Leuke, gezellige, kindercd’s?

26-07-2019 10:23 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek meer leuke kindercd’s, albums eigenlijk op Spotify/iTunes, die leuk zijn voor in de auto of op de achtergrond voor mijn kleuter & peuter. :whistle:

Er wordt hier veel muziek geluisterd en gedanst en ze hebben allebei zo hun lievelingsliedjes. Qua kinderliedjes dansen ze lekker op minidisco-muziek (Vliegerlied, Hokie Pokie e.d.) en we zingen af en toe Oud-Hollandse liedjes (Twee emmertjes water halen e.d.) mee. Dat kunnen we allemaal wel vinden!

Voor op de achtergrond heb ik minder inspiratie. We luisteren nu dan Cowboy Billie Boem of Klein Orkest. Wat rustigere liedjes en een fijne stem. De oudste kan de humor ook wel waarderen. Waar kan ik mijn afspeellijsten mee uitbreiden? Wat is jullie favoriete kinder-achtergrondmuziek?

***
P.S. Als ik de zoekfunctie gebruik zie ik (wel oude) topics verschijnen, maar als ik daarop klik word ik doorverwezen naar het kinderen-subforum pag. 1, niet naar het topic.
anoniem_371158 wijzigde dit bericht op 27-07-2019 12:23
0.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Pim & Pom, Ik en den Theo gevonden en opgeslagen voor later, dank!
Alle reacties Link kopieren
Ageeth de Haan bijv daar komen de dieren.
Sesamstraat: afwisseling liedjes en verhaaltjes
Fred in de haven : verhaal met liedjes
Disney liedjes
Kinderen voor kinderen

Je kunt ook 'gewone' muziek proberen. Mijn dochter blijkt van de Beatles the houden 😍
Alle reacties Link kopieren
Mugske schreef:
26-07-2019 17:21
...

Je kunt ook 'gewone' muziek proberen. Mijn dochter blijkt van de Beatles the houden 😍
Die heeft een verantwoorde smaak! De oudste houdt hier vooral van dance, de
middelste houdt van Hollands. Ieder z’n ding ;-) Maar we luisteren van alles ook wel thuis.
Alle reacties Link kopieren
Kinderen voor kinderen staat hier vaak op.
En sinds kort is Snollebollekes favoriet.....hmm ja

Oh en VOF de kunst heeft wel een leuke cd.
.
Alle reacties Link kopieren
Mijne zijn iets ouder.
Sesamstraat heeft heel veel liedjes.
Op YouTube kun je ook voorleesverhaaltjes binnen, bv van uitgeverij Gottmer, met boer Boris of ridder Florian de bange.
En luisterbieb, als je een pas hebt voor de kinderen kun je elk boek 21 dagen lenen. Zaten leuke tussen!
Pergamon schreef:
26-07-2019 11:10
Ik ben zelf groot fan van de liedjes van Henny Vrienten voor Sesamstraat. Overigens ook die van Harry Bannink, maar die zijn al wat ouder.
Ja, de sesamstraatcd met Vrientens liedjes (vriendjes voor altijd heet die), was hier ook populair.
Vlaams, maar fijn en muzikaal ook eerlijk en interessant: kapitein Winokio. Soms wel vocabulaireverschillen, maar dat deerde mijn kinderen niet.
Alle reacties Link kopieren
kapitein winokio is mijn dochter helemaal fan van. vlaamse productie
Alle reacties Link kopieren
TVP :)
Ik heb nooit kinderen gewild, maar dit klinkt zo gezellig allemaal, met al die zingende en dansende peuters en kleuters in huis.
Alle reacties Link kopieren
Mijn peuter is gek op dieren en de liedjes van Zoe&Silos omdat hij dan 'alles leert over dieren'. Het is niet echt rustige muziek maar peuter krijgt er geen genoeg van.

5-jarige is de kinderliedjes al een tijdje zat, die luistert gewoon naar de radio en vraagt dan soms om een nummer op mp3. Meestal met een flinke beat en onverstaanbare teksten, zoals gangnam style of spaanstalige nummers :-D

Op de kinderopvang draaien ze meestal K3, piet piraat en kinderen voor kinderen
Alle reacties Link kopieren
Sigilind schreef:
26-07-2019 16:15
Die bedoelde ik in de OP. Mijn favoriet!
Leuk om te horen. Ik luister hem zelf ook nog regelmatig.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Alle reacties Link kopieren
Kidz DJ!
Oprecht niet vervelend bedoeld, maar wat is er mis met kinderen zo vroeg mogelijk naar 'echte' muziek laten luisteren? Wat jullie zelf ook leuk vinden?
Alle reacties Link kopieren
RégineFilange schreef:
27-07-2019 11:31
Oprecht niet vervelend bedoeld, maar wat is er mis met kinderen zo vroeg mogelijk naar 'echte' muziek laten luisteren? Wat jullie zelf ook leuk vinden?
Joepie, dat was een feest: 2 dagen naar Zuid Frankrijk op de achterbank met Robert Long, Herman van Veen en hoe heet die country knakker ook alweer??
Alle reacties Link kopieren
Sesamstraat liedjes zijn hier ook eindeloos afgespeeld.
En cd's van nijntje liedjes, en andere kinderliedjes, ook musicals of Disney filmmuziek.

Wij hebben ook wel veel luisterboeken: bijna alles van Roald Dahl, bijna alles van annie mg schmidt, paul biegel... Eigenlijk alles wat de afgelopen jaren bij de Kruidvat te koop is geweest :D

Inmiddels luisteren mijn dochters in de auto het liefst naar skyradio.


En grappig genoeg vraagt de 9 jarige vaak om Franse chansons via Spotify, en vindt de 10 jarige drs P. heel erg leuk.
Alle reacties Link kopieren
RégineFilange schreef:
27-07-2019 11:31
Oprecht niet vervelend bedoeld, maar wat is er mis met kinderen zo vroeg mogelijk naar 'echte' muziek laten luisteren? Wat jullie zelf ook leuk vinden?
Helemaal niks. Wij hebben een playlist op Spotify met kindermuziek en ‘onze’ muziek gemengd. Zo leert ze verschillende stijlen kennen (en als Chop Suey van System of a Down voorbijkomt rent ze al naar haar skippybal om te gaan stuiteren door het huis 😂 (Sorry buren..)
Alle reacties Link kopieren
RégineFilange schreef:
27-07-2019 11:31
Oprecht niet vervelend bedoeld, maar wat is er mis met kinderen zo vroeg mogelijk naar 'echte' muziek laten luisteren? Wat jullie zelf ook leuk vinden?
Niets hoor, maar we zitten met zijn allen in de auto, dus wisselen we af. Plus, kinderliedjes zingen ze in ons geval vaak wel mee, maar onze muziek is daar nog te moeilijk voor.

En waarom zou kindermuziek geen "echte" muziek zijn?
*Sjaan* schreef:
27-07-2019 11:36
Joepie, dat was een feest: 2 dagen naar Zuid Frankrijk op de achterbank met Robert Long, Herman van Veen en hoe heet die country knakker ook alweer??
Whahaha! Mijn moeder is nog steeds dol op Robert Long.

En bedoel je Rob de Nijs? Of Boudewijn de Groot?

Hoe dan ook: ik herken het.
Alle reacties Link kopieren
RégineFilange schreef:
27-07-2019 11:31
Oprecht niet vervelend bedoeld, maar wat is er mis met kinderen zo vroeg mogelijk naar 'echte' muziek laten luisteren? Wat jullie zelf ook leuk vinden?
Daar is helemaal niks mis mee! Wij luisteren veel muziek thuis, ook onze eigen smaak. Maar ik vind kindermuziek ook leuk en gezellig.

Even een voorbeeldje plakken van één van mijn favoriete kinderliedjes:
Klein Orkest - Leugenaar

Mijn vader zegt dat ie geen moeder heeft
Hij is gevonden op de maan.
Twee astronauten zagen hem
Daar op zijn handen staan.
Hij is mee teruggevlogen
En in de achtertuin geland.
Mijn moeder werd meteen verliefd
Dus hij bleef in Nederland

Ref.
Mijn vader is een leugenaar.
Hij kan fantastisch liegen.
Wat los zit liegt ie aan elkaar,
Hij kan iedereen bedriegen...
Mijn vader is een leugenaar. {haha}

Mijn vader heeft een jumbojet,
Daarmee vliegt ie naar zijn werk.
en voor ie naar kantoor gaat,
Draait ie drie keer om de kerk.
Hij zwemt zo de Noordzee over,
Met zijn handen op zijn rug.
Dan tikt ie aan bij Engeland
En zwemt onder water terug.
Ref.
Mijn vader is een leugenaar.
Hij kan fantastisch liegen.
Wat los zit liegt ie aan elkaar,
Hij kan iedereen bedriegen...
Mijn vader is een leugenaar. {haha}

MIjn vader is eigenlijk een koning,
Hij is de broer van Beatrix.
Maar hij wil niet op de gulden
En regeren vindt ie niks.
Hij is ook goed bevriend met God,
Ze spelen elke zondag schaak.
Laatst nog heeft mijn vader
God in één zet afgemaakt.

Ref.
Mijn vader is een leugenaar.
Hij kan fantastisch liegen.
Wat los zit liegt ie aan elkaar,
Hij kan iedereen bedriegen...
Mijn vader is een leugenaar. {haha}

En wie dit lied gelooft,
Is niet goed bij zijn hoofd.
Want ik ben hier de grootste leugenaar.
Ik heb de boel bedrogen,
Van A tot Z gelogen.
Ik heb niet eens een vader
En de rest is ook niet waar.
Echt waar!


Deze vinden wij bijvoorbeeld leuk om mee te zingen, mijn zoontje van 4 vindt dat soort liedjes ook erg grappig. Naar de Speeltuin - Cowboy Billy Boem (origineel is veel ouder) zingen we altijd op de fiets naar de speeltuin... Ik vind zulke muziek gezellig op de achtergrond als we gaan knutselen ofzo.

Minidisco-muziek (en K3 etc.) is leuk omdat er dansjes op horen, dat vinden ze leuk en is hier een goede uitlaatklep en ze leren er nieuwe dansmoves van ;) En peuterliedjes vind ik leuk voor om te leren zingen.
Alle reacties Link kopieren
Trouwens, een andere tip van mijzelf ;-) :
Peter en de Wolf (ook op Spotify). Ik denk dat de meesten het wel kennen, maar dan is elk muziekinstrument een dier en wordt zo het sprookje verteld met een verteller.
Alle reacties Link kopieren
Madderijn schreef:
26-07-2019 23:13
Mijne zijn iets ouder.
Sesamstraat heeft heel veel liedjes.
Op YouTube kun je ook voorleesverhaaltjes binnen, bv van uitgeverij Gottmer, met boer Boris of ridder Florian de bange.
En luisterbieb, als je een pas hebt voor de kinderen kun je elk boek 21 dagen lenen. Zaten leuke tussen!
Ik heb het nog eens opgezocht, ik dacht dat het niet kon met een jeugdpas, maar ik probeerde dus eerder verkeerd in te loggen... Hij doet het! Dankje voor de tip.
Juf Roos, de liedjes van het Zandkasteel!
Alle reacties Link kopieren
Sigilind schreef:
27-07-2019 12:09
Daar is helemaal niks mis mee! Wij luisteren veel muziek thuis, ook onze eigen smaak. Maar ik vind kindermuziek ook leuk en gezellig.

Even een voorbeeldje plakken van één van mijn favoriete kinderliedjes:
Klein Orkest - Leugenaar

Mijn vader zegt dat ie geen moeder heeft
Hij is gevonden op de maan.
Twee astronauten zagen hem
Daar op zijn handen staan.
Hij is mee teruggevlogen
En in de achtertuin geland.
Mijn moeder werd meteen verliefd
Dus hij bleef in Nederland

Ref.
Mijn vader is een leugenaar.
Hij kan fantastisch liegen.
Wat los zit liegt ie aan elkaar,
Hij kan iedereen bedriegen...
Mijn vader is een leugenaar. {haha}

Mijn vader heeft een jumbojet,
Daarmee vliegt ie naar zijn werk.
en voor ie naar kantoor gaat,
Draait ie drie keer om de kerk.
Hij zwemt zo de Noordzee over,
Met zijn handen op zijn rug.
Dan tikt ie aan bij Engeland
En zwemt onder water terug.
Ref.
Mijn vader is een leugenaar.
Hij kan fantastisch liegen.
Wat los zit liegt ie aan elkaar,
Hij kan iedereen bedriegen...
Mijn vader is een leugenaar. {haha}

MIjn vader is eigenlijk een koning,
Hij is de broer van Beatrix.
Maar hij wil niet op de gulden
En regeren vindt ie niks.
Hij is ook goed bevriend met God,
Ze spelen elke zondag schaak.
Laatst nog heeft mijn vader
God in één zet afgemaakt.

Ref.
Mijn vader is een leugenaar.
Hij kan fantastisch liegen.
Wat los zit liegt ie aan elkaar,
Hij kan iedereen bedriegen...
Mijn vader is een leugenaar. {haha}

En wie dit lied gelooft,
Is niet goed bij zijn hoofd.
Want ik ben hier de grootste leugenaar.
Ik heb de boel bedrogen,
Van A tot Z gelogen.
Ik heb niet eens een vader
En de rest is ook niet waar.
Echt waar!


Deze vinden wij bijvoorbeeld leuk om mee te zingen, mijn zoontje van 4 vindt dat soort liedjes ook erg grappig. Naar de Speeltuin - Cowboy Billy Boem (origineel is veel ouder) zingen we altijd op de fiets naar de speeltuin... Ik vind zulke muziek gezellig op de achtergrond als we gaan knutselen ofzo.

Minidisco-muziek (en K3 etc.) is leuk omdat er dansjes op horen, dat vinden ze leuk en is hier een goede uitlaatklep en ze leren er nieuwe dansmoves van ;) En peuterliedjes vind ik leuk voor om te leren zingen.
Leuk is die hè. Kijk op Spotify ook nog even naar: Er ging een vis uit fietsen. Cd van Harrie Jekkers en Koos Meinderts.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Alle reacties Link kopieren
Ik vond zelf (en de kinderen ook) Samba Salad goed te luisteren. Zijn kinderliedjes met Zuidamerikaans tintje.

Deze was favoriet bij mijn kinders (maar qua muziek niet helemaal representatief):

https://youtu.be/8bju0VxYHzw
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier beleefd aan cd van Bert en Ernie. En liedjes van Annie M.g Schmidt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven