leeftijd waarop peuter lichaampje ontdekt.

10-10-2008 18:19 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze peuter van net 2 (sinds vorige week) is heel druk bezig met haar ontwikkeling. Als papa naakt in de douche loopt zegt zo... oooh papa piemel en vandaag raakte ze haar vaginaatje aan... en vraagt wat is dat?

Is dit normaal bij een peuter van net 2? We doen er verder niet geheimzinnig over ofzo, maar manlief en ik hadden vonden het wel erg snel, maar zal wel normaal zijn neem ik aan?
Ja hoor. Heel normaal.
Doet mijn dochter ook al een tijdje en die is nu 2 1/2. Het lijkt mij vrij normaal.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
ja dat is normaal, en ze zullen het uitgebreid onderzoeken allemaal!

(al schrok ik er ook wel van, mijn dochter is een late op dat gebied, haar broer is er dus mee begonnen en komt trots laten zien dat het allemaal werkt )
Ik vond het ook allemaal al zo snel... ik had wel verwacht dat het normaal zou zijn hoor, maar het is nog zo'n klein popke en dan zijn ze nu al zo op ontdekkingstocht. Nou ja... kleine meisjes worden groot!
ja ik denk dat het wel normaal is hoor! ik weet niet of het bij jongens en meisjes anders is maar mijn neefje is nu anderhalf en zat bij een jaar al aan zijn piemeltje te 'trekken'. soms zo hard dat je ging denken: allemachtig, doet dat nou geen pijn? maar goed, best kans dat het bij jongetjes toch anders is omdat dat goed zichtbaar is waarschijnlijk..
Is volgens mij heel normaal...

Mijn achternichtje zat op die leeftijd ook aan haar vagina (wat een volwassen woord ) toen ze naakt op de bank zat bij opa en oma (het was zomer en erg warm). Haar moeder wilde subtiel haar hand er weghalen en daarna nog een keer en zei: niet doen. Waarop nichtje zei: waarom niet, is lekker!

Tja.... wat zeg je dan .

Ik denk dat ik dochter ga aanleren dat ze in haar bed eraan mag zitten en anders niet omdat niet iedereen het wil zien. Zoiets, ben er nog niet over uit, maar ik heb nog even, dochter is 9 maanden. Ik ben wel benieuwd hoe anderen dat doen.
Is heel normaal hoor.

BIj ons thuis is de regel dat er beneden niet aan piemels gevoeld wordt. Als je even wilt friemelen, mag dat in je slaapkamer... werkt prima.

Onze zoon is drie jaar. Hij kwam een half jaar geleden vrolijk naar mijn schoonmoeder toegestrompeld met zijn broek op zijn enkels. Kijk, oma, ik kan mijn velletje naar achteren doen!

t Hoort er allemaal bij...
Mijn zoontje wordt volgende maand 2. Sinds een paar weken heeft hij ontdekt dat er iets onder zijn buik hangt, wat zo grappig heen en weer kan wiebelen. Hij noemt het pielielielie, haha. Als ik er aan zit, bijv. bij het wassen of luier verschonen, moet hij altijd heel erg giechelen.

Blijkbaar is het dus normaal dat ze dat rond deze leeftijd ontdekken. Hij heeft nog niet gezocht waar mijn pielielielie is, zo ver gaat de belangstelling dus nog niet.
..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven