Krijsende kinderen

18-09-2009 16:51 217 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraag aan de aanwezige moeders (of mensen met gewoon verstand van zaken)

Ik ben vanmiddag even boodschappen gaan doen en kwam werkelijk in elke winkel waar ik kwam alleen maar gillende en krijsende kinderen tegen. En dan niet alleen baby's, ook van een jaar of 6. Je hoort echt wel aan een kind of het huilt van verdriet of gewoon aanstellerig krijst en bij de meesten was dat laatste het geval. Ik heb me echt verbaasd, natuurlijk hoor je wel eens schreeuwende kinderen, maar vandaag leek het wel of er iets in de lucht zat. Zag zelfs een moeder die haar kind letterlijk een winkel in moest duwen, meerdere malen duidelijk zei dat het afgelopen moest zijn en later zag ik haar, glimlachend van -naar mijn interpretatie- schaamte, worstelen met haar kind dat op de grond lag te spartelen en krijsen. Ik krijg dan direct de neiging me af te vragen wat die ouders verkeerd doen, nav al die supernanny programma's. Maar ligt het wel altijd aan de ouders? Zijn er dan dus ook ouders die het zo goed doen dat hun kind zich nooit zo gedraagt? Of zijn alle kinderen wel eens zo vervelend?

Ik heb zelf geen kinderen maar wil ze wel graag op een dag. Hoewel ik daar na vandaag nog even 2x over nadenk...
Mi zo zo\'n meid, dor kande joare mi veuruit
quote:Solomio schreef op 18 september 2009 @ 17:32:

[...]

Maar blijft de vraag of ik een lapzwans ben, want ik krijg het dus niet voor elkaar dat mijn kinderen in een restaurant aan tafel blijven zitten en dan ook nog prettig gezelschap zijn.Wat ik in een ander topic al noemde: ducktape. I-de-aal
Haha dat bedoel ik! Met dat F5-en dan he.
quote:Lizzl schreef op 18 september 2009 @ 17:34:

*Jubileumviva? Wie worden er wel genoemd? Leo en Meds mag ik aannemen? Leuk! Ik ga 'm kopen*Ik weet het niet want hier hadden ze nog de oude GGGGGGGGGGGGGGRRRRRRRRRRRRRRRRR.
quote:Schravelvot schreef op 18 september 2009 @ 17:35:

[...]

Wat ik in een ander topic al noemde: ducktape. I-de-aal Worden ze daar dan ook prettig gezelschap van?
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
quote:Solomio schreef op 18 september 2009 @ 17:35:

[...]

Dank je Zwieb, maar ik red het nog wel hoor. Ik projecteer gewoon als moeder van een ex-holler zijnde.
quote:Solomio schreef op 18 september 2009 @ 17:36:

[...]

Worden ze daar dan ook prettig gezelschap van?Wel rustig toch
quote:Solomio schreef op 18 september 2009 @ 17:36:

[...]

Worden ze daar dan ook prettig gezelschap van?Ja hoor, stukkie tape over de mond en klaar. Enjoy your meal
Maar in dat geval vind ik je dus geen lapswans

Juist een verantwoordelijke ouder

Wij zijn nog aan het oefenen, de Sprankeltjes zijn net gepromoveerd van pannenkoekenhut/Mac naar vrolijk TL verlichte Turkse vreetschuur. Daar hebben ze het gore lef om SLA op je bord te leggen
Kunnen ze wel niet eten maar he, ze zitten én zijn stil.
quote:Schravelvot schreef op 18 september 2009 @ 17:37:

[...]

Ja hoor, stukkie tape over de mond en klaar. Enjoy your meal Maar bij het verwijderen van het tape krijg je dan weer gekrijs.

David Dunning
Gewoon laten zitten hahaha
quote:sprankelend schreef op 18 september 2009 @ 17:37:

Wij zijn nog aan het oefenen, de Sprankeltjes zijn net gepromoveerd van pannenkoekenhut/Mac naar vrolijk TL verlichte Turkse vreetschuur. Daar hebben ze het gore lef om SLA op je bord te leggen

Ik zoek altijd restaurants met speeltuin op. Een echt echt restaurant heb ik nog niet geprobeerd. Een eetcafe wel en dat gaat best redelijk.
Ik zag vandaag alleen maar een hele vervelende moeder in de supermarkt. Kindjes hoorde je nauwelijks, maar die moeder maar tegen die kinders tekeer gaan op een behoorlijk asociale toon.....(zo van: kijk mij eens streng zijn, maar sloeg de plank finaal mis)

Echt, daar heb ik dus zo'n hekel aan, plaatsvervangende schaamte krijg ik daarvan. Ga ik ook extra lief doen tegen die van mij enzo....
Oh, we zijn al bij de tape beland inmiddels zie ik
quote:sprankelend schreef op 18 september 2009 @ 17:37:

Wij zijn nog aan het oefenen, de Sprankeltjes zijn net gepromoveerd van pannenkoekenhut/Mac naar vrolijk TL verlichte Turkse vreetschuur. Daar hebben ze het gore lef om SLA op je bord te leggen Ik ga ook rondrennen als ze sla op mijn bord leggen, dus die kinderen hebben het niet van een vreemde.

David Dunning
Kijk, zo krijg je nog eens wat opvoedkundige ideeën mee. Restaurantbezoek stapsgewijs opbouwen. Op welke leeftijd zijn ze klaar voor de Librije?
quote:Liv schreef op 18 september 2009 @ 17:39:

Oh, we zijn al bij de tape beland inmiddels zie ik Denk dat sommige ouders ook behoorlijk zouden opknappen van tape.

David Dunning
@ Zwieber,

Ik weet niet waar je woont, maar Popocatepetl heeft (mexicaanse!) kindermenu's voor ¤5,- en op maandag en woensdag een daghap ook voor die prijs omdat er dan niemand komt. Op dat soort momenten oefenen we ook. En dan moeten ze dus mexicaans, wrede moeder als ik ben .
quote:Solomio schreef op 18 september 2009 @ 17:40:

[...]

Denk dat sommige ouders ook behoorlijk zouden opknappen van tape.Nee joh, tape kan je er nog afhalen. Gewoon dichtimmeren bij sommige ouders.
quote:Bonny82 schreef op 18 september 2009 @ 17:40:

Kijk, zo krijg je nog eens wat opvoedkundige ideeën mee. Restaurantbezoek stapsgewijs opbouwen. Op welke leeftijd zijn ze klaar voor de Librije?Dat laat ik je tzt wel weten.

David Dunning

[...]

Ik ga ook rondrennen als ze sla op mijn bord leggen, dus die kinderen hebben het niet van een vreemde. Ik ben helemaal blij met dit topic, het heeft naast een hoge educatieve ook een zeker zo grote amusementswaarde
quote:Livre schreef op 18 september 2009 @ 17:13:

Vervelend is dat, krijsende kinderen in een winkel. Mmm, krijsende kinderen buiten een winkel zijn trouwens ook vervelend.

Ik weet niet in hoeverre de opvoeding een rol speelt. Mijn kinderen hebben het nooit gedaan, dus of ik ben een supermoeder (I wish ) of ik heb gewoon veel geluk gehad. Ik houd het maar gewooon op het laatste.Ik heb er meer (kinderen dus). En de ene deed het wel, de andere niet. Dus tja.....

[...]

Denk dat sommige ouders ook behoorlijk zouden opknappen van tape.Hangt er maar vanaf wáár je dat dan precies voor gebruikt
quote:sprankelend schreef op 18 september 2009 @ 17:41:

@ Zwieber,

En dan moeten ze dus mexicaans, wrede moeder als ik ben .Worden de smaakpapillen meteen verwoest, wel handig, heb je nooit meer dat -ik-lust-dat-niiiiiiieeehiiieeeeet-gezeur. En dus geen tape meer nodig

[...]

Ik ga ook rondrennen als ze sla op mijn bord leggen, dus die kinderen hebben het niet van een vreemde. Ja maar dit gaat over MIJN kinderen. En niet dat ik je er ooit specifiek naar gevraagd heb, maar jij hèbt toch helemaal geen piemel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven