Lekker gewoon zwanger worden en zijn

18-03-2009 16:35 5016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nuchter LGZW-topic nummer twee!

naamleeftijdkind nr.nodzwangeruitgerekendandere infoChica1978281JA! 29 september 2009Hartje gezien, alles goed! Mardjen291JA! 20 juli 2009 Hartje gezien, alles goed! Lalie271JA! 9 augustus 2009 Hartje gezien, alles goed! Nemovisje261 eindelijk actie! 15 juli gynaecoloog Sjipperdepip311 ivf 23 juni 1e punctie DoubleDutch311JA! 21 oktober 2009 Hartje gezien, alles goed! Chi caatje28116 april Minicaat geboren! Elev292JA! 25 februari 2010Elevmeisje is 2South291JA! 11 juli 2009Alles goed! 19 juni echo Peanutje331JA! 23 januari 2010Een kloppend hartje! 13 juli echo nekplooimetingSproet197830121 mei Sproetekind geboren! Dufty322JA! 25 juli 2009 Mini-dufty is 3. Hartje gezien, alles goed! Minie86221JA! 13 september 2009Hartje gezien, alles goed! 3 juli 30 wk echoBengal311JAAAA! 12 februari 2010Luaska311JA! 24 juli 2009 Hartje gehoord, alles goed!
Ik snap het. Maar dan heb ik er nog eentje; stel, je zit/ ligt op de bank en je vliezen breken.... of stel je zit aan de eettafel en je vliezen breken..... of stel je zit in de auto en je vliezen breken...

Misschien kun je die vuiliszak beter om jezelf wikkelen, jij hebt tenslotte het risico op troep bij je

Durf je trouwens nu nog wel boodschappen te doen (of het huis uit)? Hoe groot is de kans dat je nu al spontaan begint met de bevalling? Moet je voorstellen dat je bij albert heijn staat af te rekenen en je vliezen breken
Jeetje Luus, wat zwaar k.u.t. zeg. Hoop echt voor je dat het niet erger wordt met je bekkenpijn. Ga je nog naar een fysio of zo of was dat maar eenmalig??

En wat de bevalling betreft. Je moet er juist positief tegenover staan. Wanneer je er bang voor bent, ga je op het moment supreme juist al je spieren heel strak aanspannen. En dan gaat het nog moeilijker. Zei mijn pufcursusdocente dan.

Hier is de zon er ook inmiddels. Fieuw!

Volgende week wordt het trouwens echt baggerweer. Maartse buien met hagel!! Bah! Nou ja, bewaar ik mijn foto inplakuurtjes maar voor dan.
Haha Chiek!! Ja, ik ga nog volop de deur uit. Ga elke dag een half uurtje wandelen. En dat is nog goed ook zei mijn verloskundige. Baby is nog een stukje verder ingedaald in vergelijking met vorige week. Komt door het lopen volgens haar.

Maar wat betreft de troep. Onze bank en eetkamerstoelen zijn van leer. Dus geen problemen hier. De kraamhulp die toen op intake kwam zei me wel dat je die celstofmatjes (zit in je kraampakket) op de bank kunt leggen voor de zekerheid. Maar dat hoeft hier dus niet. Ga ze vanaf komende week wel op mijn autostoel leggen.
Jeetje... mag ik nog terug en gewoon een kant en klare bestellen.... ????
Nee DD, je bent nu bevrucht en zult eraan moeten geloven
Had ik toch de gebruiksaanwijzing beter moeten lezen, die doe-het-zelf paketten ook... geeft altijd zo'n rommel!! haha
Prrrrrr... ik ben in een -ik-bevallen?-ontken-bui. Gatver, ik wil het niet doen.... waar is mijn lief???

Caat, ik loop nog steeds bij de fysio, maar het helpt niet echt naar mijn idee. Ik volg alle instructies op maar blijkbaar doe ik toch iets fout...
hahahaha de verhalen over bevallen komen natuurlijk met de eerste bevalling in zicht. Zijn er echt mensen die zes weken lang celstofmatjes overal op leggen voor het geval je vliezen breken? Dat zou voor mij in elk geval het toppunt van niet-ontspannen zijn, elke keer dat je ergens gaat zitten denken: misschien begint de bevalling voor ik zo meteen weer opsta.

DD, ik zei vroeger altijd (heel oneerbiedig): ik laat de mijne opsturen uit China als ze twee is. Dat was ook om de slapeloosheid en de poepluiers te omzeilen, maar ik weet inmiddels dat zowel slapeloosheid als luiers verschonen nog niet per se afgelopen is als ze twee zijn.

Luus, wat een ellende, dat bekken van jou! Inderdaad, loop jij nog bij een fysio oid?

Sproetje, volgens mij ben jij in niet-zwangere toestand de loyaalste werkneemster die iemand zich kan wensen, voel je jezelf maar niet schuldig als je bij deze klus iets minder overuren maakt en iets meer om jezelf denkt. Je moet nu voor twee zorgen!

Elevmeisje is echt weer superlief vandaag. We hebben heel de middag in de tuin gewerkt, zij met haar wanten aan (want ik had toch ook (tuin)handschoenen aan), ook in de zandbak. Ze heeft takken gesjouwd, plantjes water gegeven en nu loopt ze 'héééérsbeestje, héééérsbeestje' roepend over de grond te speuren. Ze heeft helemaal niet geslapen dus, het is echt over volgens mij. Nou ja, als ze altijd zo gezellig is vind ik het prima. Zo meteen gaan we naar een moederfiets kijken (mijn verjaardagscadeau), opdat elevmeisje en ik niet meer steeds omvallen als we boodschappen doen. Hoe denken jullie over moederfietsen? Ach wat, dat duurt nog maanden natuurlijk, voorlopig moeten die kinderen van jullie eerst maar eens leren zitten. En geboren worden. (Eventueel in andere volgorde.) Ik krijg van dit weer wel heel veel zin in fietsen!
Niks mis met een moederfiets toch, ze zijn gewoon handig door de lage instap! Stiekem hoop ik zo'n hippe mama met een bakfiets te worden, al weet ik nu al dat ik nevernooit 1700 euro voor zo'n ding ga betalen

Als elevmeisje in die lieve mood blijft, wil ik haar nog wel een keer lenen hoor! Balen (voor jou) dat het middagdutje over lijkt te zijn, aan de andere kant: ze wordt al een grote meid, wauw!

Luus, wat balen van je bekken, probeer maar zoveel mogelijk je rust te pakken (en dus geen 60 uur per week werken!), op tijd naar bed, bewust ontspannen als je thuis bent.... nu al thuis komen te zitten is echt hel, had een vriendin van mij ook, dat wil je echt niet!
Die Mard, die loopt nu lekker met een dikke buik door Londen!
Ja Luus. Ben het met Chiek eens hoor. Ik zou wel wat minder gaan werken als ik jou was. En rustig aan doen als je dat kan... Volgens mij ga je normaal echt lang door, maar ik zou er nu maar gewoon 40 uur van maken!

Elev: Jammer dat de middagslaapjes voorbij zijn. Wat gaat dat snel he? Maar binnenkort mag ze zeker al naar de peuterspeelzaal? Dan heb je toch weer een middag of morgen voor jezelf. Je werkte toch altijd tijdens haar slaapjes?

Wat betreft die celstofmatjes. Ik had daar ook nooit over nagedacht. Tot die kraammevrouw tijdens de intake daarover begon. Drie weken van tevoren moet je bed omhoog, matrasbeschermer op je matras (wat ik blijkbaar met tape moet vasttapen aan mijn matras want het schijnt te schuiven?? ), de kleertjes moeten gewassen zijn, bedje opgemaakt, 'vluchttas' ingepakt en ze gaf me dus als tip om overal die celfstofmatjes op te leggen om je bank te beschermen.

Nou ja hier niet nodig, maar leg het wel in de autostoel. Is toch stof en dat krijg je er volgens mij heel moeilijk uit. Heb zelfs van iemand van de pufcursus gehoord dat je je lakens niet in de wasmachine mag doen als je daar vruchtwater op gelekt hebt??!! Gaat je machine van kapot. Is dat zo?? Hoe moet je dat dan in godsnaam wassen??

Wat betreft de bevalling. Ik ben er best relaxed onder. Komt echt door die cursus. Heb een hele relaxte bevalling op video gezien. Hou niet van die video's maar goed hoort bij de cursus. En deze was zo relaxt. Was zwart wit onder begeleiding van professor Lamaze. Franse professor uit de jaren 50 die de hele pufcursus bedacht heeft omdat hij gelooft dat vrouwen echt niet zoveel pijn hoeven te hebben tijdens de bevalling. En ik geloof dat ook wel. Ik heb ook wel eens een hond zien bevallen bij zo'n dierenprogramma, maar die beesten doen dat toch heel relaxt. Dus moeten wij dat ook kunnen toch?

En het grappige is, dat ik een andere cursiste ben tegengekomen. Zij zat ook bij dezelfde cursus als de mijne, maar dan 9 maanden eerder en haar bevalling was dus echt zo relaxt. Het kan dus wel.

Dus probeer zoveel mogelijk te relaxen tijdens mijn verlof. Je moet toch uitgerust zijn toch? Slaap dus lekker uit. Mediteer elke dag met zo'n dvd "Leren mediteren '. Dat is zo ontspannen!! Hoop dat ik dat ook kan volhouden als ik weer aan het werk ben. Bevalt me heel goed. En voor de rest badder ik 's ochtends heel lang met maskertjes en scrubs en zit elke middag in de tuin in de zon. Ga echt slapend die bevalling in denk ik.
Chicaatje, volgens mij is dat de beste manier om je op de bevalling voor te bereiden. Jij bent straks in ieder geval uitgerust als je je zoontje op de wereld gaat zetten, doe je helemaal goed! Nu al een goede moeder dus!
Nou, al dat gescrub en gebadder doe ik toch meer voor mezelf hoor. Denk niet dat dat bijdraagt aan mijn moederkwaliteiten.

Maar ik kan het je wel aanraden hoor. Heerlijk. Kan nu al die dingen doen waar je normaal geen tijd voor hebt. Heb altijd al willen leren mediteren, maar normaal komt dat er dus niet van.

En lekker in de tuin zitten in het zonnetje. Helaas nog maar een paar dagen las ik. Volgende week is het over met de pret. Helaas, helaas... Hoop dat ze ernaast zitten.
*heeft zin in knoflook/pesto pasta*
*klinkt lekker Mien, zegt zij die net patat met heeft gegeten en een kwekkeboompje*
Ik heb net iets gedaan wat ik nooit eerder gedaan heb, namelijk eten besteld via Thuisbezorgd.nl. Ik had zin in pasta met knoflook maar we hebben niets in huis en ben te lui om naar de winkel te gaan. Dus heb spaghetti Carbonara (helaas geen knoflook/pesto pasta) besteld. Ben benieuwd hoe snel het hier is...
oeh dat heb ik ook nog nooit gedaan. Hoop dat het een beetje te eten is Mien!

Wat een verhalen over bevallingen, emmers, celstofmatjes, borstverbanden etc. Ver van mijn bed show. En ver van Caatje d'r fluwelenbed dus ook. Misschien toch maar de keukentafel? Dat was toch de suggestie bij de intake van Mardjen of niet?

Luus, wel wat rustiger aan doen hoor. Klinkt echt niet goed jouw bekkenpijn hoor. Beetje beter op jezelf passen!
Oh Caat, dat klinkt heerlijk en een hele goede houding hoor! Ik ben er niet van overtuigd dat als je maar ontspannen genoeg bent geen enkele bevalling pijn doet, maar wel dat ontspannen en de pijn over je heen laten komen (in plaats van er tegen vechten) het zeker sneller en minder pijnlijk zal gaan.

Die bakfietsen zijn trouwens wel hip, maar ik vind het voor geen meter fietsen, Chiek! Heb je er wel eens op eentje gezeten? Ik dacht ook dat moederfietsen vrij zwaar gingen omdat ze gewoon zwaarder zijn (zodat ze niet omvallen) en er natuurlijk een hoop extra gewicht op zit, maar dat was helemaal niet zo. Deze ging relaxt joh!! Maandag halen we 'm op (hij paste niet in de auto ). Ik heb een nieuwe fiets dus. Ik denk trouwens dat een 'gewone' goede fiets ook heel goed kan, zeker als je tijdelijk een moederstuur erop zet (zodat je niet wijdbeens hoeft te fietsen met een zitje voorop), en bijvoorbeeld een dubbele standaard, maar deze heeft gewoon net nog wat meer handigheden en ik moest toch een nieuwe fiets hebben.

Zo meteen naar ons eerste oudergesprek (bij het kdv), ben benieuwd wat ze over onze bengel te zeggen hebben.
hahaha Beng. Goed idee! Wel vrij idioot trouwens, Ca, die kraammevrouw met al haar celstofmatjes. Ik heb er gewoon eentje onder mijn laken gelegd de laatste paar weken, niks vastgeplakt of wat, nooit verschoven, geen enkele last van.

Is het lenteweer echt volgende week weer voorbij? Ik heb er zó van genoten vandaag, ik wil dat het nooit meer weg gaat! Elevmeisje staat nu kusjes te geven op de schone ruiten (schoonmaakster weer geweest) en loopt te zingen door het huis. Ook vrolijk door de lente. Als het weer gaat regenen krijg ik misschien dat monster van de afgelopen weken weer terug!
Goedenavond. Ben ook weer thuis. Ben meteen mijn laptoppie ingedoken. Zit op lief te wachten want we moeten echt even boodschappen doen. En ik dacht kan ik nog snel even hier checken.

En wat een heerlijke verhalen over de bevalling. Geweldige tekst van Chiek dat je met het risico op troep rondloopt. Krijg spontaan nog meer zin om zwanger te zijn!

Luus wat ontzettend balen van je bekkenpijn meis. Kan me zo voorstellen dat je er helemaal akelig van wordt. Ik hoop dat rustig aandoen wat helpt of dat de fysio met betere middelen komt.

Elev het was eigenlijk wel jammer dat je niet langs kwam vandaag. Ik had helemaal zin in visite met het mooie weer. Weer een bijzondere dag gehad. Maar jouw dag klinkt ook heel goed. Wat een moppie!!!

Mien hoe was de bestelpasta?

Waaaaaaah mijn lief komt net met superkort haar binnen.

Mmmmm weet echt niet wat ik ervan vind. Het is namelijk best wel een beetje gay!

Ben totaal van de schrik vergeten wat ik nog meer ging schrijven. Goed boodschappen tijd (gezellig! ) kom later nog wel even terug.
je bent gewoon sprakeloos en flabbergasted van de korte coupe van je lief begrijp ik. Gevalletje WTF happened to your head?! Maareeuh gay? Ik vind lang haar juist vaak erg vrouwelijk staan en kort niet. Maar misschien is het bij jouw lief andersom. En anders moet 'ie gewoon stoppels laten staan (en bakkebaarden).
Ben erg tevreden over de service van thuisbezorgd.nl en het feit dat je gewoon met iDeal kunt betalen (hoef je geen cash in huis te hebben ), maar bij dit specifieke restaurant bestel ik niet meer. De pasta is op zich wel te eten, maar er zat een eierschaal in. En ik heb wel eens lekkerdere Carbonara op.

Ik bewaar het grootste deel voor Minieman, als die vannacht thuiskomt lust hij wel wat denk ik.
Minie, jij luie donder Nee hoor, je hebt helemaal gelijk!

Elev, ik heb nog nooit op een bakfiets gefietst, zal inderdaad niet bepaald comfi zijn nee. Maar ik heb er zo'n romantisch beeld bij, van een hippe, fitte moeder, met 2 kids met appelwangetjes in de bak, en op hun schoot de zojuist op de markt gekochte biologische bloemkool en prei enzo Ik zie mezelf helemaal nog niet zo'n moeder worden, maar toch, het idee lijkt me enig...
Pien, ik ben nu toch wel heel benieuwd naar de nieuwe hairdo van je gozert , kan me haast niet voorstellen dat het niet leuk is, is het niet gewoon wennen?
Elev: Oh gelukkig dat het zonder rare plakband toestanden kan. Die kraammevrouw zei dat echt trouwens. Dat je de matrasbeschermer moet vasttapen want anders schuift het zo??!!

Oeh en weet jij toevallig hoe dat zit met lakens die vies zijn geworden van het vruchtwater? Daar gaat je wasmachine toch niet kapot van??

Chiek: Heel romantisch beeld van die bakfiets inderdaad. Vind ze er ook altijd zo leuk uitzien. Erg hippie achtig inderdaad. Maar het leek mij altijd zo zwaar fietsen. Mamma fiets is wel handig inderdaad. Maar goed, die heb ik voorlopig nog niet nodig. Kan wel zo'n fietskar aanschaffen natuurlijk. Lijkt me ook wel wat. Kan je ook een maxicosi in klikken. Nieuwe fiets heb ik uiteindelijk wel nodig. Heb nog steeds een rode met hartjes die ik ooit bij de hema heb gekocht voor maar 100 eurie. Ziet er nog steeds erg leuk uit, maar ja geen versnellingen en een achteruittraprem. Gaat niet meer werken met een kind erbij.

Mien: Niet zo lekker gegeten dus?? Lijkt me wel ideaal trouwens. Maar dan meer als het slecht weer is en je absoluut geen zin hebt om de deur uit te gaan.

Pien: Al gewend aan de nieuwe coupe van je man? Misschien moet je gewoon wennen of is het echt te erg??? Volgens mij kan hij juist heel veel hebben.

Beng: Ja, dat is ook 1 van de redenen dat ik naar het ziekenhuis wil. Wil geen troep bij mijn mooie bed. Klinkt overdreven, maar het is echt een heel mooi en vooral duur bed. Hadden we gekocht van ons bruiloftsgeld en zelfs toen moesten we nog bijleggen. Het duurst waren ook wel de matrassen, maar toch...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven