Ledikant wordt te klein
woensdag 29 april 2020 om 20:00
woensdag 29 april 2020 om 21:04
De vraag is of je dat oplost met een groter bed. Heel veel kinderen schuiven expres zelf helemaal naar boven in hun bed, omdat tegen de bovenkant aanliggen ze een gevoel van veiligheid biedt. Toen mijn kinderen naar een peuterbed gingen lagen ze alsnog met hun hoofd tegen de bovenkant aan.
nicole123 wijzigde dit bericht op 29-04-2020 21:15
0.19% gewijzigd
woensdag 29 april 2020 om 21:09
Dit inderdaad, mijn peuter ( ruim 2,5) ligt sinds januari in een eenpersoonsbed en schuift nog altijd naar boven. Ze ligt graag tegen de rand aan ( haar bed leent hier zich niet echt voor, dus we hebben nu toch iets van een hoofdbeschermer geplaatst).nicole123 schreef: ↑29-04-2020 21:04De vraag is of je dat oplost met een groter bed. Heel veel kinderen schuiven expres zelf helemaal naar boven in hun bed, omdat tegen de bovenkant aanliggen ze een gevoel van veiligheid biedt. Toen mijn kinderen naar een peuterbed gingen lagen ze alsnog met hun hooft tegen de bovenkant aan.
Verder hebben wij haar bewust pas naar een eenpersoonsbed gedaan toen onze baby al geruime tijd in ons gezin aanwezig was.
De overgang naar haar nieuwe kamer ging vlekkeloos en ik wilde dit niet te niet doen door haar bed 'af' te pakken.
We hebben een tweede ledikantje gekocht, voor een paar tientjes. Ik vond haar met 2 nog niet toe aan een groot bed. Een half jaar later was dat een minder groot probleem.
Ze is er nog nooit uitgekomen, roept ons 's ochtends als ze wakker is en dan halen we haar eruit. Mogen in onze handjes knijpen, ik ga ervan uit dat we dit geluk niet 2x gaan hebben
woensdag 29 april 2020 om 22:23
Het moet toch een keer... en heb liever dat we nu nog 3 maanden hebben om die overgang fijn te laten verlopen dan dat we straks ook nog de baby erbij hebben.SofieJ1986 schreef: ↑29-04-2020 20:48Ik snap nooit dat mensen de oudste het bed uit willen hebben omdat nummer 2 op komst is. Zou ik zelf nooit doen ik vind dat zielig, er verandert al zoveel met een broertje of zusje erbij, haal lekker een goedkoop ledikant bij de Ikea voor erbij haha.
Maar TO, ik had voor zoon een heel leuk peuterbed van Bopita, daar heeft hij van z’n 3e tot 5e in gelegen, en daarna pas over op 1 persoons.
En daarbij het in en uit dat ledikant tillen vonden we beide ook niet meer zo'n pretje
Hij veranderd niet van kamer, alleen van bed.
Maar het is goed dat ieder doet waar die zich goed bij voelt en achter staat toch
Tralalalala
zaterdag 2 mei 2020 om 07:39
Kan de zijkant niet uit het ledikant?krullen-bol schreef: ↑29-04-2020 22:23Het moet toch een keer... en heb liever dat we nu nog 3 maanden hebben om die overgang fijn te laten verlopen dan dat we straks ook nog de baby erbij hebben.
En daarbij het in en uit dat ledikant tillen vonden we beide ook niet meer zo'n pretje![]()
Hij veranderd niet van kamer, alleen van bed.
Maar het is goed dat ieder doet waar die zich goed bij voelt en achter staat toch![]()
zaterdag 2 mei 2020 om 10:41
Ik vond n ledikant niet fijn voor 2 plus. Verhaaltjes voorlezen, knuffelen als je kind al in bed ligt, of kriebelen als je slaap niet wil komen.. onhandig met spijlen ertussen. Mijn meisjes lagen eerst in een peuterbed met aan de ene kant een hoge rand. Daar konden ze nooit uitvallen, ze kwamen zelf niet uit bed, dat helpt 
Jongste wordt nu 4 en ik heb via MP een halfhoogslaper gekocht voor meer ruimte in haar kamertje.
Jongste wordt nu 4 en ik heb via MP een halfhoogslaper gekocht voor meer ruimte in haar kamertje.
zaterdag 2 mei 2020 om 11:57
Nee dat kan niet
Tralalalala