Las Barettas Otoños

06-10-2010 18:09 2537 berichten
Alle reacties Link kopieren
Poek was, naar horen zeggen, al wat minder benauwd, maar ze had vanavond wel tegen Sokman gezegd dat ze hoopte dat ze zich morgen beter voelde , dus helemaal optimaal zal het nog niet geweest zijn. Maar vanmorgen had ze op zich wel praatjes.

Ik denk dat Pammie bedoelde dat Slof nog de geest moet krijgen.

ik snap je angst ook wel, hoor, Citro: zeker als je schoonvader categorisch weigert oook maar iets te verbieden. is-ie een jeugdtrauma wat verlaat aan het verwerken?
Ik bedoelde Slof inderdaad. En Poek nog niet beter dus, hopelijk morgen wel.
Ik was een heel verhaal aan het typen over schoonvader, maar laten we het er maar op houden dat het een zeer eigenwijze vent is met een gouden hart, alleen een beetje lastig (lees onmogelijk)in de omgang..

hopelijk zet de beterende hand morgen door bij Poek..

Oh ja, da's waar, Pluis opeens zindelijk, handig hoor.

En op zich wel lekker toch, dat Nino ook iets anders lekker gaat vinden behalve jouw melk?

vanmiddag trouwens nog een vruchteloze poging gedaan achter wat financiele zaken aan te bellen, maar Mandarijn hield niet op met mamamamamamamaAAAAMAMAAAAAA!!! roepen, ook niet toen ik boos werd, dat kwam de verstaanbaarheid niet ten goede.

ben heel goed bezig met opruimen, heb al veel dingen verkocht via MP die we niet mee gaan verhuizen, vandaag de buggy en speelhuisje verkocht
Haha Citronella, ik stuur Maby wel een keer langs hoor. Of Ot, die kan ook heel goed stoeien/vechten/op anderen liggen .

En lawaai maken kan Maby ook. Pas heeft ze het een middag volgehouden om een soort van neuriënd geluid voort te brengen: "MMMMMMMMMMMMMMMMMMmmmmmmmm" en dat dan echt heel hard. Ik dacht dat ik gek werd.Godzijdank was het maar 1 middag.

Zindelijk worden was bij Ot en Sien ook een kwestie van een paar dagen. Daar hoop ik bij Maby dus ook maar op, maar aangezien ze met alles behoorlijk trager is dan haar broer en zus zie ik het nog niet direct gebeuren (hoewel ze wel erg goed kan inkleuren tegenwoordig, dat kan ze bijna netter dan Ot van 2 jaar ouder).
Achja, zindelijkheid ... Het gaat redelijk goed bij jongste, maar als hij geen zin heeft, dan heeft hij geen zin, dus het gaat met ups en downs. Maar dat schijnt blijkbaar normaal te zijn ...

Nee, al die diensten zijn niet gebruikelijk. Hij wilde alleen graag een dienst in zijn nieuwe woonplaats en in zijn oude kerk, en daar kan ik best inkomen, het werd ook erg gewaardeerd door de mensen op beide plaatsen. Tsja, en omdat hij de urn op zee wil hebben en dat op deze tijd van het jaar niet gedaan wordt (gelukkig maar), komt dat er nog achteraan, waarschijnlijk rondom pasen. Het past allemaal wel bij hem en zijn levensverhaal, maar brengt best wat rompslomp mee.

Wat een vermoeiende periode, citro, nieuw huis regelen, met jonge kinderen in sleeptouw ... Oudste was een paar maanden toen we het huis kochten en ik met ouderschapsverlof, dus het was qua timing te overzien, moet er niet aan denken om dat nu te moeten met die twee draakjes in sleeptouw. Sterkte!

Wat een verhaal met je oppas, Anky. Denk je echt dat je al gauw geen oppas meer nodig hebt?

Tussen alle bedrijven door blijf ik toch de wens houden weer te gaan zingen in een koor. Ik had ooit hier in een niet zo leuk koor gezongen, en was toen een beetje bevriend geraakt met een man. Hele leuke man, en hij vond me ook leuk, maar niks mee gedaan, alleen beetje geflirt, dat was het. Tot hij tegen zijn vrouw zei dat hij verliefd op me was , en die heeft me toen huilend en gierend opgebeld (zeer onaangename verrassing, dat was niet de bedoeling geweest - we hadden alleen een paar keer leuke gesprekken gehad op koorreis en waren een keer uit eten). Ik was toen toch al van plan dat koor te verlaten en heb dat toen ook gedaan. Die man probeerde nog even contact met mij te houden, maar ik vond dat niet zo'n goed idee, vooral omdat ik hem ook best leuk vond. Intussen zijn we zo'n 7 jaar verder, en ik heb al 5 jaar geleden gesolliciteerd op een ander koor, wat nooit doorging omdat hun projecten net nooit uitkwamen met of mijn zwangerschappen of dienstreizen. Dus dacht ik, dat het nu misschien wel een goede timing is, ze hebben ook leuke projekten gepland. En dan kom ik er net achter dat "de man" nu met zijn vrouw in dat koor zingt. Ik vind het echt heel jammer, omdat dit koor qua niveau, tijd die je erin moet stoppen, dirigent en ligging van repetitiezaal de enige is die ik zou kunnen en willen doen (niet voor niks ben ik al jaren in contact met de dirigente), maar dit lijkt me vragen om moeilijkheden. Dilemma ...
En een foto op linkedin, speciaal voor Pammie
Wat leuk Nitro, een gezicht bij jou!

Jouw dilemma, tsja. Klinkt een beetje als de kat op het spek binden, ook al is het dan 7 jaar geleden. Misschien is het anders omdat zijn vrouw er nu ook zingt maar echt ontspannen lijkt het me allemaal niet.

Ik heb een ren-en-vlieg-ochtend. Opschieten met aankleden omdat logé er is en om dezelfde tijd weg moet als wij. Om kwart voor 8 werden de buurkindjes binnengegooid want de buren hadden een brengprobleem. Alle kindertjes op school afgeleverd, boodschappen gedaan, bakker, postkantoor, thuis tafel gedekt voor de kookcrea, was 2 in de masjien, even gezogen want buurjongetje had zijn boterham over het hele kleed verspreid en over 5 minuten moet ik dan weer naar school.
Ik denk niet dat de vonk weer overslaat, maar heb ook niet zo'n zin om de hele tijd onder de argusogen van zijn vrouw te zitten. En aan de andere kant wil ik het wel heel graag, daar zingen. We zijn intussen ook al 4 kinderen (twee bij ons, twee van hun), twee verhuizingen en 7 jaar verder, misschien vinden we elkaar helemaal niet leuk meer Dat hij toch wel openstond voor iemand anders, nadat zijn eerste huwelijk ook al op de klippen was gelopen mede door vreemdgaan, vond ik ook wel een afknapper.

Beetje raar verhaal over "de man" overigens. Hij heeft al drie volwassen kinderen met een franse vrouw. Daar ging het mis mee toen de oudste zoon 8 jaar was. Hij is toen met die zoon in Duitsland gebleven terwijl ex met de twee jongeren naar Frankrijk is verhuist. De reden hiervoor weet ik niet, ik denk dat ze dachten dat de zoon, die al op school zat, hierbij baat had. Nou is zo'n scheiding sowieso niet leuk, maar dan ook nog te kinderen uit elkaar te halen, daar kan ik me niks van voorstellen, ik moet er niet aan denken om gescheiden van mijn broer en zus te zijn op gegroeid. De verstandhoudingen leken best aardig daar toen ik hem beter kende, de kinderen schenen er geen trauma van ove gehouden te hebben en kwamen vaak over en weer, maar toch, ik blijf het een raar idee vinden.

Actief ochtendje, Pammie!
Mijn eerlijke mening, vragen om moeilijkheden. Ik denk niet zozeer omdat er weer iets zal gaan broeien, maar eerder omdat zijn vrouw dat waarschijnlijk niet trekt.

Ik snap overigens heel goed dat je het wel graag zou willen. En als je het nou eens opengooit? gesprek aangaan : uitleggen wat je graag zou willen en polsen hoe zij daarover denken?

jouw ochtendje klinkt verre van relaxt pammie

jammer dat ik linkedin heb opgezegd..heb je ook facebook of hyves?

ik zit hier niet lekker rustig, man voelde zich niet helemaal lekker vanmorgen, hij wilde mij niet ongerust maken, maar ik zag aan hem dat hij er niet gerust op was, hij heeft het ziekenhuis gebeld. Heb hem op het hart gedrukt hulp in te schakelen of mij te bellen als het niet goed gaat.
Oei, Citro, akelig van onduidelijke klachten man. Was hij benauwd ofzo?

Facebook denk ik al geruime tijd over na (ik laat het je weten ), hyves heb ik niet, ik zit ook nog op een duits soort linkedin, kan het allemaal al niet meer bijhouden.

Ik heb met die mensen verder helemaal geen contact, dus om nu contact te zoeken om het te gaan uitleggen lijkt het me zwaarder te maken dan het is - ik WIL immers helemaal niks anders dan zingen daar. Nitroman krijgt volgend mij sowieso een rolberoerte als hij hoort dat ik nog iets op mijn (= zijn, want hij moet dan op een avond in de week de kinderen doen) bordje neem. Ik wacht sowieso nog minstens een paar weken tot het hele papierwerk rondom mijn vader heeft afgenomen, en dan moet ik ook nog een keer auditie doen, dus ik maak me misschien druk om niets.
Bah Citro, hopelijk is het niets.

Ik heb ooit eens een ex opgesnord na 6 jaar maar dat was toch niet zo'n goed idee Bleek toch nog veel meer te zitten dan we dachten. Balen dat dit koor je enige optie is maar ik zou het niet doen. Al is het maar uit respect voor zijn vrouw, je weet dat zij het er heel moeilijk mee heeft gehad.

Het grut is uitgekookt maar het is nog te vroeg om ze naar school te brengen. Nu heb ik ze buiten gegooid, ik vond ze namelijk best vervelend druk. Een jongetje begon te 'jaahaaa-en' tegen mij, daar ben ik écht niet van gediend.
Pffff. Ben kapot.
hoe is het met man, citro? Is het beter geworden? En pammie al weer wat minder gesloopt? Nitro: wat een verhaal! Ik weet niet of ik dat koor hiervoor zou afzeggen: het is voor jou wel heel belangrijk. Zit nu in de trein, na redelijke rustige dag. beter dan die vergadermarathon van gisteren
Ik probeer zennnnn te blijven want Mini heeft weer een bui. Weet niet waar dat kind last van heeft de laatste week: ze is boos, smijt met deuren, is brutaal, flipt om het minste geringste, kat haar broertje de hele dag af en slaapt slecht in. Net vroeg ik wat er aan de hand was: 'Ik ben gewoon chagrijnig, praat niet tegen me!'. Dus
Kan me voorstellen dat je afgedraaid was Pammie. Eerst 's avonds werken en dan je vrije dag ook nog volgepland.

Hoe is het nu met man Citronella?

Nitrogen, lastig hoor. Het is al 7 jaar geleden, maar ik kan me ook weer voorstellen dat je je niet meer op je gemak voelt als zijn vrouw erbij is. Maar aan de andere kant is het natuurlijk wel erg veilig als vrouw erbij is. Immers, ze is er zelf bij. Wel irritant dat dit eigenlijk de enige mogelijkheid is voor een koor.

Poek alweer een beetje opgeknapt Sokje?

En hoe is het in huize-da-Miffy? Pluis alweer een beetje opgeknapt?

Hier een zieke Maby (koortsig, ze praatte niet en zat 10 min op de bank en dat is Zeer Ongewoon voor haar) en Ot en vriendje die druk het huis overhoop aan het halen waren. Vriendje wou vervolgens blijven en Ot was over zijn toeren omdat vriendje ál om 17.45 uur wegging. Gelukkig is de rust in huis nu wedergekeerd: Maby ligt voor pampus op bed, A-man leest Ot voor en ik ga zo Sien van de gym halen.

Hoop zieke kinderen trouwens in de klas van Sien. Ik ben benieuwd of zij er nog aan moet geloven (op de pseudokroep na is ze nooit ziek, maar ja, dat zei ik van Maby ook.).
Hij heeft een longfoto laten maken en er was niets aan de hand, gelukkig.. maar ik was toch wel ongerust tot ie geweest was. Hij ook. Wat het wel is weet ik niet, maar dat dus niet, gelukkig.

Nog een beetje zennn kunnen blijven Pammie?

We hadden weer een zeer apart gevalletje op het werk, dat houdt het toch wel spannend

Ik heb Mandarijn net weer opnieuw opgegeven voor ouderkind gym, dat hebben we met Limoen heel lang gedaan, met Mandarijn maar 1 seizoen, toen was het nog niets voor hem, hij had heel geen zin in die opdrachtjes. Nu hadden ze op de psz van diezelfde juf een soort gymles gehad en was hij wel heel enthousiast, dus we gaan het nog maar eens proberen. Vond toch al dat hij er een beetje bekaaid vanaf kwam wat dat betreft, Limoen deed toen gym en nu dansen en hij helemaal niets. Over een maandje komt er een plaats vrij.

Beterschap voor Maby
Pluis is weer beter. Wanneer is het april? We hebben nu al bijna zes weken bijna steeds zieken (als ik de kat meetel), en ik heb er wel genoeg van.

Anky, hopelijk is Maby snel beter en blijft de rest van de familie overeind.

Klinkt leuk, Citro, gymmen met Mandarijn. En fijn dat er met mans longen niks aan de hand lijkt.

Ik val bijna om en moet morgen intelligent lijken. Op tijd naar bed dus maar. Nino had gelukkig vandaag wel gewoon weer goed gedronken. Nu moet hij alleen nog even weer uitvogelen dat de nacht is om te slapen...
ja, denk dat het tijd wordt met hem ook wat 1 op 1 aandacht/activiteiten te gaan doen, hij is nogal narrig steeds tegen mij, heb echt het gevoel dat hij boos op me is en ik merk dat als je iets met hem gaat doen, of als Limoen er niet is, zoals vanmiddag, toenze bij een vriendinnetje was, dat ie dan heel anders is..

succes morgen, met intelligent doen ik hoop dat nino je wat rust gunt vannacht
Ik ben zen gebleven. Mini ging ineens heel hard huilen dat ze er niets aan kon doen dat ze zo chagrijnig was. Ik ben haar maar even flink gaan knuffelen, ze klampte zich helemaal aan me vast en toen was het over. Ik snap er werkelijk niets van.

Fijn dat de foto goed was Citro. Heeft hij nu nog klachten?

Ik zit met logé op de bank dus ik ga even gezellig doen.
Ik snap er ook niet veel van, maar als het je geruststelt, Limoen heeft ook van die buien, ik denk dat ze dan ook niets van zichzelf snapt eerlijk gezegd, als je vraagt wat er aan de hand is, kan ze het meestal niet zo goed aangeven gaat over van alles lopen mopperen, volgens mij is het gewoon een soort aanval van algemeen onwelbevinden, oid of spanningen, angsten om iets, of zich naar voelen over iets wat gebeurd is, maar knuffelen helpt meestal wel.
Mini kan ondertussen heel goed aangeven wat er is, kom er uiteindelijk altijd wel uit. Ze heeft wel vaker dat ze even heel erg moet huilen, moet er toch wat uit. Ik heb met haar afgesproken dat ze voortaan als ze zo chaggie is, even een knuffel komt halen. Ben wel blij dat ik zo rustig ben gebleven want ze was er zelf ook nogal van ondersteboven en een boze mama helpt dan ook niet.

Mannie heeft ook iets nieuws: op het moment dat iemand anders heel erg verdrietig (zoals ik van de week of Mini vandaag) heeft hij binnen 5 minuten ook acuut een huilbui.

Ik kijk Criminal Minds af en dan lekker slapen. Ik moet morgen ook intelligent doen, net als Mif, en kan wel wat slaap gebruiken.

Trusten
goedemorgen!

de zon schijnt hier; de pompoensoep staat op, er ligt een jongetje te spelen op de grond, er draait een was en er is vanalles opgevouwen en in de kast.

dit weekend wordt een behoorlijke logistiek/emotioneel drama. mijn moeder zou maandag jarig zijn geweest. mijn vader wil graag dat we zondag komen. zuslief wil niet, omdat ze dat vorig jaar te emotioneel vond en zusnietlief nogal de aandacht naar zich toe trok. ook moet er nog iemand naar broer, maar wij hebben zondag ook nog een verjaardag. en bovendien past niet iedereen die mee naar broer moet in de auto. zuslief wil dit weekend eigenlijk niet naar broer, zusnietlief gaat in principe niet en zaterdag zou eventueel wel kunnen, maar dan moeten de kinderen mee omdat man 's middags weggaat. joepie.
Moelijk zeg, die buien van de kindjes. Hier niet zo heel veel ervaring mee gelukkig; misschien ook omdat hij nog niet echt "naar school" moet hier ?! Geen idee. Sterkte ermee!

Wat een drama Sok, volgend weekend. Denk je dat er een oplossing voor komt? Krijg wel het idee dat iedereen dan maar aaneemt dat jij het wel oplost (door naar broer te gaan bv, met de kinderen).

Citro, heel herkenbaar: Met Oudste allerlei sportdingen en muziekdingen gedaan, en met jongste bijna niets. Lijkt heel normaal te zijn, ik denk, iedereen laat dat bij de tweede ook beter los zodat de kinderen niet meer zoveel "moeten". Gelukkig kunnen de kinderen hier nu samen op sport. Helemaal enthousiast zijn ze nog niet, maar dat komt hopelijk nog.

We hebben inmiddels belsoten om Oudste nog een jaar te laten kleuteren en voelen er ons goed bij. Gisteren bij de ouderraad kreeg ik plaatsvervangend de rillingen omdat de verdeling van de plekken op BSO weer zo'n drama wordt. Dat staat ons dus dan volgend jaar te wachten. Overigens denken wij erover na om jongste van de zomer in oudste's groepje te laten plaatsen. Dat is niet echt de normale gang van zaken, maar in die andere groep zit een jongetje warmee het verleden jaar in de "kleine" groep helemaal niet klikte (ze hebben een slechte invloed op elkaar), en ook de leidsters vinden het beter als jongste niet naar die groep gaat. Oudste en jongste zoeken elkaar ook niet op als ze eens laat in de middag in de late groep zitten samen, ze gaan hun eigen gang, dus dat lijkt goed te zitten. En voor mij zou het logistiek wel z'n voordelen hebben. Oudste en jongste zien het helemaal zitten. Eens kijken.
klinkt wel als een verstandig plan, Nitro. hoop maar dat het goed gaat.

het is niet zo dat ik alles móet oplossen, hoor. Zuslief groeit het allemaal een beetje boven het hoofd. is wel haar eigen schuld (neemt teveel hooi op haar vork en overziet niet altijd de consequenties daarvan), maar toch. En Zusnietlief is alleen in zichzelf geinteresseerd, dus ja: in zoverre moet ik het dan maar weer oplossen. vanavond ga ik weer een telefoonrondje doen en dan zien we wel wat het wordt. Leuk is anders.
Ot en Sien zitten hier op de Kindergarten ook in dezelfde groep. Dat omdat ze alletwee zijn begonnen toen ze nog 2 jaar waren (en er maar 1 groep is die kinderen onder de 3 jaar "doet"). Gaat prima, ze spelen zelden met elkaar, maar dat is ook niet erg, omdat ze elkaar thuis al genoeg zien.

Maby is trouwens niet echt ziek meer. Ze hobbelt hier weer vrolijk rond en is als vanouds lekker aanwezig. Ik ken alleen geen kind dat zulke hoeveelheden snot kan produceren en ze smeert het overal aan. Ik heb het idee dat de hele woonkamer, inclusief mezelf, zich onder een plakkerige groene laag bevindt.

Sokje, wat een gedoe weer dit weekeinde. Ik hoop dat jullie er nog een beetje uitkomen vanavond. Maar dat zijn meestal niet de leukste telefoonrondjes.

Mijn moeder wordt morgen geopereerd (in principe kleine operatie en ze mag ook meteen weer naar huis). Maar blijft toch altijd spannend.

Ik ga zo maar eens stofzuigen. Heb al eten gekookt, stoofperen gemaakt, bovenkastje opgehangen in de garage (het is een andere Ikeakastje geworden Citronella, 1 die ze wel op voorraad hadden) en haken opgehangen voor de slee. Nu net gegeten met Maby en dan gaan we zo Sien ophalen en naar de turnles brengen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven