Lege buik, leeg wiegje.... 2e poging?

05-03-2009 14:05 207 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft net als ik een kindje verloren? Tijdens (in het geval dat je er echt van hebt moeten bevallen), of na de zwangerschap? En zou graag weer zwanger willen worden of is weer zwanger? Zou je dan misschien hier met mij en anderen willen praten hierover?

Hier ons verhaal:

Na ruim 34 weken zwangerschap werd onze jongen 7-2-09 geboren. Hij had een aantal afwijkingen welke te scharen zijn onder Vacterl-associatie. Na een tweetal operaties en een aantal complicaties hebben we hem 24-2-09 moeten laten gaan.

Ondanks het verdriet, zou ik het liefste gisteren weer zwanger zijn.. mijn lege wiegje gevuld willen hebben.

Sterktewensen e.d. zijn heel erg welkom, maar dan graag in mijn andere topic.

alle onderzoeken en echo's goed, maar dan ineens..

Ondanks het verse verlies en de heftige pijn die dit doet, wil ik dit topic gebruiken om weer een beetje vooruit te durven kijken..
anoniem_70126 wijzigde dit bericht op 05-03-2009 14:38
Reden: topicdoel iets duidelijker omschreven
% gewijzigd
He meiden....

Hoe het hier gaat....tja, op zich gaat het wel...heb de laatste weken wel een terugval gehad. Alles gaat weer gewoon door, op t werk voelde ik me beschaamd om te zeggen dat het niet ging. Zit nu halve dagen thuis om weer ff beetje tot rust te komen. Weet niet, maar op de een of andere manier kon ik het niet handelen dat ik gewoon weer fulltime aan t werk was, net of er nooit iets was gebeurd, terwijl er nog zo'n groot stuk verdriet aanwezig is....ben een week lang elke dag verrot thuis gekomen, kreeg geen hap meer door mn keel, en uiteindelijk op mn werk ingestort.

T valt niet mee allemaal soms...maar nu gaat het wel weer...

Vwb het prive schrijven, ik ga me zeker even aanmelden en bijlezen hier...heb dat de laatste weken bewust niet gedaan...werd er zo verdrietig van elke keer :(
Oh ja....vandaag is het precies een half jaar geleden dat Lois* werd geboren....zo ver weg, en zo dichtbij... (dat stond ook op haar kaartje, onder het oorspronkelijke tekstje)
hey riz

ja kom lekker prive schrijven.. dat voelt toch beter

in het kader van wat ons overkomen is.. jouw onderschrift, dat is wel heel treffend...

heb je vandaag een moelijke dag nu het een half jaar geleden is? mij overvalt het verdriet me juist op momenten dat ik het niet verwacht, maar het is ook nog maar erg vers natuurlijk
Dikke kus en knuffel voor jullie beiden.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Lees al een tijdje mee en hoop voor jullie allemaal dat jullie het geluk van een gezond kindje snel mogen meemaken. Ik heb zelf niet direct jullie pijn meegemaakt, maar wel heel nabij in de familie....zelfs tot 2 keer toe bij dezelfde ouders, met totaal van elkaar losstaande oorzaken. Een zwangerschap is dan nooit meer echt leuk, het draait alleen maar om het goede eindresultaat en dan is 9 maanden wachten echt heel erg lang en afschuwelijk spannend. En niet alleen voor jullie als ouders, maar ook voor opa's en oma's, broers en zussen, ooms en tantes.

Weet eigenlijk niet zo goed wat ik nou wil zeggen, alleen dat ik echt heel erg schrik van het aantal mama's dat hier uit eigen ervaring haar verhaal komt doen,....wat nou, natuurlijk proces om kinderen te krijgen?......en hoe langer ik er over nadenk, hoe kwader ik word, juist op de natuur........een zwangerschap maandenlang 'goed' laten gaan om vervolgens afscheid te moeten nemen, ik vind het onmenselijk.

Maar om dan nog met een positieve noot af te sluiten; mijn familie heeft het aangedurfd weer zwanger te worden en ze hebben nu twee schitterende kinderen....de zwangerschappen waren heel spannend door wat er eerder gebeurd was, maar wat een heerlijke kinderen..........ze zijn 'gewoon heel bijzonder'.
Lieve Riz, wat een moeilijke periode zal dit zijn. Jij weer aan het werk en een halfjaar sinds jullie lieve Lois geboren werd. Het is niet makkelijk allemaal. Doe je rustig aan? Ik hoop dat ze op je werk lief en flexibel zijn, je verdient het!

Mamayahoo, het lijkt me inderdaad niet makkelijk om hier als omgeving mee om te gaan. Ook als omgeving ben je vol verwachting van het kleine leventje dat komen gaat. Wat goed dat jouw familie het weer heeft aangedurfd, het lijkt me heel moeilijk als het je twee keer overkomt, zelfs al zijn de oorzaken verschillend.

Het gebeurt inderdaad veel te vaak dat kindjes voor, tijdens, of relatief kort na de geboorte overlijden. Na 16 weken zwangerschap zelfs nog 1 op de 100 . Dat zijn 2000 kindjes per jaar in Nederland alleen al en dan zijn de kindjes met allerlei vervelende ziektes die maanden later overlijden nog niet meegeteld. Toch is het iets dat bij het leven hoort, hoe erg het ook is. Hoe graag je het als ouders ook zou willen, de medische wetenschap kan nou eenmaal niet alles. (En ookal hebben ze alles grondig onderzocht, dan nog kan het om onverklaarbare redenen zomaar niet goed gaan, zoals in mijn geval.)

Ik geloof dat het een beetje een somber berichtje is geworden, sorry meiden! Ik hoop dat het bij ons allemaal snel weer raak is en dat alles goed gaat!
Hoi,

ik heb een kindje verloren tijdens de zwangerschap was 24 weken zwanger en toen ging het mis.Het kindje is in mijn buik overleden en daarna moest ik er nog van bevallen. Een heel nare en zware ervaring zoals jullie wel weten. Daarna zijn we gelijk weer gaan proberen om zwanger te worden en dat lukte na 10 maanden gelukkig. Nu zijn we de trotse ouders van zoontje waar we ontzettend blij mee zijn. Ik vond en vind het heel moeilijk om het verlies van het eerste kindje een plekje te geven maar het verdriet slijt wel langzaam maar zeker. Dat is heel fijn. Moet zeggen dat het liedje van Blof "zo mooi" ook goed helpt bij het verwerken van het verlies. Eindelijk eens een liedje die precies gaat over hoe ik me voelde op dat moment en hoe het gevoel ten opzichte van dit kindje is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven