leven na kinderen

10-08-2010 20:36 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tot ik kinderen kreeg, pakte ik om de drie jaar mijn koffers en veranderde ik van leven. Ik heb inmiddels twee kinderen en ben in een soort midlife crisis beland, omdat ik het gevoel heb dat ik vast zit. Geloof me niet verkeerd, ik ben hartstikke blij met mijn kinderen, maar merk dat het kriebelt van binnen. Tegelijkertijd wil ik niet zomaar mijn spullen pakken en ik wil het mijn kinderen al helemaal niet aan doen om elke zoveel jaar van leven te moeten veranderen. Heb geen idee meer wat ik moet gaan doen met mijn leven! Heeft iemand hier ervaring mee? Help!
Waarmee kriebelt het? Ander huis, ander werk? Wat deed je vroeger wat je nu niet meer kunt? Wat deed je elke paar jaar waardoor je zo van je leven verandere?
Ik zou om te beginnen je nick en je avatar veranderen. Je bent meer dan moeder alleen. Je kunt op zoveel manieren je vleugels uitslaan. Je hoeft niet fysiek weg, je kunt er ook voor kiezen een leven om de kinderen heen te creeeren....
@Nova78: alles! als ik geen kinderen had, zou ik nu solliciteren op een leuke baan in het buitenland.

@whopper: dat is nou juist de moeilijkheid: ik weet niet zo goed wat ik dan wil, mijn kinderen zijn nog erg klein en ik heb ook het gevoel dat ik geleefd wordt en nergens aan toe kom...
Wat een debiele titel ook.
quote:Momma schreef op 10 augustus 2010 @ 20:44:

@Nova78: alles! als ik geen kinderen had, zou ik nu solliciteren op een leuke baan in het buitenland.

Tja en ik denk dus als het echt een geweldige kans is, gewoon doen.
Lijkt wel of je voor jezelf wil vluchten...
Maar...... je wilt toch geen leven na die van je kinderen? Ik lees dit titel heel morbide geloof ik.

Verder heel erg eens met Whopper en DMN en Star.

Gewoon solliciteren en vervolgens verder zien.
Is het niet gewoon je biezen pakken als het moeilijk wordt, wat je in het verleden steeds gedaan hebt, en wat je nu ook graag wil doen? Sorry als dit hard klinkt, maar een nieuw leven beginnen zonder je kinderen zit er niet in (als je een goede moeder bent). Je zal het met ze moeten doen... en anders zorgen dat ze ergens terecht komen bij iemand die wél verantwoordelijkheid voor ze wil dragen.
Om een kort verhaal lang te maken...
Wat houd je tegen om te solliciteren op een functie in het buitenland?
Hoe oud zijn je kinderen? Doe je wel eens iets zonder kinderen?

Ik dacht bij je titel overigens dat je kinderen allemaal al uit huis waren en dat jij nu last had van het lege nest..
Weatherwax... iets met spijker en kop.
Waar zit je voor je gevoel dan aan vast? Aan je baan, partner, of woonplaats? Of zijn het de kinderen zelf?
The time is now
Dat laatste dacht ik ook stukje cake.
The time is now
Veranderen van leven als in: andere baan, andere relatie, andere woonplaats, ander land, andere vrienden, andere hobby's? of alles tegelijk? wat moet ik onder ander leven verstaan?

Hoe oud zijn je kinderen?

Waar ben je wel tevreden mee in je leven en waar niet? wat zou je precies willen veranderen en waarom denk je dat dat niet kan? Hoezo weet je niet wat je moet doen met je leven... wat je nu doet vind je niet leuk dus? en heb je het dan over je werk? of over je leven met kinderen?
Lekker gaan studeren.
Wat is er zo leuk / interessant aan een baan in het buitenland?
Dacht dat je kinderen het huis uit waren. Maar goed, dat dachten er hier meer.

En waarom solliciteer je niet in het buitenland?
quote:weatherwax schreef op 10 augustus 2010 @ 20:52:

Is het niet gewoon je biezen pakken als het moeilijk wordt, wat je in het verleden steeds gedaan hebt, en wat je nu ook graag wil doen? Sorry als dit hard klinkt, maar een nieuw leven beginnen zonder je kinderen zit er niet in (als je een goede moeder bent). Je zal het met ze moeten doen... en anders zorgen dat ze ergens terecht komen bij iemand die wél verantwoordelijkheid voor ze wil dragen.Ze wil ook helemaal geen leven zonder haar kinderen, ze wil graag vertrekken naar een ander land, dat is toch heel wat anders? Misschien is het ook geen realistisch plan om steeds maar te emigreren als je eenmaal kinderen hebt, maar de interpretatie dat ze haar kinderen achter zich wil laten vind ik wel erg ver gaan, dat is helemaal niet wat ze zegt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik ken dat wel een beetje en heb dat steeds opgelost door te verhuizen naar een heel ander deel van de stad.

Ik merkte het altijd aan mezelf doordat ik met het meubilair begon te schuiven. Tegen de tijd dat ik dan ging verhuizen , had het al alle hoeken van het huis gezien.

Helaas is het veranderen van je woonomgeving niet zo gemakkelijk in deze tijd en zul je iets anders moeten verzinnen om je zinnen te verzetten, wat overigens heel goed kan met kinderen er bij.
Sorry voor de misleidende titel :-)

Even voor de duidelijkheid: ik ben héél blij met mijn kinderen en ben echt niet van plan ze in de steek te laten! Wil ze juist ook een warm thuis geven en ze daarom niet steeds van hot naar her slepen. En wat er precies kriebelt, kan ik de vinger niet opleggen, is meer een heel onrustig gevoel van binnen. Heb denk ik erg behoefte aan afwisseling.

Kinderen zijn 0 en 1 en ik ben juist met hen heel tevreden en met mijn vriend ook. Heb ook leuke vrienden, maar heel erg gevoel dat ik me rot ren tussen baan (matig, maar geen idee wat ik dan wel voor baan wil), huishouden en andere verplichtingen. Studeren zou ik heel leuk vinden, maar ben thuis de kostwinnaar en is dus ook niet echt een optie op het moment (heb ik wel altijd veel gedaan, voor ik kinderen kreeg).
Tja... dat is bevooroordeeldheid van mijn kant. Als mensen zó ontzettend benadrukken dat ze hun kinderen voor geen goud kwijtwillen, blijkt er vaak veel minder dan goud nodig ze zijn als puntje bij paaltje komt. Excuses dus, wat ik zeg, mijn bevooroordeeldheid.
Om een kort verhaal lang te maken...
@Cateautje, maar wat verandert verhuizen dan precies aan je leven? Je hebt dan toch nog steeds hetzelfde leven, alleen leef je het aan de andere kant van de stad.
The time is now
0 en 1, pak je juist helemaal zo je boeltje
@Momma: Je rot rennen is volgens mij een beetje inherent aan kleine kinderen hebben. Dat gevoel heb ik ook regelmatig en ik heb niet eens een betaalde baan ernaast.
The time is now

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven