kleine kledingmaat

23-04-2010 17:11 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat mijn zoontje is geboren met een groeihormoontekort zal hij nooit groter worden dan 1.60.

Hij is best wel een breed mannetje en ik heb grote problemen met het vinden van een geschikte spijkerbroek.

Wie weet een merk, winkel of heeft andere tips voor mij?
Een mooie spijkerbroek in grotere maat zoeken en dan laten inkorten. Kijk alleen wel uit dat je een model kiest waarbij dat kan.
Hoe groot is hij nu dan?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wij kopen hier voor zoon een grotere maat die oma dan een beetje verbouwd (pijpen inkorten) tot het goed zit. In principe kun je ook broeken op maat laten maken en daarvoor vanuit de WMO een vergoeding voor krijgen. Dan moet je wel aantonen via doktersverklaring dat het nodig is.
MILF in the making ;-)
Zie deze link voor een overzichtje van (web)winkels voor kinderen met een maatje meer.
Borderwalk, die link kan ik ook wat mee. Dankjewel!
MILF in the making ;-)
Vingino valt ook groot in de taille. Mijn dochter is ook mollig en de spijkerbroeken van Vingino passen haar perfect.
Heel erg bedankt voor jullie reacties hier heb ik veel aan.

Mijn zijn is nu 1.60 en dat is tevens zijn eindlengte.
Wel off topic, maar kan er met groeihormonen niets meer gedaan worden? Mijn zoon wordt juist heel erg groot door een afwijking, maar die wordt (straks) geremd in zijn groei. Sorry voor de offtopic, ik vroeg het me ineens af.
MILF in the making ;-)
TO, als je nog meer tips zoekt kun je misschien de titel laten veranderen in extra brede kinderkleding; kleine kledingmaat dekt de lading niet helemaal.
Bij de C&A hebben ze ook kleding voor kinderen die breder zijn dan de gemiddelde kledingmaat.
quote:DarkRosePrincess schreef op 23 april 2010 @ 19:15:

Wel off topic, maar kan er met groeihormonen niets meer gedaan worden? Mijn zoon wordt juist heel erg groot door een afwijking, maar die wordt (straks) geremd in zijn groei. Sorry voor de offtopic, ik vroeg het me ineens af.Hij is al vanaf zijn twaalfde aan de genotropin maar het heeft niet heel veel geholpen juist omdat hij er laat mee kon beginnen. eerder werd het niet vergoed door het ziekenfonds en de kosten voor deze groeihormonen zijn enorm.
quote:tjoplaai schreef op 24 april 2010 @ 11:12:

[...]

Hij is al vanaf zijn twaalfde aan de genotropin maar het heeft niet heel veel geholpen juist omdat hij er laat mee kon beginnen. eerder werd het niet vergoed door het ziekenfonds en de kosten voor deze groeihormonen zijn enorm.Schandalig is dat toch. Niet vergoed, ik word er iedere keer boos om. Ben zelf ook steeds aan het steggelen met de verzekering.
MILF in the making ;-)
quote:tjoplaai schreef op 24 april 2010 @ 11:12:

[...]Hij is al vanaf zijn twaalfde aan de genotropin maar het heeft niet heel veel geholpen juist omdat hij er laat mee kon beginnen. eerder werd het niet vergoed door het ziekenfonds en de kosten voor deze groeihormonen zijn enorm.

Vanaf welk moment wordt het dan wel vergoed en waarom is dat?

Sorry voor de off-topic vragen maar ik ben simpelweg verbaasd dat er groeihormonen zijn, maar dat die niet worden vergoed. Belachelijk gewoon.
Ik moet er wel bij zeggen dat zodra het vergoed werd en hij in het proces terecht kwam bij het vu dat die artsen geweldig hulpvaardig en aardig zijn. Ze verdienen daar echt een pluim.

Het ligt hem aan de verzekeringen die zoiets pas nodig vinden om te vergoeden als.....tja wie zal het zeggen.

In ieder geval goed nieuws voor de kinderen die nu met het probleem kampen en er gebruik van kunnen maken.
Wat triest dat een geldkwestie van de verzekering er voor zorgt dat je zoon niet langer wordt dan 1.60 m. Kan me daar boos over maken. Mag ik vragen hoe oud je zoon is? Hoe is je zoon er zelf onder. Als je een broek wilt laten inkorten let dan goed op het model, een rechte pijp is geen probleem. Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven