Last van achtergrondgeluid sinds bevalling

02-06-2010 21:04 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bijna drie maanden geleden een lieve dochter gekregen. Alles gaat goed; drinken, slapen, gezondheid van ons beiden. Ze slaapt al een flink aantal weken door dus ik heb zelf ook veel energie. Ik heb alleen al een tijd last van geluid op de achtergrond. Dat kan vanalles zijn: een toeterend kind in een speeltuin, de TV die te hard staat terwijl er ook een gesprek gevoerd wordt, een piepje van de babyfoon. Dat irriteert me dan echt vreselijk. Ik heb ook meer moeite om een gesprek te blijven volgen / voeren.

Ik ken mezelf helemaal niet zo. Na de geboorte van mijn eerste heb ik hier helemaal geen last van gehad, ik weet dus ook niet of het iets met ontzwangeren te maken kan hebben.

Ik zou heb fijn vinden als er meer mensen zijn die dit herkennen of me tips kunnen geven.
Ik herken het wel maar alleen als ik moe ben. En jij schrijft dat je weer voldoende energie hebt.

Kan het zijn dat dat geluid dan gewoon net te veel is ? Want je "moet" al op twee kinderen letten, letten op wat je aan het doen bent, denken aan wat je dadelijk moet doen en dan komt er ook dat overbodige geluid bij.

Kan, denk ik, ook iets met je hormonen te maken hebben; je hebt nu twee kinderen, je moet echt waakzaam zijn en alle geluiden kunnen horen. Misschien dat je hormonen je gehoor wat sterker hebben gemaakt.

Helaas geen tips
(Als je alleen de titel leest zou je zeggen ,ja duhuh das de baby.)
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
///
Kijk me na, waar ik ga, ik ga mijn toekomst achterna
Ja, ik herken het heel erg, vooral na 2e bevalling gehad. Ik denk wel bijna een jaar. Ik dacht altijd: dat leidt me af van de baby, een soort instinct dat verstoord wordt door lawaai.
quote:musicath schreef op 02 juni 2010 @ 21:18:

[...]

Gheghe, dat dacht ik ook Dat dacht ik ook exact.
quote:DrFeel schreef op 02 juni 2010 @ 21:19:

Ja, ik herken het heel erg, vooral na 2e bevalling gehad. Ik denk wel bijna een jaar. Ik dacht altijd: dat leidt me af van de baby, een soort instinct dat verstoord wordt door lawaai.

Ai, bijna een jaar. Fijn vooruitzicht.

Het voelt een beetje als te veel prikkels uit geluid om me heen.
ja, hier ook, héél erg. Geloof me, na de derde wordt het nóg erger...

Al die kinderen die door elkaar lopen te harrewarren en te tetteren... Ik kan kan dat niet meer fatsoenlijk nadenken.

Daar komt nog eens bij dat mijn geheugen een zeef is voor en (lang) na de bevalling.

Sja, geef het 9 maanden, daarna is het waarschijnlijk al wat beter. Het ritme zit er wat meer in. De kindjeshebben de tijd gehad om aan elkaar te wennen plus je eigen hormoonhuishouding is weer een beetje op het oude niveau.
Hee, dat heb ik ook! 3 weken geleden bevallen van de tweede en het kleinste geluidje irriteert me mateloos.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Het zullen die hormonen wel weer zijn, pffff
Oh ja wat grappig. Ik ben zwanger en heb dat in vlagen ook. Kan dan ook niemand in mijn 'cirkel' verdragen, ook mijn andere kinderen niet. Even lekker diep ademhalen, je ergenis uitspreken en meestal helpt dat wel.

maar wel heel lastig... Komt denk ik omdat je onbewust zo gefocust op je baby bent.
Ja dat heb ik ook gehad! Bij mij was het na een week of 3 vanzelf overgegaan. Geen tips dus helaas, wel herkenning.
Heb ik ook! Inmiddels al bijna 9 maanden....Ken ik ook echt niet van mezelf en manlief moet het regelmatig ontgelden. Heb het idee dat ik tien x zo sterk hoor om mn kleintje te beschermen en daarbij opgeteld mn vermoeidheid door nachtvoedingen enzo.. Wist niet dat ik zoveel agressie in me had ; )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven