Krijsende kinderen

18-09-2009 16:51 217 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraag aan de aanwezige moeders (of mensen met gewoon verstand van zaken)

Ik ben vanmiddag even boodschappen gaan doen en kwam werkelijk in elke winkel waar ik kwam alleen maar gillende en krijsende kinderen tegen. En dan niet alleen baby's, ook van een jaar of 6. Je hoort echt wel aan een kind of het huilt van verdriet of gewoon aanstellerig krijst en bij de meesten was dat laatste het geval. Ik heb me echt verbaasd, natuurlijk hoor je wel eens schreeuwende kinderen, maar vandaag leek het wel of er iets in de lucht zat. Zag zelfs een moeder die haar kind letterlijk een winkel in moest duwen, meerdere malen duidelijk zei dat het afgelopen moest zijn en later zag ik haar, glimlachend van -naar mijn interpretatie- schaamte, worstelen met haar kind dat op de grond lag te spartelen en krijsen. Ik krijg dan direct de neiging me af te vragen wat die ouders verkeerd doen, nav al die supernanny programma's. Maar ligt het wel altijd aan de ouders? Zijn er dan dus ook ouders die het zo goed doen dat hun kind zich nooit zo gedraagt? Of zijn alle kinderen wel eens zo vervelend?

Ik heb zelf geen kinderen maar wil ze wel graag op een dag. Hoewel ik daar na vandaag nog even 2x over nadenk...
Mi zo zo\'n meid, dor kande joare mi veuruit
quote:sprankelend schreef op 18 september 2009 @ 17:09:

Die van mij doen dat gelukkig echt niet. Waarschijnlijk omdat ze weten dat ik echt wegloop en echt niet terugkom als ze zoiets flikken.

Tuurlijk. Jij gaat gewoon naar huis. Echt naar huis. Zonder kinderen. Stoer zeg.
Loretta is De Mol. Punt.
Ik heb zelf trouwens twee kinderen die dat idd niet in hun hoofd halen, krijsen noch rennen.
Ja, van 10 en 12. En nooit last gehad van gezeur, gekrijs en geklier. Dat komt volgens mij doordat ik altijd duidelijk ben geweest in regels. En ik ben echt geen strenge moeder, maar wel een duidelijke.
quote:Lizzl schreef op 18 september 2009 @ 17:10:

[...]

Heb je daar ook een foto van? Zo'n lief, voorbeeldig kindje dat er misschien voor zorgt dat mijn klok 's van zich laat horen...

Zo doe ik op vrijdagmiddag boodschappen.

Loretta is De Mol. Punt.
Vervelend is dat, krijsende kinderen in een winkel. Mmm, krijsende kinderen buiten een winkel zijn trouwens ook vervelend.

Ik weet niet in hoeverre de opvoeding een rol speelt. Mijn kinderen hebben het nooit gedaan, dus of ik ben een supermoeder (I wish ) of ik heb gewoon veel geluk gehad. Ik houd het maar gewooon op het laatste.
quote:TheEmpress schreef op 18 september 2009 @ 17:06:

Ik vraag me trouwens sowieso vaak af wat ouders in drukke winkelcentra daar met hun jonge kroost doen (behalve het overige publiek hinderen met hun kinderwagens, druilende peuters en kleuters die altijd in de weg lopen en krijsende geluiden maken).

Nou, ook toen mijn kinderen nog heel klein waren (pre schooltijdperk zeg maar) was ik al alleenstaande moeder. En toen hadden we ook kleren nodig, en cadeautjes voor een verjaardag, en een boek om uit voor te lezen. Dus dat bijvoorbeeld.

Ik snap dat krijsende kinderen onprettig kunnen zijn. Maar een béétje relativeringsvermogen is ook een groot goed hoor.
quote:sprankelend schreef op 18 september 2009 @ 17:09:

Die van mij doen dat gelukkig echt niet. Waarschijnlijk omdat ze weten dat ik echt wegloop en echt niet terugkom als ze zoiets flikken.

'Ergste' dat ze hier ooit hebben gedaan was voor de camera bij de ingang van de AH (zodat hij zichzelf kon zien op de televisie, jawel ) KEI hard roepen dat ik de stomste moeder van het u-ni-ver-sum was en dat hij DUS echt niet van me hield.

Toen dat te weinig opleverde liep hij de week daarop gewoon in een rechte lijn naar de klantenservice om zichzelf om te laten roepen .

Maar goed, hier zijn ze inmiddels denk ik ook gewoon wat oud voor gekrijs in winkels. Maar wat eerder al werd aangegeven klopt denk ik wel, kinderen moeten zich altijd maar voegen naar de waan van de dag. Ouders houden vaak geen rekening met het ritme van hun kinderen. Vrijdag na school is je kind nou eenmaal niet het fris en fruitigst, snel snel zonder aandacht in vijf minuten de supermarkt door is nou eenmaal niet iets voor kinderen, net als vier uur kontenkijken op zaterdagmiddag vanuit je buggy. Een opvoeding is één ding, maar rekening houden met wat een kind kan hebben is ook van belang. Sprakenlend: jij hebt echt leuke kinderen! Dan lijkt het mij als moeder wel lastig om op te treden, hilarisch! En dan de week daarna naar de klantenservice, ze hebben wel lef
@Kess: Ikan me voorstellen dat je wachtlijsten hebt met zulke clientjes. Kan ik me vast aanmelden?

@Sprankelend: Stiekem vind ik dat jij een heel grappig kind hebt. Maar wat je schrijft is wel waar denk ik, ik vraag me af hoeveel mensen daar rekening mee houden. En wat je zegt over dat je kinderen weten dat ze niet hoeven te krijsen, net als alle anderen trouwens, dat geeft den burger moed!

Nou, ik zal wel het halve forum op mijn dak krijgen maar ik vind dat kinderen boven de 4, en de peuterpubertijd dus allang achter zich hebben gelaten, niet horen te krijsen in de winkel. Babies en peuters snap ik, hoort erbij tot op zekere hoogte, maar ouder niet, dan zijn ze in mijn ogen niet goed opgevoed.

Ik vraag me trouwens sowieso vaak af wat ouders in drukke winkelcentra daar met hun jonge kroost doen (behalve het overige publiek hinderen met hun kinderwagens, druilende peuters en kleuters die altijd in de weg lopen en krijsende geluiden maken).

Boven de 4 zou het gekrijs zeker over moeten zijn.

Je tweede opmerking daar heb ik toch wel moeite mee, ook mensen met kinderen hebben in veel gevallen een baan en kunnen niet anders dan op drukke tijden naar een druk winkelcentrum. Het is het zelfde als je afvragen waarom ouderen op zaterdag gaan winkelen of waarom mensen zonder kinderen niet 's avonds gaan.
quote:jemamem schreef op 18 september 2009 @ 17:11:

Ik erger me ook altijd aan kinderen die in restaurants rond mogen rennen. "ach, stilzitten is zo moeilijk voor ze" Nou, als je 1,5 uur stil kunt zitten voor nickelodeon, kun je dat ook aan tafel lijkt me.Mmm... dit had ik kunnen posten. Dat zeg ik overigens ook over jongeren die uuuuuren per dag spenderen op de Xbox en zeer behendig met zo'n controller omgaan. Dan ben ik wel 's geneigd te denken: Steek 'ns de helft van die Xbox-uren in je huiswerk en zie wat een resultaat dat zou geven! Maar dat is natuurlijk minder leuk
Die van mij zijn inmiddels 8 en 11 en krijsen nog steeds regelmatig. Niet in winkels, want daar komen ze zelden. Rondrennen in een restaurant: check. En als ze niet rennen zitten ze wel zo onwijs te kloten aan tafel, dat ik niet meer met ze naar een restaurant ga.

Ben ik een lapzwans?
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning

Duhuh, wat doe je in een winkelcentrum? Winkelen.. Goed zo! *klapt en beloond*

Als je de kinderen in hun blootje laat lopen krijg je daar weer gezeik over.
quote:Kess schreef op 18 september 2009 @ 17:13:

[...]

Zo doe ik op vrijdagmiddag boodschappen.

[afbeelding]Dat is nog 's heerlijk rustig boodschappen doen! Die is ver voorbij het krijs-stadium
quote:Kess schreef op 18 september 2009 @ 17:12:

[...]

Tuurlijk. Jij gaat gewoon naar huis. Echt naar huis. Zonder kinderen. Stoer zeg.

Nee, natuurlijk niet. Maar ik draai me ECHT niet om. Ik wacht. Totdat ik een ons weeg desnoods (I wish ), maar wel buiten de winkel.

Het is misschien wel handig om het in het juiste perspectief te zien. Ik hèb namelijk (dus?) geen kinderen die het op een krijsen zetten. Dus ik laat mijn kinderen ook niet dagelijks al tierend aan hun lot over. Ze weten heel goed wat ze aan me hebben, al vanuit andere leermomenten, dus de situatie deed zich niet zo gek vaak voor.
quote:Livre schreef op 18 september 2009 @ 17:13:

Vervelend is dat, krijsende kinderen in een winkel. Mmm, krijsende kinderen buiten een winkel zijn trouwens ook vervelend.

Ik weet niet in hoeverre de opvoeding een rol speelt. Mijn kinderen hebben het nooit gedaan, dus of ik ben een supermoeder (I wish ) of ik heb gewoon veel geluk gehad. Ik houd het maar gewooon op het laatste.Doe maar een combi
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Oké, ik heb je te letterlijk genomen...

Dan ben je, gezien je anekdote, best een leuke moeder!
Loretta is De Mol. Punt.
quote:sprankelend schreef op 18 september 2009 @ 17:14:

[...]

Ik snap dat krijsende kinderen onprettig kunnen zijn. Maar een béétje relativeringsvermogen is ook een groot goed hoor.Over 'normaal' krijsende kinderen had ik ook geen topic geopend. Ook niet over een stuk of 2, 3. Maar dit was bizar, zowel het aantal krijsende kinderen als de mate waarin. Zouden ze elkaar aansteken? En met name dat meisje van een jaar of 6 verbaasde me, ik heb in mijn omgeving ook kinderen die proberen hun onvrede te uiten door te gillen of zich op de grond te gooien, maar die zijn niet ouder dan 1,5.
Ik denk dat als een kind van 6 zich op de grond werpt, dat ze heeft ervaren dat ze haar zin dan wellicht krijgt. Is er moeilijk uit te krijgen denk ik...
Hahaha, ja die heerlijke Harry van mij .

Het is een draak, want hij is reuze slim, verschrikkelijk bijdehand en hij kent zijn moeder op zijn duimpje. De keren dat ik (ook op de opvoedkundig wat minder handige momenten ) al de slappe lach om hem heb gehad (en die natuurlijk heb verbeten ) zijn al lang niet meer op twee handen te tellen.
quote:Solomio schreef op 18 september 2009 @ 17:16:

Die van mij zijn inmiddels 8 en 11 en krijsen nog steeds regelmatig. Niet in winkels, want daar komen ze zelden. Rondrennen in een restaurant: check. En als ze niet rennen zitten ze wel zo onwijs te kloten aan tafel, dat ik niet meer met ze naar een restaurant ga.

Ben ik een lapzwans?

Nee hoor So, jij hebt een mooi excuus So want jouw kinderen zijn verpest door twee WII's in plaats van de gewoonlijke 1.

Mijne is niet zo van het krijsen geweest, weglopen was meer het probleem. Maar al lang niet meer. Meestal helpt hij goed mee of rent naar de computer in de winkel. Mag inderdaad ook wel met 4 vind ik. Maar goed, elk kind heeft zijn dag wel eens niet, ook als ze ouder zijn dan 4.
huilende kinderen in een winkel zijn bloedirritant maar daar kan ik nog inkomen (soms zijnze nou eenmaal onhandelbaar of moe...)

Wat mij veel meer stoort is het enorme gegil en gekrijs op straat. Een groepje meisjes in mijn straat presteert het om bij alles wat er gebeurt te gaan gillen. En soms gillen ze gewoon om te gillen.......ik snap niet dat de ouders daar niks van zeggen. Ik hoefde het tocgh echt niet in mijn hoofd te halen vroeger om op straat te gaan staan krijsen.

Dan kwma mijn moeder meteen naar buiten om me toe te spreken of, als ik echt niet wilde luisteren, mee naar binnen te nemen

Maar bij ons krijsen ze dus de hele straat bij elkaar..voor de lol. En niemand die er iets van zegt.

"ach t zijn toch kinderen" krijg je dan te horen. Ja en? Die hoeven zich niet te gedragen of zo?

Spelende kinderen maken geluid, dat weet ik ook wel en vind ik ook echt niet erg, maar dat geschreeuw en gegil wat door merg en been gaat en compleet onnodig is, is zo storend!

als ik in de zomer mijn ramen en deuren moet sluiten om mijn TV nog te kunnen verstaan of mijn boek te kunnen lezen vind ik dat best wel treurig eigenlijk

MAar ja..de ouders schreeuwen zelf net zo hard mee, dat vind ik eigenlijk nog wel erger.......
quote:Bonny82 schreef op 18 september 2009 @ 17:21:

[...]

Over 'normaal' krijsende kinderen had ik ook geen topic geopend. Ook niet over een stuk of 2, 3. Maar dit was bizar, zowel het aantal krijsende kinderen als de mate waarin. Zouden ze elkaar aansteken? En met name dat meisje van een jaar of 6 verbaasde me, ik heb in mijn omgeving ook kinderen die proberen hun onvrede te uiten door te gillen of zich op de grond te gooien, maar die zijn niet ouder dan 1,5.Dat was geen reactie op jou . Dat sloeg op de vraag wat mensen met kleine kinderen überhaupt in een winkelcentrum zouden moeten.
quote:Kess schreef op 18 september 2009 @ 17:20:

Oké, ik heb je te letterlijk genomen...

Dan ben je, gezien je anekdote, best een leuke moeder! Nah zeg, wat lief! Dankjewel
Americagirl woont bij mij in straat?
quote:Zwieber schreef op 18 september 2009 @ 17:23:

[...]

Nee hoor So, jij hebt een mooi excuus So want jouw kinderen zijn verpest door twee WII's in plaats van de gewoonlijke 1.

Hoho, die ene zit nog steeds in de doos. Overigens ben ik de Wii-verslaafde hier in huis.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven