Las Barettas Naranjas!

20-06-2010 15:09 2501 berichten

Copyright: Elessie
anoniem_64ef814a18d67 wijzigde dit bericht op 14-09-2010 22:14
Reden: dat zomerhoedje hebben we écht niet meer nodig
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ben het met Pammie eensch, Nitro: het lijkt je echt een beetje boven het hoofd te groeien. Zeker als je buikpijn gaat krijgen als ze iets meer doen dan op de bank zitten, is toch een teken aan de wand. succes!

jammer, Pammie, jammer (ben nog niet in de AK geweest, maar kan het wel raden)

Beterschap, Citro, kan me voorstellen dat je wel ff klaar bent met dat gehoest.

ik donderde vanmorgen van de trap in de trein (er stond een dame op de trap, die er niet uit hoefde, dus moesten we ons collectief langs haar wurmen en dat ging in mijn geval niet goed), schrok me wezenloos. ben wat gebutst en heb een paar blauwe plekken en een zere enkel, maar verder geen ernstige schade; in dit geval had ik voordelen van mijn steunkousen, die vingen toch wat op. Elk nadeel hep...
leuk nieuw hoedje trouwens, Pam
Het is een badmuts

Stomme reizigers. Ik vind het gedrag in treinen over het algemeen niet om over naar huis te schrijven

Mini is weer terug: moe maar voldaan We hebben Iep! en Prinses en de Kikker gehuurd. Dus we duiken lekker op de bank, onder een deken met z'n tweetjes met onze lunch en alvast bakjes lekker voor erna.
Oké, toch geen meisjes dan maar. Man doet nog steeds z'n best (met een uitschietertje af en toe, maar hij pakt het dan wel nog goed op). De jongens zijn gewoon erg fysiek, ik probeer juist veel buiten te zijn met ze dat ze zoch lekker kunnen uitleven. En die hoofdwond (tegen autoportier aangelopen) en bult jongste (waarschijnlijk vanwegen oorpijn uit bed gevallen) had natuurlijk niet zoveel met wild zijn te maken. Waarschijnlijk is het gewoon vette pech momenteel, en iedere moeder/vader krijgt waarschijnlijk een punthoofd van het niet-luisteren van hun bijna 3 en bijna 5 jarigen. En ik kan natuurlijk nog veel slechter tegen alles vanwegen het slechte slapen. Grom.

Schrikken van je val Sok! Fijn dat Mini het leuk heeft gehad.
Leuk zo'n draagdoek, maar het zurige odeurtje in je decolleté als je kind een deel van zijn voeding retour afzender stuurt, is toch minder.

Nitro, zijn je kinderen niet ook gewoon moe als ze zo onhandelbaar zijn en veel ongelukken hebben? Niet dat je daarmee dan de oplosing voor het probleem hebt, natuurlijk...

Pammie, hoop dat de freule je vannacht een beetje laat slapen. Balen van ak ding!

Sok, hoe is t met je vader? Nog in het ziekenhuis?
Dat luchtje hoort bij moeders met verse babies, L'eau de Lait

Moe zijn vind ik wel een goede van Mif, ze hebben natuurlijk behoorlijke lange dagen en ze slapen zelf óók slecht. Is dat niet iets wat jullie kunnen aanpakken? Las je al niet meer normaal kunt reageren op dingen van pure uitputting lijkt het me onderhand eens tijd worden. Zeker omdat ze om niks wakker worden (1x drinken oké, maar 5 keer?).

Ik heb net Prinses en de Kikker volledig gemist, heb heerlijk liggen snurken
Joehoe?

Zit er een alcoholvrije bij, Pammie?

De consument van de lait wordt weer wakker, maar nog zonder echte honger, geloof ik. Hij heeft vandaag veel geslapen. Hopelijk begint hij nu niet aan de dag.

Goedemorgen.

Alles slaapt hier nog en ik ga nu het huis uit sluipen.

Fijne dag allemaal!
Die hoofdwond (van autoportier) was zeker weten vermoeidheid - meneer had middagslaapje overgeslagen en was in indoorspeeltuin geweest. Verder zijn ze op normale dagen niet zo heel moe hoor. En dat vijf keer per nacht wakker was ik ivm met samen slapen met alle twee: Oudste 2x wakker voor plassen, jongste 1x voor melk en toen nog twee keer in zijn slaap geroepen ("ik had het eerst" ), dus degeen die niet goed sliep was ik.

Vanochtend voor het onderzoek voor de vijfjarigen bij de kinderarts geweest, hij doet het goed. Helaas wel ontstekingsverschijnselen in zijn urine, even aankijken.

Miffy, hoe was je nacht?
Ben ook benieuwd of Pluis nog geslapen heeft.

Limoen was in ieder geval nog wakker vannacht voor een hoest en spuugsessie, spugen van het hoesten en niet omdat ze ziek is, vermoed ik. Ze wilde vanmorgen niet opstaan, niet ontbijten, niet naar school, niet aankleden, ze wilde alleen maar slapen, arme prul. Ik heb haar toch naar school gebracht, en daar zat ze nog heel sip in de klas, heb met juf afgesproken als het niet gaat dat ze dan belt. Vond het echt sneu haar zo achter te laten, maar goed, ik dacht als ze er eenmaal is draait ze wel bij. En zo lang was ze nou ook weer niet wakker vannacht, misschien heeft ze weer wat onder de leden. Tot nu toe geen telefoon gehad dus het zal wel weer gaan.

Komt mannie vandaag weer terug Pammie?
hoop dat het goed gegaan is met limoen, Citro! wel sieliug, maar ik snap dat je haar toch naar school hebt gebracht hoor!

ik ben vanmorgen naar de tasndtechnicus geweest, om de laatste puntjes op de i te zetten van mijn nieuwe brug. Hij is erg mooi geworden. Hij zit nu met tijdelijk cement vast en maandag laat ik hem defintief vast zetten.

Ik was - gelukkig- om half 1 al klaar en mijn schoonmoeder (die op aan het passen was) zei al dat ik best nog wel even de stad in kon gaan, waar ik dankbaar misgebruik van heb gemaakt. Heb bij de HEMA een rokje gekocht en in combinatie met mijn nieuwe laarzen kan dat best, dus wie weet!

ik heb trouwens a.s zaterdag kaartjes voor de Kleine Komedie, maar ik kan geen opas krijgen, dus Sokman kan niet mee. Iemand nog zin om zaterdag naar deze muziekvoorstelling te gaan?
Pluis sliep prima (was niet wakker te krijgen vanmorgen, zei Man. Ik zou het niet weten, want ik was ook niet wakker te krijgen), het was Nino om wie ik me zorgen maakte. Maar die was ook braaf.

We hebben een rustig dagje vandaag samen. Vanmorgen sliep hij uit. Ik was al wat eerder wakker, en heb een uur tevreden liggen kijken naar het slapende babietje dat tegen me aan lag.

Sok, tandartsellende bijna achter de rug dus?

Heeft Limoen hetzelfde hoestje als jij, Citro?
Heerlijk Mif Ik heb gewerkt en me verbaasd over hoe weinig verantwoordelijkheid mensen willen nemen en dat ik voor één dingetje 3 verschillende mensen nodig heb. Ik wil dingen gewoon regelen maar iets voor elkaar krijgen is vaak nog niet zo makkelijk. en dan heb ik het over hele simpele dingen als een vergaderzaal regelen. Maar goed. De 'mannen' zijn wel allemaal erg behulpzaam Toen ik thuiskwam was het eten klaar en werd ik opgewacht door 2 enthousiaste kinderen, heerlijk hoor!
he, Pammie: overheidsbaan? valt soms niet mee: voor een simpele spijker heb je 3 commissies nodig, die slechts 1 keer per week een uurtje bereikbaar zijn en dan moet er nog een bon geschreven en moet het ingepland worden. kan over 3 maanden.
o, btw, vergeet het steeds, maar: eerherstel voor zusnietlief: ze is gisteravond met mijn ex-zwager naar mijn vader geweest en heeft hem vandaag uit het ziekenhuis gehaald; ondanks dat ze eigenlijk moest werken.

hoe deze ommekeer tot stand is gekomen, daar hebben we geen idee van. Vermoed dat of de psycholoog goed werk heeft verricht, of dat mijn ex-zwager (die zelf al een aantal jaar de poten onder zijn lijf voor zijn eigen ouders(1 dement, ander beroerte) vandaan rent) een hartig woordje met haar heeft gesproken. tis iig aangekomen
Fijn van zusnietlief, mag ook wel een keertje

Krijg je vader hulp of red hij het nu in zijn eentje thuis?

Ik kan weer naar buiten kijken, hulp heeft de ramen gelapt. Enorm feestelijk!

Ik vind haar af en toe niet secuur genoeg, iemand tips hoe ik dat voorzichtig kan sturen? Ben irl redelijk bot, maar ben een slappe werkgever geloof ik haha.

Nu taart uitzoeken uit het Nippo-boek die ik voor Moppie kan maken. Dan boodschappenbriefje maken zodat ik morgenavond alles kan inslaan. Esman is nu naar Ikea om het nieuwe bed voor onze bijna peuter te kopen. Man, wat wordt dat jongetje ineens groot .
hmm.. ik geloof dat ik dat ook best moeilijk zou vinden hoor Esmee, misschien eerst iets positiefs noemen ik heb altijd het idee dat mensen het negatieve dan van mijlenver aan voelen komen, zal ook wel

Ik ben een nieuwe collega aan het inwerken en ze toont helemaal geen initiatief, is traag, heb haar al een paar keer gevraagd zelf aan de hand van de geschreven procedures het een en ander te doen, en ze vergeet of weigert de procedure er bij te pakken, gaat zitten wachten op opdrachten..heb ook geen idee hoe ik daar iets van kan zeggen, vandaag was ik een beetje geirriteerd en floepte ik er uit; je moet éérst de computers aanzetten schat! (en dan niet heel vriendelijk)

Met Limoen was het gelukkig wel goed gegaan op school, maar ze had wel weer het zoveelste ongelukje, poep deze keer.

Ik had van te voren willen bellen voor een afspraak bij de huisarts, maar ben het vergeten, hopelijk lukt het nog als ik morgenochtend bel.

Fijn dat het kwartje gevallen is bij zusnietlief.

Ik bedoelde uiteraard ook Nino Miffy, haal ze wel eens per ongeluk een beetje door elkaar, de namen.

Er komt weer van alles aan op de vrijdag de komende weken, de werkzaamheden heb ik weten af te wenden, nu hebben ze nog een vergadering in Mifstad bedacht, de toets waar ik me al 2 x eerder onderuit heb weten te wurmen, en een teamdag, beiden in Remmastad, zucht. Tis duidelijk dat ik het niet alle 3 ga doen, ik geef me maar op voor Mifstad, is het dichtste bij. Het stomme is, die dingen kunnen ook altijd alleen maar op een vrijdag, omdat onze reguliere werkzaamheden op die dag niet of minimaal zijn, dus de grootste kans om de meeste collega's aanwezig kunnen zijn.

Het hoesten is nog niet minder, ik zweet en ik ben bekaf, gisteren ook al bekaf op de bank gecrasht, maar ik was vergeten dat ik me op had gegeven voor een proefles van een ander dansgroepje. Was eigenlijk iets te veel van het goede, maar wel leuk.
dan heb je nu een goeie reden om naar de HA te gaan; nog een keer voor jezelf en voor Limoen. Sterkte!

en ik kan me voorstellen dat je een beetje geirriteerd raakt van zo'n collega, Citro. basic regels voor commentaar:

- benoemen wat je vind ('ik vind het vervelend dat....')

- benoemen wat het met je doet ('ik heb daar last van, want zo kan ik mijn werk nietngoed doen' oid)

- benoemen wat je wel wilt ziet ('ik zou graag willen dat je...')

vooraf ff oefenen in je hoofd en woorden zoeken die bij je passen, het moet niet geofrceerd over komen.

of je dat bij je werkster moet en kunt doen, weet ik niet, Esmee.

zit nog te tobben of ik morgen dat rokje aan moet doen; ik ga met de auto, dus hoef niet ingewikkeld te doen op de fiets/ de trein.
nog steeds niemand die zaterdam met me mee wil?
Heb je dat leuke 'zijden' rokje van de Hema?

Ik ben vooralsnog alleenstaand zaterdag dus ik kan niet, solly.

Vermoeiend hoor, die ambtenarij. Ook dat er veel mensen zitten op plekken waar ze eigenlijk niet functioneren. Maar goed. Dat is dan weer een leermomentje voor mij en al die omslachtigheid is uiteindelijk wel weer grappig. Daarnaast kom ik nog eens ergens en werd ik ook nog gearmd geëscorteerd door een van de 'mannen' naar de juiste verdieping Ik ging net even checken of ik thuis kon inloggen en toen zag ik een mailtje van de hoogste baas. Ik had een voorstelmailtje gestuurd en hij nam de moeite om een vriendelijk welkom-bij-ons-berichtje terug te sturen. Leuk.

Esmee, ik zou het gewoon zeggen. Zo van 'joh, zou je de vloer met wat minder water en sop willen dweilen want zo heb je allemaal strepen en met wat minder heb je daar geen last van'. Als jij op je werk dingen niet handig doet krijg je het toch ook te horen?

Zo iemand heb ik ook weleens gehad om in te werken, afschuwelijk is dat.
ik zit je muziek voorstelling net te bekijken Sok, maar ik ben niet topfit, understatement, en we hebben al wat zaterdagmiddag, dus dat zou een beetje te veel van het goede worden

tja, ik kan het ook aan mijn baas overlaten er iets van te zeggen, maar die vind dat ze wat meer tijd moet krijgen, ze werkt nu 2 weken, maar ik vind zoiets basics als het volgen van een procedure na 2 weken toch niet te veel gevraagd is.. en wat initiatief om zelf wat dingen te gaan doen ipv wachten tot je aan de gang wordt gezet ook niet.
moet zo nog even een telefoontje plegen, als ik nog tijd heb zet ik nog wat in de ak, zag jouw berichtje ook trouwens Pammie, nog geen tijd gehad te reageren

En Sok, lief dat schoonmoeder je nog even uit winkelen stuurde vandaag!
Ik werk er ook 2 weken en al vrijwel zelfstandig, zonder ingewerkt te zijn

Waar is ze voor aangenomen Citro? Hoeveel initiatief wordt er van haar verwacht?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven