LGZW Deel V
donderdag 22 oktober 2009 om 11:39
Gaan we in dit topic al door voor de tweede?? Caatje???
NaamLeeftijdKind
nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenNemovisje271Ja!
22 aug14 januari echoPeanutje331Ja!
23 januariHartje!
Pienienimie moet
alleen nog even
draaien, kom op kleintje!Bengal311Ja!
12 februariHartje!
Lekkere spekbaby op komst Elev292Ja!
25 februariHartje!
Elevmeis is 3Sjip311Ja!
16 maartHartje!
Alles goed en nu al eigenwijs Chi caatje28116 april Minicaat
geboren! Sproet31121 mei Sproetekind
geboren! Dufty32210 juli Duftyboy
geboren!
Duftygirl is 3South29114 juli Southmini
geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje
geboren! Lalie2713 aug Laalbaby
geboren! Luaska3114 aug Luusbaby
geboren! Minie2313 sep Miniemeisje
geboren! Chica29114 sep Chiekmeisje
geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley
geboren!
NaamLeeftijdKind
nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenNemovisje271Ja!
22 aug14 januari echoPeanutje331Ja!
23 januariHartje!
Pienienimie moet
alleen nog even
draaien, kom op kleintje!Bengal311Ja!
12 februariHartje!
Lekkere spekbaby op komst Elev292Ja!
25 februariHartje!
Elevmeis is 3Sjip311Ja!
16 maartHartje!
Alles goed en nu al eigenwijs Chi caatje28116 april Minicaat
geboren! Sproet31121 mei Sproetekind
geboren! Dufty32210 juli Duftyboy
geboren!
Duftygirl is 3South29114 juli Southmini
geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje
geboren! Lalie2713 aug Laalbaby
geboren! Luaska3114 aug Luusbaby
geboren! Minie2313 sep Miniemeisje
geboren! Chica29114 sep Chiekmeisje
geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley
geboren!
donderdag 12 november 2009 om 15:31
Zo, nou ik ben even de deur uit geweest. Kleding weggebracht om te verkopen. Toch nog iets nuttigs gedaan dus en hopelijk levert het nog wat op ook.
Mien, wat ontzettend jammer dat je nu gaat/moet stoppen met de bv. Maar je hebt er alles aan geprobeerd hoor, hartstikke goed! Maar wat Beng al zei, er zijn grenzen en als jij steeds met kromme tenen en samengeknepen billen zit te voeden wordt het wel een hele grote opgave. Fijn dat je niet zo'n last van knappende borsten hebt, dan gaat het afbouwen vast best snel.
Chiekie, ik heb geen idee hoe je dat duimen af kunt leren. Sproetekind heeft het in het begin ook wel gedaan en dan stopte ik snel z'n speen erin, maar dat heeft bij jou blijkbaar geen zin. Lastig. Even googlen?
Caat, iedereen kan en inschattingsfout maken met koorts en KDV (en met 1000 andere dingen). Voel je maar niet schuldig hoor, volgende keer zal je hem waarschijnlijk gewoon thuis houden.
Mien, wat ontzettend jammer dat je nu gaat/moet stoppen met de bv. Maar je hebt er alles aan geprobeerd hoor, hartstikke goed! Maar wat Beng al zei, er zijn grenzen en als jij steeds met kromme tenen en samengeknepen billen zit te voeden wordt het wel een hele grote opgave. Fijn dat je niet zo'n last van knappende borsten hebt, dan gaat het afbouwen vast best snel.
Chiekie, ik heb geen idee hoe je dat duimen af kunt leren. Sproetekind heeft het in het begin ook wel gedaan en dan stopte ik snel z'n speen erin, maar dat heeft bij jou blijkbaar geen zin. Lastig. Even googlen?
Caat, iedereen kan en inschattingsfout maken met koorts en KDV (en met 1000 andere dingen). Voel je maar niet schuldig hoor, volgende keer zal je hem waarschijnlijk gewoon thuis houden.
donderdag 12 november 2009 om 16:01
donderdag 12 november 2009 om 16:16
Zo, heerlijk gewandeld door het dorp!
Weet niet hoe het bij jullie zit, maar hier is het strak blauw, en heb dan elke keer zoiets van "dit kon weleens de laatste lekker zonnig dag voorlopig zijn" , dus dan wil lekker met mijn wangen in de zon!
Kan via google niet veel bijzonders vinden, alleen dat langdurig een speen net zo schadelijk is als een duim, dat wist ik niet
Neem, we zijn er ook als je sjaggo bent, dat weet je toch he? Maar als je geen zin hebt in ons (waar ik me niets bij voor kan stellen ) , dan is dat ook goed natuurlijk. Hoe dan ook: hele dikke
Elev, heb je het zo druk?
En hoe zou het met south zijn???
Weet niet hoe het bij jullie zit, maar hier is het strak blauw, en heb dan elke keer zoiets van "dit kon weleens de laatste lekker zonnig dag voorlopig zijn" , dus dan wil lekker met mijn wangen in de zon!
Kan via google niet veel bijzonders vinden, alleen dat langdurig een speen net zo schadelijk is als een duim, dat wist ik niet
Neem, we zijn er ook als je sjaggo bent, dat weet je toch he? Maar als je geen zin hebt in ons (waar ik me niets bij voor kan stellen ) , dan is dat ook goed natuurlijk. Hoe dan ook: hele dikke
Elev, heb je het zo druk?
En hoe zou het met south zijn???
donderdag 12 november 2009 om 16:18
Lunchen zat ik ook al aan te denken, maar dan moet ik eerst nog even de "handig om onderweg te voeden" uitzet kopen! Zo'n doosje voor porties poeder, thermosfles, verder nog? En waarom doe je heet water in de thermosfles en nog een flesje koud water? Waarom niet gewoon lauw water in de thermosfles, dat is toch veel makkelijker? (of zeg ik nu iets heel doms )
donderdag 12 november 2009 om 16:49
Wij zetten tot voor kort ook altijd 's avonds een thermosflesje klaar voor de nachtvoeding (het duurt vrij lang voordat er heet water uit de kraan komt en daar had ik 's nachts geen zin in om op te wachten), maar dat hoeft nu niet meer want tegen de tijd dat Sproetekind wakker wordt, is het water echt veel te koud geworden, gaat best snel.
Chiek, hier is het ook nog prachtig weer geworden en inderdaad helemaal niet koud meer.
Ben inderdaad ook wel benieuwd hoe het met South is. En vooral ook met Sjip.
Chiek, hier is het ook nog prachtig weer geworden en inderdaad helemaal niet koud meer.
Ben inderdaad ook wel benieuwd hoe het met South is. En vooral ook met Sjip.
donderdag 12 november 2009 om 17:08
Ik heb hier een soort plastic sappenkan met deksel en doe daar dagelijks nieuw afgekoeld afgekookt water in. Ik giet het in het flesje, 35 seconden in de magnetron, poeder erbij en schudden. Klaar. Vind dat ook 's nachts niet veel tijd kosten.
Ik neem ook wel eens warm water uit de kraan. Meestal als ik bij anderen op bezoek ben en geen thermofles oid mee heb.
Ik neem ook wel eens warm water uit de kraan. Meestal als ik bij anderen op bezoek ben en geen thermofles oid mee heb.
donderdag 12 november 2009 om 17:11
Maar een end of een prima era Mien. Ik vind dat je het heel goed hebt gedaan...maar net zo dapper vind ik je beslissing om te stoppen. Als jij niet meer prettig kan voeden, is er ook nog weinig lol aan. Wat niet gaat, gaat niet. Je hebt het hartstikke goed gedaan meis!
Ik ben gehaktballen aan het braden voor bij de andijviestampot. Ook heb ik al spekjes gebakken, maar die zijn alweer bijna op... Ik vind spekjes zó enorm lekkerrrrrr, ik zit telkens tussendoor spekjes te knabbelen.
Ik ben gehaktballen aan het braden voor bij de andijviestampot. Ook heb ik al spekjes gebakken, maar die zijn alweer bijna op... Ik vind spekjes zó enorm lekkerrrrrr, ik zit telkens tussendoor spekjes te knabbelen.
donderdag 12 november 2009 om 17:40
Gebruiken jullie afgekoeld gekookt water? Heb het dinsdag nog nagevraagd op het cb, je kunt gewoon kraanwater gebruiken hoor. En als het water een beetje koeler wordt, maakt toch ook niet uit, want ze mogen het desnoods koud drinken. (of ze dat lekker vinden is een tweede, maar het mag wel)
Vind trouwens het idee van luus (eerst water opwarmen, dan poeder erbij wel een slimme, ik doe nu eerst mengen, dan schudden, dan opwarmen in de magnetron, en dan weer schudden... dat duurt best lang, en ondertussen heb ik dan een hysterisch kind elke keer ) Dus thanks!
Mien, het is wel the end of an era, maar je hebt het geprobeerd en nog heel goed gedaan ook! Dankzij jou heeft minimeisje nu colostrum binnengekregen wat heel goed is als eerste start, een laagje door haar hele gestel waardoor ze minder snel allergisch zal worden, en een heleboel afweerstoffen die ze anders niet had gekregen. Wees maar heel erg trots op jezelf!
Vind trouwens het idee van luus (eerst water opwarmen, dan poeder erbij wel een slimme, ik doe nu eerst mengen, dan schudden, dan opwarmen in de magnetron, en dan weer schudden... dat duurt best lang, en ondertussen heb ik dan een hysterisch kind elke keer ) Dus thanks!
Mien, het is wel the end of an era, maar je hebt het geprobeerd en nog heel goed gedaan ook! Dankzij jou heeft minimeisje nu colostrum binnengekregen wat heel goed is als eerste start, een laagje door haar hele gestel waardoor ze minder snel allergisch zal worden, en een heleboel afweerstoffen die ze anders niet had gekregen. Wees maar heel erg trots op jezelf!
donderdag 12 november 2009 om 17:46
Spekjes zijn de reden waarom ik nooit een echte vegetariër zou kunnen zijn, mmmm.
Wij hebben geen magnetron, misschien over een paar weken wel, ik merk nu vooral met groentehapjes dat dat wel handig zou zijn. Maar Sproetekind krijgt al vanaf het begin gewoon water uit de kraan. Volgens de kraamzorg is dat koken tegenwoordig helemaal niet meer nodig (maar ik vraag me nu af of hij daarom misschien zulke heftige krampjes heeft gehad).
Mien, knap hoor dat je meteen een nieuwe fase instapt en mooi dat je iemand anders nog blij kunt maken met die kolf (ik heb hier ook nog een handkolf liggen, misschien dat ik die ook wel op MP zet, ik koop wel weer een nieuwe mocht ik er ooit nog eentje nodig hebben).
Wij hebben geen magnetron, misschien over een paar weken wel, ik merk nu vooral met groentehapjes dat dat wel handig zou zijn. Maar Sproetekind krijgt al vanaf het begin gewoon water uit de kraan. Volgens de kraamzorg is dat koken tegenwoordig helemaal niet meer nodig (maar ik vraag me nu af of hij daarom misschien zulke heftige krampjes heeft gehad).
Mien, knap hoor dat je meteen een nieuwe fase instapt en mooi dat je iemand anders nog blij kunt maken met die kolf (ik heb hier ook nog een handkolf liggen, misschien dat ik die ook wel op MP zet, ik koop wel weer een nieuwe mocht ik er ooit nog eentje nodig hebben).
donderdag 12 november 2009 om 18:03
donderdag 12 november 2009 om 18:07
Ik som gewoon de hele tijd alle voordelen op in mijn hoofd: Minieman kan voortaan zonder problemen de nachten doen als dat nodig is, ik hoef niet te kolven op mijn werk, ik kan straks mijn eigen BH's weer aan, ik hoef niet meer in het openbaar met de borsten bloot als ze honger krijgt, ik mag leuke flesjes kopen voor haar, ik weet altijd hoeveel ze binnenkrijgt en vooral geen pijn meer.
En als ik dat maar vaak genoeg blijf herhalen en alle nadelen weg laat, komt het vast goed met me.
*zegt ze met tranen in de ogen bij de herinnering van dat kleine handje op die grote borst, die tevreden blik omhoog en het lief slapende moppie in bed*
En als ik dat maar vaak genoeg blijf herhalen en alle nadelen weg laat, komt het vast goed met me.
*zegt ze met tranen in de ogen bij de herinnering van dat kleine handje op die grote borst, die tevreden blik omhoog en het lief slapende moppie in bed*
donderdag 12 november 2009 om 18:12
Ach lieve Mien, laat maar even stromen hoor, die tranen. Het voelt ook echt als een soort van afscheid nemen. Heel logisch dat je daar verdrietig om bent. En dat komt vast ook wel weer even terug als je tepels straks genezen zijn ('zal ik het toch nog eens proberen?'), maar over een paar weken ben je vast tevreden over je keuze, bijvoorbeeld als je het zoveelste kleurige flesje hebt gekocht ( dat je dat als voordeel noemt!)
donderdag 12 november 2009 om 18:13
Mientje
Chiek, geloof me..echt, ik kan echt niet aardig zijn. Dan is mn emmer overgelopen en kan ik echt onevenredig gemeen zijn, beetje een probleem met assertiviteit en dingen opkroppen...
En dat punt heb ik aardig bereikt, moest net bijna janken omdat ik een aangetekend pakketje niet meekreeg op t postkantoor omdat ik het papiertje van de postbode niet bij me had
En nu zit ik Oprah te kijken en dat is confronterend en NIET leuk. Gaat over aantrekkelijkheid bij vrouwen tijdens ovulatie/momenten in de cyclus...Zappen maar weer. Jemig ik zit mezelf dwars, niet normaal
Chiek, geloof me..echt, ik kan echt niet aardig zijn. Dan is mn emmer overgelopen en kan ik echt onevenredig gemeen zijn, beetje een probleem met assertiviteit en dingen opkroppen...
En dat punt heb ik aardig bereikt, moest net bijna janken omdat ik een aangetekend pakketje niet meekreeg op t postkantoor omdat ik het papiertje van de postbode niet bij me had
En nu zit ik Oprah te kijken en dat is confronterend en NIET leuk. Gaat over aantrekkelijkheid bij vrouwen tijdens ovulatie/momenten in de cyclus...Zappen maar weer. Jemig ik zit mezelf dwars, niet normaal
donderdag 12 november 2009 om 18:14
Je hoort het neem, wij willen dat hier even ongegeneerd de bitch uit hangt Dat lukt je noooooooit..... toe dan, toe dan, toe dan!!
Mini, het is nog niet meteen over toch? Het afbouwen kun je beter niet in 24 uur doen. Dus maak nog een paar lieve foto's van meisje aan je borst En besef je hoe goed je het gedaan hebt, echt!
Mini, het is nog niet meteen over toch? Het afbouwen kun je beter niet in 24 uur doen. Dus maak nog een paar lieve foto's van meisje aan je borst En besef je hoe goed je het gedaan hebt, echt!