Leuke, gezellige, kindercd’s?

26-07-2019 10:23 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek meer leuke kindercd’s, albums eigenlijk op Spotify/iTunes, die leuk zijn voor in de auto of op de achtergrond voor mijn kleuter & peuter. :whistle:

Er wordt hier veel muziek geluisterd en gedanst en ze hebben allebei zo hun lievelingsliedjes. Qua kinderliedjes dansen ze lekker op minidisco-muziek (Vliegerlied, Hokie Pokie e.d.) en we zingen af en toe Oud-Hollandse liedjes (Twee emmertjes water halen e.d.) mee. Dat kunnen we allemaal wel vinden!

Voor op de achtergrond heb ik minder inspiratie. We luisteren nu dan Cowboy Billie Boem of Klein Orkest. Wat rustigere liedjes en een fijne stem. De oudste kan de humor ook wel waarderen. Waar kan ik mijn afspeellijsten mee uitbreiden? Wat is jullie favoriete kinder-achtergrondmuziek?

P.S. Als ik de zoekfunctie gebruik zie ik (wel oude) topics verschijnen, maar als ik daarop klik word ik doorverwezen naar het kinderen-subforum pag. 1, niet naar het topic.
anoniem_371158 wijzigde dit bericht op 27-07-2019 12:23
0.27% gewijzigd
Wat leuk alle tips! Wij hebben een luisterboek van Roald Dahl, De fantastische meneer vos. Erg leuk! Alleen voor de variatie zijn andere ideeën ook welkom. :cheer:
tbl1966 schreef:
27-07-2019 12:58
Leuk is die hè. Kijk op Spotify ook nog even naar: Er ging een vis uit fietsen. Cd van Harrie Jekkers en Koos Meinderts.
Geluisterd, leuk! Wat makkelijkere liedjes, maar ook met humor.
Wij hebben een cd die heet volgens mij dierenliedjes, vol klassiekers, over dieren. Wordt nu van A - Z meegezongen. VOF ook absoluut, gewoon goed. Dirk Scheele komt er niet in, man is muzikant en kan de kromme teksten, slechte zang en muziek niet aanhoren.
We hebben ook een Herman van Veen cd met een live optreden van Alfred Jodocus Kwak, erg leuk maar vrij lang en complexer. Terugkomend refrein is 'kwek, kwek, kwek, ben wel goed, maar ik ben niet gek!' En dat wordt luidkeels meegebrult :-p

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven