Kleedgeld 13/14 jaar

21-09-2021 18:52 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat er eerdere topics zijn maar ik vind alleen echt oude topics.

Mijn dochter wil graag kleedgeld. Ze zit in het tweede jaar van de middelbare school.
Hoeveel is gangbaar en wat valt er bij jullie allemaal onder?
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
De gehele kinderbijslag. En daar kocht ze alles van.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Hier 62,50 zak- en kleedgeld. Daarvan moet alles exclusief sportkleding en ondergoed. Het bedrag is hetzelfde als mijn oudste kreeg toen ze 12 was, 10 jaar geleden, maar mijn jongste (nu 16) komt er ook mee uit. Ze krijgt soms wel van haar vader nog kleding en hij betaalt haar telefoonkosten en OV.
Alle reacties Link kopieren
50 euro incl zakgeld per maand Excl ondergoed
Alle reacties Link kopieren
Ze kregen vanaf 2de klas VO wat wij er voor budgetteerden zelf in handen. Tot 16 jaar nog zonder schoenen en winterjas, daarna ook dat bedrag zelf.

De hoogte van dat bedrag lijkt me minder relevant, als je goed verdient geef je meer uit dan als je van een minimum moet rondkomen.
patchouli_ schreef:
21-09-2021 19:04
Ze kregen vanaf 2de klas VO wat wij er voor budgetteerden zelf in handen. Tot 16 jaar nog zonder schoenen en winterjas, daarna ook dat bedrag zelf.

De hoogte van dat bedrag lijkt me minder relevant, als je goed verdient geef je meer uit dan als je van een minimum moet rondkomen.
Precies, het is voortborduren op de levensstijl en het uitgavenpatroon dat je voor het kleedgeld ook voor je kind had, lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Geen vast bedrag en ik koop zelf ook nogal wat. Ik heb laatst een jeans gekocht van 40 euro, geef ik niet eens voor mezelf uit maar hij zit haar als gegoten :love:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu geen vast budget.
Bij haar vader krijgt ze, tot nu, geen kleding.

Ik ben totaal niet consequent dus zal vast, buiten 't kleedgeld, iets voor haar kopen.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Surebaby schreef:
21-09-2021 19:11
Geen vast bedrag en ik koop zelf ook nogal wat. Ik heb laatst een jeans gekocht van 40 euro, geef ik niet eens voor mezelf uit maar hij zit haar als gegoten :love:
Ze heeft dus geen kleedgeld?
Mijn twee oudste kriigen 60 euro per maand en daar moeten ze alles van kopen behalve schoenen en de winterjas.
Alle reacties Link kopieren
novaviva schreef:
21-09-2021 19:10
Precies, het is voortborduren op de levensstijl en het uitgavenpatroon dat je voor het kleedgeld ook voor je kind had, lijkt me.
Nou, dat weet ik niet. Ik geef per maand zo'n 1500 euro aan kinderkleding uit, dat gaan ze echt niet krijgen als kleedgeld ;-)
samosa schreef:
21-09-2021 19:19
Nou, dat weet ik niet. Ik geef per maand zo'n 1500 euro aan kinderkleding uit, dat gaan ze echt niet krijgen als kleedgeld ;-)
1500 euro per kind per maand?
samosa schreef:
21-09-2021 19:19
Nou, dat weet ik niet. Ik geef per maand zo'n 1500 euro aan kinderkleding uit, dat gaan ze echt niet krijgen als kleedgeld ;-)
Maar dan koop je zelf dus de aanvullende dingen? Want ik neem aan dat je kinderen dan tot nu toe dure kleding gewend zijn. Dan staan ze toch niet opeens in de Primark?
Alle reacties Link kopieren
samosa schreef:
21-09-2021 19:19
Nou, dat weet ik niet. Ik geef per maand zo'n 1500 euro aan kinderkleding uit, dat gaan ze echt niet krijgen als kleedgeld ;-)
Beetje overdreven lijkt mij :-(
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
21-09-2021 19:15
Ze heeft dus geen kleedgeld?
Ze krijgt geld om kleding te kopen af en toe maar nog niks vast en ik koop zelf, schrijf ik.
Alle reacties Link kopieren
samosa schreef:
21-09-2021 19:19
Nou, dat weet ik niet. Ik geef per maand zo'n 1500 euro aan kinderkleding uit, dat gaan ze echt niet krijgen als kleedgeld ;-)
Waarom in godsnaam zoveel?
Alle reacties Link kopieren
Dochter van 12 krijgt hetzelfde als zoon van 18.
Beide 70 kleedgeld en 30 euro zakgeld per maand. Ze hebben beide geen vaste lasten want telefoonabonnement en scooterverzekering voor zoon betalen we ook.

Voor schoenen en jassen leggen we bij of betalen wij. Hangt van de prijs af. Zoon heeft een dure smaak. Hij kocht vorig jaar een winterjas van 350 euro. Daar leggen we dan 100 euro bij.
Dochter koopt goedkopere jassen, dus die betalen wij dan.
Alle reacties Link kopieren
Dochter van 14 krijgt 50 kleedgeld per maand. Ze krijgt 100 extra voor een winterjas als ze die nodig heeft en ze krijgt 1x per jaar 100 euro voor schoenen. Verder hoeft ze geen sportkleding en ondergoed te kopen. Ze komt hier prima mee uit!
Alle reacties Link kopieren
Het Nibud geeft hier ook wel adviezen over, er staan ook tips op hun site.

Onze kinderen krijgen per maand ieder 55 euro kleedgeld en 17,50 (jongste) en 20 (oudste) zakgeld. Het zakgeld verhogen we elk schooljaar met 2,50. Ook betalen wij telefoons, abonnementen, clubjes, muziekles etc. Sportkleding (voor school en clubjes) en bh's betalen wij ook. Zelf betalen ze verder alle kleding, schoenen, jassen en af en toe een cadeautje voor een jarig gezinslid.
Alle reacties Link kopieren
Hier was het rond die leeftijd 50 euro per maand aan kleedgeld. Een winterjas kochten wij maar daar moeten ze meerdere jaren mee doen. Ze kregen ook 2 paar schoenen per jaar, de rest zelf kopen. Vanaf 18 jaar gestopt, dan moeten ze het van hun bijbaan doen.
Alle reacties Link kopieren
ExodusRedux schreef:
21-09-2021 20:09
Hier was het rond die leeftijd 50 euro per maand aan kleedgeld. Een winterjas kochten wij maar daar moeten ze meerdere jaren mee doen. Ze kregen ook 2 paar schoenen per jaar, de rest zelf kopen. Vanaf 18 jaar gestopt, dan moeten ze het van hun bijbaan doen.
Ze groeien toch uit een winterjas? En ik vind 2 paar schoenen echt weinig.
Sandalen, Vans instappers, goeie sneakers, voor gym schoenen, slippers, Dr Martens, in de winter winter/bont laarzen en voor de lol een paar soort grove ballerina's ofzoiets. Loop je zelf ook altijd op dezelfde schoenen, dat verklaart dat dan wel?
Ik heb zelf ook veel schoenen namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Hier 50 euro per maand kleedgeld en 20 euro zakgeld. Daar komen ze prima mee rond. Nu allebei ook een eerste bijbaantje.
Alle reacties Link kopieren
Surebaby schreef:
21-09-2021 20:13
Ze groeien toch uit een winterjas? En ik vind 2 paar schoenen echt weinig.
Sandalen, Vans instappers, goeie sneakers, voor gym schoenen, slippers, Dr Martens, in de winter winter/bont laarzen en voor de lol een paar soort grove ballerina's ofzoiets. Loop je zelf ook altijd op dezelfde schoenen, dat verklaart dat dan wel?
Ik heb zelf ook veel schoenen namelijk.
Die van mij groeien niet meer sinds hun 13de. 2 paar schoenen krijgen ze, de rest kopen ze zelf. We hebben het budget niet om per kind elke keer sneakers te kopen van 100 euro want dat is het enige wat ze willen dragen.
Alle reacties Link kopieren
2 paar schoenen is genoeg!
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon heeft altijd 2 paar sneakers, waar hij zomer en winter op loopt. Een paar 'gewone' en een paar 'nettere'. Ooit kocht ik nog wel eens wat anders voor hem (winterschoenen, sandalen), die konden ongedragen naar het goede doel.
Dochter heeft ook 2 paar sneakers en een paar open zomerschoenen.
Dat kopen ze zelf.
Ze hebben ook ieder een paar gevoerde regenlaarzen, die ik ooit voor ze kocht ivm sneeuw en die ze misschien 2x gedragen hebben.

Ze hebben beide geen interesse in dure kleding of merken. Mochten ze dat wel krijgen, dan wordt het tijd voor een bijbaantje. Nu komen ze prima rond van hun zak- en kleedgeld.

Zelf heb ik een paar sneakers, een paar winterschoenen en een paar nette schoenen. Man heeft een paar sneakers, een paar werkschoenen en een paar nette schoenen.
We zijn geloof ik niet zo van de grote hoeveelheid schoenen, nu ik er zo over nadenk 😉

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven