Las Barettas Otoños

06-10-2010 18:09 2537 berichten
Alle reacties Link kopieren
zal zo eens kijken. Hier ook winterslaap behoefte, maar daar hebben we gelukkig ten dele aan toegegeven. Poek kwam weliswaar om 7 uur bij ons, maar die sliep af en toe of werd door één van ons ge-entertaind. Slof blijft gewoon keurig in zijn bed, maar is wel wakker.

Zo maar eens douchen en wat dingetjes doen. Tuig is met de tractor aan het spelen en vervoert kastanjes. En ze willen persé tot in detail weten wat Sokman in de badkamer doet
Wat deed Sokman daar dan?

Mini en ik hebben boodschappen gedaan en films gehaald. We kijken nu samen een 'vrouwenfilm' (Barbie) met een kopje thee, een dekentje en lekkers. Strakjes als de mannen terug zijn van de kapper hebben we nog een familiefilm.
Knappe Mannie! Ot zwom ook ineens in het tussenbad zag ik gisteren. Verbaasd me een beetje, want hij zwemt erg slordig vind ik zelf en ik zie hem voorlopig nog niet afzwemmen, maar hij is natuurlijk ook nog niet zo lang bezig.

Wij zijn net even naar de kinderboerderij geweest en de kinderen mochten daarna een boek uitzoeken bij de boekenoutlet. Was gezellig, al hadden we weer de nodige strijd om wie er mij een hand mocht geven (tja, ik kan er ook niets aan doen dat de natuur mij maar 3 handen heeft gegeven).

A-man is nu weer thuis en samen met Ot stro aan het halen voor het konijn (we kwamen er tijdens het hok verschonen achter dat we dat niet meer hadden) Meiden zitten nu te kleuren, konijn vreet kussens op en ik ga mezelf op koffie trakteren en een recept voor wafels zoeken.

Pammie, ik zag je plaatjes, maar kon ze op laptop niet zien in de vergrote vorm. Ga vanmiddag nog maar eens proberen, want ik ben erg nieuwsgierig (uiteraard ).
En Maby was erg moe: ze gaat graag naar de Kindergarten, maar ze wordt er behoorlijk moe van. Ze sliep dus vanmorgen tot ....... 10 uur. Ongekend, dat heeft nog nooit een kind hier gedaan. Ot en Sien waren om 7 uur op, maar die speelden tot 8.30 uur superlief op de kamer, dus A-man en ik sliepen ook uit. Luxe hoor!
Ik denk dat ik wel weet wat Sokman deed (vast hetzelfde als A-man hier ook altijd langdurig doet ).
Volgende week is het hier trouwens kermis in de stad. Misschien dat ik ze donderdagmiddag wel meeneem (1 euro-dag). Vooral Maby is echt kermisverslaafd, die kan ik geen groter plezier doen. En ze durft ook overal in. Van de zomer gingen we in een ding wat wat heftiger was dan ik had gedacht en het enige wat madam zei: "nog een keer, nog een keer". Terwijl Ot heel bedremmeld stamelde dat het wel een beetje erg hard ging en Sien sowieso al niet durfde.
Yes, een kwartet!

Nu mijn recept zoeken en daarna moet ik geloof ik het tuig voorlezen.
hier ook collectief geshopt, pyjama's voor Slof, horloge opgehaald voor Sokman, noten gehaald op de markt (piastachenoten: lekker!) regencape voor mij (en nu hopen dat ik 'm niet weer in de trein laat liggen). Sokman is nu weg voor zijn dienst (geplande werkzaamheden) en zometeen mag de TV aan en mogen ze lekker kijken met een stukje marsepein
kermis hier ook altijd een dikke hit.Vooral Poek vermaakt zich er prima en ik eigenlijk ook wel. wat grappig dat Maby zo'n durfal is, maar het verbaast me ook niet echt.
Hier kijken ze Ice Age 3. Sien spreekt dat heel mooi op zijn Duits uit. Wafels zitten in wafelijzer en ik ga aan de koffie. Alleen Maby nog een beetje in de gaten houden: die vindt TV kijken nog steeds helemaal niets.
Hier zijn ze papa aan het molesteren We hebben net Wicky gekeken, grappig, die is bij mij moeder opgenomen voor een deel.

We hebben teveel gesnaaid en nu heeft niemand honger.

Ik háááát kermis, teveel lawaai en lichtjes en volk. We gaan alleen naar de kermis hier in het dorp want daar kunnen we met goed fatsoen snel weer weg

Het hele groepje van Mannie kreeg een bandje erbij maar er waren maar 2 kindertjes van de 12 die behoorlijk dreven op hun rug en daar was Mannie er één van. Nou goed, de eisen voor bandje 2 zijn nog niet zo streng gok ik zo.
Dat klinkt wel erg opschepperig, van Mannie. Maar het was echt zo
mooi toch, dat eht zo goed gaat met zwemmen? Ik heb eigenlijk geen goed beeld hoe het met Poek gaat; ik mag zelden mee (de freule beslist wie er meegaat) en in welk badje ze nu zit is me ook niet heel duidelijk, los van het feit dat ik niet goed weet hoeveel badjes er eigenlijk zijn. ze heeft er iig plezier in.

Slof is een beetje irritant vanmiddag, zal wel moe zijn. veel meppen en dwars doen.

oja: ik had laatst geitenyoghurt gekocht, om eens te proberen. Gatverdamme, wat is dat vies zeg! de liefhebbers van geitenkaas zullen eth ongetwijfeld waarderen, maar ik ging bijna over mijn nek
Hier ging ook de hele groep door naar het diepe bad inderdaad. Drijven kan Ot ook goed en borstcrawl ook, maar schoolslag enzo ziet er nog niet uit zag ik onlangs op de kijkles. Maar dat komt vast nog wel goed, hij is ook nog maar sinds eind april bezig.

Zwemt Mannie ook met zo'n drijfpak, net zoals Mini?

Iedereen lag hier om 19 uur op bed. A-man is vanavond met de buren stappen (eerst eten en dan een of ander concert). Ik kon niet mee vanwege voet/enkel die nog steeds doorzeurt. En ik vind het he-le-maal niet erg dat ik niet mee kan. Sterker nog, ik vind het heerlijk dat ik gewoon een avond lekker allenig thuis kan zitten .
Ik weet ook niet zo goed hoe zwemles hier gaat. Ze werken niet met bandjes/badjes ofzo. Op een gegeven moment zwemmen ze zonder kurken en dan mogen ze een keer afzwemmen . Maar ik weet nog dat Sien ook na de zomer naar het tussenbad ging en die was iets van 4 maanden eerder begonnen. En aangezien ik Sien al erg snel vond met haar A, B en C in iets meer dan een jaar tijd, vrees ik dat ze met Ot nu iets te snel gaan. Maar misschien onderschat ik hem en komt het allemaal nog goed (sprak ze dapper).
Ik weet ook niet hoe met het zwemles gaat, mini zwemt nl niet

Hier riekt het naar cupcakejes. Net gemaakt ivm het vieren van verjaardag meis morgen. Straks gaat er een chocoladetaart in de oven en morgen maar Remman appeltaart. Lekker.

Hmm, ik hou wel van geitenkaas, op zijn tijd, maar geitenyoghurt, kweenie, het klinkt niet alsof ik dat zou willen gaan proberen eigenlijk .
Nee, geitenyoghurt spreekt me ook niet zo aan. Geitenkaas vind ik wel weer erg lekker trouwens.

Oja Remma, jij bent zwemlesloos tegenwoordig. Wat een heerlijkheid!
Ik moet nog 1 kind, Anky, helaas......... :(
na ja, grappig, wij keken ook Ice Age 3. Wilde eigenlijk naar de kinderboerderij maar het weer werkte niet mee, te koud en te nat. Ze vonden die grote dino's wel erg eng trouwens.

Dat lijkt me zo lekker, kinderen die uitslapen, hier waren ze allebei om 6.30 wakker. Ik probeer dan of ze nog lief op hun kamer willen spelen, maar al gauw gaan ze dan bij elkaar op de kamer, krijgen ze ruzie en breken de hele tent af.

Morgen brengen we ze naar opa en oma, ze gaan logeren, maar dat hebben we toch niet helemaal goed getimed, kunnen we nog niet uitslapen omdat we gewoon moeten werken de hele week.

Jullie maken veel lekkere dingen voor verjaardag Remma. Krijg er honger van.
Jammer dat je zo ver weg woont anders was ik morgen een stukje taart komen eten Remma

Hier ook vrij vroeg wakker maar ze kunnen zelf naar beneden, kunnen wij nog een keer omdraaien.

Waarom zwemt Mini nog niet Remma? Ank, Mannie heeft ook zo'n pak maar ze hebben dat pak na een les of 6 voor de helft van de les al uit. Dat rugdrijven was dus ook zonder.

Geitenyoghurt, kweenie... Ik wil eigenlijk alleen de milde yoghurt van de Appie. Dies lekker.

We hebben net een paar dagen Winterberg geboekt, 2e week van de kerstvakantie. Leuk!

Citro, 's ochtends de deur uit zonder je om de kinderen te bekommeren is toch ook fijn?
Hier slapen ze "uit" tot een uur of 8, maar dan gaan ze naar beneden en redden zichzelf. Heerlijk vind ik dat idd.

Ik wacht nog even met zwemmen met mini. Oudste is ook pas met ruim 5 begonnen en meis ook.

Leuk Pammie, van Winterberg
Ik ben ook aan het boeken voor wintersport. Wat een drama zeg, maar ik geloof dat ik nu iets aardigs heb gevonden.

Ga ook nu lekker naar bed, want ben er duf van.

Zwemmen ze dan helemaal zonder kurken/slangen enzovoorts Pammie? Ot zwemt wel een stukje borstcrawl zonder te verzuipen, maar meer dan een paar meter zie ik hem dat nog niet doen. Hier nergens drijfpakken trouwens bij de zwemles, althans ik hoor er niemand over. Maar als ik het dan zo lees werkt het wel goed.
Mini is toch al een tijdje 5?

8 uur, daar zou ik voor tekenen... Het gebeurt echter zelden.

Geen slangen, geen kurken, alleen dat pak. Volgens mij hebben we het hier al eens over gehad maar praktisch alle zwembaden in onze gemeente geven les volgens deze methode. Bij bandje 5 zwemmen ze helemaal zonder pak en tussentijds gaan er nog wat drijvers uit. Maar tijdens de les doen ze ook al dingen zonder pak.

Ik ga naar bed. Morgen ook niet echt uitslapen want we gaan om 10 uur naar mijn werk. Mini is er al helemaal vol van
Waar ga jij heen Ank? Wij doen niet zo spannend omdat het de eerste keer is voor het grut (en we in mei en de zomer ook nog weg willen ) maar het was niet makkelijk inderdaad. Ik zal ons linkje wel even in de ak zetten.
Vijf weken ja ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven