Kleuterrapport: cadeautje?

09-02-2018 11:25 157 berichten
Zoontje krijgt vanmiddag voor het eerst een rapportje mee. Ik heb geen flauw idee wat ik me erbij voor moet stellen, zelf kreeg ik pas een rapport vanaf groep 3. :roll:

Wat geven jullie voor een (kleuter)rapport?
Ik heb nog nooit iets gegeven voor een rapport en ze zitten nu in de bovenbouw.
Ik zou er niet teveel nadruk op leggen eigenlijk.
Geef een dikke knuffel en wat interesse in wat erin staat ;-)
Alle reacties Link kopieren
Idee: vanavond zijn lievelingskostje maken en dan een leuke film kijken? Heeft hij een extraatje, zonder dat het direct gekoppeld is aan 'rapport'.
Laat hem vanavond het toetje kiezen. Iets simpels maar toch leuk, een klein gebaar
Maak het maar een 'ding'. Ze moeten al zoveel presteren.
Niets geven dus.
Boekje uitkiezen.
O wacht, ik moet politiek correcte antwoorden geven zie ik al :proud:
Alleen het overgangsrapport kan hier op een kleine beloning rekenen
Focus wat goed dat je zo je best doet op school! ( en niet op cijfers)

Geef hem een dikke knuffel en laat hem het toetje kiezen of een snoepje. Gewoon klein houden. En niet prestatie belonen maar inzet
bollie08 wijzigde dit bericht op 09-02-2018 12:06
1.25% gewijzigd
Star² schreef:
09-02-2018 11:30
Voor een kleuter of voor de ouder :proud:

Geef een leuk dvd'tje, hoeft de kop ook niet te kosten.
Star² schreef:
haha, ja....

Ik ben zelf vanuit huis uit gewend dat ik altijd geld kreeg van iedereen. Was echt een happening, je hoopte altijd dat je rapport rond een verjaardag viel want dan kon je lekker veel cashen bij alle familieleden :biggrin:

Aan de andere kant denk ik bij mezelf: ik wil dat ie gewoon zijn best doet op school omdat ie het leuk vindt, omdat ie dingen wil leren enz. En dat doet ie nu ook. Door hem elke keer te belonen gaat ie het misschien meer doen voor die beloning en verliest zijn eigen motvatie... Aan de andere kant: zowel man als ik vonden leren altijd leuk, ondanks dat we beide altijd geld / een cadeautje kregen bij een rapport
Bumba1985 schreef:
09-02-2018 11:33
haha, ja....

Ik ben zelf vanuit huis uit gewend dat ik altijd geld kreeg van iedereen. Was echt een happening, je hoopte altijd dat je rapport rond een verjaardag viel want dan kon je lekker veel cashen bij alle familieleden :biggrin:

Aan de andere kant denk ik bij mezelf: ik wil dat ie gewoon zijn best doet op school omdat ie het leuk vindt, omdat ie dingen wil leren enz. En dat doet ie nu ook. Door hem elke keer te belonen gaat ie het misschien meer doen voor die beloning en verliest zijn eigen motvatie... Aan de andere kant: zowel man als ik vonden leren altijd leuk, ondanks dat we beide altijd geld / een cadeautje kregen bij een rapport

Ik ook, supertrots als ik naar mijn opa en oma ging.
Mijn kinderen zijn nu net zo trots, wat er ook in het rapport staan. En inderdaad, ik vond school leuk, niet omdat ik iets voor mijn rapport kreeg ;-)
Star² schreef:
Ja, want je moet prestaties niet belonen. Dat gebeurt in je volwassen leven immers ook niet
wij doen geen kado´s bij rapporten, wel als het vakantie is.
Dus tiener die jaar doubleerde kreeg ook gewoon iets.
Bollie08 schreef:
09-02-2018 11:31
Focus wat goed dat je zo je best doet op school! ( en niet op cijfers)

Geef hem een dikke knuffel en laat hem het toetje kiezen of een snoepje. Gewoon klein houden. En prestatie belonen maar inzet
Maar nu heeft blijkbaar die kleuter niet gepresteerd met zijn rapport?
Saoghail schreef:
09-02-2018 11:36
Ja, want je moet prestaties niet belonen. Dat gebeurt in je volwassen leven immers ook niet
Vaak krijg je loonsverhoging. Of een extra bonus .
Saoghail schreef:
09-02-2018 11:36

Nee precies, nooit een bonus of salarisverhoging of wat voor incentive dan ook.
8102 schreef:
09-02-2018 11:37
Vaak krijg je loonsverhoging. Of een extra bonus .

Sarcasme gok ik ;-)
Star² schreef:
09-02-2018 11:38
Sarcasme gok ik ;-)
Merkte het te laat.
Goede dingen benadrukken, minder goede dingen ´niet zien´ en als beloning kiezen wat we vanavond eten. Met name om dat rapport, dat toch altijd best spannend was, een fijn blad te laten worden.

Nu is het wel anders. Bijna 18 en zich bewust van goede studieresultaten. Het is dat we als ouders nog moeten tekenen, maar ze kent haar cijfers, ze weet hoe ze in de toetsweek gepresteerd heeft en de docenten noemen de rapportcijfers al voordat ze dat rapport krijgen. Dus dat rapport is nu lang zo spannend niet meer.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Star² schreef:
09-02-2018 11:38
Sarcasme gok ik ;-)
Jij krijgt een sticker!

(of mag dat ook niet?)

Maar inderdaad, Waarom zou je prestaties niet gewoon belonen? Hoeft niet groot te zijn, toetje uitkiezen is al heel leuk.
Op een kleuterrapport staan volgens mij niet eens cijfers maar gaat het over goed kunnen samen spelen en meedoen in de kring etc. Die rapporten zijn ook altijd heel positief opgesteld, dus genoeg kansen om ook positieve aandacht te geven.
Doe gewoon lekker, de meeste kinderen zijn trots op hun rapport.

edit: raar dat we het als volwassenen inderdaad normaal vinden om beloond te worden voor prestaties (bonus, medailles, hoger loon vanwege een hogere opleiding etc), maar dat we dat met kinderen willen afhouden.
anoniem_357023 wijzigde dit bericht op 09-02-2018 11:47
15.73% gewijzigd
Een knuffel.
Alleen bij een overgangsrapport een kleinigheidje, en no way dat ze bij ooms en tantes mochten gaan leuren. Alleen opa en oma mochten wat geven.
Ceylon schreef:
09-02-2018 11:42

Nu is het wel anders. Bijna 18 en zich bewust van goede studieresultaten. Het is dat we als ouders nog moeten tekenen, maar ze kent haar cijfers, ze weet hoe ze in de toetsweek gepresteerd heeft en de docenten noemen de rapportcijfers al voordat ze dat rapport krijgen. Dus dat rapport is nu lang zo spannend niet meer.
en je ziet alles al online. Tenminste wij wel. Ieder SO-cijfer staat direct in de leeromgeving voor de ouders inzichtelijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven