Bord-en kaartspellentopic voor iedereen
dinsdag 9 mei 2017 om 19:10
deel 2: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601
Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.
Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren
Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.
Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt
Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel
Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk
veel plezier allemaal
Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.
Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren
Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.
Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt
Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel
Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk
veel plezier allemaal
nlies wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:21
8.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

maandag 2 maart 2020 om 20:56
Denk het wel, en zo niet kun je hooguit doorgestuurd worden naar de "aangeboden" pijler.

maandag 2 maart 2020 om 21:47
Klinkt goed, ik ga het eens uitzoeken!nlies schreef: ↑02-03-2020 10:59@0nmogelijk, zal alvast namens Loes spreken, Essen is van donderdag tot zondag. En ja veel mensen blijven meerdere dagen. En het is druk en groot. Heel de beurs is spel dus stel je een stuk of 4 grote zalen voor, vol spellen en spelers.
je kunt dus 2 dingen doen: tevoren uitzoeken welke spellen je wilt spelen, uitzoeken waar die staan en dan als je er bent zo snel mogelijk inschrijven voor een plekje, anders kom je bij sommige spellen niet aan de beurt.
Of het gewoon over je heen laten komen en zien wat er allemaal gebeurt.
en aan die mensen met stapels nieuw gekochte spellen maar niet vragen of ze alle spellen van de vorige beurseditie al gespeeld hebben, want dan raken ze misschien in de stress![]()
Maar het is leuk om een keer mee te maken.
En ja er zijn wel beursaanbiedingen maar als je die afzet tegen reis- verblijf en entreekosten ben je niet goedkoper uit. Maar je bent wel bij de eersten die dat nieuwe spel hebben

dinsdag 3 maart 2020 om 02:26
Ik bied Phase 10 Master en Lego Creationary
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
dinsdag 3 maart 2020 om 06:17
Ik vond Essen en Spellenspektakel juist geen aanrader, maar dat is echt zo persoonlijk. Ik speel graag een spelletje om uitgedaagd te worden (meestal spellen die zo'n 1,5-2 uur duren) én voor het gezelschap (tussendoor bijkletsen). Ik hoef niet perse het nieuwste spel te spelen, die zie ik wel voorbij komen op de speldagen van spellenclubs waar andere mensen die wél enthousiast zijn over spellenbeurzen zo'n spel meenemen. Op zo'n beurs is het superdruk, dus heel veel herrie (ik ben na zo'n dag echt helemaal overprikkeld) en door de drukte lukt het niet goed om fatsoenlijk een spelletje te spelen (dit Spellenspektakel in Utrecht was daar een voorbeeld van, ik kon zelfs in mijn eentje slecht ergens aanschuiven). Kortom, heel persoonlijk

zondag 8 maart 2020 om 02:17
gezellige spellendag gehad vandaag, Dominion Renaissance was erg leuk, en Naga Raja en Mandala, als je 2-persoonsspellen zoekt ook.
Verder heb ik nog een voor mij onbekende gespeeld, waarvan ik de naam vegeten ben, niet erg want ik wil hem toch niet hebben. De rest was allemaal bekend, gewoon gezellig
Verder heb ik nog een voor mij onbekende gespeeld, waarvan ik de naam vegeten ben, niet erg want ik wil hem toch niet hebben. De rest was allemaal bekend, gewoon gezellig
zondag 8 maart 2020 om 22:42
Dat is jammer, vooral ook door de redenLunchLover schreef: ↑08-03-2020 17:18Terra is niet door gegaan ivm uitvaart, eind vd maand nieuwe poging.![]()
woensdag 11 maart 2020 om 21:04
woensdag 11 maart 2020 om 21:39
donderdag 12 maart 2020 om 08:21
Ah herkenbaar, nu 2x gespeeld en 2x verloren.. volgens mij zijn we niet zo goed (hoor vaak dat hij makkelijk te winnen zou moeten zijn)

donderdag 12 maart 2020 om 10:23
Kijk-mij-eens-gelijk-krijgen: zo snel kan een weekje Amerika vervangen worden door een weekje Mage Knight
UPDATE: en toen waren het opeens 5 weeken... Werk is gisteren in lockdown gegaan.

zondag 15 maart 2020 om 20:49
Ik dacht dat je "keer op keer" ook in je eentje kunt spelen, is ook leuk met meer, maar ik vind het een verslavend spelletje,
het is een dobbelspel, en ik vermaak me iedere keer uitstekend.
voor de rest misschien computergames om de tijd door te komen.
zondag 15 maart 2020 om 21:27
Vrijdag is een solospel
Verder zijn er tegenwoordig heel wat spellen met een soloversie.
en anders kun je nog een account op brettspielwelt.de maken.
https://www.brettspielwelt.de/Community/
duurde even voor ik er op kwam, maar dat is vast tijdelijk
zondag 15 maart 2020 om 22:06
Ik vind Burgle Bros. heel erg leuk. Is niet heel makkelijk verkrijgbaar, maar iig bij Amazon te bestellen. Anders ook als App te spelen.
Ik woon in een stad waar de lockdown vooralsnog tot 30 april duurt. Gelukkig had ik voor die tijd nog snel Mage Knight Ultamite Edition in huis gehaald. Dat schijnt hét solo spel bij uitstek te zijn, plus heel erg moeilijk om te leren.
maandag 16 maart 2020 om 10:11
maandag 16 maart 2020 om 13:23