Leuk kraamcadeau?
vrijdag 21 augustus 2009 om 11:01
Mijn zus kreeg gisteren een dochter, hoera!
moeder en kind maken het goed.
Nu nog een leuk cadeau! (baby kwam te vroeg, vandaar dat ik nog niets had...)
Het is haar eerste, mijn zus zit niet om geld verlegen, dus kocht álles wat ze nodig dacht te hebben (plus nog veel meer)
Toch wil ik haar graag als enige zus een origineel cadeau geven,
maar wat?
Dit heeft ze al:
Complete babykamer, helemaal hip afgestyled
te veel kleren
te veel knuffels
wipstoeltje
draagdoek
draagzak
hangmat voor in de box
tummytub
6 verschillende boxkleden
alle mogelijke soorten verzorgingsproducten
ze kreeg van ouders en schoonouders sieraden voor baby, luiertaart, 10-dagen pakket...
WAT MOET IK TOCH VOOR HAAR KOPEN/MAKEN?
wie heeft ideeen en helpt me verder??
Ram
moeder en kind maken het goed.
Nu nog een leuk cadeau! (baby kwam te vroeg, vandaar dat ik nog niets had...)
Het is haar eerste, mijn zus zit niet om geld verlegen, dus kocht álles wat ze nodig dacht te hebben (plus nog veel meer)
Toch wil ik haar graag als enige zus een origineel cadeau geven,
maar wat?
Dit heeft ze al:
Complete babykamer, helemaal hip afgestyled
te veel kleren
te veel knuffels
wipstoeltje
draagdoek
draagzak
hangmat voor in de box
tummytub
6 verschillende boxkleden
alle mogelijke soorten verzorgingsproducten
ze kreeg van ouders en schoonouders sieraden voor baby, luiertaart, 10-dagen pakket...
WAT MOET IK TOCH VOOR HAAR KOPEN/MAKEN?
wie heeft ideeen en helpt me verder??
Ram
vrijdag 21 augustus 2009 om 11:04
vrijdag 21 augustus 2009 om 11:04
Sieraden voor een baby? (heeft visioenen van baby van paar weken met goude bling oorbellen in, gruwel)
Je kan een boek met naam van kindje er in laten maken, (maar daar hoor je iedereen over, dus of dat dan nog origineel is?). Misschien mooie warme slofjes voor in de winter, als de kleine wat ouder is?
Je kan een boek met naam van kindje er in laten maken, (maar daar hoor je iedereen over, dus of dat dan nog origineel is?). Misschien mooie warme slofjes voor in de winter, als de kleine wat ouder is?
vrijdag 21 augustus 2009 om 11:06
In ieder geval iets voor haarzelf. Dat wordt weleens vergeten maar ik vind dat jonge moeders dat wel verdienen. Bijvoorbeeld een dinerbon met daarbij een oppasbon, zodat je lekker snel weer samen uit eten kunnen.
Voor baby: ik zweer bij sokjes van Bonnie Doon. Enige die niet afzakken. Maar is natuurlijk een erg klein cadeautje. vanwege vroeggeboorte heeft ze misschien ook te veel grote kleertjes. Iets echt passend is dan heel leuk. Heeft ze al een muziekdoosje voor het babybedje? Zal wel bij de styling horen. Mobile voor boven de box? Wel met felle kleuren (ondanks dat het niet in interieur past). Anders kijkt baby er niet naar om.
Voor baby: ik zweer bij sokjes van Bonnie Doon. Enige die niet afzakken. Maar is natuurlijk een erg klein cadeautje. vanwege vroeggeboorte heeft ze misschien ook te veel grote kleertjes. Iets echt passend is dan heel leuk. Heeft ze al een muziekdoosje voor het babybedje? Zal wel bij de styling horen. Mobile voor boven de box? Wel met felle kleuren (ondanks dat het niet in interieur past). Anders kijkt baby er niet naar om.
vrijdag 21 augustus 2009 om 11:10

vrijdag 21 augustus 2009 om 11:11

vrijdag 21 augustus 2009 om 11:16
Eens met Mamma1982. En de persoon die het allermeest vergeten wordt is pappa. Pappa's zijn vaak de ondergeschoven kindjes bij een geboorte
Ik zou dus een cadeautje voor je zus kopen én iets voor de nieuwbakken vader. Zo'n bon voor een avondje uit plus oppasbon zou ik erg op prijs weten te stellen. En stel dan ook voor dat het kindje bij jou logeert, zodat ze er de dag er na niet zo teringvroeg er uit hoeven, lekker uitslapen. En jij kan lekker tutten met de kleine
Ik zou dus een cadeautje voor je zus kopen én iets voor de nieuwbakken vader. Zo'n bon voor een avondje uit plus oppasbon zou ik erg op prijs weten te stellen. En stel dan ook voor dat het kindje bij jou logeert, zodat ze er de dag er na niet zo teringvroeg er uit hoeven, lekker uitslapen. En jij kan lekker tutten met de kleine

vrijdag 21 augustus 2009 om 11:16
Ik heb voor een vriendin bij haar eerste zo'n houten loopfietsje gekocht. Viel ook heel erg in de smaak. Natuurlijk kon hun dochtertje er heel lang niks mee maar hij stond heel leuk op de babykamer. En uiteindelijk heeft ze er heel erg veel lol mee.
Kost zo'n 60 of 80 euro maar dan heb je ook echt een heel stevig ding. Het fietsje dat wij gekocht hebben had de vorm van een koe. Deze was het:
Maar je hebt ook echt meisjesachtige fietsjes:
Kost zo'n 60 of 80 euro maar dan heb je ook echt een heel stevig ding. Het fietsje dat wij gekocht hebben had de vorm van een koe. Deze was het:
Maar je hebt ook echt meisjesachtige fietsjes:
vrijdag 21 augustus 2009 om 11:18
Als ze borstvoeding geeft is dat logeren in het begin niet zo handig, maar anders idd wel. En de nieuwbakken ouders vooral een beetje aansporen. Ik vond de eerste keer samen weg echt heel vreemd. Mijn moeder paste op en die heeft mij opgevoed, maar dacht toch dat er van alles mis kon gaan. Nu heb ik er helemaal geen moeite meer mee

vrijdag 21 augustus 2009 om 11:19
vrijdag 21 augustus 2009 om 11:20
Als jhe creatief bent... maak je iets met het geboortekaartje als uitgangspunt.... De ouders hebben dit kaartje met zorg uitgezocht en zijn er trots op:
Dus bijvoorbeeld, een bewaardoos met het geboortekaartje op de deksel, een canvas schilderij van het geboorte kaartje of inderdaad een geboortestoel (zoals al eerder gezegd).
Dus bijvoorbeeld, een bewaardoos met het geboortekaartje op de deksel, een canvas schilderij van het geboorte kaartje of inderdaad een geboortestoel (zoals al eerder gezegd).
vrijdag 21 augustus 2009 om 11:20
@AlettaJacobs, zo'n deken heeft mijn zus zelf al gekocht, ik weet niet op nóg zo'n deken dan leuk is..
@Gizz, een armbandje met de naam en een bedelarmbandje én ik vrees met grote vrezen dat het kind vóór haar 1e verjaardag oorbellen krijgt...
@Bertje, ze heeft ookal van vriendinnen een klein tafeltje met twee stoeltjes gekregen, spierwitte natuurlijk, matchend bij het interieur..
@Sjors, ze kocht zelf al een soort album waar iedereen wat in kan schrijven...
Je ziet, ze heeft al heeeel erg veel
Knuffels en speelgoed ookal, zelfgekocht, alsof je niets krijgt bij de geboorte...
Nog meer /andere ideeen??
Ram
@Gizz, een armbandje met de naam en een bedelarmbandje én ik vrees met grote vrezen dat het kind vóór haar 1e verjaardag oorbellen krijgt...
@Bertje, ze heeft ookal van vriendinnen een klein tafeltje met twee stoeltjes gekregen, spierwitte natuurlijk, matchend bij het interieur..
@Sjors, ze kocht zelf al een soort album waar iedereen wat in kan schrijven...
Je ziet, ze heeft al heeeel erg veel
Knuffels en speelgoed ookal, zelfgekocht, alsof je niets krijgt bij de geboorte...
Nog meer /andere ideeen??
Ram
vrijdag 21 augustus 2009 om 11:50
Alle kinderen in mijn omgeving die zijn geboren heb ik het boek 'Pluk van de Petteflat' gegeven. Mijn lievelingsboek. Mijn compleet vergeelde versie, staat voorop in mijn boekenkast. Ik houd van dat boek. Lees er uit voor als er kindjes bij mij zijn, heb het in mijn kinderjaren zo vaak gelezen, ook toen ik ouder werd pakte ik het zo nu en dan op en begon te lezen.... Zo heerlijk..
Ik wil alle kinderen in mijn omgeving ook besmetten met dit virus en geef ze gewoon dit boek.
Ik wil alle kinderen in mijn omgeving ook besmetten met dit virus en geef ze gewoon dit boek.
DTEEZ!
vrijdag 21 augustus 2009 om 11:52
quote:Emma01 schreef op 21 augustus 2009 @ 11:46:
een mooi prentenboek,
kinderen die alles al hebben zoals die van je zus hebben meestal gek genoeg bijna geen boeken...Inderdaad ook leuk, je kan trouwens op internet boeken bestellen waar de naam van het kind in verwerkt ook. Er worden allemaal vragen gesteld (naam kind, vader, moeder, geboortegewicht, lengte, datum) en die worden dan in het verhaal verwerkt. Ook erg persoonlijk
een mooi prentenboek,
kinderen die alles al hebben zoals die van je zus hebben meestal gek genoeg bijna geen boeken...Inderdaad ook leuk, je kan trouwens op internet boeken bestellen waar de naam van het kind in verwerkt ook. Er worden allemaal vragen gesteld (naam kind, vader, moeder, geboortegewicht, lengte, datum) en die worden dan in het verhaal verwerkt. Ook erg persoonlijk