Ledikant wordt te klein

29-04-2020 20:00 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen, mijn peuter is bijna 2 jaar maar ik zie dat het ledikantje te klein wordt. Aan hoofd en benen kant heeft ze aan beide kanten nog maar ongeveer 10 cm over. Ze klimt er niet uit.

Nu vindt ik een éénpersoonsbed persoonlijk nog te vroeg. Heeft iemand ervaring hiermee of tips?

Alvast bedankt!
lau12 schreef:
29-04-2020 20:49
Ik hoor dat ze veel haar hoofdje stoot in het ledikant, vandaar dat ik aan het nadenken ben over een ander bed. (Dit hoor ik omdat we tijdelijk op 1 kamer slapen).
De vraag is of je dat oplost met een groter bed. Heel veel kinderen schuiven expres zelf helemaal naar boven in hun bed, omdat tegen de bovenkant aanliggen ze een gevoel van veiligheid biedt. Toen mijn kinderen naar een peuterbed gingen lagen ze alsnog met hun hoofd tegen de bovenkant aan.
nicole123 wijzigde dit bericht op 29-04-2020 21:15
0.19% gewijzigd
nicole123 schreef:
29-04-2020 21:04
De vraag is of je dat oplost met een groter bed. Heel veel kinderen schuiven expres zelf helemaal naar boven in hun bed, omdat tegen de bovenkant aanliggen ze een gevoel van veiligheid biedt. Toen mijn kinderen naar een peuterbed gingen lagen ze alsnog met hun hooft tegen de bovenkant aan.
Dit inderdaad, mijn peuter ( ruim 2,5) ligt sinds januari in een eenpersoonsbed en schuift nog altijd naar boven. Ze ligt graag tegen de rand aan ( haar bed leent hier zich niet echt voor, dus we hebben nu toch iets van een hoofdbeschermer geplaatst).

Verder hebben wij haar bewust pas naar een eenpersoonsbed gedaan toen onze baby al geruime tijd in ons gezin aanwezig was.
De overgang naar haar nieuwe kamer ging vlekkeloos en ik wilde dit niet te niet doen door haar bed 'af' te pakken.
We hebben een tweede ledikantje gekocht, voor een paar tientjes. Ik vond haar met 2 nog niet toe aan een groot bed. Een half jaar later was dat een minder groot probleem.
Ze is er nog nooit uitgekomen, roept ons 's ochtends als ze wakker is en dan halen we haar eruit. Mogen in onze handjes knijpen, ik ga ervan uit dat we dit geluk niet 2x gaan hebben ;-)
Dat hoofd stoten heeft weinig te maken met het bed. Hier oudste vanaf 11 maanden eenpersoonsbed en dreumes met 14 maanden en ook dan stoten ze hun hoofd nog wel eens.
SofieJ1986 schreef:
29-04-2020 20:48
Ik snap nooit dat mensen de oudste het bed uit willen hebben omdat nummer 2 op komst is. Zou ik zelf nooit doen ik vind dat zielig, er verandert al zoveel met een broertje of zusje erbij, haal lekker een goedkoop ledikant bij de Ikea voor erbij haha.

Maar TO, ik had voor zoon een heel leuk peuterbed van Bopita, daar heeft hij van z’n 3e tot 5e in gelegen, en daarna pas over op 1 persoons.
Het moet toch een keer... en heb liever dat we nu nog 3 maanden hebben om die overgang fijn te laten verlopen dan dat we straks ook nog de baby erbij hebben.
En daarbij het in en uit dat ledikant tillen vonden we beide ook niet meer zo'n pretje :A:

Hij veranderd niet van kamer, alleen van bed.
Maar het is goed dat ieder doet waar die zich goed bij voelt en achter staat toch :thumbsup:
Tralalalala
Als jij denkt dat het ge vroeg is voor een ander bed, kijk of je een 140x70 cm ledikant op de kop kan tikken! Ze bestaan niet voor niks 😉
krullen-bol schreef:
29-04-2020 22:23
Het moet toch een keer... en heb liever dat we nu nog 3 maanden hebben om die overgang fijn te laten verlopen dan dat we straks ook nog de baby erbij hebben.
En daarbij het in en uit dat ledikant tillen vonden we beide ook niet meer zo'n pretje :A:

Hij veranderd niet van kamer, alleen van bed.
Maar het is goed dat ieder doet waar die zich goed bij voelt en achter staat toch :thumbsup:
Kan de zijkant niet uit het ledikant?
Ik vond n ledikant niet fijn voor 2 plus. Verhaaltjes voorlezen, knuffelen als je kind al in bed ligt, of kriebelen als je slaap niet wil komen.. onhandig met spijlen ertussen. Mijn meisjes lagen eerst in een peuterbed met aan de ene kant een hoge rand. Daar konden ze nooit uitvallen, ze kwamen zelf niet uit bed, dat helpt ;-)
Jongste wordt nu 4 en ik heb via MP een halfhoogslaper gekocht voor meer ruimte in haar kamertje.
badmuts111 schreef:
02-05-2020 07:39
Kan de zijkant niet uit het ledikant?
Nee dat kan niet
Tralalalala
Op die leeftijd ging zoon over naar een cotbed van Bopita (70x 140). Dat had verwisselbare zijkanten: spijlen en gewoon verhoging. Achteraf bekeken had zoon toen makkelijk al in een gewoon bed kunnen slapen met zo’n uitvalbescherming.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven