Kraamgeld

08-09-2008 13:21 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,beste mensen,

Kan iemadn mij vertellen hoe je in aanmerking kunt komen voor kraamgeld.

Ik ben nu zwanger van mijn tweede kindje en hoor nu pas over KRAAMGELD. Heb het bij mijn eerste kindje ook niet aangevraagd.

Ik zou hier wel eens meer over willen weten

alvast bedankt
Huh, ik heb er nog nooit van gehoord....wat is dat dan voor iets?
http://www.kindengezin.be...raag_ik_kraamgeld_aan.jsp

Kraamgeld

Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie

Ga naar: navigatie, zoeken

Kraamgeld noemt men in België de toelage die in toepassing van de kinderbijslagregeling wordt toegekend bij de geboorte van een kind als tegemoetkoming in de kosten voor de uitzet. Al wie volgens één van de drie bestaande regelingen recht heeft op kinderbijslag, kan ook aanspraak maken op kraamgeld.

In Nederland bestaat geen overeenkomstige regeling.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
http://www.kindergeld.be/Nl/Birth/who.php
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Is dat niet alleen in Belgie??

Ik ken het hier ook niet.
Ja dus
Een aantal jaren geleden kon je in een aantal NL gemeenten voor speciale zaken 'bijzondere bijstand' aanvragen. Bv. voor een nieuwe koelkast of wasmachine en dus ook voor een babykamer. Je moest dan wel al in de bijstand zitten en aan bepaalde voorwaarden voldoen. Het idee was dat iedereen een fatsoenlijke basisuitzet moet kunnen kopen. Geen idee of dat nog bestaat. Je kunt het navragen bij het gemeenteloket van sociale zaken (of hoe dat ook heet)

Succes!
Ik kon ook zoiets aanvragen bij mijn ziektekostenverzekering. Wist er ook niet van en staat ook bijna nergens vermeld. Toen ik een kraampakket aanvroeg zei die mevrouw dat. Dat man gewoon een telefoontje moest plegen en dan daarna moest vragen. Kreeg even 450 euro gestort! Ik moet wel zeggen dat ik erg goed verzekerd ben via mijn werk (voor een schijntje).

Weet niet of je dit bedoelt trouwens anders ken ik het niet.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven