Kraamtijd klaagtopic

10-09-2015 23:03 988 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, we zijn allemaal dolblij met de geboorte van ons wondertje, ons prinsje, ons engeltje...

Maar soms willen we ook even ongestoord klagen over tantes die hun vieze vingers in het mondje van onze baby willen steken, kennissen die tot na middernacht blijven hangen, en oma's die ondanks koortslip toch echt even met baby willen knuffelen...

Schrijf hier van je af in tijden van hormonale jankbuien, pijnlijke borsten en andere ongemakken. Niet alleen na de bevalling maar in de hele kraamtijd!

Dit topic is de opvolger van het zwangerschap klaagtopic deel 1 en deel 2.

Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
quote:plous schreef op 28 januari 2016 @ 17:19:

O ja. Bekkenbodemoefeningen. Misschien dat ik eraan denk als ik een briefje ophang.

+1

Wbt ADHD: ongelofelijk lullig dat men dat zegt. Jij zit nog tot je nek in de hormonen en mag je kind eventjes wennen aan het leven buiten de buik?!
Ik ben, in het kader van bekkenbodem oefeningen fan (maar heb geen aandelen) van deze app.

https://play.google.com/store/apps/deta ... jsdev.pfei

Derde, tja, ik zag ons ook als een gezin van 5 maar denk niet dat t gaat gebeuren. Al sluit ik niets uit. Redenen? Vooral omdat gezien het werk van man er in de toekomst regelmatig veel op mij neer zal komen en zoals iemand anders al schreef, ik wil ook aan mezelf toe kunnen komen, anders houd ik dat niet vol. Twee zal druk zat zijn lijkt me. De financiën zijn ook wel een reden, al is die voor mij gevoelsmatig minder belangrijk dan de druk die het kan leggen. En verder vind ik zwanger zijn echt niet leuk. Niet dat het lichamelijk heel zwaar was, maar psychisch (lees: hormonaal) wel en daar heb ik echt geen zin meer in.

Ergens vind ik het ook wel jammer, maar aan de andere kant, we hebben nu één van elk en dat heeft ook zijn voordelen, nu hoef ik iig niet te zwijmelen over hoe het zou zijn met een dochter, want die hebben we gekregen.
Mijn man had het er wel even moeilijk mee dat er geen jongen gaat komen, maar ja, als je voor een derde gaat is het natuurlijk ook maar afwachten wat dat wordt. Bovendien (en die overweging had ik al heel sterk toen we voor een tweede gingen): we hebben nu twee gezonde kinderen. Als je er eentje bij krijgt en daar is iets mee, leg je een enorme druk op jezelf, maar ook op je gezonde kinderen. Dat zou ik absoluut niet willen.
Stadenland ja klopt. Nu de spruw weg is gaat t beter scheelt enorm om niet constant pijn in je borsten te hebben

Maar ik vind de babytijd op zich erg leuk. Alleen de oudste. Dat was zo zwaar. Het stout doen, dwars en peuterpuber zijn viel me zo enorm tegen van ons lieve sociale kind. Nu met minder hormonen zie ik dat t ook bij de leeftijd hoort, maar ik vond de oudste echt even niet leuk meer en naast dat ik daar van baalde was t met de hormonen erbij natuurlijk drama.

Als t kon bleef ik een dag in de Weel lekker thuis met de baby, dat trek ik prima, alleen maar baby dingen doen. En t is zon lieverd. Huilt bijna nooit. Slaapt de hele nacht door, op 1 dag in de week na of zo. Dus vandaar dat ik denk dat een 3e ook best leuk zou kunnen zijn
Plous dat overweldigd als de baby huilt heb ik nog steeds. Als de baby écht huilt kan ik gewoon niet denken. Zo suf, en onhandig!
Ik vind juist de leeftijd van de oudste veel leuker dan baby. En kan niet wachten tot dochter ook wat meer kan! Maar volgens mij is die van mij iets jonger, hoe oud is jouw oudste precies linmj?

En ga je fulltime werken? Of bedoel je oudste naar kdv en jij lekker alleen met de kleine?
Oudste is 3, vind ik leuk, alles willen weten de blik op de wereld. Maar dat dwarse, zicht. Alles niet willen etc etc. Die verwondering van een baby, dat zachte, dat ze de meest simpele dingen eerst niet kunnen en dan ineens wel, vind ik echt leuk!

Ik werk 32-38 uur in de week (geen keus ivm nieuwe baan...). De andere dagen ben ik samen met beide kids. Dus ik mis het 1op1 knuffelen met de baby wel. Ik was ook liever twee maanden later begonnen met werken en niet met 3 maanden. Dan had ik wat langer kunnen knuffelen als de oudste op t kdv is
Na het zwangerschapsklaagtopic, mag ik me hier komen aanmelden ons zoontje is nu anderhalve week oud.

Ik vind ons zoontje echt geweldig en kan aan iedereen zeggen dat het werkelijk een heerlijke gemakkelijke baby is. Zolang we zijn ritme volgen weent hij eigenlijk nooit.

Maar daar zit het hem net: zijn ritme. Dit is nu de tweede dag op rij dat hij 's nachts om het uur honger heeft. Hij slaapt bij ons in bed (veilig met een babynest), dus ik word wakker bij de eerste hongersignalen. Echt om het uur wil hij eten en hangt hij minstens een half uur aan mijn borst actief te zuigen.

Ik vind het fantastisch dat de borstvoeding zo goed lukt en aan het aantal volle luiers te zien, gaat die melk ook vlotjes naar binnen. Maar liefste man, kan je niet gewoon 's nachts 3 uur slapen?!

Overdag heeft hij een normaler ritme. Wel totaal onvoorspelbaar, soms wil hij na een half uur nog wat drinken, soms maak ik hem na 3,5u wakker. Maar dat hoort wel bij zo'n mini baby.
Google eens op regeldagen. Toevallig heb ik dat zelf van de week gedaan en ik las geloof ik ergens dat bij bv rond de 10 dagen baby's vaak een paar dagen heel veel willen drinken.
@pointdexter: ik ga er inderdaad van uit dat dit maar een fase is zou alleen liever hebben dat hij m'n borstvoeding overdag wat meer regelde. Maar goed, het is nog wat wennen dat vanaf nu deze lieverd volledig ons ritme bepaald en daar leg ik me gewoon bij neer.

Hij heeft ook een moeilijke start gehad met de bv. Eerste 4-5 dagen ging het bijna niet (hij wist helemaal niet wat ie moest doen met die borst. Lang leve het tepelhoedje!). Dus volgens mij is hij ook nog wat aan het inhalen.
Bv loopt beter s nachts geloof ik want dan zijn die hormonen actiever. Plus jij ligt natuurlijk de hele tijd in de buurt. En overdag ben je waarschijnlijk niet zó dichtbij. Je kunt overwegen om overdag een dagje met he baby in bed te blijven, dat doe ik met de regeldagen ook meestal, dagje (veel meer/zo vaak mogelijk) in bed met de baby. Onze baby is wel wat ouder, maar dan is het vaak wel over.
Lilapie gefeliciteerd!!!
Mijn zoon deed dat ook bij de eerste regeldagen: 's nachts om het uur drinken. Was na twee dagen weer voorbij. Hij sliep in de cosleeper, dus ik hoefde er niet uit. Ik schoof hem aan de borst en duwde hem terug als hij klaar was. Zo sliep ik nog best redelijk en na die tweede nacht sliep hij weer een tijd wat langer 's nachts

Geniet van je zoon!
Ik probeer ook vaak liggend bv te geven. Kan ik zelf wat slapen, zoon valt dan ook in slaap en de borstvoedingsdeskundige zei dat het veilig was omdat voedende mama's niet zo diep slapen.

Maar nu tijdens de regeldagen vermijd ik dat een beetje, want ik moet zoon stimuleren om actief te drinken. Hij vindt het best wel gezellig met zo'n borst tegen z'n gezicht

Deze ochtend van 6:30 tem 9:15 borstvoeding gegeven. Dacht dat ie nu wel ff verzadigd was, maar meneertje gaat zo meteen nog wat eten.
quote:lilapie schreef op 29 januari 2016 @ 10:26:

Deze ochtend van 6:30 tem 9:15 borstvoeding gegeven. Dacht dat ie nu wel ff verzadigd was, maar meneertje gaat zo meteen nog wat eten.

Aaaahhh lief

Serieus balen voor jou maar t klinkt zo knus!
Hier ook vanaf 21.00 uur al aan t voeden...

Baby van 13 dg oud
Wel oppassen dat je tepels niet stuk gaan! Insmeren met purelan helpt kloven voorkomen. En langer dan 2 uur écht aan de borst (verdeeld over 2 borsten) heb ik nooit gedaan, bang dat de boel dat niet aankon.

Soms moet je babies wel bij de les houden: wakker maken, kriebelen in de nek, in t gezicht blazen enzo. Vaak drinken mag bij mij, maar niet té lang sabbelen, dan krijg ik kloven
Ik moet voorlopig een tepelhoedje gebruiken, anders begrijpt zoon echt niet wat de bedoeling is kans op kloven is daardoor veel minder.

Ik laat hem nooit langer dan een uur zuigen. Soms wil hij meer, maar dan probeer ik hem op een andere manier te sussen. Als hij na 15-20 minuten nogsteeds honger lijkt te hebben, mag ie verder doen. Zo kom ik dus aan een bv sessie van 6:30-9:15, maar gelukkig zaten daar enkele pauzes tussen.

En inderdaad, moet erg m'n best doen om hem wakker te houden. Anders ben ik gewoon een wandelende speen

Heerlijk, daarnet heeft ie 3u geslapen! Hopelijk zet dit de rest van de nacht door.

Haha Ourea, I feel your pain
Pff de kraamtranen rond de 4e dag heb ik overgeslagen maar ze komen nu met de 4 weken. Besef dat ik niet alle balletjes meer hoog kan houden is vandaag toch wel binnengekomen. Ik wil zoveel maar het lukt allemaal niet.

En dan ook nog mijn halve omgeving die sinds een paar dagen over een speentje begint te zeuren. Ik wil proberen om deze niet aan te bieden maar mijn schoonmoeder (waar ik het normaal prima mee kan vinden) heeft vandaag het woord speen wel 6x laten vallen. Grrr!!!
Miriampiej, gewoon laten komen die tranen. Zulke dagen ga je nog wel meer krijgen hoor. Ons meisje is 12 weken en ik heb soms nog huilbuien. Mag best, combi van hormonen, alles is nieuw en geen controle hebben. Sterkte meis, lief voor jezelf zijn.
Let love rule...
Haha ik heb die tranen nog steeds bij mn dreumes van 14 maanden. Combinatie van moe zijn, machteloosheid bij verdriet etc.

Ook veel willen had ik in het begin. Ik liet na een tijdje makkelijker alles (huishouden, koken) los als er een sprong, tand of regeldag was. Voor je baby (en jezelf) zorgen is dan even belangrijker! De rest komt wel!
Bedankt Rian en Sussann.

Vandaag alles weer wat rooskleuriger, gelukkig. Ben al de hele dag aan het poetsen, lekker op mijn gemak.
Ik ben ook emotioneel incontinent.

Heb gewoon op het consultatiebureau zitten janken omdat ik zo trots was op ons meisje. En dan ook niet een stiekem traantje maar meteen een enorme stortvloed
Hahahaha emotioneel incontinent. Wauw. Die ga ik van je pikken, geweldige term.

En wat fijn te horen dat we allemaal emo zijn.

Vanaf volgende week weer lesgeven, hopelijk heb ik het dan genoeg onder controle, die pubers weten het feilloos aan te voelen. Hmm. Naja, dan is de hooikoorts vroeg dit jaar :p
Let love rule...
Ik vrees dat mijn emotionele incontinentie gaat toeslaan eens man weer aan het werk is (morgen )

Heb nog geen idee hoe ik alles kan doen zonder een extra paar handen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven