Kraamtijd klaagtopic
donderdag 10 september 2015 om 23:03
Ja, we zijn allemaal dolblij met de geboorte van ons wondertje, ons prinsje, ons engeltje...
Maar soms willen we ook even ongestoord klagen over tantes die hun vieze vingers in het mondje van onze baby willen steken, kennissen die tot na middernacht blijven hangen, en oma's die ondanks koortslip toch echt even met baby willen knuffelen...
Schrijf hier van je af in tijden van hormonale jankbuien, pijnlijke borsten en andere ongemakken. Niet alleen na de bevalling maar in de hele kraamtijd!
Dit topic is de opvolger van het zwangerschap klaagtopic deel 1 en deel 2.
Maar soms willen we ook even ongestoord klagen over tantes die hun vieze vingers in het mondje van onze baby willen steken, kennissen die tot na middernacht blijven hangen, en oma's die ondanks koortslip toch echt even met baby willen knuffelen...
Schrijf hier van je af in tijden van hormonale jankbuien, pijnlijke borsten en andere ongemakken. Niet alleen na de bevalling maar in de hele kraamtijd!
Dit topic is de opvolger van het zwangerschap klaagtopic deel 1 en deel 2.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
woensdag 27 januari 2016 om 11:38
Mjah ik herken dat gevoel wel hoor. De tweede is hier alweer 6 maanden. En hier gaat er ook zo goed als zeker geen derde komen. En dat vind ik soms wel een heel gek idee en jammer. Zeker ook omdat ik bij dochter echt een hele fijne kraamtijd heb gehad en het zo'n makkelijk meisje is.
Maar aan de andere kant, twee is genoeg. Zo kunnen wij ze beiden voldoende bieden. Qua aandacht en ook qua geld. Met 3 wordt dat allemaal schaarser natuurlijk.
Maar aan de andere kant, twee is genoeg. Zo kunnen wij ze beiden voldoende bieden. Qua aandacht en ook qua geld. Met 3 wordt dat allemaal schaarser natuurlijk.
woensdag 27 januari 2016 om 12:06
woensdag 27 januari 2016 om 14:54
Hoi allemaal, bedankt voor jullie reacties. Ik snap het zelf ook niet zo goed, want tijdens de laatste loodjes en de bevalling dacht ik alleen maar 'dit hoef ik nooit meer te doen' 
Ik sta wel achter onze beslissing om niet voor een derde te gaan, want nu hebben we het financieel goed en bij 3 kinderen wordt het toch krap. En ik vind mezelf te oud nu (38) om het nog eens te doen.
Ben ook heel blij met mijn 2 kinderen, daarom begreep ik ook niet waar ik somber van werd. Gaat wel weer over
Fijn om het hier even kwijt te kunnen!
Ik sta wel achter onze beslissing om niet voor een derde te gaan, want nu hebben we het financieel goed en bij 3 kinderen wordt het toch krap. En ik vind mezelf te oud nu (38) om het nog eens te doen.
Ben ook heel blij met mijn 2 kinderen, daarom begreep ik ook niet waar ik somber van werd. Gaat wel weer over
Fijn om het hier even kwijt te kunnen!
woensdag 27 januari 2016 om 16:45
quote:fiool schreef op 27 januari 2016 @ 12:06:
Ik sluit me aan bij stadenland: hier juist opgelucht dat onze kinderwens vervuld is en dat we het hele gebeuren niet voor de derde keer gaan doen. Kleine baby's zijn zo schattig en ik zal altijd blij zijn als ik die van iemand anders vast kan houden Het heerlijkste daaraan is als je ze voor de gebroken nachten weer terug mag overhandigen
Ik sluit me aan bij stadenland: hier juist opgelucht dat onze kinderwens vervuld is en dat we het hele gebeuren niet voor de derde keer gaan doen. Kleine baby's zijn zo schattig en ik zal altijd blij zijn als ik die van iemand anders vast kan houden Het heerlijkste daaraan is als je ze voor de gebroken nachten weer terug mag overhandigen
woensdag 27 januari 2016 om 21:28
O o! Ik vind de babytijd heel leuk! (We hebben ook een hele makkelijke baby en alleen combo oudste is lastig). Ik zou zelfs wel een 3e keer zwanger willen zijn enzo we denken er voorzichtig over na, maar bijv dingen als de kosten zijn helemaal niet meegenomen in t gesprek daarover... Oeps! Goed om bij stil te staan
woensdag 27 januari 2016 om 21:43
Hier zijn de kosten juist wat ons tegen houdt ooit voor een derde te gaan. Kinderen zijn gewoon duur.
En natuurlijk wordt een derde ook weer zo snel groot. Dus een derde baby en kraamtijd moet niet de reden zijn. Ach ja die hormonen he...
En dat ik zo zou praten had ik tijdens mijn zwangerschap nooit gedacht...
En natuurlijk wordt een derde ook weer zo snel groot. Dus een derde baby en kraamtijd moet niet de reden zijn. Ach ja die hormonen he...
woensdag 27 januari 2016 om 22:05
woensdag 27 januari 2016 om 23:40
donderdag 28 januari 2016 om 09:58
Wij hebben hele makkelijke kinderen, maar toch moet ik er niet aan denken om er nog eentje te krijgen. Ik ben elke dag nog blij dat ik nooit meer zwanger hoef te zijn Met twee is er ook nog de mogelijkheid om tijd voor jezelf te hebben, iets waar man en ik allebei behoefte aan hebben. Verder komen bij drie ook de praktische problemen: hoe vervoer je ze op de fiets, moet je groter wonen, een grotere auto. En idd als ze allemaal gaan studeren, dat wordt een dure zaak...
donderdag 28 januari 2016 om 10:17
donderdag 28 januari 2016 om 11:59
We hebben 5 pubers, 2 pleeg. En ik heb dat na 5 kinderen nog lang dat gevoel gehad..... ik wil wel een 6de.....En totaal onverwacht woont hier weer een baby.......Ook pleeg, en het is heel gezellig, lief en schattig.....En we weten niet of hij altijd mag blijven....
Dus dat gevoel van nog 1 houd je altijd wel een beetje......
Dus dat gevoel van nog 1 houd je altijd wel een beetje......
donderdag 28 januari 2016 om 12:52
quote:italiagirl schreef op 27 januari 2016 @ 21:43:
Hier zijn de kosten juist wat ons tegen houdt ooit voor een derde te gaan. Kinderen zijn gewoon duur.
+1
Daarom blijft het bij ons echt bij 2.
toch ook weer gek vandaag. Babyzoon is wennen op het kdv vandaag. Ik aan het kolven, opbrengst is niet zo groot, dus zal het 's morgens kolven er nog maar even inhouden denk ik ('s morgens kolf ik de borst leeg waar hij niet aan drinkt, normaal drinkt hij er 2)
+1
Daarom blijft het bij ons echt bij 2.
toch ook weer gek vandaag. Babyzoon is wennen op het kdv vandaag. Ik aan het kolven, opbrengst is niet zo groot, dus zal het 's morgens kolven er nog maar even inhouden denk ik ('s morgens kolf ik de borst leeg waar hij niet aan drinkt, normaal drinkt hij er 2)
donderdag 28 januari 2016 om 13:00
quote:dojobo schreef op 28 januari 2016 @ 11:59:
We hebben 5 pubers, 2 pleeg. En ik heb dat na 5 kinderen nog lang dat gevoel gehad..... ik wil wel een 6de.....En totaal onverwacht woont hier weer een baby.......Ook pleeg, en het is heel gezellig, lief en schattig.....En we weten niet of hij altijd mag blijven....
Dus dat gevoel van nog 1 houd je altijd wel een beetje......Dat denk ik dus idd ook. Toch gek dat je een bepaalde fase in je leven afsluit. En natuurlijk zijn er ook genoeg mensen die daar wat kinderen betreft geen last van hebben.
Dus dat gevoel van nog 1 houd je altijd wel een beetje......Dat denk ik dus idd ook. Toch gek dat je een bepaalde fase in je leven afsluit. En natuurlijk zijn er ook genoeg mensen die daar wat kinderen betreft geen last van hebben.
donderdag 28 januari 2016 om 13:42
Ik stond vrij neutraal tegenover een derde. Mijn oudste twee zijn een tweeling. Mijn man is jong overleden. Aan een derde dacht ik dus niet. Toen ik opnieuw getrouwd ben wilde mijn man graag een kind. Dat snapte ik goed. Ik vond het prima. Echter als hij had gezegd niet dan had ik er ook achtergestaan. Dan hadden we andere dingen kunnen doen (meer tijd voor reizen, hobbies, werk) en dat was ook prima geweest. Inmiddels is de derde op komst. Ik vind het heel erg leuk om nog een keer een baby te hebben (de zwangerschap hoeft van mij niet) en nog een keer een kind zien opgroeien. Maar ik zie ook wel de nadelen. Mijn wens voor een derde was dus niet heel sterk maar ik vind het ook wel weer leuk. Overigens hebben we al over een vierde gehad. Mocht alles goed lopen denk ik wel dat we gaan proberen nog een vierde te krijgen. De zwangerschap en kraamtijd hoeven echt niet. Ik vind echter babies en kinderen wel enorm leuk dus voor mij is een vierde zeker een goede optie.
donderdag 28 januari 2016 om 15:26
Ik meld me hier ook even, dochter is ruim een week oud. Fysiek vind ik het erg lastig dat ik sinds de bevalling weinig gevoel heb over mijn blaas. Ga regelmatig net te laat op de pot zitten
Dus moet ik op de tijd plassen, maar met bezoek dat net even te lang blijft zitten durf ik niet meer op te staan omdat ik dan bang ben dat het langs mijn benen loopt.
Emotioneel gezien: ik voel me nogal overweldigd. Kan niet meer nadenken als zij huilt of iets nodig heeft. Heb totaal geen concentratie voor andere dingen. Kijk geen tv, vergeet gesprekken met mensen ter plekke weer.
En even als laatste: waarom hebben mensen de behoefte om meteen het gedrag van mijn baby te analyseren? Mijn dochter is moeilijk in slaap te krijgen. Ze is heel veel wakker en houdt alles in de gaten. Nu hebben mensen al gezegd 'misschien heeft ze ook adhd' (komt voor in de familie) en roepen ze al dingen over prikkelverwerking. Ik trek dat erg slecht
Dus moet ik op de tijd plassen, maar met bezoek dat net even te lang blijft zitten durf ik niet meer op te staan omdat ik dan bang ben dat het langs mijn benen loopt.
Emotioneel gezien: ik voel me nogal overweldigd. Kan niet meer nadenken als zij huilt of iets nodig heeft. Heb totaal geen concentratie voor andere dingen. Kijk geen tv, vergeet gesprekken met mensen ter plekke weer.
En even als laatste: waarom hebben mensen de behoefte om meteen het gedrag van mijn baby te analyseren? Mijn dochter is moeilijk in slaap te krijgen. Ze is heel veel wakker en houdt alles in de gaten. Nu hebben mensen al gezegd 'misschien heeft ze ook adhd' (komt voor in de familie) en roepen ze al dingen over prikkelverwerking. Ik trek dat erg slecht
donderdag 28 januari 2016 om 15:43