LGZZ Deel VI

18-12-2009 21:44 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom maar door met die tweede bevalgolf!

NaamLeeftijdKind

nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenPeanutje331Ja!

23 januariHartje!

Versie geen effect,

Pienmini wil rechtop!Bengal311Ja!

12 febHartje!

Bengel is een

lekkere spekbaby!Elev292Ja!

25 febHartje!

Elevmeis is 3Sjip311Ja!

16 maartHartje!

Alles goed en nu al

eigenwijs Nemovisje271Ja!

23 augHartje! Chi caatje28116 april Minicaat

geboren! Sproet31121 mei Sproetekind

geboren! Dufty32210 juli V

geboren!

Mini is 3South29114 juli Southmini

geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje

geboren! Lalie2713 aug Jeetje

geboren! Luaska3114 aug Luba

geboren! Minie2313 sep Miniemeis

geboren! Chica29114 sep Chocomeisje

geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley

geboren!

Het vorige topic!
Ik schrok ook even van alle pagina's die waren geschreven. Ben je een avondje weg en hoppa gelijk een boel tekst.

Gezellig dat je er weer bent South!

Hoera voor de 2 tandjes van Mardmeisje. Foto??

Pff, ik heb t etentje overleefd. Elev-tactieken toegepast, lekker gaan kletsen aan de bar met kennissen die ook in het restaurant waren. Verder eigenlijk niemand gesproken. En Bengman is eigenlijk niet van mijn zijde geweken, die heeft me goed "beschermd" tegen zijn familie. Heb t voor Bengman gedaan en ik ben er nu weer voor een jaar (of langer) vanaf. Kinderen krijgen heeft ook zo zijn voordelen, ik denk dat we noooooooooooooooooooooooooooit oppas kunnen krijgen. !
Goedzo, Beng! En heel lief van Bengman dat hij goed op je paste. En kinderen krijgen is voor álles een oplossing hoor, ook voor overdag-gelegenheden waar het kind bij is (zoals koffie drinken bij jou thuis): je bent altijd nét even bezig met je uk. Vindt niemand erg en je hoeft nooit meer een volwassen gesprek te voeren. Slaap lekker!
Hehehehe elev, jij bent echt DE expert. Ik ga bij je in de leer, scheelt me vast een hoop ergernis en stress. Wil me helemaal gaan bekwamen in jouw tactieken

Welterusten voor straks ook!
hihi, Beng. Als je echt niemand wilt spreken had je nog beter een schoonfamilie kunnen zoeken wiens taal je niet zo machtig bent, is het te laat om te doen alsof je Deens o.i.d. bent?

Nu ga ik echt slapen!
Wat een leuk nieuws toch weer allemaal. Mientje... denk je echt alweer aan een tweede?!?! Wat knap....

Wij hebben uberhaupt nog geen sex gehad... (tsja... ik val meteen weer met de deur in huis).... Ik ben een beetje te straks dichtgegroeid zeg maar... maandag mag ik eindelijk naar de gyn.

Maar buiten het sexprobleempje ook nog geen haar op mijn hoofd die aan een tweede denkt. (de haren die dan nog zijn overgebleven... ik verlies ze namelijk ooooveral!)

Ik vind het behoorlijk druk met Southmini, gebroken nachten, werken, studie en afkolven. Ja... ik geef nog steeds borstvoeding en durf eigenlijk niet meer te stoppen omdat ik erg op zie tegen het maken van flessen in de nacht. En bovendien is er nog steeds zo'n stom stemmetje dat tegen me blijft roepen dat BV beter is.... (iemand een goede tip om daar vanaf te komen??!)

Er wordt door J-tje dus al lekker gerold... Soutmini doet dat sinds deze week ook. Maar ze vindt het helemaal niet grappig als ze op haar buik belandt...

En tanden in huize-Mard... heftig hoor!

Die beng en elev... nog maar 2 maandjes... Al geestelijk bezig met de bevalling??!
anoniem_69567 wijzigde dit bericht op 19-12-2009 22:45
Reden: sufferd dat ik ben... noemde ik de echte naam van Southmini
% gewijzigd
voor Mardmeisje met al twee tandjes!!! Woehoeee!!

Ik denk toch echt dat je moeder moet zijn om het bijpassende trotse gevoel te (her)kennen...net als trots zijn bij het CB als je kleintje weer is gegroeid. Ik als net zwangere kan me daar nog maar weinig bij voorstellen hihi. Maar goed, ik ben natuurlijk ook de enige nog écht nuchtere hier ..

Nee dus, ik kreeg vanmiddag een fotootje van het kindje van mn vriendinnetje met de zoete tekst: hallo lieve tante nemo! Eronder en jahoor, tranen in mn ogen

Bij deze: mijn innige excuses Mard

En ook nog een voor de sexy lady van het topic. Laaaal!!! Hihi. Ik vond je post heerlijk, fijn dat je je zo goed voelt!

Caat, even een gekke vraag; jij hebt toch ook last van een spastische darm? Vandaag heb ik ook nog dubbelgevouwen op het toilet gezeten een paar keer. Die pijn is zó erg, dat ik er kotsmisselijk van word. Ik ben echt heul benieuwd of het vergelijkbaar is met een wee. Ik ben namelijk een über-watje. De pijn van die kramp hou ik echt maar even vol (niet dat ik andere keus heb...maar goed) , kan me er niets bij indenken dat je uren en uren zulke pijn hebt
wat een hysterische smiley's in mijn post zeg...

Zie nu ook jouw bericht South. Wat ellendig dat je een beetje te strak bent dicht gegroeid. Ik heb er al wel eens wat van gelezen maar het lijkt me toch echt heel wat, ook om erg onzeker van te worden. Sterkte! Ik hoop dat de gyn snel iets voor je kan doen.
quote:Luaska schreef op 19 december 2009 @ 21:05:

Oh hehe... ik moet me er ook maar eens in gaan verdiepen. Zie je, geef ik weer iets wat natuurlijk niet mag. Zielig Luubje. Naja, het waren slechts 6 druppeltjes.Hihi, dit is mijn 2e en ben ook begonnen met sinaasappel Ik ben het blijkbaar allemaal een beetje vergeten. Ik heb hem ook al wat appel gegeven en wortel. En toen begonnen de spuugsessies :(
Rare tip misschien Neem, maar puffen helpt enorm bij darmkramp. Die zwangerschapscursus is dus toch nog ergens goed voor. Ik kreeg laatst ook een vreselijke krampaanval op het toilet en wist niet waar ik het zoeken moest. Uit pure wanhoop maar gaan puffen en het hielp echt.

Duss.... bekwaam je in het puffen zou ik zeggen. Heb je bij de bevalling ook profijt van !

Waardeloos South dat je naar de gyn moet. Je was eerder toch ook al terug geweest ivm wild vlees/scheurtjes of vergis ik me?

Neem, ik lag vannacht nog aan je trouwverhaal te denken. Ook qua geplande datum en uitgerekende datum. Dat zit redelijk dicht bij elkaar toch? 1,5 maand voor uitgerekende datum trouwen zou ik behoorlijk bikkelig vinden, denk niet dat ik het vol zou houden - en dan voel ik me momenteel echt heel fit en goed.

Kostenaspect is ook niet grappig he. Verbouwen en verhuizen kost bakken geld, trouwen ook om over een "baby-uitzet" maar niet te spreken. Wij hebben de bodem ook redelijk bereikt na een nwe keuken, renovatie van kamers boven, babykamer + toebehoren etc, wasmachine en ga zo maar door.

Maar kan me indenken dat je de bruiloft ook niet wilt uitstellen. Misschien naar voren halen en in een iets ander vat gieten? Moeilijk dilemma hoor.

Wij gaan ons met hond in het sneeuwpak storten. Heerlijk! De hond vindt het helemaal geweldig en wij ook. Dus lekker de bergschoenen aan, warm inpakken en gaaaaaaaaaaaaaaaaaaan.
Jemig, ik was jullie bijna kwijt :-0

Er is zóveel geschreven dat ik het amper nog weet..

Neem, gefeliciteerd met je zwangerschap! (had ik natuurlijk allang gedaan, maar het blijft voor mij HET nieuws van deze maand! )

Zo grappig dat je een buikkramp vergelijkt met een wee, je hebt duidelijk nog géén idee Het enige fijne aan bevallen is dat de niet non-stop is, een wee is als een golf; hij komt, wordt pijnlijker, pijnlijker, pijnlijker... en zakt weer weg. Dan voel je even niets (dat niets wordt steeds korter), en dan komt de volgende... En dan een uur of ehm..

Maar geloof me, ik ben ook een mietje met pijn, en ik heb het ook gedaan, dus jij kunt het ook (en bovendien, je zult wel moeten )

South, haai! Wat leuk dat je er weer bent! Ik las ook al dat jullie alledrie ziek zijn geweest, vervelend hoor!

En wat naar dat het bij jou met je hechtingen niet goed is gegaan, hoop dat de gynaecoloog je daar mee kan helpen, zodat je gewoon weer je ouder vertrouwde jij wordt

Mard, hier gelukkig nog geen tanden in zicht, en daar kan ik totaal niet mee zitten

Wel stoer dat jullie grote kleine meisje al 2 tanden krijgt! Ik zeg: foto op de groep!!

Oh ja south, waarom moeten wij je van de bv afhelpen, het ís toch ook het beste? Zolang jij je er goed bij voelt (en geen zin hebt om flesjes te maken midden in de nacht, waar ik je groot gelijk in geef ) is het toch goed? Je eigen gewoon is vaak het beste hoor, vertrouw daar maar op!

Laal, jij sexy mama , maak je nu elke nacht een kruikje voor jeetje? Ik heb dat alleen in de kraamweek gedaan, en nu dus ook niet (zal ik dat maar wel gaan doen dan? ) Meisje slaapt in haar mandje nog steeds, in haar kleertjes, in een slaapzakje met mouwen, onder een lekker dekentje. Haar handjes zijn wel koud 's morgens maar nek en voeten voelen lekker; dan is het toch goed? Of niet? (heerlijk, die onzekerheid... )

We hebben hier buiten gewoon serieus een sneeuwstorm

Ik ga de winter steeds meer haten, bah!
South, brrrrrr, klinkt niet fijn zeg. Ik kan me voorstellen dat je dan nog niet aan sex bent toegekomen, hoor. En wat de BV betreft, logisch van dat stemmetje in je hoofd, officieel is borstvoeding natuurlijk ook iets beter dan flesvoeding, die discussie is volgens mij nog steeds gaande in andere topics, dus dat weten we nu allemaal wel. Maar waar het vooral om gaat is waar JIJ je goed bij voelt. Het is niet niks om naast een baan en studie ook nog te kolven. Er zijn wel meer vrouwen die stoppen met bv als ze weer gaan werken, dus daar hoef je je niet schuldig om te voelen. Ik heb er bij V. bewust voor gekozen om geen bv te geven (oke, ik heb het wel geprobeerd min of meer, maar was er al vrij snel uit) en voel me zo veel beter dan na de bevalling van mini. En oke, dat ik me goed voel, zal mijn kinderen misschien een worst wezen en staat misschien niet in verhouding met hoe goed bv is, maar anderzijds geloof ik er heilig in dat ik zo'n makkelijk kind heb nu, omdat ik me super voel.

Laal, ik ben op zoek naar jouw post waar iedereen het over heeft, over you sexy mama, maar kan het niet vinden... Nog even zoeken dus

Elev, ik zit met eenzelfde probleem vandaag. Wel of niet naar een uitje gaan die wel erg leuk is, maar wel een uur rijden en met dit weer helemaal....
Beng, ik heb letterlijk niet 1 keer gepuft, tijdens mijn hele bevalling Het enige wat ik deed was tellen... 4 tellen in, en 8 tellen uit ( 4 in door je neus, 8 uit door je mond,maar het aantal is voor iedereen anders, dat zou je eens moeten proberen) En dan in je hoofd hardop meetellen, ogen dicht en het over je heen laten komen. Ik wist op een gegeven moment dat de ween afzwakte als ik de 3e keer begon met tellen, dus dat hielp me heel goed om rustig te blijven.

(ook geleerd op de zwangerschapsgym)

En je gaat nu serieus de sneeuw en de kou in

Diep respect!
Goh Chiek, dat is wel een goede. Jammer dat ik dat nu weet, anders had ik dat toen mee kunnen nemen. Ik kon namelijk helemaal niet goed puffen of anders omgaan met een wee...en achteraf vind ik eigenlijk dat ik in de cursus daar ook veel te weinig bruikbare kennis/tips-and-tricks over heb gehad. Ik kreeg alleen maar de oefening (zowat dan) om te visualiseren dat ik een koffiekopje was, dat bij inademen vol liep met koffie en bij uitademen leeg liep (maar nóóit helemaal leeg liep).... tsss achterlijk gedoe. Kan me nog ergeren aan dat 'onderkantje' gedoe, en 'deurtjes waar mijn kindje door heen moest'...

Morning! Ik heb al een grote pan verse, zelf gemaakte erwtensoep/snert op het fornuis staan! Poeh... Luba was om 06.30 wakker, flesje gegeven en daarna begonnen aan de erwtensoep: spliterwtjes, karbonaadjes, speklappen etc in de pan en laten koken. Luba om 08.00 uur weer naar bed en nu is de soep klaar! Lekker stevig!

Moest het wel zo vroeg doen, want ik ga zo naar de stad, moet kerstcadeautjes kopen. Baal er van, want ik wilde dat gisteren allemaal al kopen (luusman en ik waren in de stad), maar zijn toen naar huis gegaan. Het sneeuwt hier ook al de hele ochtend, maar t is net poeder. Ik ga iig met de bus (wel flink bikkelen in de kou dus!)
Luus, het is heel erg, maar ik heb echt bijna al mijn kerstcadeautjes via Internet gekocht. Heb eerst een lijstje gemaakt met wat iedereen wil hebben en wat ik wilde kopen en toen bleken Bijenko*rf, Hem*a, I*ng rente*punten (Beng, wij hebben dat dus ook. Dus de hangmat ga ik volgend jaar bestellen. Stom toch dat we dat niet wisten???!), Dou*glas en Bo*l ook prima te voldoen. Moet alleen nog even live naar de Doug*las en dan ben ik klaar. En ik heb echt superleuke cadeautjes gescoord Maar echt winkelen is vaak wel beter voor je portomonnee is mijn ervaring, want op het web geef je vaak meer uit dan je wil...

En stoer, die pan erwtensoep. Heb ik nog noooooit gemaakt.

Chiek, niet 1 keer gepuft? Wauw, dan was je wel heel geconcentreerd. Ik riep alleen maar: kutkutkutkutkutkut kuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut of auwauwauwauwauwauw auwwwwwwww en op het laatst iets van GODALLEJEZUS! en toen moest de vk wel erg lachen, want toen ik binnenkwam leek ik nog heel beschaafd
Wij dachten ook dat je heel beschaafd was Duft !

Mijn pufjuf heeft zelf ook niet gepuft tijdens de bevalling zei ze. Alleen maar gegromd en gevloekt. Je moet doen waar je je goed bij voelt zegt ze. Heb verder wel tips gekregen om te ontspannen en ademhalingsoefeningen. En idd ook concentratie en ademhalen op de plek waar het pijn doet Klinkt heel raar, maar je kunt echt naar een plek toe gaan met je ademhaling en dat ontspant.

We zijn net terug van de wandeling, klein uurtje buiten geweest. Het was heerlijk!

Vanmiddag nog even naar de stad en bij vrienden op de koffie. En dan vanavond lekker hutspot. Hmmmm.

Je kerstcadeautjes klinken goed Duft. Ik ben ook pro internetshoppen. Lekker makkelijk. Wat ik wel lastig vind is dat ik eigenlijk thuis meot zijn voor de post dan. Want ik heb er een pesthekel aan als ze pakjes bij de buren afgeven.
Lekker zeg snert Luus. Ik maak het ook niet zelf, haal het bij de slager/traiteur bij ons op t dorp. Dat is zulke gruwelijk lekkere snert, daar ga ik zelf niet al die moeite voor doen. Bovendien stinken je handen een week naar selderijknol als je zo'n ding schilt en in blokjes snijdt, echt niet fijn.

Heb gisteren ook weer een paar bakken snert gehaald en in de diepvries geschoven. Ideaal als ik geen zin heb om te koken.
Haha Duft! Nouja, zo ging het ook ongeveer bij mij: "auwauwauwauwauw hoofhoofhoofhoofhoofhoof auwauwauwauwauwauw" Hoe ik aan dat 'gehoof' kwam...geen idee, maar het voelde lekker, dus bleef ik het maar doen.
Ik heb dus echt niet gepuft, alleen maar geteld, met mijn ogen dicht en in elkaar gekropen. Ik zei niks en reageerde ook op niemand. Ik hoorde de verpleging en man wel praten, maar het ging min of meer langs me heen. Heb ook niet geschreeuwd, gegild, gevloekt gelukkig. Mijn buurvrouw lag te schreeuwen alsof ze van een olifantenjong aan het bevallen was Weet nog dat de gynaecoloog op een gegeven moment tegen mij zei: "Probeer dat gegil maar te negeren hoor, alles gaat goed met die mevrouw" , en 's avonds deelde ik een kamer met haar, heb er maar niets over gezegd

Beng en Luus, jullie gaan echt naar buiten terwijl het niet persé hoeft? Als ik naar buiten kijk (het sneeuwt en waait hárd!) ben ik meteen genezen, wij doen lekker een binnenblijfdagje in pyjama Zou met dit weer trouwens ook echt niet durven autorijden bbbrrrr..
Mogge! Ben al uren wakker en in de weer in de keuken (hapjes voor 25 man) en met mooie kerstmake-up enzo. Zaten we net vijf minuten in in de auto, werd het eerste programma-onderdeel afgeblazen (dat was buiten en niemand zou op tijd kunnen komen, dus dat was wel te verwachten). Over een half uurtje staat het vertrek alsnog gepland, maar of het doorgaat is de vraag. Ik hoop het wel, maar iedereen woont verspreid over het land, dus het hangt er een beetje vanaf hoeveel mensen winterbanden hebben denk ik. Duft, met jou auto zou ik de deur zeker wel uit durven hoor, die tien minuten die wij net op de weg zaten werd vrij goed duidelijk dat die het prima redden in de sneeuw.

Beng, wat lekker, met zijn drieën in de sneeuw! Als je je maar goed inpakt en straks heerlijk hete chocola ofzo drinkt... Mmmm.

Luus, zelf snert gemaakt? Goed man! En zo vroeg 's morgens nog wel.. Wat een bikkel dat je de deur uitgaat voor cadeautjes, rijden de bussen nog wel? Hier ligt inmiddels echt een halve meter sneeuw hoor, en de anwb adviseert niet de weg op te gaan als het niet nodig is.
Oh ja, heeft niemand hier gepuft? Ik wel hoor. Bij de gewone weeën aan het eind, maar zéker bij het opvangen van persweeën, anders was dat echt niet gelukt.

South, wat waardeloos dat het niet genezen is zoals het hoort! Betekent het dan dat je verkeerd gehecht bent (was je ookalweer gehecht?), of dat de kraamhulp tijdens de dagelijkse controles niet goed gekeken/ingegrepen heeft?
Hier ligt inmiddels ook zéker 30 cm op het terras, en ik zie heel sporadisch een auto voorbij glibberen... Net was het even 10 minuten droog maar nu sneeuwt het dusdanig hard dat ik het eind van de straat niet eens zie

Elev, waar moeten jullie heen dan? En durf jij te rijden met dit weer?
Morning!

Hier sneeuwt het ook lekker door hoor...ik hoop dat ik morgen een beetje op mijn werk kan komen met de auto. We zullen zien...

Over dat puffen, ik vond het met puffen wel goed te doen hoor. Ik merkte echt dat ik door te puffen de weeën beter aankon. Al deed het op een gegeven moment wel zo godsgruwelijk veel zeer dat ik heel de weg kwijt was en ik dus niet zelf meer kon puffen. Ik had echt iemand nodig om het ritme aan te geven zeg maar. Al met al vond ik mijn bevalling goed te doen en zie ik er nu ook niet meer tegen op om nog een keer te bevallen. Dus Neem, dat moet je toch wel een beetje gerust stellen

South, fijn je weer even te lezen meid! Kom je nu weer wat vaker schrijven? Wat ontzettend vervelend dat je vanwege je hechtingen terug moet! Plaats je snel weer eens een nieuwe foto van je moppie? Kan me voorstellen dat het druk is met je studie er bij. En net wat de andere zeggen...je moet doen wat goed voelt. Als dat BV is dan is dat BV en anders probeer je het te combineren net als Chiek bijvoorbeeld.

Mard wat leuk! Zo schattig twee van die kleine tandjes! Dat is best vroeg of niet? Ik heb niet het idee dat Jeetje al tandjes krijgt hoor, ik voel en zie nog niets in zijn mondje.

Elevje waar ga je naar toe dan? En hoe is het met Elevmeisje en haar zere tand?

Beng ik heb er ook zo'n pesthekel aan als ze een pakketje bij de buren afleveren. Komt denk ik ook omdat wij buren hebben die het liefst hun hele levensverhaal vertellen in de deuropening, terwijl jij buiten staat af te sterven van de kou

Pienie hoe is tie? Al een beetje meer gewend aan je verlof!? Wanneer komt de VK precies voor de versie?

Chiek, Ik maak nu iedere nacht een kruikje voor J'tje Maar misschien verpest ik hem juist wel? Maar hij slaapt nog steeds bij ons op de kamer en wij hebben enkel glas. Nu met die kou vind ik het wel lekker voor hem. Af en toe werd hij wakker en dan had hij hele koude wangen en een nekje wat maar een beetje warm aanvoelde...meer een beetje lauw zeg maar Ik heb het idee dat hij beter slaapt nu met een kruikje. Als hij nu wakker wordt, dan heeft hij tenminste warme wangen.

Hoe is het trouwens met het hele werk-verhaal? Ook al wat gehoord over je sollicitatie?
Oh ja Duft, zo sexy was ik nu ook weer niet hoor...want ik had hele rode heupen toen ik gisterenavond mijn broek uitdeed...had toch een beetje strak gezeten Anticlimax dus!
Lalie, meisje slaapt ook nog steeds bij ons hoor Vind haar nog zo'n ukkie... en ik ken mezelf, anders ga ik elke nacht 4 keer kijken bij haar Maar wij hebben wel dubbel glas, dus dat scheelt wel. Bij ons in de slaapkamer was het vanmorgen om 06.30 15 graden, wel koud dus, maar goed te doen.

Heb je leuke dagen gehad met je complete gezinnetje? En is jeetje weer helemaal gewend aan zijn papa?

Ik was gisteren gaan winkelen (zonder man en meisje, maar met vriendin) en op zoek naar een "winterpak" , maar dat is dus nergens meer te krijgen Nu doen we haar een jas aan, maar dan heeft ze alsnog koude benen... ben nu aan het kijken op marktplaats, maarja, voor ik 'm dan heb dooit het misschien alweer Nu kom ik dus niet of nauwelijks met haar buiten, dan ga ik snel-snel naar de winkel met de babyfoon in mijn jaszak en laat haar lekker in haar bedje liggen
Oh nee het is bij ons kouder hoor! Wij laten de thermostaat altijd op 15 staan, maar 's ochtends brandt hij al...dus het wordt wel kouder. Wij hebben ook nog eens grote ramen op de slaapkamer, dus vandaar...En er hangen geen gordijnen voor, alleen maar luxaflex.

Ja deze dagen zijn echt lekker...J is inderdaad weer helemaal gewend aan zijn papa...toch hadden we het idee dat hij de eerste dagen toch een beetje moest wennen. Maar volgens mij herkende hij Laalmans stem wel...want hij moest wel steeds lachen, maar af en toe keek hij erg serieus naar zijn vader.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven