Krijgt ie niet te veel??

22-07-2008 16:33 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
MIjn zoontje is net 7 maanden en voor mijn gevoel ben ik hem de hele dag eten aan het geven . Het ziet er nu als volgt uit:

0630 flesvoeding (opvolgmelk 200ml)

1000 bordje pap (babmix met opvolgmelk)

1230 fruithapje

1530 flesvoeding (opvolgmelk 200ml)

1730 groentehap met aardappel

1930 flesvoeding (opvolgmelk 200ml)

Als ik het zo zie staan vind ik het echt veel, maar op cb zeggen ze dat het wel kan. Manlief en ik zijn allebei geen lichtgewichten en ik wil niet ook een zwaargewicht peuter creeëren....

Iemand ervaring, wat eten jullie kleintjes rond de 7 maanden??
quote:Miffy schreef op 22 juli 2008 @ 16:51:

Hoeveel opvolgmelk krijgt je baby, inclusief de pap? Er staat me iets van bij dat het maximum dat je zonder de niertjes teveel te belasten kunt geven vrij laag ligt, lager dan de 1 liter voor "fase 1"-melk.

Mijn zoontje is ook net 7 maanden en kreeg gisteren

2:30 BV

5:30 BV

8:30 BV

11:30 fruit (1 appel)

12:30 1 boterham

14:30 BV

18:00 BV

19:00 groente (sperziebonen)

20:00 fles afgekolfde melk - 270 ml

23:30 BV

(en daarna om 1 uur, 2 uur, 4:30 en 7 uur weer BV)

Over de hele dag eten geven gesproken dus... Bovenstaande is overigens niet normaal -ik word er heel moe van en hoop dat deze fase snel voorbij gaat-, maar op een keer of 6 BV zit hij echt nog wel, en volgens het CB is dat geen punt.

Oh Miffy, had je in je eigen topic al aangesproken, maar ik zie nu dit. Wát een slopend schema. (Ik weet er alles van: hier net zo'n veelvraat in de afgelopen maand!) Wat hier hielp, was snel aardappelen en rijst toevoegen aan het avondeten en ook bij de lunch een groentehap. En verder boter (margarine in ons geval) op brood en een klont margarine door het avondeten. Verder mag Pluis ook al brood dus, dat vult ook goed (en kun je bovendien op alle momenten van de dag als extraatje geven).

Qtie gaf met het vele drinken echt aan dat ze méér bijvoeding nodig had. Dat zijn we in een razend tempo gaan uitbreiden dus, met zetmeel en vetten. Eiwitten worden deze week toegevoegd, in de vorm van kip.

Intussen ziet ons schema er al een stuk Q-vriendelijker uit (na dus ook een periode gehad te hebben waarin ik elke paar uur aan de bak mocht, ook 's nachts):

8.00 u: bv

10.30 u: fruit + bv

12.00 u: 1 boterham met margarine + bv of + groentehap

15.00 u: wat brood, een extra fruithap of bv (afhankelijk van wat uitkomt)

18.00 u: 2 á 3 eetlepels aardappel of rijst met 2 á 3 eetlepels groente, een klont margarine en evt. wat afgekolfde melk (ten behoeve van de puree. )

21.00 u: bv

1.00 u: bv

Overdag drinkt Qtie voornamelijk water, een á twee keer een volledige borstvoeding en soms tussendoor nog een paar slokken aan de borst.

Nog geen anderhalve week geleden dag ons schema er zo'n beetje hetzelfde uit als dat van jou (wel al met brood en aardappel, maar ook met 2 á 3 nachtvoedingen). Volgens mij moet je echt de bijvoeding opschroeven, niet alleen om het voor jezelf makkelijker te maken, maar ook omdat veel drinken de enige manier is voor Pluis om aan te geven dat 'ie niet genoeg meer heeft aan de borstvoeding.

Succes ermee! (En sterkte!)
Oh, soms geef ik trouwens in plaats van borstvoeding broodpap nog broodpap achter het avondeten aan: brood weekgekookt in warme afgekolfde melk. Dit kun je ook maken met opvolgmelk en/of granenpap natuurlijk. Als Qtie onverzadigbaar lijkt, dan mag ze van mij op die manier d'r maagje extra vullen.

Waar bv staat, drinkt ze echt een volledige voeding trouwens. Geen idee hoeveel dat precies is, maar het scheelt zo'n twee cupmaten.
quote:qwertu schreef op 23 juli 2008 @ 22:35:

[...]

Oh Miffy, had je in je eigen topic al aangesproken, maar ik zie nu dit. Wát een slopend schema. (Ik weet er alles van: hier net zo'n veelvraat in de afgelopen maand!) Wat hier hielp, was snel aardappelen en rijst toevoegen aan het avondeten en ook bij de lunch een groentehap. En verder boter (margarine in ons geval) op brood en een klont margarine door het avondeten. Verder mag Pluis ook al brood dus, dat vult ook goed (en kun je bovendien op alle momenten van de dag als extraatje geven).

Brood krijgt hij ook, dat stond om 12:30 in het schema De korstjes die hij verder in de loop van de dag nog weggeknaagd heeft, stonden er al niet eens bij bij.

Aardappelen en rijst toevoegen: check. Mifman heeft gisteren zelfs rijst door de fruithap gekieperd

Hij krijgt bijvoeding tot hij zelf aangeeft dat hij niet meer wil - en dat kan hij heel resoluut. Zijn "de rest eet je maar lekker zelf op"- blik heeft hij heel snel geperfectioneerd. Die zet hij trouwens wel pas op als hij al een heleboel heeft gegeten.

De oplossing lijkt toch te zijn geweest: een keertje KV geven, zodat ik nu niet meer achter de feiten aanloop.

Schema van vandaag:

1:30 BV

6:00 BV, maar maar 1 borst

9:00 fruit

11:00 afgekolfde melk, 240ml

12:30 boterham (met margarine)

15:30 afgekolfde melk, 220 ml

18:30 wortel+pasta+olie

19:30 BV

En daar kan ik wel mee leven, zelfs als er nu vrij snel nog een voeding bij komt, wat ik wel een beetje verwacht.

Het lijkt ook nogal op jouw schema, zie ik, alleen nog zonder tussendoortje in de middag.

Eens kijken of dit een eenmalige actie was, of dat het nu zo blijft.

Goed om te lezen dat het bij Qtie in elk geval goedgekomen is, dat geeft de burger weer moed.
Qtie wil soms ook niet verder eten, maar als ze dan haar ijzersupplement & lactulose gekregen heeft, had ze tóch nog wel honger en eet ze soms nog d'r halve bord wat ze had laten staan alsnog leeg. Het lijkt wel alsof ze door de zoetigheid van d'r medicijnen weer hernieuwd honger krijgt ofzo. Om die reden serveer ik soms ook wel na het eten nog pap, wat ze dan ook nog vrolijk naar binnen lepelt.

Brood gebruik ik ook wel als tussendoortje trouwens. Dat vult lekker.

Maar goed, je schema ziet er al een stuk prettiger uit zo. Ik ben heel blij voor je dat de aanvulling met poedermelk je in ieder geval wat rust en een hernieuwde voorsprong heeft gegeven! Een mens moet wat.

Qtie is de afgelopen maand trouwens zó door maat 68 heen gegroeid. Ik weet dus wel waar al die nachtvoedingen gebleven zijn.
quote:qwertu schreef op 23 juli 2008 @ 23:25:

Qtie wil soms ook niet verder eten, maar als ze dan haar ijzersupplement & lactulose gekregen heeft, had ze tóch nog wel honger en eet ze soms nog d'r halve bord wat ze had laten staan alsnog leeg. Het lijkt wel alsof ze door de zoetigheid van d'r medicijnen weer hernieuwd honger krijgt ofzo. Om die reden serveer ik soms ook wel na het eten nog pap, wat ze dan ook nog vrolijk naar binnen lepelt.

Of gewoon door de afleiding? Wij laten Pluis vaak een paar slokjes water drinken, uit een beker (vindt hij leuk), en daarna eet hij nog flink door. "De rest eet je zelf maar op" komt dan weer dáár na.

quote:Maar goed, je schema ziet er al een stuk prettiger uit zo. Ik ben heel blij voor je dat de aanvulling met poedermelk je in ieder geval wat rust en een hernieuwde voorsprong heeft gegeven! Een mens moet wat.

Heb ik me eindelijk over mijn aversie tegen kv heen gezet, vertikt het kind het vandaag om het te drinken! Leuk dat hij laat weten dat hij liever mij heeft dan melk uit een bus, maar nu we dat weten mag hij het spul wel weer gewoon gaan drinken.

Ik ben benieuwd hoe het vannacht gaat. Op het KDV had hij slecht gedronken, eens zien of we dat gaan merken.

Vandaag ontdekt: yoghurt -zonder suiker- vindt hij heerlijk.

quote:Qtie is de afgelopen maand trouwens zó door maat 68 heen gegroeid. Ik weet dus wel waar al die nachtvoedingen gebleven zijn. Dat holle vat van mij zit al een tijd ruimschoots in 74-80. Die doet het dus lekker op wat hij allemaal binnenkrijgt.
quote:heaven75 schreef op 23 juli 2008 @ 21:25:

Maar hoe krijg je die pap in een fles, das echt veeeeel te dik. KOmt zelfs niet uit een drie tanden speen. Gewoon minder bambix erdoor doen dan maar?

Vroeger bestonden er nog helemaal geen standen-spenen, en maakte men zelf met schaar of breinaald een groter gat in de gewone speen. Ik heb dat ook gedaan en het werkt prima. Voordeel is dat je de pap net zo dik kunt maken als in een bordje, want je kunt het gat in de speen naar hartelust vergroten.

Trouwens, leuke verspreking van jou: Drie Tanden speen.
hier zoon van 6 maanden, die het volgende krijgt:

6 uur : BV

10 uur: vers zacht fruit, wat tegenwoordig alleen maar perzik, nectarine, meloen of banaan is, soms gekookte appel.

11 uur: BV

15 uur: BV

18.uur: groente, spercieboontjes, worteltjes zoiets

19 uur: BV

23 uur BV

dan wordt hij standaard om 4 uur 's nachts wakker maar neemt dan in de regel genoegen met wat lepeltjes water.

Daarom wou ik eigenlijk van de voeding van 23 00 uur een papje maken, zodat zijn maagje wat gevulder is. Maar welke pap is geschikt om te mixen met afgekolfde melk? Wat bindt goed? Ik hoor graag jullie tips, alvast bedankt!
Nutrix bindt niet bij iedereen goed, maar bij mij wel. Zou je dus kunnen proberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven