Kraamcadeau

18-11-2009 11:43 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Mijn zoekfunctie werkt (helaas) niet en ik heb ook even de lijst van topics doorgescrolled maar ik kon niet zo gauw hier iets over vinden dus vandaar mijn topic nu. Sorry als er wel al een topic over is

Een vriendin van mij staat op het punt van bevallen. Ik ben nog helemaal niet met kinderen o.i.d. bezig en zou dus niet goed weten wat nou echt een leuk kraamcadeau is die ook nog eens een beetje origineel is. Natuurlijk kun je leuke knuffeltjes, spenen, kleertjes or whatever kopen, maar wat is nou echt een leuk idee waar jullie als (aanstaande) mama's ook heel blij van zijn?

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!
gebruik google en dan als zoekterm viva+ kraamcadeau.

Veel plezier met lezen
Knuffeltjes, spenen, kleertjes en whatever. Daar ben ik blij mee. Daar kun je er namelijk niet genoeg van hebben (behalve knuffeltjes dan).

Kom bij mij niet aan met schilderijtjes, bonnen voor voetafdrukjes in gips, canvasprints en meer van die "originele" zooi.
Boekjes van o.a. Dribbel, Dikkie Dik, dingen waar ze lang wat aan hebben.
Jaaa, boekjes zijn ook altijd goed.
Djoels in "Leuk kraamcadeau?"

Frutje in "Newbie in kraamcadeaus.. Iemand de goude..."

Sjuudiet in "Tips om als kraamcadeau te vragen"

naturegirl in "kraamcadeau, tips?"

Je kunt kraamcadeau zoeken via google en dan viva.nl er bij zetten.
wat ook altijd leuk is om er wat voor de moeder bij te doen. Zwitsal heeft speciale mamadingen, geloof ik.

Als je kleertjes geeft, dan in een wat grotere maat, want vaak krijgen nieuwe moeders alles in maat 54 en daar zijn de kleintjes zo uitgegroeid!
We ask ourselves, 'Who am I to be brilliant, gorgeous, talented, fabulous?' Actually,who are you not to be?
En de vaders dan?? Toen mijn broer vader werd, heb ik speciaal voor hem een papa kraammand gemaakt. Moeders en babies krijgen toch wel vanalles.....

Nou zoek jij natuurlijk iets voor je vriendin of voor de baby, maar als we het dan toch over kraamkadoos hebben....

Je kunt eventueel nog iets voor vader en moeder samen verzinne....
quote:nessemeisje schreef op 18 november 2009 @ 11:47:

Knuffeltjes, spenen, kleertjes en whatever. Daar ben ik blij mee. Daar kun je er namelijk niet genoeg van hebben (behalve knuffeltjes dan).

Kom bij mij niet aan met schilderijtjes, bonnen voor voetafdrukjes in gips, canvasprints en meer van die "originele" zooi.

kleertjes vond ik geen gein aan, prachtige zomerkleertjes die ze in de winter past, kleding die ik niet mooi vind.

lange jurken en rokken voor een kruipertje ? handig !

heerlijke winterslaapzak voor in de zomer

beetje zonde geld .
quote:vooroverdepasta schreef op 18 november 2009 @ 11:55:

wat ook altijd leuk is om er wat voor de moeder bij te doen. Zwitsal heeft speciale mamadingen, geloof ik.

Als je kleertjes geeft, dan in een wat grotere maat, want vaak krijgen nieuwe moeders alles in maat 54 en daar zijn de kleintjes zo uitgegroeid!

Ik geef zelf niet zoveel kleertjes of ik koop ze bij een keten met veel filialen en doe de bon erbij. Ik heb in maat 68, vijf jasjes gekregen. Maat 68 had hij hoogzomer en het was een mooie zomer, de jasjes heeft hij dus niet gedragen, echt zonde.

Ik had dus op advies van anderen niet veel in kleine maten gekocht. Ik moest als een gek gaan bijkopen.

Van die originele, creatieve cadeaus zoalseen voetjesset houd ik ook niet zo. Ik heb wel een slab met naam een voorkant geboortekaartje gehad, dat vond ik dan wel weer leuk, hij wordt nog steeds gebruikt.
Ik zit een beetje met hetzelfde... Nu denk ik erover om een leuk dekentje te maken voor in het bedje. Patchwork maar dan modern, met een aantal fris gekleurde stofjes. Of is dat een stom idee?
Als je kleertjes geeft is iets heel origineels wel leuk. Mijn beste vriendin kreeg namelijk alleen maar roze dingetjes, leuk en schattig uiteraard, maar toen ze een zebraprint truitje kreeg, sprong die er toch tussenuit.
We ask ourselves, 'Who am I to be brilliant, gorgeous, talented, fabulous?' Actually,who are you not to be?
quote:SB1980 schreef op 18 november 2009 @ 12:21:

Ik zit een beetje met hetzelfde... Nu denk ik erover om een leuk dekentje te maken voor in het bedje. Patchwork maar dan modern, met een aantal fris gekleurde stofjes. Of is dat een stom idee?Ik persoonlijk ben erg gevoelig voor dit soort cadeaus om de tijd en liefde die men erin steekt en zou zo'n dekentje bijzonder op prijs stellen ook al zouden de kleuren vloeken bij mijn zorgvuldig uitgekozen babykamer. Maar ik ken mensen bij wie zo'n cadeau rucksichlos in de kast beland/doorgegeven/weggegooid wordt omdat het niet past in de kinderkamer. Dus als je dat kunt inschatten...
Eens met bagheera, ik zou dat prachtig vinden, zo'n patchwork deken. Maar mn zus bijvoorbeeld zou hem zo wegleggen en nooit gebruiken. Ik zou dat dus alleen doen als je zeker weet of het de smaak is van die persoon. Bij kleertjes doe ik altijd de bon in een envelop erbij.
quote:Bagheera schreef op 18 november 2009 @ 12:28:

[...]

Ik persoonlijk ben erg gevoelig voor dit soort cadeaus om de tijd en liefde die men erin steekt en zou zo'n dekentje bijzonder op prijs stellen ook al zouden de kleuren vloeken bij mijn zorgvuldig uitgekozen babykamer. Maar ik ken mensen bij wie zo'n cadeau rucksichlos in de kast beland/doorgegeven/weggegooid wordt omdat het niet past in de kinderkamer. Dus als je dat kunt inschatten...Heb al foto's van de babykamer . Ben er nog niet helemaal uit of mijn uitgekozen roze-getinte stofjes passen bij de lila muur...maar desnoods koop ik nieuwe stofjes en maak ik een lila dekentje...
Ik vind de schilderijtjes van My Line geweldig. Als we op mijn werk geboortekaartjes kregen stuurde ik er altijd zoéén en iedereen reageerde enthousiast. Ikzelf ook toen ik er afgelopen zomer eentje mocht ontvangen.
Pippa, ik reageer altijd enthousiast op kraamcadeaus. Alleen dat betekent niet dat ik ze allemaal even leuk vind. Ik persoonlijk vind zo'n schilderijtje dus niet leuk al zou ik dat nooit tegen de gever zeggen.
Een deken zou ik geweldig vinden! Knuffels niet, daar heb ik inmiddels een ikea-hangding vol van en ze zal ze nauwelijks gebruiken. Ook bijtringen zijn een no-go (ik heb er nu vijf, wat moet het kind er mee?). Madam blieft geen speen, dus speen-parafernalia zijn ook niet zo handig. En mijn kast puilt uit van de mutsen, ik heb er nu 12.

Wel leuk? Een mooi mobiel, iets interactiefs voor in de box, dekentjes, een drager of draagdoek, kleertjes mits een beetje handig uitgekiend qua maat en seizoen en boeken zijn altijd leuk.
Ik en mijn moeder hebben voor mijn zusje een kraammand gemaakt. Alleen vonden we een mand wat tuttig, en je doet er later ook geen donder meer mee. Dus hebben we haar ipv een mand, een klein houten bankje gegeven, waarvan de zitting open klapt. Het bankje was wit, in de stijl van de kinderkamer. Ik heb er in een bijpassende kleur een dekje op gemaakt, roodwit gestreept. We hebben de kraambank toen gevuld met voor iedereen wat, dus voor mijn zusje, maar ook voor het kindje en de vader. Mijn zusje heeft een Pandorra armband dus we hebben haar een bedeltje gegeven om daaraan te doen, zodat ze een blijvende herinnering heeft. De vader kreeg onder andere een boekje en een fles lekkere prosecco om het te vieren. Er zat een Spöka in, een klein lampje van de ikea dat als bedlampje dienst kan doen (en ook doet ). Misschien is dat wat?
Ah wat handig dat Google haha (schaam...die truc kende ik nog niet haha)

Bedankt allemaal. Ik ben vanavond pas in de gelegenheid om alles rustig door te lezen maar er zitten vast wel hele goede tips tussen!

Ontzettend bedankt!
quote:allis schreef op 18 november 2009 @ 12:42:

Ik en mijn moeder hebben voor mijn zusje een kraammand gemaakt. Alleen vonden we een mand wat tuttig, en je doet er later ook geen donder meer mee. Dus hebben we haar ipv een mand, een klein houten bankje gegeven, waarvan de zitting open klapt. Het bankje was wit, in de stijl van de kinderkamer. Ik heb er in een bijpassende kleur een dekje op gemaakt, roodwit gestreept. We hebben de kraambank toen gevuld met voor iedereen wat, dus voor mijn zusje, maar ook voor het kindje en de vader. Mijn zusje heeft een Pandorra armband dus we hebben haar een bedeltje gegeven om daaraan te doen, zodat ze een blijvende herinnering heeft. De vader kreeg onder andere een boekje en een fles lekkere prosecco om het te vieren. Er zat een Spöka in, een klein lampje van de ikea dat als bedlampje dienst kan doen (en ook doet ). Misschien is dat wat?Ligt aan de mand. Ik heb bij beide kinderen van mijn moeder een kraammand gekregen. Wel in een mand, rond, cm of 50 hoog en die is bij beide kinderen (4 jaar en 2 jaar) in gebruik als wasmand op hun kamer.
ja da's waar, een wasmand achtig ding werkt dan weer wel. Mijn zusje is niet zo'n riet of rotan typje, dus zij had het ding waarschijnlijk op slinkse wijze weggemoffelt, maar dat hangt natuurlijk van de ontvangende partij af.
ik kreeg van een groep vriendinnen een draagdoek (had ik wel om gevraagd) en was daar zo blij mee, inmiddels is er nog een geweven doek bij gekomen maar als ik terugdenk aan de kraamcadeaus sprong die er wel uit. verder kreeg manlief

inderdaad een leuk vader-overleef-pakket met pringles, alcohol vrij bier (hij moest tenslotte zijn hoofd erbij houden) oordopjes, suske en wiske...

de mand waar mijn cadeautjes inzaten was een picknickmand en die is van de zomer wel gebruikt.

oh, nog een cadeau wat heel bijzonder was, ik kreeg van een vriendin een fotoshoot cadeau, de fotografe is langs geweest toen ik 39 weken zwanger was en toen zoon 2,5 week was, daarna mocht ik uit alle foto's 12 kiezen en kreeg ik er 2 in 20x30cm afgedrukt! echt een heel leuk cadeau!
Heeft iemand van jullie een idee wat leuker is als kraamcadeau bij een tweeling? 2 kleinere cadeaus of 1 groot cadeau voor samen (speelgoed bijv)

Mijn mooiste kraamcadeau was overigens van mijn broer. Hij is bevriend met een kunstenaar en deze kunstenaar heeft van de foto die op het geboortekaartje stond 2 heel mooie schilderijen gemaakt. Één in zwarte pentekening en de ander met een klein beetje kleur. Heel mooi.

Verder vond ik speelgoed voor als ze wat ouder waren erg fijn aangezien we inmiddels al omkwamen in de knuffels, bijtringen en rammelaars. Zelf kreeg ik veel kleertjes t/m mt 62 dus zou ik wat groter handiger vinden. Boeken vond ik ook erg leuk, veel voorleesboeken gehad waar we nu nog veel plezier van hebben.

Dat bankje van Allis vind ik wel een ontzettend leuk idee trouwens.
Ik zag toevallig laatst een leuk kadootje op een site bammie genaamd (sorry, weet dat ik geen reclame mag maken, maar toch) Ze hadden schattige fotoboekjes voor zowel jongens als meisjes in filt uitvoering. Heb er zelf een gekocht en was groot succes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven