Lang leve de wintertijd

26-10-2020 05:44 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand tips voor een twee jarige die nu tussen 5 en 05:30 wakker wordt en voor haar gevoel echt klaar is met de nacht?

Ze is gister normale tijd naar bed gegaan, dus ze heeft nu ook echt een uur te kort geslapen.
Alle reacties Link kopieren
Geef het tijd. Hier duurt die overgang week of twee voor het ritme verschoven is naar nieuwe tijd. Maar bij mezelf duurt dat ook even. Ik was vandaag zelf om vijf wakker, peuter half zes en rest slaapt nog.

Voor volgende keer zou je in de week ervoor de bedtijd en ritme al in stapjes kunnen verplaatsen naar nieuwe tijd.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat zal ik zeker doen! Stom hè?! Niet voldoende over nagedacht van te voren. Gisteravond dat uur rekken ging makkelijk, maar haar biologische klok zegt nu toch echt dat ze wakker moet worden :whip:
Alle reacties Link kopieren
Wij begonnen inderdaad ook al op vrijdag met wennen aan zomer- en wintertijd. Nog even geduld dus!

Hier zijn ze inmiddels een stuk ouder en is het een hele klus om ze 's ochtends hun bed uit te krijgen. Dat zal vandaag niet anders zijn ;-D
Hier ook kind uur later gaan slapen maar toch vroeg wakker. Dus ik lees even mee.

Goedemorgen!
Alle reacties Link kopieren
Yoginica schreef:
26-10-2020 05:48
Ja dat zal ik zeker doen! Stom hè?! Niet voldoende over nagedacht van te voren. Gisteravond dat uur rekken ging makkelijk, maar haar biologische klok zegt nu toch echt dat ze wakker moet worden :whip:
Hier waren ze vrijdag al later naar bed gegaan, sliepen ze bij hoge uitzondering tot half 8 ineens. Zaterdag laat naar bed, maar zondag was het gewoon vijf uur nieuwe tijd. Zijn geen garanties, maar bij sommige werkt het.
Alle reacties Link kopieren
Nou mooi :) we gaan het zien. Zitten nu lekker onder een dekentje met een kopje thee. Ook gezellig.
Ik lig ook te malen over het leed dat wintertijd en zomertijd heet. Dochter lag iets vroeger erin dan normaal (haar wakker houden werkt niet zo goed, word bloed chagrijnig) maar was al om 5 uur wakker. Ik heb haar laten liggen, we zijn 2x even wezen aaien en speen geven. Ze ligt gewoon te chillen en te babbelen. Ik haal haar er 6.45 uit als dit goed blijft gaan. Ik hoop dat ze snel went, als ik naar mezelf kijk, ik was ook vroeg wakker gister en vandaag alleen ik lig dan lekker te lezen, nog wat dommelen. Kun je een 1 jarige moeilijk uitleggen :lol:

Sterkte iedereen! :winkie:
Alle reacties Link kopieren
Dat was hier vroeger ook. Het had echt een poosje nodig.
Heel eerlijk, ik heb er zelf ook een poosje voor nodig om weer om te schakelen.
Alle reacties Link kopieren
Hier hadden mijn kinderen er minder last van dan ik.
Ik blijf de hele winter tussen 5 en 6 wakker worden.
Ik ga dus in de winter een uur vroeger naar bed.
Niet dat je iets hebt aan deze reactie, maar ik verbaas me steeds maar weer dat ik alleen maar hoor hoe vervelend het is dat kinderen ineens zo vroeg wakker zijn.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Hier precies hetzelfde alleen dan gisteren begon hij te mopperen rond 5:30. Zoontje is 11 maanden en krijgt als hij te vroeg wakker word, en hij valt niet meer in slaap een lekker flesje anders gewoon pap als ontbijt.

Flesje gegeven en hij lag gisteren nog tevreden tot 6:30 in bed.

Zojuist begon hij rond 6:00 te mopperen, weer een flesje gegeven en hij ligt nog tevreden in bed.

Ik probeer de dag altijd rond 7:00 te beginnen :shame: niet eerder tenzij hij begint te huilen


Ik denk dat dit per kindje verschilt
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
26-10-2020 06:40
Hier hadden mijn kinderen er minder last van dan ik.
Ik blijf de hele winter tussen 5 en 6 wakker worden.
Ik ga dus in de winter een uur vroeger naar bed.
Niet dat je iets hebt aan deze reactie, maar ik verbaas me steeds maar weer dat ik alleen maar hoor hoe vervelend het is dat kinderen ineens zo vroeg wakker zijn.
Hier idem. Maar ik vind het wel lekker om even een paar uur voor mezelf te hebben met een kopje koffie, internet & krant voordat de ochtendspits begint.
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
26-10-2020 06:50
Hier idem. Maar ik vind het wel lekker om even een paar uur voor mezelf te hebben met een kopje koffie, internet & krant voordat de ochtendspits begint.
Ik heb dat rustige uurtje liever 's avonds.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Hier ook een beetje overvallen door de wintertijd. Meestal begin ik een week van tevoren al met verschuiven van het ritme van kind, maar nu met de tweeling geen vooruitziende blik gehad helaas. Dus kwart voor vijf was iedereeeeeeen wakker 😭😡
Als het alleen nu een probleem is, dan het ritme geleidelijk verschuiven. Als het normaal ook een worsteling is: Momo (of een andere slaaptrainer)!
Afbeelding
Ik heb dan wel weer dat zoontje (15 maanden) 2/2,5 u nadat hij wakker wordt in de ochtend alweer moe is en wil slapen. Dan kruip ik soms nog even terug.

Andere ook, of is dit uitzonderlijk?

Ik was opzoek naar een slaapschema voor kids vanaf 1 jaar.. maar ik las dan nog maar 1 slaapje in de middag a 2 uur. Dan slaapt mijn zoontje echt veel meer want die ligt dus in de ochtend nog een keer in bed en eind van de middag ook weer
Solomio schreef:
26-10-2020 06:40
Hier hadden mijn kinderen er minder last van dan ik.
Ik blijf de hele winter tussen 5 en 6 wakker worden.
Ik ga dus in de winter een uur vroeger naar bed.
Niet dat je iets hebt aan deze reactie, maar ik verbaas me steeds maar weer dat ik alleen maar hoor hoe vervelend het is dat kinderen ineens zo vroeg wakker zijn.
Precies. Het duurt bij mij altijd weken voor ik wat later wakker wordt. :| De kinderen zijn altijd meteen gewend.
Geen tips, het kost gewoon tijd.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
26-10-2020 06:51
Ik heb dat rustige uurtje liever 's avonds.
Kan ik me voorstellen. Ik heb inderdaad ook amper wat aan mijn avonden. Het verschuiven lukt echt niet. Om een uur of negen, tien, kieper ik om. Dus maak ik maar het beste van mijn ochtenden.

Maar het is zeven uur, tijd voor 'missie pubers wekken' @(
Alle reacties Link kopieren
Mijn pubers worden niet vanzelf wakker.

Maar as we speak: de dominee heeft vergeten de klok te verzetten. De kerkklokken beieren hier nu vrolijk iedereen wakker die dacht wat langer te kunnen slapen vandaag. Normaal gaan ze om 8 uur! ;)
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
O jij ook Yette, succes, ik ga ook aan de bak met de pubers...
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
Ik zit al 2 dagen om 4 uur beneden
Boterkaaseitje schreef:
26-10-2020 06:58
Ik heb dan wel weer dat zoontje (15 maanden) 2/2,5 u nadat hij wakker wordt in de ochtend alweer moe is en wil slapen. Dan kruip ik soms nog even terug.

Andere ook, of is dit uitzonderlijk?

Ik was opzoek naar een slaapschema voor kids vanaf 1 jaar.. maar ik las dan nog maar 1 slaapje in de middag a 2 uur. Dan slaapt mijn zoontje echt veel meer want die ligt dus in de ochtend nog een keer in bed en eind van de middag ook weer
Nee joh, volgens mij gaan ze pas rond 1,5 jaar naar 1 slaapje. Lekker je zoontje volgen dus!
Oh bedankt maantje, doe ik ook zeker hoor maar met al die richtlijnen, twijfel je soms toch even of het wel goed is.

Zoontje lag hier in de woonkamer alweer languit op de grond met z’n speen en slaapzak in de hand, dus die ligt weer lekker in bed. Mijn plan om terug te gaan is wel verkeken, ik ben niet meer moe, dus ga maar lekker beneden het huishouden doen, daar kom ik soms maar moeilijk aan toe
Alle reacties Link kopieren
Hier gingen we ook pas rond 1,5/ 18 maanden naar 1 slaapje.

Zoontje (wordt in februari 2) heeft vannacht gespookt van 3 tot 5 en daarna nog geslapen tot 7.30.
Alle reacties Link kopieren
Dat houd je wel een poosje maar het gaat over.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven