x per dag en dan een week 6 dagen en 1 rust dag en zo afbouwen.

Onze hond is 4 weken bij mijn moeder geweest en nu 4 dagen terug en Wesley zijn eczeem begint weer en last van luchtwegen ook.

Ben vandaag bij cb geweest en daar was ook een dieëtiste, heb afspraak gemaakt want ik ben al een tijd bezig met melk te mijden voor mijzelf, maar dat valt niet mee en ik wil advies hoe het nou verder moet met Wesley zijn voeding. Wat hij wel en niet mag, nu en straks als hij meer mag/moet eten.

Pepti is idd niet lekker en ik hoorde dat het helemaal niet 100% koemelkvrij is.

Slapen jullie kindjes goed 's nachts? Hier is het al ruim 2 maanden drama. Met 7 weken sliep hij door van 19 tot 5uur en daarna.................Nu de eczeem beetje weg is slaapt hij wel een stuk beter, maar is toch nog vaak wakker 's nachts.
Welkom mies; hier kun je meepraten en je frustratie uiten!

Allergien zijn idd kut!

ik ben momenteel echt boos, gister naar dietiste geweest, zij raade mij aan te beginnen met bambix fijne granen...dus vanochtend gegeven...en wat denk je...Thijs heeft alles eruit gespuugd en daarna kreeg hij een allergische reactie, opgezette huid, bultjes op gezicht, handjes, benen en voetjes. Heel heel veel jeuk, hij begon daarnaast ook nog wat rillerig te worden en wil alleen maar bij me slapen...

Heb de dietiste een mail gestuurd want was telefonisch niet bereikbaar. Ook heb ik de kinderarts gebeld, die belt vandaag terug met advies...als hij al zo reageert op dit hoe dan op pinda??? Ik ben er gewoon bang van...

Ik baal gewoon en ben kwaad dat dit onze kindjes moet overkomen...

Thijs is van 11 juli...wel mooi dat alle kindjes wat van dezelfde leeftijd zijn.

Wij smeren 3 dagen 1x per dag en dan weer 4 dagen rust,met cutivate en emovate zalf...
Jeetje Hannes, wat zal jij geschrokken zijn. Granen dus ook maar mijden. Hoe gaat het nu met Thijs?

Ik vind persoonlijk ook dat er wel heel luchtig over eczeem gesproken wordt. Tuurlijk zijn er veel ergere dingen op de wereld, maar moet dat betekenen dat je niet alles uit de kast moet trekken om je kind van de jeuk af te helpen. Jeuk is ook verschikkelijk.

Heb net van een vriendin van mijn moeder een acupuncturist (of hoe heet zoiemand) aangeraden gekregen die vaak met kleine kinderen werkt. Weet niet of ik nu meteen naalden in m'n meisje wil laten steken, maar ik ga eens op z'n site kijken.

Pepti is idd niet koemelkvrij, maar de eiwitten zijn op zo'n manier verknipt dat de allergische reactie niet optreedt. Nutricia geeft aan dat de smaak van Pepti 'een beetje kazig' is. Nutrilon heeft ook nog voeding gemaakt van soja, maar ook soja kan allergische reacties veroorzaken. Ikzelf wil binnenkort dat Nannycare eens gaan proberen, ik heb het al eerder genoemd. Op geitenmelk schijnen veel minder mensen te reageren; het is alleen wel een beetje duur.

Wij smeren nu een fase 2 zalf met een hele moeilijke naam, Tr...nog wat. Dat hebben we vanaf zaterdag 3 dagen gedaan en nu moeten we 4 dagen niet smeren. Jammer genoeg heeft het tot nu toe weinig geholpen en zitten vooral haar beentjes en haar wangetjes helemaal onder.

Het slapen gaat hier redelijk op het moment, maar dat komt omdat we haar weer in haar bakerzak leggen. Ze is soms wel erg onrustig, maar wordt niet meer zo vaak wakker van zichzelf. Daarnaast doe ik haar 's nachts een rompertje en broekje van Dermasilk aan, zodat ze zich niet kan krabben. Hiervoor zaten er regelmatig bloedvlekken op haar matrasje 's ochtends.
Jong jonge wat een dag... nadat Thijs rillerig werd etc heb ik de kinderarts gebeld. Zijn assistent heeft de klachten aangehoord en overleg gepleegd met de arts. Ze belde me na een half uur terug dat ik langs de huisarts moest gaan...

Dus ik op naar de huisarts, in de wachtkamer moest Thijs nog een keer overgeven.

De huisarts was blij dat ik gekomen was. Blijkt dus dat hij volgens de uitslag van de bloedtest van december ook een 2 scoorde op tarwe en rogge (wat dus in de bambix zat)!! Hier wisten wij dus niks van!!!!!

Hij had een heftige voedselallergische reactie...alles was opgezet en knal rood met bultjes (alsof in aanraking geweest was met brandnetel)...

Dit was niet met ons besproken door de kinderarts. Ik was kwaad!! Volgens de huisarts moest de dietiste ook op de hoogte zijn van al deze uitslagen en snapte dus niet waarom wij bambix aanbevolen kregen. Dus ik kwaad dietsiste opgebeld. Die zou haar dossier nakijken etc en nieuwe info toesturen. Ze bood wel haar excuses aan!

Nu vervroegd weer naar kinderarts om dit alles te bespreken...zal hem wel even recht in de ogen aankijken en vragen waarom de helft van de testresultaten maar met ons besproken is!

Het gaat nu weer wat beter met Thijs, hij slaapt veel. Zal proberen hem zo weer wat drinken te geven. Want hij heeft niet zo veel zin in iets.

Dames één tip!! Vertrouw altijd op je eigen gevoel en goed doorvragen bij artsen en dermatologen want er wordt wel wat gemakkelijk gesproken over allergie en voedselallergieën. Dat bekende mijn huisarts zelf ook....

Pfff
Jeetje Hannes wat een eng verhaal. Wat erg toch dat jullie het helemaal niet wisten dat hij voor veel meer allergisch blijkt te zijn.

Ik heb zelf ook nog geen ervaring met voedselallergie. Heb wel 2 andere kinderen, maar die hebben het niet. Ik dacht steeds, ach koemelkallergie zal wel meevallen allemaal. Gewoon goed opletten wat hij eet, maar dat valt best tegen.

Wesley zijn eczeem begint weer van voren af aan. Onze hond was tijd uit huis en afgelopen donderdag kwam beest weer thuis. Wesley heeft weer last van luchtwegen en van eczeem en dat terwijl ik elke dag 2x smeer met sterke hormoonzalf en alles bijna helemaal weg was. Hond blijft nu weer 2 weken weg en dan weer thuis kijken of Wesley weer last krijgt en anders moeten de hond en de cavia's weg.........bedacht het me vandaag dat het echt zou kunnen en vind het zo moeilijk.

Hannes wat hebben jullie met de hond gedaan? Natuurlijk kies ik voor mijn kind en hij heeft vandaag weer vreselijk veel jeuk, trekt zijn haren uit zijn hoofd zo wat met krabben op zijn koppie. Maar oh..........het idee dat de hond bij vreemde mensen gaat wonen.

Morgen naar huisarts, verwijsbrief voor dietiste halen.
Och Duckie, ja het is echt heel vervelend als je weet dat misschien de hond weg moet...het is best emotioneel en je moet er wel de tijd voor nemen. Natuurlijk kies je voor je kind maar je bent ook gehecht aan je huisdier...die al heel wat langer bij je is dan je kindje. Tenminste dat was bij ons wel het geval. En als je hond dan onverwacht weg moet dan is dat zeker niet makkelijk ook als je weet waar je het voor doet.

Maar als ik het zo lees heeft je zoontje wel degelijk last van de hond en mogelijk ook de cavia...Laat hem weer even tot rust komen en dan moet het als het goed is na een paar dagen weer rustiger worden...dat was bij Thijs wel zo.

Wij hebben contact opgenomen met SOS Dierenherplaatsing bij ons in de buurt. Zij hebben een intake gesprek met ons gehad en gezocht naar een geschikt gezin. Op dat moment waren er net mensen die via deze stichting een hond wilde adopteren...en dat klikte tussen ons en die mensen.

De hond blijft wel in eigendom van de stichting, dus mocht het niet goed gaan dan neemt de stichting de hond terug en zoekt dan een nieuw plekje...

Ze controleren na de 1e week, dan na(geloof ik) 4mnd en dan na een jaar. Dan nemen ze aan dat het goed gaat. Ze komen onverwacht dus die mensen weten niet wanneer er controle komt.

Misschien zit er bij jou in de buurt ook een zelfde stichting...misschien even googelen?

Oja heb net 2 nuttige websites ondekt:

www.kindereczeem.nl

www.voedselallergie.nl
Op de website www.kindereczeem.nl staat een verhaal van over de schrijfster van de website zelf. Dat moet je even lezen...
goede dag allemaal,

Ik heb deze site van een lieve vriendin en wilde graag mee schrijven.

Zal ik me even voor stellen: Ben dus Monique en woon in het zuiden Woon samen en we hebben 2 kids een zoon van Bijna 3 ( 03-03-2006) en een dochtertje van 4 maanden ( 19-09-2008). Onze zoon heeft een koemelkalergie gehad en heeft hier speciale voeding voor gehad ( NUTRAMIGEN).Hij is gelukig overal vanaf nu.

Onze dochter zat vrij wel na de geboorte vol exceem..ook zei kreeg meteen de Nutramigen ,maar dit hielp niet.Na vele zalfjes zijn we nu 4 maanden verder ,maar ze heeft nog mega veel last. ze heeft speciale krappakjes gekregen ,maar ze schuurt met handschoenen ook zo hart dat ze gewoon brandwonden heeft.

We hebben een super Dermatoloog..hij is heel meelevend en doet alles wat we maar willen. Ook tegen de kleine meid ..echt een tob vent.Nu gaat onze dochter vanaf volgende week 3x naar het ZKH en krijgt daar ook een teer behandeling van 4 uur.

Nu moet ik zeggen we zijn hier naar een Mesoloog geweest..een soort alternatieve dockter. die heeft met lampjes op haar vinger en vinger in het water metingen gedaan ,maar dan van binnen uit.

Nu had ze idd een koemelkallergie maar dan een goede ze kan dus niets hebben. nu hefet ze voedingssuplamenten gekregen.. en moet zeggen ze reageerd er erg goed op..haar huidje is een stuk glader.

dat is even mijn verhaal.

als er vragen zijn hoor ik het graag.

groetjes Mikke
Hoi Mikke; Welkom! Wat hebben jou kindjes mooie geboortedata's! Alle tips zijn welkom, maar ook gewoon om je verhaal kwijt te kunnen, je frustratie of wat dan ook!!

Nutramigen is dat speciaal voor kinderen met koemelkallergie?

Kun je nog eens uitleggen hoe dat ging bij die mesoloog? Weet niet precies wat dit voor dokter is, heb er nog nooit van gehoord, en wat zo'n vinger meting nu precies inhoud? Ben je hier via de dermatoloog bij gekomen of zelf uitgezocht?

Hou ons op de hoogte hoe het verder gaat met je dochter en welke paden jullie bewandelen om haar te helpen!
Hoi Mikke, leuk dat je meeschrijft.

Ik heb het verhaal gelezen op www.kindereczeem.nl, wat herkenbaar allemaal en ook wel confronterend om te lezen dat eczeem zo complex is en zo moeilijk om erachter te komen wat het veroorzaakt en hoe je moet (be) handelen. Onze baby's zijn er nog lang niet vanaf.

Hannes: hoe gaat het nu met Thijs?
Duckie; ja ik vond het ook wel een confronterend verhaal...

Met Thijs gaat het weer wat beter. Gisteravond heeft hij weer twee flesjes leeg gedronken en nog een fruithapjes gehad. Vanacht werd hij weer wakker omdat hij honger had, dat hadden we wel wat verwacht omdat hij overdag niks heeft gehad en niks binnen gehouden heeft.

Vandaag wilde hij alleen maar de fles en een beetje fruit en groentehap. Net of hij niet echt durfde te eten zeg maar. Hij moest na de fles nog een klein beetje spugen maar dat was maar een klein beetje.

Hij was al wel weer fitter en blij, hij speelde alweer lekker in de box en op zijn speelkleed. Maar nu wil hij niet echt slapen, hij ligt al een tijdje op bed wakker te zijn...mmm misschien toch nog wat onrustig.

Duckie; heb je al gekeken of er ook zo'n stichting bij jullie in de buurt is voor huisdieren? Hoe is het verder bij jullie en 's nachts? Nog steeds veel wakker?
@Hanneslove5,Nutramigen is idd specialevoeding voor kids met ene koemelkalergie ( http://www.meadjohnson.nl/ ). Deze voeding krijg je ook vergoed door de verzekering.maar daar gaat wel een test aan vooraf die ik persoonlijk erg vind.Je kindje krijgt dan de Nutramigen en als die goed reageerd moet je hem weer terug zetten op andere voeding als hij de klachten weer terug krijgt mag die weer Nutramigen ..en als de klachten dan weer weg gaan ..krijg je hem vergoed..belagelijk he. gelukig heb ik bij mijn dochter dat niet hoeven te doen ,omdat het CB vond dat ze genoeg had en hun gewoon hadden geschreven naar de verzekerin dat we de test hadden gedaan.. erg fijn.

de Meseloog kun je hier van alles van opzoeken ( http://www.topbalancemaastricht.nl/ )Ik ben er nu vanaf vrijdag mee bezig en sinds zondag zie ik verbetering in d'r en nu 2 dagen ook haar huidje.. dus ik hou jullie zeker op de hoogte.

Ik lees ook kindjes die spuugen weet niet hoe oud ze zijn allemaal ,maar in de Nutrix..zit daar ook iets in wat jullie kindjes niet mogen??

anders is er ook nog de Biobim ( http://www.biobim-shop.com/shop/Zuigeli ... g-c-7.html ).

Tegen het spugen heb ik bij mijn dochter de Nutrilon Johannusbrood..die helpt echt super.

dan had ik nog een tip gekregen zo als het : sint teunisbloem olie ( kruid). ik heb het nog niet geprobeerd..omdat we al met 2 dingen bezig zijn... veel dingen zijn allemaal homopatich..dus kijkmaar of jullie er iets aan hebben.

over welk verhaal hebben julliehet eigenlijk op kinderexceem.nl?

onze kleine meid had vandaag weinig jeuk ,maar we zijn dna ook veel bezig geweets..ook als we veel buiten zijn heeft ze d'r mider last van.. warmte is echt een boosdoener hier.

een fijne avond allemaal... ga nog even bank hangen en dan slapen morgen weer om half 6 er uit...tja hadden we maar een vak geleerd he,hahaha
hahah idd mikke! hahaha.

Dank voor de tips ga eens kijken of ik er iets mee kan!

Bij ons is buitenlucht ook goed! Hij knapt daar altijd erg van op. De kachel droogt de huid zo snel uit. Van mij mag het snel weer voorjaar/zomer worden. Daar schijnen die huidjes ook wel van op te knappen.

Wat vreemd idd van die test, gelukkig voor je dochter dat ze dat niet hoefde. Die kinderen hebben al zoveel last en dan moet je ze ook nog verschillende voeding geven om te kijken of ze die speciale voeding nodig hebben. Aan ene kant begrijpelijk maar vind het wel sneu.

We hebben het over het verhaal van de vrouw die deze website is gestart. Links op de site staat een blauw vlak met Welkom, daarin staat een linkje naar "meer over de schrijfster" daar staat het verhaal.

Verder gaat hier alles weer goed, Thijs eet/drinkt weer normaal. Gelukkig! Vanacht ook weer goed geslapen. Dus alles is weer tot rust gekomen.

Ga zo even wandelen. Naar winkel en andere dingen doen. Lekker even. Het is lekker zacht weer, beetje voorjaar achtig vindt ik.
hoi hoi, ik meld me weer even. Heb niets nieuws te vertellen eigenlijk. Jasmijns huidje ziet er goed uit, alleen haar beentjes zijn nog erg rood en ruw. Misschien de nieuwe hormoonzalf te dun gesmeerd Morgen naar het CB, eens kijken wat zij te melden hebben.

Fijn om te lezen dat Thijs zich weer beter voelt.
Wesley is (volgens mij) heel erg allergisch voor honden. Onze hond was paar dagen thuis (4 weken weg geweest) en na een paar dagen..........eczeem begint weer waar het 2 maanden ook begon. Hond weer weg dinsdag en door smeren met hormoonzalf en eczeem is bijna weer weg. Heb al die tijd dat hond thuis was ook gesmeerd, maar werd juist weer erger.

Volgende week vrijdag komt hond weer thuis voor laatste test en anders moet beestje echt weg. Wesley heeft er teveel last van, hij was afgelopen dagen weer huilerig en veel jeuk en last van zijn luchtwegen. Vind het zo vreselijk........

Ga eerst hier in de buurt kijken of er mensen zijn die een hond willen, veel mensen bieden al aan om te helpen zoeken naar een huisje voor onze hond. Het is een lieve, makkelijke hond met eigenlijk maar één nadeel dat ze trekt aan de riem. Dus hopelijk lukt het en zo niet dan zal ik eens bij de dierenbescherming kijken.

Wesley slaapt nu weer wat beter, wordt nog wel minstens 1x per nacht wakker om te drinken. Fruit en groente vindt hij nu erg lekker. Volgende week naar dietist. Hij krijgt nu alleen nog die potjes voor 4 maanden en dat zijn niet zoveel soorten. Ik durf hem nog even niks te geven verder. Potjes van 6 maanden zijn zo anders, zulke andere ingrediëten.

Hannes: fijn dat Thijs weer beter is.
Oh, wat een herkenbare verhalen!

Mijn zoon (nu 2,5) heeft ook vanaf zo'n beetje zijn eerste vaccinaties enorm last gehad van nattend eczeem. We hebben ik weet niet wat geprobeerd aan dermatologen, alternatieve artsen, zalven, verbandpakken, dieeten etc. etc. en eigenlijk hielp niets voor 100%. Zelfs de diagnose KM en kippenei-allergie (en uitbanning van deze stoffen uit zijn voeding) hielpen niet afdoende.

Hij had altijd maar jeuk, krabde zich helemaal open en zag er gewoon niet uit (niet het belangrijkste, maar je word ook zo moe van al die vragen van vreemde mensen).

Uiteindelijk zijn we terecht gekomen bij een chinese arts die naar zijn handpalmen en zijn tong keek en hem vervolgens een kruidenbad op basis van chinese kruiden en een bepaalde thee voorschreef. We hadden er aanvankelijk weinig vertrouwen in, maar de volgende ochtend was zijn eczeem al met bijna 80% verminderd! Ter illustratie: onze zoon heeft dit jaar voor het eerst een korte broek aangehad, omdat hij daarvoor altijd maar aan het krabben was!

Je snapt dat we razend enthousiast zijn. Ik moet er eerlijk bij zeggen dat zijn huid altijd wel onrustig is en hij bij een verminderde weerstand meteen reageert met rode vlekjes, maar het is niet meer te vergelijken met hoe het was, een wereld van verschil, ook qua 'kind': hij slaapt en eet ineens stukken beter.

Natuurlijk heb ik flink gegoogled en daarbij ben ik erachter gekomen dat zelfs de Universiteit Groningen een artikel heeft gepubliceerd over de (aantoonbare) werking van Chinese kruidentherapie bij huidklachten.

Mocht je interesse hebben in het adres, mail me dan gerust via de viva angel.... hoe meer kinderen/mensen baat hebben bij deze onschuldige maar effectieve vorm van therapie, hoe beter natuurlijk!
Takes a second for your life to change
hoi Eem, ja van die CHinese dockter heb ik toevalig ook het adres gekregen... mits het de zelfde is.

Vandaag bij de diatist geweest met al mijn ( wonder) potjes,want onze dochter ziet er uit..pff super gewoon zo glad als een visje is ze.en super vrolijk.ze kan nu zeker 1 uur alleen in de box liggen..echt zo gaaf.

zeg die diatist dat ze me de verkeerde voeding hebben gegeven..dat wat ik van de mezeloog heb dat zou ook in de Nutremigen LGG zitten...en ik heb die zonder LGG. echt waar hey.

ze zei ook dat had je 3 maanden elende gespaartd...IKKK??? wat dacht je van mij dochter die nu littekens heeft van het krabben...dat had haar bespaart kunnen blijven...

ben in alle state hoor ,maar dat zullen ze zeker nog te horen krijgen.

zo ga vlug wat doen..kusss

mikke
Jeetje Mikke wat een verhaal. Zal ook erg kwaad zijn. Arme meisje zoveel pijn en jeuk gehad en misschien was het helemaal niet nodig.

Ik ga donderdag naar dietist voor eerste keer.

Wat eten jullie kindjes verder dan? Welke soorten fruit en groente? En ook al koekjes en ander drinken.

Wesley krijgt nog steeds borstvoeding en ik geef hem potjes van 4 maanden, die lijken me eerst het veiligst. Wacht tot we bij de dietist geweest zijn.........
Hoi allemaal,

Jeetje idd wat een verhaal Mikke, daar zou ik wel wat van zeggen!! Kan me voorstellen dat je in alle staten bent...

Duckie; Thijs krijgt nu sinds een aantal weken ook potjes voor 6 mnd, maar daar kan ik maar een paar smaakjes van kopen omdat in heel veel potjes gewoon melk en tarwezetmeel in verwerkt zit, dat mag thijs dus absoluut niet hebben.

Balen, dus heb voor mn verjaardag maar een staafmixer gevraagd en dan gaan we binnenkort maar zelf potjes maken...

Op advies van de dietiste zijn we nu begonnen met Liga eerste stap koekjes. Dat hebben we toevallig gister voor het eerst geprobeerd. Hij vond het apart maar ook wel lekker. Binnenkort wil ik eens een stukje brood proberen, Bij ons in het dorp wil de supermarkt wel dat brood voor thijs bestellen, tarwe vrij brood. Erg aardig.

We geven nu vaak van BonBébé, de smaakjes appel/aarbei en appel/peer/banaan. Warm hapje van zelfde merk; wortel/kip, stoofpotje rundvlees. Verder nog nieuws geprobeerd.

Donderdag gaan we weer naar de kinderarts om de allergische aanval van vorige week dinsdag te bespreken en kijken hoe we nu verder gaan.

Het sneeuwt!!! hahah mooi lijkt dat altijd. Thijs zit voor het raam te kijken naar alle witte vlokjes. Mooi gezicht zo!

Verder ga ik deze week weer solliciteren, ben nu bijna een jaar thuis geweest en heb een leuke vacature gezien voor 2 dagen per week. Wel spannend om weer aan het werk te gaan maar heb er ook wel zin in. Even iets anders doen, iets voor jezelf zeg maar...

Liefs
Vandaag naar Kinderarts geweest, we hebben besloten elke keer als Thijs een nieuw product te eten krijgt, bijvoorbeeld brood of iets anders, dat in het ziekenhuis gebeurd. We krijgen dan een dagopname en dan geven we het nieuwe product aan Thijs, we kijken dan hoe hij daarop reageert, mocht er een allergische reactie optreden dan is de arts er meteen bij en kan eventueel medicatie toedienen....

Uiteindelijk komen we zo te weten wat hij wel, een beetje en helemaal niet mag hebben. En zo weten we ook hoe hij reageert op bepaalde dingen zodat we daar ook weer mee om leren gaan.

Je kan je voorstellen dat ik nu even een borrel nuttig?!

Duckie: hoe was het vandaag bij de dermatoloog??
Hannes, dat is heftig zeg. Elke keer naar het ziekenhuis, ook niet leuk voor jullie ventje natuurlijk. Wel fijn dat er nu zo serieus omgegaan wordt met de voedingsallergie. Hou ons op de hoogte, sterkte iig!

Hier blijven we een beetje sukkelen met Jasmijns eczeem. Van de nieuwe hormoonzalf gaan de vlekken wel weg, maar tegen de tijd dat de vier dagen niet smeren om zijn, zit er altijd wel weer wat. We hebben besloten om niet tot de volgende afspraak met de dermatoloog te wachten en we gaan vanaf deze week Pepti mengen met haar fles. Eens kijken of we verschil merken.

Hoe staat het met de andere kindjes?
Hannes, dat is wel een onderneming zeg als je elke keer naar ziekenhuis moet. Maar zou het ook doen hoor, zo iets wil je niet nog een keer thuis meemaken.

Vandaag onze cavia's naar andere mensen gebracht. De hond is nog thuis, daar willen we toch nog even mee wachten. Wesley is nu helemaal over op pepti. Hopelijk vannacht ook want dan krijgt hij nog borstvoeding, maar dat is een beetje op.

Zijn eczeem is aardig rustig nu. Alleen krijgt hij achter op zijn hoofd hele rare beetje vieze bulten. Soort gele korsten en ze jeuken ook. Zitten alleen in zijn haar.

Heb ook weer even mogen ervaren dat hij echt koemelkallergie heeft dit weekend. Ik had vrijdag aardig wat melkproducten gehad en Wesley kreeg 's nachts borstvoeding en was hele nacht heel onrustig door van alles.
Duckie, dus de cavia's de deur uit. Vervelend is dat allemaal. Ik zou idd rustig nadenken over de hond.Daar hadden wij ook wel veel moeite mee...

Wesley reageert dus ook erg op jou borstvoeding. Dat was bij Thijs ook steeds zo. Die gele korsten had Thijs ook wel eens, soms is het ook wat kleverig spul of niet? Ik denk dat het door het vele krabben komt, vooral 's ochtends had Thijs dat. Het is nu de laatste weken haast niet mee voorgekomen.

Darceltje, wat fijn dat die vlekken nu in ieder geval weg zijn! Dat scheelt al weer wat.

Bij ons gaat het weer goed, Thijs voelt zich over het algemeen goed en is vrolijk. Alleen is zijn huid momenteel erg droog en rood denk dat het van het weer komt?

Hebben jullie kindjes ook meer last van een droge huid als het weer veranderd?
Hoe gaat het met alle lotgenootjes?

Hier gaat het eigenlijk erg goed. Wesley krijgt geen borstvoeding meer. Ben er eigenlijk te lang mee door gegaan want hij krijgt nu een week alleen maar flessen pepti en reageert daar erg goed op. Bijna geen eczeem, in elk geval geen nieuwe plekken, vrolijke en rustige baby die zijn ontwikkeling aan het inhalen is want afgelopen 3 maanden waren helemaal niet leuk voor hem. Hij rolt ineens de hele kamer door en heeft zoveel lol om van alles.

Borstvoeding mag dan het beste zijn, maar in ons geval volgens mij niet. Zag laatst foto's van zijn eczeem en zat bijna te huilen, vreselijk wat zielig en wat moet dat arme ventje zich ellendig gevoeld hebben als ik zie hoe vrolijk hij nu is. Vind het erg jammer om op deze manier afscheid te moeten nemen van het borstvoeding geven, was er zelf nog lang niet mee klaar. Maar heb ook een beetje spijt dat ik niet eerder de fles ben gaan geven.

De hond blijft dus voorlopig. Wesley heeft wel wat last van zijn ademhaling, maar daar is mee te leven en hij heeft er geen hinder van. Drinken gaat af en toe een beetje moeilijk, vooral als hij lang gelegen heeft.

Hannes: ik merk nog niet zoveel dat zijn huid reageert op het weer. Wel op water. Ben afgelopen maandag met hem weze zwemmen en hij was helemaal rood toen hij uit het water kwam. Gelukkig weer weggetrokken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven