Kraamgeld
maandag 8 september 2008 om 13:21
maandag 8 september 2008 om 13:23
http://www.kindengezin.be...raag_ik_kraamgeld_aan.jsp
Kraamgeld
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken
Kraamgeld noemt men in België de toelage die in toepassing van de kinderbijslagregeling wordt toegekend bij de geboorte van een kind als tegemoetkoming in de kosten voor de uitzet. Al wie volgens één van de drie bestaande regelingen recht heeft op kinderbijslag, kan ook aanspraak maken op kraamgeld.
In Nederland bestaat geen overeenkomstige regeling.
Kraamgeld
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken
Kraamgeld noemt men in België de toelage die in toepassing van de kinderbijslagregeling wordt toegekend bij de geboorte van een kind als tegemoetkoming in de kosten voor de uitzet. Al wie volgens één van de drie bestaande regelingen recht heeft op kinderbijslag, kan ook aanspraak maken op kraamgeld.
In Nederland bestaat geen overeenkomstige regeling.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 8 september 2008 om 13:23
http://www.kindergeld.be/Nl/Birth/who.php
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 8 september 2008 om 16:11
Een aantal jaren geleden kon je in een aantal NL gemeenten voor speciale zaken 'bijzondere bijstand' aanvragen. Bv. voor een nieuwe koelkast of wasmachine en dus ook voor een babykamer. Je moest dan wel al in de bijstand zitten en aan bepaalde voorwaarden voldoen. Het idee was dat iedereen een fatsoenlijke basisuitzet moet kunnen kopen. Geen idee of dat nog bestaat. Je kunt het navragen bij het gemeenteloket van sociale zaken (of hoe dat ook heet)
Succes!
Succes!
maandag 8 september 2008 om 20:50
Ik kon ook zoiets aanvragen bij mijn ziektekostenverzekering. Wist er ook niet van en staat ook bijna nergens vermeld. Toen ik een kraampakket aanvroeg zei die mevrouw dat. Dat man gewoon een telefoontje moest plegen en dan daarna moest vragen. Kreeg even 450 euro gestort! Ik moet wel zeggen dat ik erg goed verzekerd ben via mijn werk (voor een schijntje).
Weet niet of je dit bedoelt trouwens anders ken ik het niet.....
Weet niet of je dit bedoelt trouwens anders ken ik het niet.....