LGZW Deel V

22-10-2009 11:39 3103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaan we in dit topic al door voor de tweede?? Caatje???

NaamLeeftijdKind

nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenNemovisje271Ja!

22 aug14 januari echoPeanutje331Ja!

23 januariHartje!

Pienienimie moet

alleen nog even

draaien, kom op kleintje!Bengal311Ja!

12 februariHartje!

Lekkere spekbaby op komst Elev292Ja!

25 februariHartje!

Elevmeis is 3Sjip311Ja!

16 maartHartje!

Alles goed en nu al eigenwijs Chi caatje28116 april Minicaat

geboren! Sproet31121 mei Sproetekind

geboren! Dufty32210 juli Duftyboy

geboren!

Duftygirl is 3South29114 juli Southmini

geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje

geboren! Lalie2713 aug Laalbaby

geboren! Luaska3114 aug Luusbaby

geboren! Minie2313 sep Miniemeisje

geboren! Chica29114 sep Chiekmeisje

geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley

geboren!
Hoi, ben ik weer. Hebben jullie me gemist
Haaai Neem!! Gek mens

Ik ben ondertussen het engelse equivalent van 'sucadelappen' aan het zoeken. We gaan morgen voor m'n nichtje koken en ik wil Boeuf Bourgignon maken, liefst vandaag al. Maar moet dan wel echt goed vlees hebben. En gerookt spek en dat heb ik hier in de supermarkt alleen maar als plakjes gezien of in een blok, maar dan is het weer 'canadian style' en dus met maple syrup.

En dan wil ik het het liefst ook nog hormoon en antibiotica vrij hebben.

Hier id degevoelstemperatuur ook flink gedaald en snijdende kou. Gelukkig schijnt nog steeds de zon. Maar wow, wat is het nu mooi bij jullie zeg! Elev, bij jou in de omgeving is het vast prachtig!

Mientje, heb je alweer even niet gezien. Je ging beginenn met werken, maar hoe is het gegaan? Hoe is Miniemeis eerste crèchedag geweest? Of zorgt Minieman nog even voor haar op de dagen dat jij werkt?
Sproet, lijkt me lastig als je naar iets specifieks op zoek bent wat er wellicht niet zomaar is. Onze Amerikaanse vriendin wist ook te vertellen dat er een heleboel dingen die wij hebben helemaal niet te verkrijgen zijn in Amerika. En andersom natuurlijk ook..

Maar, minimeis..die gaat toch al best een tijdje af en toe naar het kdv? Of ben ik nu zo in de bonen? Volgens mij ging ze vrij snel al...omdat Minie weer de studiebanken in moest.

Ik ben ook wel benieuwd eigenlijk, of het financieel allemaal een beetje haalbaar is bij jullie? We hebben ook een beetje zitten rekenen en mwah denk dat het best een verschil ook voor ons zal zijn. Maar goed, wij krijgen wellicht minder kinderdagopvangtoeslag, we hebben geen andere toeslagen etc.
en ik bedoel met jullie dan in dit geval voornamelijk Minie.

Maar eigenlijk wil ik er wel een algemene topic-vraag van maken.

Hoe zijn jullie financiële gevolgen geweest met het krijgen van een baby?
Watskebeurt??!!! Ik ben even een middagje klussen en jullie zijn meteen 5 pagina's verder.

Jullie zijn wel heeeeuuuuuul lief.

Ik denk ook niet verder dan die draaipoging maar omdat ik daar 1 heel eng verhaal over heb gelezen ben ik met tijden heel bang dat er iets met onze minie zal gebeuren. Gelukkig gaan de vk's heel erg op hun gevoel en mijn gevoel af dus als iemand er ook maar een slecht gevoel over heeft zullen ze de poging staken. En uiteraard moet ik maandag de echo nog afwachten. Wie weet dat ze dan wel denken/zien dat het geen goed idee is. Ik wil het wel echt proberen dus waar af en toe die angst en weerzin vandaan komt is best vreemd.

Maar goed kvin lullie heul lief met al die lieve woorden.

Elev sorry maar om de opmerking van je man. Tja welke moeder doet dat haar kind ook aan. Het huis uit met sneeuw. Tssssk!!!

Oh zie nu dat het overgrote geschreven deel over KvK gaat. Leuk!!! Ik vond het altijd wel heel leuk maar ben niet zo'n diehard fan als Chiek en Elev.

Neem leuk leuk leuk al die kwaaltjes. En wat goed dat je dan je bedje in duikt.

voor stoere Elev meisje die gelukkig niks overhoudt aan haar moeders smijtpartij. Oh en leuk een slee uitkiezen. Kun je bij jullie nog sleeen? Hier is het op de stoepen al helemaal weg. Boehoe!! Ze strooien hier ook alsof hun leven ervan afhangt.

Oh en Neem is alweer wakker. Dat was een kort dutje. Goede vraag trouwens dat over die financiën.

En dan even een trots op mezelf momentje. Ik heb de hele slaapkamer onder handen genomen met kit. Alle kieren langs ons oude dak dicht gekit. Dat was nog een heel werk maar hopelijk kunnen we nu iets meer tochtvrij slapen. Erg eigenlijk dat ik daar nu pas aan toe kom. Maar ja minie kan niet uit zichzelf dieper onder het dekbed kruipen dus het moest ook echt wel voor minie's komst. Maar ik ben dus echt een soort van Bob de bouwer aan het worden met al mijn klussen. Daarna ook toch maar even de stofzuiger erbij gepakt en het hele huis onder handen genomen. Dat was echt zo hard nodig.

Normaal doet Pienman dat wel maar ja die heeft het de laatste tijd ook zo druk met baby dingen en zijn werk is nu natuurlijk keidruk.

Overigens kan ik goed merken dat ik de hele middag erg actief ben geweest want nu ik even zit is het echt feest in mijn buik. Zo leuk!!! Hoe meer ik er over nadenk hoe schattiger ik het vind. Ons poepie!!!!
En nu is er niemand meer. Is dat omdat ik niet zo fanatiek mee kan praten over KvK?

Ik ga zo lekker ATWT kijken. Hang nu nog even op mijn kop, nou ja soort van, zodat wiebel meer ruimte heeft.
Pientje

Ja, ik dacht ook dat Miniemeis al met 8 weken naar het KDV ging en dat is natuurlijk al lang voorbij, ik had zo het gevoel dat er in huize Minie weer iets groots stond te gebeuren. Maar misschien was dat dus Minies werk alleen. Sorry, maar soms gaan al die verhalen van jullie een beetje door elkaar in m'n hoofd.

Neem, ik weet het niet zo goed, hoe duur een kind nu echt is, maar ik merk toch wel dat je best wat meer uitgeeft. Nu krijgt Sproetekind ook flesvoeding, dus dat scheelt tov bv (zeker die hypoallergene eerst). En verder lijkt alles niet eens zo duur, maar het loopt toch op: billendoekjes, luiers, neusspray, waslotion, zetpillen etcetc. En dan natuurlijk kleertjes, want hij is nu echt wel uit alles dat we gekregen hadden gegroeid, duser moet af en toe wel weer iets nieuws bij. Wij kregen gelukkig best was vergoed voor het KDV, dat is anders een behoorlijke kostenpost.
Haaai,

ik heb de hele middag op bed gelegen. Was moe van mijn doorwaakte nacht en alle emoties. En ik had fanatiek gezwommen vanmorgen, ook heel vermoeiend.

Leuk die KvK discussie. Ik denk dat ik 2-6 het beste ken. Hier was de LP van KvK vaste prik, kreeg 'm elk jaar voor sinterklaas. En de televisieuitzendingen vond ik geweldig....

Chiek, zullen we een keer een KvK-dvd middag doen?

En ja de financien met kind ben ik ook best benieuwd naar. Het geld vliegt hier momenteel de deur uit met de baby-uitzet, klussen in huis en een nieuwe wasmachine. En er zitten nog wat kosten aan te komen. Ons gezamenlijke inkomen blijft gelijk gelukkig na de komst van bengel, maar we krijgen weinig toeslagen/kortingen volgens mij. Eigen bijdrage kinderopvang komt voor ons ook nog best hoog uit voor 3 dagenj. Ik dacht iets van 225 euro voor 3 dagen. Da's best een gat in ons budget....
Hoi!

Ik heb alleen de laatste bladzijde bijgelezen, zou iemand een beetje voor me willen samenvatten? Ik loop letterlijk iets van 20 blz achter, als het niet meer is.

Sproet, Meis ging al vanaf 6 november volledige dagen naar het kdv inderdaad. En ik werk ook weer sinds 27 november, ook alweer een tijdje. Het fijne wat er staat te gebeuren is dat het bijna kerstvakantie is!!!! Ben er zó enorm aan toe, laatste 3 weken zijn echt loeidruk geweest.

En groot nieuws (oké, niet ZO groot, maar wel leuk): Man en ik hebben besloten om geen hormonale anticonceptie te gaan gebruiken en vanaf augustus 2010 voor een tweede kindje te gaan.

Nemo, ons KDV kost in 2010 voor 3 dagen per week 830 euro per maand. Maar we krijgen 770 euro per maand van de belastingdienst aan kinderopvangtoeslag, dus blijft er weinig zelf te betalen over. Verder krijgen we natuurlijk gewoon kinderbijslag en op magische wijze ook kindgebonden budget (volgens mij is dat alleen voor heul arme mensen ). Dus al met al krijgen we 919 euro per maand voor Meis. Waarvan 830 euro meteen weer verdwijnt, dat wel. Maar wat we overhouden is voldoende om voor een maand luiers en flesvoeding van te kopen. Kleertjes krijgt ze nog steeds heel veel, Minieman's salaris sparen we voor een auto en mijn salaris is voor de leuke dingen (zoals speelgoed en boekjes voor Meis, uit eten gaan en te schattige kleertjes die ik gewoon niet kan laten liggen). Huur, eten, etc (oh ja, we krijgen ook huur- en zorgtoeslag) betalen we van de stufi en toeslagen.
Hee mini, leuk dat je er weer even bent!

Weet je nog dat je een kadootje voor me had klaargelegd bij dat echo centrum in jouw stad? Die slofjes die erin zaten heeft meisje vandaag aan (als een soort pantoffeltjes ) en ze staan zo schattig!

Een samenvatting... even denken hoor...

NEEM IS KEI-ZWANGER!!

Dat is tch wel hét nieuws v an de afgelopen week!!

Ze heeft besloten toch voor 1 kind te gaan, en niet meteen een tweeling.

Pien is helemaal bob de bouwer bezig met haar huis in kerstsfeer brengen, tochtvrij maken en de laatste hand leggen aan het kamertje van pienimini. Die kleine eigenwijs is nog steeds een dwarsliggertje, maar de vk heeft een goed gevoel over een draaipoging gelukkig.

Sproet heeft een burgerlijke bak gekocht , maar hij voldoet, dus is prima. Verder is het nogal een herrie in hun huis ivm werkzaamheden, dus ze zijn veel bij haar nicht, zodat sproetekind rustig kan slapen.

Laalman is weer thuis , en daarom is laal hier nu amper, die heeft wel betere dingen te doen

Elev en elevmeisje zijn gevallen , gelukkig lijkt de schade mee te vallen; met boontje is alles goed, elev heeft een blauwe neus, en elevmeisje heeft last van haar tand.

Het verlof van beng is officieel ingegaan!

Bij mard is het thuis een beetje vervelend, mardman heeft nogal wat lichamelijke klachten wat heel erg vervelend is

Bij duft is alles goed volgens mij!

Had ik al gezegd dat neem zwanger is?
Nr. 2 vanaf augustus 2010?

Da's best groot nieuws hoor Mientje! Ik dacht dat jullie nr. 2 heeeeeeeeeeeeeeel lang wilden uitstellen, maar blijkbaar is miniemeis zo leuk dat jullie de plannen hebben bijgesteld.

Neem is zwanger, volgens mij is Chiek dat vergeten te zeggen in haar samenvatting. HET hoogtepunt van de afgelopen dagen mag natuurlijk niet onvermeld blijven .
voor Chiek.

Mien goed geregeld met al jullie toeslagen. Zo lijkt het me goed te doen als studenten. En wat een stap om volgend jaar voor minieMinie 2 te gaan. Spannend!!!
Die toeslagen zijn super, wij vallen precies boven de norm met alles zodat we net niks krijgen. Da's jammer. Soms denk ik weleens dat het aantrekkelijker zou zijn om toch een (halve) dag minder te gaan werken omdat je dan wel toeslagen krijgt en financieel eigenlijk beter af bent.

Aan de andere kant, wij hebben het goed dus ik mag niet mopperen.
Ik heb eigenlijk geen idee waar we allemaal recht op hebben behalve kinderbijslag en opvangtoeslag (rare woorden eigenlijk!!). Maar wij zullen ook wel net boven de normen vallen.
Dank u Chiek. En ook voor je kaartje trouwens! Ik had de onze al 2 weken liggen, heb ze nu net eindelijk allemaal afgeschreven en bepostzegeld. Stuur zo Minieman erop uit voor pannenkoeken en dan kan hij ze mooi gelijk posten.

Oh en dat Nemo zwanger is, had ik wel meegekregen hoor. Maar het blijft leuk om het te zeggen, ONS SCHEMA IS VOL!
Dat kindgebonden budget kregen we trouwens opeens zomaar. Wist helemaal niet dat het bestond, maar de belastingdienst heeft blijkbaar opvangtoeslagaanvraag+kinderbijslagaanvraag=arme mensen gedaan en ons gewoon geld gestuurd. Altijd handig.
quote:Bengal schreef op 18 december 2009 @ 17:41:

Nr. 2 vanaf augustus 2010?

Da's best groot nieuws hoor Mientje! Ik dacht dat jullie nr. 2 heeeeeeeeeeeeeeel lang wilden uitstellen, maar blijkbaar is miniemeis zo leuk dat jullie de plannen hebben bijgesteld.

Ja, het was eerst de bedoeling na de co-schappen, maar we denken dat we met Meis in zo'n ritme zitten dat een tweede er mooi bij schuift (heb ook nagevraagd bij mensen met meer dan 2) (trouwens Duft, jouw ervaringen zijn ook welkom!) (en die van elev ook over een tijdje). En het leuke is dat ze dan niet zo veel schelen. Ik heb helemaal niets met mijn zus (ligt misschien meer aan onze persoonlijkheden) of broertje (schelen 3,5 jaar), terwijl Man altijd ging stappen met zijn zusje. Dat lijkt me leuker.

Frappant detail: toen we het bespraken hadden we het erover dat ik niet weer in de zomer hoogzwanger wilde zijn, en dat die-en-die-en-die maand ook niet leuk was, want dan waren er al zoveel jarigen. Zaten we allebei: In september is haar zusje al jarig, ik wil dat ze geboren wordt rond mei, etc.

Zo snel raak je gewend aan een meisje hebben.
Oh Chiek, wat leuk dat de slofjes in de smaak vallen!
Ze zijn echt schattig!

Elev, het wordt bij jou -13 tot -15 vannacht.... arme jij!

Mien, wel spannend hoor, plannen voor een tweede minimeis of minijongen! Als wij het over een tweede hebben, spreken we ook altijd over "ze" , gewoon omdat je een meisje gewend bent, gek is dat he? Al komt die tweede er hier voorlopig echt nog niet hoor, misschien voorjaar 2011, maar echt niet eerder

Beng, krijgen jullie helemaal 0 terug van de kinderopvang? Dat kan toch haast niet?
Jawel, we krijgen wel wat terug. Drie dagen kost 830 en wij gaan 250 betalen ongeveer. Dus dat is 580 retour.
Mien Wow, dat is snel al! Maar ik vind het een ontzettend goed teken, wat blijkbaar hebben jullie het gewoon heel gezellig met Miniemeis en een heel fijn ritme . Dus we gaan in het schema van deel IX misschien wel een nieuwe zien dan?

Bij ons ongeveer dezelfde verhouding Beng met die kinderopvangtoeslag, wij hadden 2 dagen. Scheelt toch een hoop. Mien, de belastingdienst heeft vast gekeken naar jullie opgaven van vorig jaar en op basis daarvan kindertoeslag toegekend. Hadden wij ook ooit met zorgtoeslag, maar toen verdienden we dat jaar meer en moest bijna alles terug, dat was een beetje jammer.

Nou, de boeuf bourgignon staat te pruttelen hoor! Het spek smaakt wel anders, maar à la. Gewoon lekker veel rode wijn erin om de smaak te verdoezelen .
Hola,

Ik heb alleen even de laatste drie pagina's maar bij gelezen...dus ben niet helemaal op de hoogte.

Mien...wauw! Dat vind ik wel groot nieuws...ik denk dat je de eerste bent van de "nieuwe" moeders die voor een tweede gaat! gaaaaaaf!!! Net als Chiek, denken wij over voorjaar 2011. In 2010 in ieder geval niet, tenzij het per ongeluk zo zou zijn...maar niet bewust in ieder geval Op dit moment ben ik vooral heel blij dat ik steeds meer mezelf weer word zeg maar Wil ik even van genieten!

Elev...arme jij en arme Elevmeisje! wel stoer van je kleine meid dat ze zomaar naar de tandarts gaat. En om heel eerlijk te zijn, ik zou liever nog een keer bevallen dan dat ik een wortelkanaalbehandeling moet ondergaan ofzo Ik ben niet doodsbang, maar wel altijd zenuwachtig als ik naar de tandarts moet.

Caat! Wat leuk zeg! Nu komt de vaart en gelijk goed in, wanneer krijgen jullie de sleutel? En gaan jullie nog veel doen in je nieuwe huis? Of ga je er zo in?

Neem lekker zwanger dus...GOED ZO!!! Verder nog niet misselijk ofzo? En ja wat betreft de kosten, wij gaan er in totaal 550 euro netto per maand op achteruit. Ten eerste ga ik natuurlijk minder werken en ten tweede zijn we ook voor het KDV geld kwijt. Ik ben benieuwd, vanaf januari gaat mijn salaris o.b.v. 24 uur in. Dus dan zullen we het ineens wel merken...ik vind het een behoorlijke achteruitgang. Maar dan nog had me dit nooit tegen gehouden om Jee te krijgen hoor We zullen alleen meer op de onze uitgaven moeten letten.

KvK kan ik me amper herinneren niet echt mijn ding dus.

Pienie...volgende week een draaipoging dus? Net als wat Duft zegt, alle ervaringen langs je heengaan, jij ervaart het toch weer anders...probeer er maar onbevangen in te gaan. En mocht het op de een of andere manier niet prettig zijn voor je, dan kun je altijd nog stoppen toch?

Sproetie...volgens mij gaat het wel goed met jullie...Ben je al een heel klein beetje gewend?

Ik heb net kerstcadeautjes gekocht en ik heb wat nieuwe kleren voor mezelf gekocht...ben dus weer blij!
Beng...je hebt verlof!!! Dat is waar...lekker! Nog een afscheid gehad?
Oh ja meisjes, ik dacht dat jullie al wel een nieuw topic hadden aangemaakt, want we zitten alweer over de 3000 berichten. En voordat we weer ineens een slotje krijgen of een boze engel

Wie neemt de tabel op zich? Ik wil wel weer hoor als er geen andere gegadigden zijn.
Wij krijgen veel minder terug aan toeslagen van het kdv

Nieteens de helft...

Mien, een 2e is echt veel makkelijker dan een 1e, is mijn ervaring. Wat je zegt, een 2e voegt zich heel snel aan de huidige situatie, dat is erg fijn Wat een supernieuws, leuk vooruitzicht voor het komende jaar!

Uhm, uhm, uhm... ik ben het alweer kwijt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven