Las Barettas Naranjas!

20-06-2010 15:09 2501 berichten

Copyright: Elessie
anoniem_64ef814a18d67 wijzigde dit bericht op 14-09-2010 22:14
Reden: dat zomerhoedje hebben we écht niet meer nodig
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zo, goedemorgen.

Citro, heb je een dakkoffer of zoiets? Wij hebben namelijk ook met koffer altijd al grote moeite om alles in de auto te krijgen, en wij hebben een grooote auto (maar ook een heel grote tent, die van jullie is vast compacter). Tafel en stoelen hebben we ook niet, we hebben zo'n opvouwbare picknicktafel en twee losse stoeltjes. Meer past gewoon niet. Onze picknicktafel is trouwens wel stervende, dus moet nog een nieuwe, bedenk ik nu.

Nietman is een knurft. Ik zou inderdaad nog lekker een weekje met alleen de kinderen gaan en man op rijleskamp sturen of zo.

Jurk van Yo is niet heel flatteus nee. Vraag me ook af wat die hoepels doen als ze gaat zitten.

Wij hebben de verjaardag van Koekenmeis weer overleefd. Kinderfeestje was een beetje geval van 'it's my party and I cry if I want to' maar ik geloof dat de gasten zich wel vermaakt hebben. Gister hadden we nog familie, was ook gezellig. Het was hier zaterdagmiddag trouwens prachtig weer, dat viel erg mee, dus hele tijd buiten geweest. En nu nog een weekje naar school. Wanneer is mini precies jarig Pam?

Is Nino weer een beetje uitgeregeld Mif? Had Pluis ook last van krampjes, ik dacht het niet toch? Dat was immers een baby waar je dingen mee af kon spreken
Aloha Pam! Ik ben ook aan het werk. Heb ook niet veel te doen. Moet nog bedenken wat ik morgen doe met traktatie van meisje op school. Denk denk denk.
Gefeliciteerd nog met Meis!

Mini trakteert een smiley-beker van de Action (¤ 0,59 per 4) met daarin een zakje spekkies en een pakje drinken. Niet bijster origineel maar wel makkelijk. Volgens mij is het wel origineel om drinken te trakteren trouwens Waarom doe je niet lekker ijsje ofzo? Vorig jaar had ik Danoontjes ingevroren (stokje erin) en aan het stokje een cadeautje. Bij Mannie had ik voetbalmuffins.

Mini is vrijdag echt jarig (en dan is ook het grotemensenfeest) en a.s. woensdag is haar kinderfeestje. Kind is nu al niet meer te hebben

Wij hadden vorig jaar ook een dakkoffer, dat was erg fijn, qua ruimte. Die kun je ook huren trouwens Citro. En wij hadden een ingerichte tent gehuurd dus er hoefde lang niet zoveel mee als bij jullie

Rijleskamp, briljant idee
Ja kijk, ik had ook al aan ijsjes gedacht, maar die moet ik dan om half elf gaan brengen (kunnen niet in de diepvries op school) en ik moet werken morgen. Wilde eerst woensdag trakteren (als ik vrij ben) maar dan was er al een activiteit van de oudercommissie, en daar krijgen ze ook een ijsje. Ik kan het op zich wel doen morgen, even heen en weer rijden, maar handig is anders. Ik was ook bij de Action geweest, en heb van die heel grote ballonnen gekocht, van die boksballen, aan een elastiekje. Kan daar ook bekertjes popcorn aan vast maken bijvoorbeeld. Of misschien inderdaad iets te drinken, het wordt 32 graden. Ik denk nog even verder.

Koekenmeis was dus ook niet te hebben, óf heel druk en wild, óf huilen. En niet slapen. Ik heb een beetje de indruk dat dat bij meisjes erger is dan bij jongens.

Dakkoffers kun je heel goed huren inderdaad. Of kopen op MP, dat hebben wij gedaan, maar dan moet je hem wel kwijt kunnen thuis als je hem niet op je dak hebt zitten.
Bij ons is trakteren altijd met de ouders erbij tot en met groep 3.

Koop van die uitdeelzakjes (die hebben ze zelfs bij de Appie nu geloof ik), doe je daar wat lekkers in, ballon eraan vastbinden met een leuk lintje en klaar.

Ik heb nog steeds geen zin. En ik zit de hele middag alleen met baas
Mannie heeft er ook nooit zo'n last van, verjaardagskriebels. Maar hij heeft ook een heel ander karaktertje dan zijn zus. Mini ligt al vanaf haar derde verjaardag doodziek op de bank bij dit soort evenementen. Nu is ze niet meer ziek maar stront- en strontvervelend. Maar goed, als zij jarig is gebeurd er ook altijd nog meer (overgang naar een nieuwe groep enzo). Dat zal ook wel meespelen.
Is ook zo, het is sowieso al een heel onrustige periode. Maar goed, volgend jaar zijn ze ìn de vakantie jarig, eens kijken of dat scheelt dan.

Snoep wordt niet zo erg gewaardeerd als traktatie, daarom doet iedereen altijd cakejes (alsof daar geen suiker in zit, duh). Kan ook knijpfruit doen. Moet ik wel gokken dat Appie er nog 40 op voorraad heeft.

Pam, je moet gewoon zin máken
Vriendin had laatst appels getrakteerd met daarin een lolly gestoken (bij het stokje zeg maar) en daaroverheen een vingerpoppetje. Was ook grappig.

Geen snoep, wat flauw. Een zakje chips mag dan zeker ook niet? Appie heeft ook knijpkwarkjes, daar hebben ze er vast genoeg van. Of van die kwarkstickjes (met zo'n haai erop). Kun je ook doen, dat hoeft alleen maar in de koelkast.

Zin maken? Voor die anderhalve dag dat ik hier nog zit. Daggut niet. Ik probeer juist vast lekker in vakantiemodus te komen
Mijn vader gaat Pamman straks bellen met een smoesje en en passant zeggen dat het zo fijn is dat de bbq wordt uitbesteed zodat ik niets hoef te doen

Is ook eigenbelang want anders moet vaders vrijdag ook aan de bak
En Pamman heeft niet door dat dat doorgestoken kaart is?

Ik typ met alleen mijn linkerduim op de aaifoon. Mijn rechterhand heeft Nino vast die op mij in slaap valt, hoop ik. Typt niet erg vlot.

Ijsjes lijken me voor morgen wel een goed plan!
Kwarksticks inderdaad leuk idee, maar koelkast hebben we ook niet in de klas, moet ik alsnog erheen.

Kan me voorstellen dat dat niet handig typt Mif, slaapt ie al?

Pam, je moet Pamman het gewoon lekker zelf laten regelen. Maar dan ook echt zelf. Dan doet ie het vast nooit meer. Voor wie is die bbq eigenlijk? (had ik even niet meegekregen).
Echt zelf laten regelen kan tijdtechnisch niet. Pamman moet vrijdag gewoon werken is komt pas thuis als het feest al is begonnen. En hij heeft vast wel door dat het doorgestoken kaart is maar mijn vader is ook altijd zo'n krent en zelfs híj besteedt het uit (Pamman denkt dat zelf boodschappen doen goedkoper is dan uitbesteden. Daarbij vergeet hij dat je van die cateraar ook de bordjes, bestek, een grote bbq, sauzen, servetten, de hele rattaplan krijgt).

Die kwarkjes kunnen 3 uur buiten de koelkast goed blijven (staat op de verpakking). Ik geef ze ook aan de kinderen mee als tussendoortje of met overblijven. Stop je alles in een koeltas, dat redden ze echt wel.
De bbq is voor het feestje van Mini.
Mif, ik heb net de foto's van Nino zitten kijken (ik moet wat). Die foto dat hij voor het eerst in badje gaat. Te snoezig, dat koppie!
Nog maar één dagje.. Baas kwam er net achter dat ik toch wel héél erg handig ben met computers en stelt mij vervolgens de vraag wie dat nog meer zou kunnen. Nou, niemand, oen. Ik heb hem geen oen genoemd hoor

Het eten staat op te warmen, kindertjes spelen semilief boven op Mannies kamer met de airco aan, lekker koel. Mini is helemaal kapot, zij is de hele dag in de speeltuin geweest.

Net kreeg ik trouwens een heel leuk mailtje van nieuwe 'baas'
Limoen kwam thuis met haar drinken onaangeroerd in haar tas, volgens haar had ze te lang over haar fruit gedaan en had ze geen tijd meer om het drinken op te drinken. Wat de reden ook is, ik vind eerlijk gezegd met deze temperaturen geen enkele reden een excuus. Ben eigenlijk best wel boos. Nou kom ik deze week amper op school door mijn werktijden en is juf zelf ook nog 2 dagen afwezig, maar ik zou toch wel graag willen horen hoe het gegaan is.

Vooruitziende blik is niet het sterkste punt van je baas, Pammie, of wel?

Koeky, helemaal vergeten te feliciteren, gefeliciteerd met meis!

Traktatie in koeltas met koelelement erbij?

De zomerdienstregeling van de bus is ingegaan hier, bovendien op mijn route maar liefst 3 omleidingen, was een uur later thuis dan normaal, fijn. Morgen is collega met auto er weer, dat scheelt me veel tijd, die kan me op het station afzetten.

Had een supergoedkope aanhangwagen gevonden op MP maar man wil ook liever een dakkoffer. Het komt wel goed en anders laten we gewoon de helft thuis..
Ik zou dat ook niet waarderen. Mini komt ook vaak thuis met niet opgegeten tussendoortjes want 'ze moesten buiten spelen'. Wat heeft een tussendoortje voor zin als ze niet eens de kans krijgen om het op te eten?

Wanneer gaan jullie nou Citro?

Ik ga me boven vervoegen, eensch zien hoe snel we het spul in bed kunnen krijgen.
Hallo hallo daar ben ik weer. Computer is gereanimeerd, da's fijn.

Nu eens bijlezen wat jullie hebben uitgespookt allemaal
Haar boterhammen had ze ook niet op, want toen moesten ze weer wat gaan doen. Het gebeurt een enkele keer dat ze fruit of brood niet op heeft, ze is best langzaam met eten want snel afgeleid, dus ik kan het me ook wel voorstellen dat juf niet oneindig op haar wacht, en het eten vind ik nog tot daar aan toe, als dat af en toe gebeurt dat ze het niet op heeft, maar drinken vind ik absoluut noodzakelijk met dit weer (en bovendien treuzelt ze daar tegenwoordig ook niet meer mee).

Wij gaan half augustus, tenminste, dan hebben we 3 weken vakantie, we gaan denk ik 2 weken weg, dus we vertrekken waarschijnlijk niet direct.

Limoen is bij spannende dingen standaard ook ziek. Apart hoor.

Heb man bijna zover dat ie de aanhanger gaat halen hij wilde niet want als je naar Frankrijk gaat moet je meer tol betalen, en waar moet je het ding na de vakantie laten. Ik zeg, we verkopen hem na de vakantie wel weer, het ding is zo goedkoop daar kun je geen aanhanger voor huren en geen dakkoffer voor kopen.

Wat een toestand man, dat kamperen. Wij waren altijd wel kampeerders, en hadden ook alle spullen maar dan lichtgewicht voor 2 personen, wat je voor 4 mensen mee moet slepen dat.. euh.. is nog erger dan een volksverhuizing.. Zo'n picknickset is ook wel een goed idee Koeky, die stoelen zijn best lomp.
Sabsimplex en Infacol hebben dezelfde ingrediënten Miffy. Bij diverse drogisten te koop. Werkte bij de jongens als een trein, bij Mini iets minder. Vooral Mannie begon enorm te boeren en winden te laten nadat we het hem hebben gegeven. Hij kon zelf niet goed boeren, dus er zat duidelijk lucht dwars. Prima als het placebo was, het werkte

Wat een schrik Nitrogen. Ik zou je vent lekker laten uitzoeken hoe hij thuis komt en fijn met de kinderen (en eventueel je moeder) nog even blijven. Laat hem er in zakken zeg...pfff....

Nog gefeliciteerd met Koekenmeisje!

Pammie veel succes/plezier op je laatste werkdag morgen.

Wat een drol is die Pamman. Waarom laat je het niet alsnog doen? Hij is er heus niet op tijd en mag je het dus alsnog zelf doen. Ik zou het fijn uitbesteden, jammer als Esman het er niet mee eens zou zijn.

Fijn dat man om is Citro. Slim om kar daarna weer te verkopen.

Mannie is logeren. Het is stil in huis, maar het scheelt ook een bak ruzie. Morgen haal ik hem weer na 2 nachtjes. Hij blij, wij blij

Mini wilde Mannie na het eten bellen, zo zoet als ze samen aan het kletsen waren. Met behoorlijk wat stiltes haha.
Ik was ook een beetje boos: vandaag had Mini feest van de juffen. Gisteravond kwam er nog een mailtje van de juf dat we moesten denken aan insmeren en petjes en dat ze natúúrlijk de kinderen nog een keer zouden insmeren. Mini zijn ze vergeten in ieder geval, kind met rode rug. Lekker dan.

Ik zou die aanhanger halen en mooi weer verkopen na de vakantie. Dat is juist het ideale van Marktplaats.

Pamman is in een mokbui. Hij mokt over de keuken opruimen (ik had gekookt, vaatwasser uitgeruimd en ruim een uur staan strijken) en net vraag ik of hij de bbq geregeld heeft, zegt ie dat hij overdag moet werken. Ja hé, zeg dan niet 2 weken geleden dat je de slager gaat regelen omdat je die goede man al kent van dorpsevenement ('ik doe dat wel schat, ik kom er iedere dag langs!' Maar goed, hij moet het nu wel echt gaan doen anders is hij gewoon te laat. Oh bah. Ik ga dit soort dingen nooit meer aan hem overlaten, ik zit me nu de hele tijd op te vreten omdat het gewoon niet gedaan wordt.
De krampjes vallen de laatste dagen mee, maar als ze erger worden, ga ik mooi voor het placebo Ik houd Nino nu iets meer rechtop tijdens het voeden. Misschien dat dat ook een placeboeffect heeft

Pammie, succes met de laatste dag. Wat zul jij de deur met een lekker gevoel achter je dicht trekken.

Die badfoto van Nino ga ik denk ik nog wel vergroten. Ik vind 'm zo schattig! Omdat hij de tweede helft van vorige week niet aankwam, zijn we vandaag even naar het CB geweest om te wegen: prima gegroeid en weer op geboortegewicht. Mooi!

Lief, Esmee, dat telefoon gesprek

Oh, tijd voor een voeding.
Er zijn 2 dingen waar ik altijd op hamer, drinken en insmeren, en waar ik dus ook boos over zou worden als het vergeten wordt. Nu heb ik voor de zomer de 1x per dag smeren zonnebrandcreme gekocht en ik smeer ze daar standaard iedere dag mee in voor ze de deur uit gaan en dat werkt prima, hoef ik me niet meer druk te maken of ze bij gastouder of op school wel smeren.

irritant Pammie, dat man het wel zou regelen en het dan niet doet, en het ook niet wil uitbesteden, daar heb je wat aan..

wat lief Esmee, dat ze samen belen
Nee maar, hij mokt niet over het opruimen van zijn motorspullen (kan ik niet tegen: motorkleding op de stoel, motortas naast de andere stoel, helm op de speelgoedkist, laarzen naast de speelgoedkist. Ruim je zooi gewoon op!)

Dat is ee leuk idee Mif, die badfoto is echt te schattig
Zo, een enorme slaande ruzie verder. Ik lig in bed, weet niet waar man slaapt naar niet hier. Hoef hem even niet in mijn buurt te hebben. Trusten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven