Last minute kraamcadeau

26-05-2023 08:38 87 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Vanavond op kraamvisite bij een vriendin. Het is al haar 3e kindje. Nu moet ik nog last minute een kraamcadeau regelen. Ik dacht aan bon van Hema. Misschien wat onpersoonlijk maar ik zou het anders echt niet weten. Het is al haar 3e, ze heeft al veel. En ik weet het anders ook niet.
Wat denken jullie ?
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
26-05-2023 09:39
Ik ging trouwens pas weer drinken, na een jaar BV
Ben bang dat alcohol hier in meneer-Lila was verdwenen
Krijgt hij ook eens wat. :P Ik heb me er echt over verbaasd hoe vaak mensen wel iets meenamen voor mij, maar leken te vergeten dat mijn vriend ook vader was geworden.
(Dan heb ik het over situaties waarin bezoek vrienden/familie van vriend was of vrienden van ons beiden. Als je alleen met de moeder bevriend bent dan snap ik dat je geen cadeau voor papa meeneemt.)

Primera is toch een tabakszaak? (dat is in ieder geval mijn eerste associatie) Ik sluit me aan bij de rest, HEMA-bon heeft ze wellicht meer aan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik dacht dat Primera meer een soort AKO was?
Alle reacties Link kopieren Quote
Amaryllis schreef:
26-05-2023 09:55
Krijgt hij ook eens wat. :P Ik heb me er echt over verbaasd hoe vaak mensen wel iets meenamen voor mij, maar leken te vergeten dat mijn vriend ook vader was geworden.
(Dan heb ik het over situaties waarin bezoek vrienden/familie van vriend was of vrienden van ons beiden. Als je alleen met de moeder bevriend bent dan snap ik dat je geen cadeau voor papa meeneemt.)

Primera is toch een tabakszaak? (dat is in ieder geval mijn eerste associatie) Ik sluit me aan bij de rest, HEMA-bon heeft ze wellicht meer aan.
Primera hier in de buurt
heeft tabak, tijdschriften, wat boeken, kadootjes, kaarten, grote vellen papier&karton
Maar vooral veel pakjesbrengers
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik was bij de derde echt heel blij met een Hema bon. Er zijn mensen die zeggen dat het onpersoonlijk is, maar als het is omdat het een 3e is, heb je daar in ieder geval over nagedacht. Het 100e speendoekje terwijl deze niet gebruikt worden, of het zoveelste paar sokken dat afzakt had ik juist weinig aan. Heel veel van die spullen staan ongebruikt op zolder.

Wat ik ook leuk vond was een vriendin die omdat ik borstvoeding gaf aankwam met jip en janneke champagne om te proosten op de baby.

Of een vriendin die met een set miniflesjes gin kwam omdat het nu weer kon (oke na de borstvoeding:)).
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
26-05-2023 08:50
Ik vind een bon wel erg onpersoonlijk inderdaad. Ik had zelf eerder een gepersonaliseerd voorleesboekje gedaan ofzo. Of een mooi sprookjesboek bijvoorbeeld. En dan voor de moeder inderdaad een verwenpakket met eventueel ook een boek, wat lekkers qua eten en drinken (zo’n fles hertog Jan zou ik dan weer niet hoeven, lust geen bier :mrgreen: Doe maar Hugo dan). Ik was zelf in de afgelopen weken al wat gaan uitzoeken, de bevalling is geen verrassing neem ik aan :biggrin: Maar als het zo last minute moet, zou ik zelf denk ik ook op een bon uit komen. Al vind ik de Hema dan weer geen leuke winkel zelf. Liever dan de H&M of C&A bijvoorbeeld.
Geef mij maar een bon van de Hema dan. C&A een leuke winkel? En die boekjes heeft iedereen ook wel gezien.
lucifee2023 wijzigde dit bericht op 26-05-2023 10:11
6.69% gewijzigd
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
De Hema heeft van die leuke kartonnen koffertjes. Doe daar dan tenminste die bon in.
Of een besteksetje ? https://www.lucardi.nl/nl-nl/product/70 ... gKQE_D_BwE
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een voorleesboek werd ik altijd wel blij van. En dan een boek wat ook nog leuk is als het kind 6 is.
Knuffels en kleding werd ik niet zo blij van, was vaak niet mijn smaak.
You can be anything you want to be, just turn yourself into anything you think that you could ever be. - Freddie Mercury
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb nog een bon van de Primera liggen trouwens, 25 euro. Maar weet er geen raad mee
Misschien kan ik voor de vakantie even wat flutboeken/tijdschriften kopen??
Het boek Allemaal de liefste is leuk:
https://www.bol.com/nl/nl/p/allemaal-de ... oductTitle

Vast ook bij een boekhandel te krijgen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een Hema bon is helemaal prima. Baby Spa had ik zelf echt niet ontspannend gevonden, mijn baby’s waren op de leeftijd dat je daar heen gaat na anderhalfuur wakker alweer moe en rijp voor bedje, en dan ben je er nog niet eens. En idd, oudere kinderen erbij, onhandig.

Onpersoonlijk: blabla. Ik weet niet hoe lang je vriendin al bevallen is en hoe close jullie zijn, maar je zou er eventueel nog in overleg iets lekkers voor haar kunnen koken (lasagne of ovenschotel of zo). Daar waren wij echt heel blij mee in de kraamweek, toen een goede (en goed kokende ;)) vriendin dat meenam.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bon van de hema zou ik blij mee zijn.
Geen motto
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat ik (nou ja, zoon) kreeg en zelf heel leuk vond en daardoor ook zelf een paar keer gegeven heb bij een geboorte:
Regenlaarsjes. Zo ontzettend schattig in zo'n wat kleinere maat, staat leuk op de babykamer (en anders gewoon in de schoenenkast) en komt altijd van pas. Als je ze leuk verpakt is dat (vind ik dan) een hartstikke leuk cadeautje. Heb je in verschillende prijzen.

Bijvoorbeeld:
https://www.scapino.nl/mountain-peak-ki ... 5109900280
Zebrina schreef:
26-05-2023 09:24
Als je een bon doet, zou ik je een bon voor de babyspa aanraden. Vinden de meeste baby’s echt heerlijk en als mama is het fantastisch om je kindje te zien genieten (en zelf kom je ook lekker tot rust).

Vaak kan je het online bestellen en printen, stuk persoonlijker als “hier heb je een bon zoek zelf maar wat” :heart:
Jaaa, of babyfloating! Echt heel erg lekker is dat voor zo'n hummeltje.
apiejapie schreef:
26-05-2023 10:42
Wat ik (nou ja, zoon) kreeg en zelf heel leuk vond en daardoor ook zelf een paar keer gegeven heb bij een geboorte:
Regenlaarsjes. Zo ontzettend schattig in zo'n wat kleinere maat, staat leuk op de babykamer (en anders gewoon in de schoenenkast) en komt altijd van pas. Als je ze leuk verpakt is dat (vind ik dan) een hartstikke leuk cadeautje. Heb je in verschillende prijzen.

Bijvoorbeeld:
https://www.scapino.nl/mountain-peak-ki ... 5109900280
Wat een leuk idee! Maar dat duurt wel lang voor je het kunt gebruiken. Vaak gaan ze vanaf maat 23, en ze zijn al rond de anderhalf eer ze die maat hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
vaniteifear schreef:
26-05-2023 10:46
Wat een leuk idee! Maar dat duurt wel lang voor je het kunt gebruiken. Vaak gaan ze vanaf maat 23, en ze zijn al rond de anderhalf eer ze die maat hebben.
Klopt. Maar een kind is heel lang kind en groeit er vanzelf in.
Alle reacties Link kopieren Quote
Weet je wat ik ook heel veel kreeg omdat het zo schattig eruit ziet. Een eerste zwempakje , bikinitje of badpakje. Ook nooit gebruikt

Echt hema bon vond ik super leuk Kreeg ik van een vriendin en het fijnste kadootje was dat. En vind ik echt niet vergelijkbaar met een albert heyn bon
apiejapie schreef:
26-05-2023 10:48
Klopt. Maar een kind is heel lang kind en groeit er vanzelf in.
Dat is ook wel weer zo. Ik vind het hoe dan ook een heel leuk idee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik geef vaak een babycape/ handdoek. Zo een waar je ze als klein zijn nog helemaal in kunt pakken.
Als ze ouder worden gebruik je ze als gewone handdoek, komt altijd van pas, en je hebt ze met allerlei figuren erop.
Ik hoorde laatst van een kennis dat ze na haar recente bevalling een jaarvoorraad Pampers had gekregen. Ik weet niet goed of ik dat nu heel erg geniaal gevonden vind, of heel erg apart :biggrin:
Alle reacties Link kopieren Quote
vaniteifear schreef:
26-05-2023 10:53
Ik hoorde laatst van een kennis dat ze na haar recente bevalling een jaarvoorraad Pampers had gekregen. Ik weet niet goed of ik dat nu heel erg geniaal gevonden vind, of heel erg apart :biggrin:
Zou ik wel blij van worden! Dat is een flink kraamcadeau haha
Alle reacties Link kopieren Quote
vaniteifear schreef:
26-05-2023 10:46
Wat een leuk idee! Maar dat duurt wel lang voor je het kunt gebruiken. Vaak gaan ze vanaf maat 23, en ze zijn al rond de anderhalf eer ze die maat hebben.
Regenlaarsjes heb je al vanaf maat 17 of 18. Gelukkig.

Anders kon mijn 2.5 jarige nog lang geen regenlaarzen aan. :P
_melon schreef:
26-05-2023 11:25
Regenlaarsjes heb je al vanaf maat 17 of 18. Gelukkig.

Anders kon mijn 2.5 jarige nog lang geen regenlaarzen aan. :P
Maar met maat 18 heeft je kindje voetjes van 10/11 centimeter toch? Is dat niet klein? Of heeft mijn dochter gewoon van die grote voeten :biggrin: Zij is 17 maanden en zit sinds deze week in maat 23.
Alle reacties Link kopieren Quote
vaniteifear schreef:
26-05-2023 11:37
Maar met maat 18 heeft je kindje voetjes van 10/11 centimeter toch? Is dat niet klein? Of heeft mijn dochter gewoon van die grote voeten :biggrin: Zij is 17 maanden en zit sinds deze week in maat 23.
Geen idee, elk kind groeit in een eigen tempo.

Mijn jongste is nu precies 2,5 en zij heeft net maat 22. Maar ik heb ook kleine voeten, dusja.
Maar gelukkig zijn er dus ook kleine regenlaarzen. Anders had ze nu nog geen laarzen aangekund haha.
_melon schreef:
26-05-2023 11:40
Geen idee, elk kind groeit in een eigen tempo.

Mijn jongste is nu precies 2,5 en zij heeft net maat 22. Maar ik heb ook kleine voeten, dusja.
Maar gelukkig zijn er dus ook kleine regenlaarzen. Anders had ze nu nog geen laarzen aangekund haha.
Wel heel schattig hoor, van die kleine voetjes! :heart:

Mijn dochter groeit gewoon veel te snel op... gisteren was ze nog dat minibaby'tje in die draagzak en vandaag zag ik op foto's van het KDV dat ze in de zandbak speelt.

Inderdaad wel handig van de kleine regenlaarsjes. Hoe meer ik erover denk, hoe leuker ik zoiets vind als kraamcadeautje.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een ovenschotel!!!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven