Klachten grote borsten dochter 18 jaar

24-10-2020 21:43 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft al jarenlang klachten aan rug, nek, schouders, bovenbenen
Ze is vrij klein en heeft grote borsten
Ze heeft een jaar intensieve fysio gehad met oefeningen om haar van haar pijn af te helpen maar dat helpt niet.
We hebben al wel eens geïnformeerd naar een borstverkleining - daar zou ze voor in aanmerking komen maar dat vindt ze ook een grote stap. We gaan komende week met de huisarts praten
Waar ik benieuwd naar ben: zijn er vrouwen met grote borsten die ook klachten in hun benen ervan hadden?
En zijn er meiden die al zo jong een borstverkleining hebben overwogen of gedaan? Wat zijn jullie ervaringen?
Hoe weet je vooraf of de klachten daarna echt weg zijn?
Ik hoop dat er wat ervaringen zijn. Het is zo rot dat ze zo vaak pijn heeft:(
Ik heb mijn borsten laten verkleinen toen ik 17 was, ging van F naar C. Beste keus van mijn leven, daarna kon ik weer sporten en alles doen wat ik wilde.
Mijn nek/schouders zijn overigens wel altijd mijn zwakke plek, omdat die spieren op jonge leeftijd al zo zwaar belast werden. Dus als ik stress heb zit mijn nek vast.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Klachten in bovenbenen kan ik me niet herinneren. Ben benieuwd of de artsen denken dat deze klacht gerelateerd is aan haar zware borsten.
Lucy_123 schreef:
24-10-2020 23:03
Ik heb op mijn 25e een borstverkleining laten doen. Beste beslissing ooit! Meest vervelende vond ik zelf het laten maken van foto’s voor de operatie. Ik voelde me tijdens de dag van opname erg ontspannen. Zag niet op tegen de narcose en ingreep. Het infuus was even vervelend, maar uiteindelijk wordt je wakker en zit de operatie erop. Ik heb wel even een kleine complicatie gehad waardoor ik die dag opnieuw onder het mes moest. Al met al is het goed verlopen. Ik ben na 2 weken weer gaan werken.
Wow, 2 weken is vlot!
Ik moest tijdje in ziektewet en langzaam aan met zoveel procent terugkeren. Maar werk in de zorg dus zal wel het verschil maken...
Operatie vond ik eerst spannend maar toen ik er was kwam er een rust over me heen en liet het gebeuren.
Pijn viel me allemaal erg mee!
Ik heb op mijn 20e een borstverkleining gehad. Ben inmiddels 46 en heb er nog geen moment spijt van gehad. Borstvoeding lukte mij niet maar dat is het mij wel waard geweest. Ik herken de klachten van pijn in de bovenbenen niet. Wel in mijn schouders en nek.
Gewoon laten doen. Wel zie je dat meisjes op die leeftijd misschien nog moeite hebben met een volwassen man (de arts) die eraan moet zitten voor het onderzoek.

Ik zou wel goed informeren naar gevoeligheid van borst en tepels voor in de toekomst. Er zijn gevallen bekend waarbij het gevoel vermindert of verdwijnt en dat kan problemen geven in intiem contact.

Het kan haar jaren van lichamelijke klachten besparen. En verminderen van ongwenste aandacht.

Zorg dat jij als moeder meegaat naar de afspraken.
Ik durfde toen niet en wist niet hoe ik het aan moest pakken en daar heb ik wel een beetje spijt van! Als ik ben uitgebaard na deze zwangerschap ga ik het alsnog laten doen, maar nu is dat eigenlijk een veel zwaardere belasting dan als ik 18-23 was geweest. Want dan had ik me gewoon 2-3 weken laten vertroetelen door een tante en daarna nog een paar weken rustig aan gedaan. Nu zit ik tzt dan in de kleine kinderen, heb zwaardere werkverplichtingen etc. Dus dat is iets meer geplan.

Wel ken ik iemand die het op haar 17e heeft gedaan en waarbij de borsten later weer zijn 'bij'gegroeid. Dit hoeft echter absoluut niet, is afhankelijk per persoon. Steun je dochter met zelfvertrouwen en ook als ze er nu niet aan toe is, kan dat volgend jaar alsnog wel zo zijn. Een jaar kan mentaal ook veel verschil maken op die leeftijd.
Ik was 16, en wat een bevrijding. Nooit spijt van gekregen, pijn viel reuze mee, littekens ook, je ziet ze nu bijna niet meer, enige beperking was niets zwaars te tillen de eerste weken. En ik had een aardige chirurg, dus daar ook geen trauma aan overgehouden. Borstvoeding weet ik niet, mijn kinderen dronken al cola toen ik ze kreeg.
snoepzak schreef:
24-10-2020 21:55
Een vriendin heeft dit op jonge leeftijd laten doen (18 of 20 ofzo). Helaas voor haar is de ingreep zo traumatisch geweest (al die artsen die er vooraf en achteraf aanzaten, gevoel dat ze aangerand werd) dat ze nu, tientallen jaren later, nog steeds niet kan velen dat haar man ze aanraakt en ook borstvoeding een absolute no go was... ik heb geen idee of dit vaker bij jonge meiden zo ervaren wordt, maar wilde het je wel meegeven, dat dit dus ook een uitkomst kan zijn...
Je aangerand voelen omdat een arts die je borsten opereert aan je borsten zit???

:bonk:

:bonk:
Frankly my dear, I don"t give a damn
Zo lang ze twijfelt moet ze het nog niet doen, zou zelf tot max 20 jaar wachten bij veel pijn. Tip: bekijk samen of alleen breast reduction videos op youtube. Zie trouwens ook al wel videos op Tiktok af en toe. Er zijn steeds meer meiden die hier een video over maken, ook zijn er genoeg videos over hoe het in z'n werk gaat. Laat het bij een goede, professionele kliniek doen en bespaar hier niet op. Als ze zoveel klachten heeft zou ik haar adviseren te gaan zwemmen als 'sport', krachttraining is ook niet verkeerd. Borstvoeding zou ik niet mee laten wegen dit lukt sowieso niet altijd. De kans is echt wel heel groot dat klachten daarna weg zijn. En ja risico op dat niet alles even gevoelig is weegt niet op tegen elke dag veel pijn toch.
Vanaf mijn 17e heel veel last gehad en na lang nadenken uiteindelijk op mijn 19e een borstverkleining gehad. Ik ging van cup G naar C. Dat is nu 17 jaar later cup D geworden. Beste beslissing die ik ooit gemaakt heb. Ik voelde me echt bevrijd na de operatie! Het enige wat ik er echt jammer aan vind, is dat ik hierdoor geen borstvoeding heb kunnen geven aan mijn kinderen. Ik heb het geprobeerd maar er kwam geen druppel uit (wel stuwing) doordat alle kanalen doorgesneden zijn bij de operatie. Maar toch zou ik het zo opnieuw gedaan hebben...
Dank jullie wel voor alle reacties.
Vrijwel allemaal positief, jeetje.
Ik zal mijn dochter niet onder druk zetten - in eerste instantie dacht ik natuurlijk: dat doe ik ook niet! - maar het is toch een goede tip. Want ik zie hoeveel pijn ze heeft natuurlijk
Maar ze moet dit echt zelf beslissen.
We zijn vanochtend naar de huisarts geweest en ze heeft een doorverwijzing gekregen. Ze neigt er wel naar om het te doen (ik heb haar niet verteld over dit topic overigens) . Eerst maar eens met een chirurg gaan praten. Nog tips voor goede chirurgen in de omgeving van Arnhem/ede/Nijmegen?
Bergman kliniek? Is denk ik wel een van de bekendste in Nederland. Hier zijn ook veel filmpjes van de te vinden als je borstverkleining op youtube zoekt.
Ik heb een verkleining gehad. Hoorde van de chirurg dat de pijn vooral kwam doordat mijn borsten heel erg hingen (zwaartekracht en verkeerde genen helaas). Ben vooral blij met de lift en natuurlijk een maatje kleiner.

Tepels zijn heel gevoelig en borstvoeding geven zal ik nooit doen. De straal van de douche is namelijk al behoorlijk pijnlijk. Een vriendin van me heeft hier dan weer helemaal geen last van.
CarolineVersteeg schreef:
26-10-2020 16:54
We zijn vanochtend naar de huisarts geweest en ze heeft een doorverwijzing gekregen. Ze neigt er wel naar om het te doen (ik heb haar niet verteld over dit topic overigens) . Eerst maar eens met een chirurg gaan praten. Nog tips voor goede chirurgen in de omgeving van Arnhem/ede/Nijmegen?
Ik heb het gewoon in het ziekenhuis laten doen, was uiteindelijk in België omdat dit dichter bij was.
CharlotteCcc schreef:
26-10-2020 22:11
Tepels zijn heel gevoelig en borstvoeding geven zal ik nooit doen. De straal van de douche is namelijk al behoorlijk pijnlijk. Een vriendin van me heeft hier dan weer helemaal geen last van.
Ik heb het aan 1 kant, de andere kant voel ik dan weer niks.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Ik ben geopereerd in het Rijnstate ziekenhuis in Arnhem. Wel al 17 jaar geleden... Ik ben in elk geval heel blij met de behandeling etc geweest

Overigens heeft een vriendin van mij aan al haar 4 kinderen prima borstvoeding kunnen geven. Het hoeft dus niet altijd een probleem te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven