Kleuter kauwt op kleding

08-05-2020 16:45 16 berichten
Zoon (4) kauwt al lange tijd graag op z’n knuffel tijdens het tv kijken. Niet zo’n probleem. Maar sindskort gaat de boord van zijn trui of shirt het liefst de hele dag z’n mond in... Iemand tips?
Een kauwketting?
Of een bak rauwkost, dat helpt vaak ook ;-D
Alle reacties Link kopieren
Dochter van 4 doet dit ook, kleding, haren etc. Ik heb voor haar een bijtketting gekocht. Werkt super.
Ja hier ook 2 van de 3 kinderen die dat deden toen ze klein waren. Altijd gaten in de kleding en dochter idd ook op haar haren. Geen kauwketting die er tegen hielp. Het enige wat hier hielp was wachten tot het overging, dat duurde wel een paar jaar helaas....
Bijtketting en extra ondersteuning, want het bleek door frustratie te komen.
Een kauwketting, ik zal een googlen.
Hij bijt z’n kleding nog niet stuk, maar die natte vlek ziet er echt niet uit.
Koop zoethout voor hem. Is nog gezond ook.
Cateautje schreef:
08-05-2020 17:04
Een ketting werkt echt beter, omdat hij die ook op school kan gebruiken. Daar mag je toch echt niet in de kring een staaf zoethout uit je broekzak toveren.
Ligt aan de oorzaak. Is t soort verveling en gewenning (was hier) dan helpt t om t kind erop te attenderen. Moet ook zeggen dat ik t echt vies vond. Maar denk je dat t door stress/ontlading van spanning komt, dan juist niet verbieden. Weet je wat de oorzaak is?
Cateautje schreef:
08-05-2020 17:04
Nou nee hoor, heel slecht voor de bloeddruk.
Hier ook gehad. Op gegeven moment zag ik dat in alle shirts op zelfde plek gaten zaten. Is weer overgegaan. Ik was zelf ook een kauwer en is ook goed gekomen!!
die van mij zit (zat) continue aan de binnenkant van zn jas te likken, ik heb er uiteindelijk maar byte-x opgesmeerd.Tot nu toe lijkt het te werken....
Mijn zoon deed dat ook een tijdje. Ik ben het consequent blijven benoemen als ik het zag. Ging vanzelf weer over.
Man en ik zijn/waren beiden nagelbijters, dus ik kijk er niet heel erg van op. Maar ik wil voorkomen dat het bij zoon ook dát wordt. Kauwketting is besteld!
Dochter deed dit ook. Die stopte ermee toen ze in groep 3 kwam. Toen ging het over op nagelbijten....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven