Leuke gezelschapsspellen voor een 6 jarige

14-03-2020 08:59 23 berichten
Mijn zoon van 6 is gek op gezelschapsspelletjes. Hij is er over het algemeen ook erg goed in. Sommige spelletjes spelen we al op volwassen niveau en dan wint ie ook nog wel eens. (We laten hem nooit winnen, maar hij speelt het gewoon echt net zo goed als ons!)

Nu willen we graag een nieuw spel aan gaan schaffen, maar we vinden het lastig wat we uit moeten kiezen.

Spelletjes die hij nu leuk vindt:
- Monopoly
- Betoverd doolhof
- Carcassonne (incl uitbreidingen)

Welke spelletjes zouden jullie dan nog aanraden?
Alle reacties Link kopieren
Catan is hier absoluut favoriet. Speelt mijn zoon ook vanaf 6 jaar
Ticket to ride
Catan
Rummikub
Tric Trac. ( https://www.backgammon-spelregels.nl/tr ... pelregels/ )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Leer hem kaarten : pesten, jokeren.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wij spelen vaak Het verboden eiland met onze dochter van bijna 5. Het is een coöperatief spel waardoor ze prima mee kan doen.
Deze vraag kun je het beste stellen in het spelletjestopic:
thuis/bord-en-kaartspellentopic-voor-ie ... /381105/93

Waar mensen in zitten die veel ervaring hebben en écht veel leuke spellen kennen (en geen rummikub gaan voorstellen)
Wij vonden vroeger de Peking Mysteries heel erg leuk als kind. Die is tegenwoordig ook nog / weer te krijgen.

En als ik zo snel een blik werp in mijn spellenkast:
- Bandido
- Takenoko
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Regenwormen
We hebben kaartspel van Betoverde doolhof. Is lastiger en ook tactisch.

Kaartspelletjes, cluedo (kinderversie), tiptoi spellen bijv getalleneiland kun je moeilijker zetten. Dammen, schaken.
Wat een leuke ideetjes al. Sommige van de spellen hebben we al geprobeerd (Rummikub viel niet zo in de smaak bij zoon en Regenwormen vond ik zelf afschuwelijk!) , maar er zitten er een hoop bij die ik gelijk even ga bekijken. Thanks :biggrin:
Junior editie van Het Stenen Tijdperk vinden ze hier heel leuk.
Mikado!
Mijn 6-jarige vindt Catan (gewone versie) echt leuk. Inmiddels ook meerdere uitbreidingen zodat het interessant blijft. Andere spelletjes spelen ze hier maar even, Catan blijft.
Mugske schreef:
14-03-2020 10:11
We hebben kaartspel van Betoverde doolhof. Is lastiger en ook tactisch.

Kaartspelletjes, cluedo (kinderversie), tiptoi spellen bijv getalleneiland kun je moeilijker zetten. Dammen, schaken.
Die hebben ze hier ook, maar afgaande op de beschrijving/spelregels, kom ik er niet uit hoe ik t spel moet spelen🙈

Vier op een rij en onderuit blijven altijd een succes toch?
Bij ons in het centrum is een spelletjescafé, en ook een spellenwinkel waar je spelletjes uit kan testen.

Wij lenen regelmatig van de speelotheek, als het tegenvalt leveren we het na drie weken weer in.

We hebben nu Betoverd doolhof, Herders en schapen (als bij Carcassonne aanleggen met kaartjes, strategisch spel, leuk!) en Fantasy iets, een bos met een reus en je moet stenen verzamelen. Die vond ik minder.

Leuk voor met minder mensen:
Laser maze van Thinkfun.
Onderuit

Langer spel laatst bij een vriendin: Mozaïek, of Azul, iets met tegeltjes. Verrassend leuk, moeilijk uit te leggen. Interactief yathzee, niet alleen je eigen rijtje telt maar omdat het alleen een onderdeel is van het spel ook wat de ander nog kan doen.

De nieuwere spellen heeft bij ons de winkel, de gouwe ouwe de speelotheek.
Zanahoria schreef:
14-03-2020 09:32
Deze vraag kun je het beste stellen in het spelletjestopic:
thuis/bord-en-kaartspellentopic-voor-ie ... /381105/93

Waar mensen in zitten die veel ervaring hebben en écht veel leuke spellen kennen (en geen rummikub gaan voorstellen)
Wat is dat nou voor een reactie??? Smaken verschillen en er zijn miljoenen mensen op de wereld die dat wèl met veel plezier spelen.
Catan idd en Cluedo vinden ze hier ook leuk. 30 seconds maar daar moet je kind misschien iets ouders voor zijn. Party &co is ook leuk.
Wat een goed idee van die speelotheek, ik heb daar zelf dus nog nooit aan gedacht. Maar zou perfect zijn om eens wat extra spellen uit te proberen zonder een miskoop te doen :yes:
Yoogali schreef:
14-03-2020 10:57
Mijn 6-jarige vindt Catan (gewone versie) echt leuk. Inmiddels ook meerdere uitbreidingen zodat het interessant blijft. Andere spelletjes spelen ze hier maar even, Catan blijft.
Wij spelen de gewone versie idd al 4 jaar, zoon is nu 10 jaar. Nu met veel
Uitbreidingen
Brucedehond schreef:
14-03-2020 11:25
Wat is dat nou voor een reactie??? Smaken verschillen en er zijn miljoenen mensen op de wereld die dat wèl met veel plezier spelen.
Niks mis met rummicub, maar horen dat er nog andere leuke spellen bestaan is ook leuk.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ubongo, eventueel de junior uitgave, puzzelspel
Memoarrr geheugenspel, maar net iets anders dan de gewone memorie.
vlotte geesten
berenpark misschien
en voor de rest kom maar op dat topic kijken wat al genoemd is ;)
en loop een goede spellenwinkel binnen voor advies (geen winkelketen)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven