LGZZ Deel VI

18-12-2009 21:44 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom maar door met die tweede bevalgolf!

NaamLeeftijdKind

nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenPeanutje331Ja!

23 januariHartje!

Versie geen effect,

Pienmini wil rechtop!Bengal311Ja!

12 febHartje!

Bengel is een

lekkere spekbaby!Elev292Ja!

25 febHartje!

Elevmeis is 3Sjip311Ja!

16 maartHartje!

Alles goed en nu al

eigenwijs Nemovisje271Ja!

23 augHartje! Chi caatje28116 april Minicaat

geboren! Sproet31121 mei Sproetekind

geboren! Dufty32210 juli V

geboren!

Mini is 3South29114 juli Southmini

geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje

geboren! Lalie2713 aug Jeetje

geboren! Luaska3114 aug Luba

geboren! Minie2313 sep Miniemeis

geboren! Chica29114 sep Chocomeisje

geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley

geboren!

Het vorige topic!
Beng ik ben jaloers op je shopkwaliteiten, ik ga dinsdagochtend..... geen zin...
Zo met een zere rug en buik (nou ja klein beetje maar), twee nieuwe outfits (uberrelax outfits, dat dan weer wel ), muizenval en een koude neus op de bank.

Ik wilde zo graag een kerstcadeautje voor mijn lief kopen maar wist echt niet wat. Geen inspiratie en kwam ook niks tegen. Gewoon iets liefs om te zeggen hoeveel ik van hem hou. Mmmmm nou ja gelukkig heb ik verlof en kan ik volgende week nog een poging wagen.
Hoi allemaal!

Ik kreeg van de week een lief sms-je ban Luaska en dat heeft me over de streep gehaald om me weer te durven aanmelden. Ik schaam me nogal dat ik zomaar niets meer van me heb laten horen.... sorry.....

Hier gaat alles goed. Ik vind het wel erg druk met Southmini, werk en studie, maar ik geniet wel erg van haar,. Ze ligt nu in mijn armen te slapen (doet ze bijna nooit meer, maar is nu verkouden en moe), dus ik typ met 1 hand. Het zal dus geen lang verhaal worden.

Ben super benieuwd hoe het met jullie is.

Ik zie dat er weer een aantal nieuwe southpark avators zijn gekomen.... grappig zeg!
Ik heb de bevallingen van Chica, Minie en DD helemaal gemist en ook voor de zwangerschap van neem heb ik nog helemaal niet gejuichd... bij deze : en

De volgende ronde met baby's zit er alweer aan te komen.... spannend weer hoor!

Mijn zus kan nu ook elk moment bevallen... 't lijkt me heel gek om weer zo'n kleintje vast te hebben...
Hey South

Leuk dat je er weer even bent. Las ergens anders dat jullie allemaal ziek zijn geweest. Bah niet leuk!!

Enne je hoeft je toch niet te schamen gekkie. Leuk weer wat van je te horen en fijn dat het goed gaat. Beterschap voor Southmini!

Wij zijn echt erg. Hebben de film afgezegd en eten besteld en Pienman is DVD halen. So much voor het avondje uit.

Zijn allebei ook wel erg moe.
mien, was ik nog even vergeten. Jouw redenatie voor de degradatie vind ik echt superlief en accepteer ik daarom volledig

En, noem het maar géén groot nieuws! Jullie gaan vanaf augustus voor een tweede, woehoeeee!!! Heb je inmiddels trouwens alweer een normale cyclus? (even denkend aan de iets moeilijke start bij jou na het stoppen met de pil)

Pienie, klinkt als een heerlijk avondje en ach, je hóeft toch geen dingen te doen waar je niet zoveel zin in hebt??? Geniet ervan!

South, goed om je weer even te lezen en thanks voor je cheers

en wat leuk dat je zus elk moment kan bevallen! Hoeveel werk jij op dit moment? En wat vind je van het moeder/gezin zijn?

Wij gaan zo Shrek the third kijken. En we zitten ons al de hele avond te breken over onze bruiloft. Het geld is eigenlijk voor een heel groot deel op en nu komt er ook nog een kindje aan...
Vindt nou niemand het bijzonde dat Mardmeisje twee tandjes krijgt

Hey South, leuk je weer te lezen! Fijn dat alles goed gaat!
Haaaai moppies!

Jongens, wat is er weer veel geschreven! Ik houd het allemaal niet meer bij, nu ik hier minder ben. Ik heb wat lukraak bijgelezen, een snelle scan van om de twee pagina's, maar weet niet goed wat er nu allemaal gebeurd is.

Lees wel in ieders berichtjes dat je gevallen bent Elev! Meisje toch, dat is ook schrikken!! Hoop dat alles goed is met je buik en je kleintje. Hoe is het met elevmeis nu?

Ha, South!! Ik zie dat jij hier ook weer bent!! Ik wilde je nog terug smsen op dat überlange berichtje van je, maar kwam er steeds niet van. Zal het straks ff doen, als het er niet weer bij inschiet. Maar fijn je hier weer te zien! En je niet schamen mop! Zo zijn we hier niet!

Luusman is naar een pokeravondje en ik ben alleen thuis met Luba. Die trouwens nog prinsheerlijk ligt te slapen. Straks nog 1 flesje, zijn papfles. Luba is ook wat verkouden en heeft flink veel snottebellen. Hij vindt het echt héél vervelend als ik hem ervan langs veeg met een zakdoekje... Het neuspompje daarentegen kan ie goed hebben en moet daar zelfs om lachen als ik dat ding in zijn neus stop en zijn neusje leegzuig.

Pienie, ik lees dat jouw mupje zich nog niet gedraaid heeft! Ik zou er ook van stressen hoor. Maar wat Duft ook zegt: bevallen is sowieso pijnlijk, maar als je eerste bevalling een stuitbevalling is, dan heb je geen vergelijkingsmateriaal. Mijn schoonzusje heeft haar eerste bevalling ook in stuit gedaan. De tweede bevalling was een normale bevalling, maar achteraf vond ze stuit makkelijker dan normaal (terwijl dat zelfs nog haar eerste bevalling was, en vaak dus moeilijker).

Ik ben maar af en aan ongesteld...heb nu de mirena er twee weken in zitten. Had dat 7 jaar geleden ook, maar vindt het wel een beetje vervelend. Maargoed, straks is de menstruatie iig helemaal weg! Joepie!!
Jawel Mard!!! Ikke Ikke!!

Ik zit soms met mijn vinger op Luba's kaakje te voelen en heb het idee dat er ook 1 tandje aan zit te komen...maar weet het niet zeker. Wel is Luba meer huilerig dan normaal en slaapt 's nachts ook slechter. Hmm en spuitluiers...niet anders dan normaal. Hij heeft meestal spuitluiers eigenlijk.

Maar grappig dat ze dan aan haar tandjes likt! Vind ze het gek? Krijgt ze trouwens ook al fruit of groentehapjes?
Trouwens ook nog hoera voor Jee en Mardmeisje die zich zijn gaan omdraaien!!!
Over kunstjes gesproken, Luba gaat tegenwoordig helemaal uit zijn dak als we hem op de bank laten staan, geleund tegen de armleuning. Daar kan hij dan zijn handjes en onderarmpjes op leggen en erboven uit kijken en zelf staan. Vind ie retecool! Dan ga ik aan de andere kant van de bank zitten op de grond en buk dan...en kom daarna keihard omhoog en gil "kiekebooooeeeee", Dan pist ie (bijna) in zijn broek van het lachen! Zo leuk!!
quote:mardjen schreef op 19 december 2009 @ 20:19:

Vindt nou niemand het bijzonde dat Mardmeisje twee tandjes krijgt

Natuurlijk wel! Dat is hartstikke bijzonder en vroeg ook! En dan ook nog 2 tegelijk!

Voor mama iets minder leuk met de gebroken nachten en bijtsessies...
Hey Duft!
En J is ook al zo vroeg met zn draaien. De "mijne" doet nog helemaal niks

South, leuk dat je er weer bent en niet schamen hoor, zoals Luus ook al zei, zo zijn we hier echt niet. Alleen maar leuk dat je er weer bent!
Hey Luus!

Hoest nouw?
Jaja, nu wel weer oke. Hebben de afgelopen week elke dag ruzie gehad en veel gesproken. Gisterenavond weer ruzie, maar ook weer lang gepraat. Vandaag was gelukkig een goede dag. Het deed me wel goed jouw woorden te lezen. Dat jullie het ook verre van makkelijk hadden toen (niet dat ik dat fijn vind voor jou, maar stelde mij gerust dat ik niet de enige ben). Begon soms te denken, of maakte me er zorgen over, óf wij uberhaupt dit wel gaan redden samen. Zag mijn relatie er goed aan onderdoor gaan. Zoveel woede en frustraties naar elkaar en ik wordt daar heel erg verdrietig van (en zelfs nóg bozer op luusman daardoor). Poehh...maar ik hoop echt dat we nu de andere kant op gaan, de betere kant, ipv de slechtere kant op.

Ohja, Luubje draaide dus al met 13 weken... volgens mij is dat toch wel een record?
Ik wist dat een beetje drama zou werken

Ja erg vroeg he die tandjes, ik denk dat Chiek zich ook kan bergen, die geeft tenslotte ook nog bv

Het ziet er trouwens echt enorm grappig uit, die lipjes gekruld over die tandjes en dan een heel serieus koppie. En als ze dan uitgevoeld is een brede grijns.

Ik begin pas met bijvoeden vanaf 6 maanden ivm allergieen en voor de bv is het ook beter (kan dan sneller teruglopen). Ik ben er nog niet uit hoe ik het ga doen, prutjes of stukken. Ik denk een combi. Zijn jullie al begonnen Duft en Luus?
Luus , wel heel goed dat er ondanks de ruzies nog gepraat wordt.

En Luba is echt een topatleet volgens mij, met zijn kruipen/staan/draaien allemaal voor de 4 maanden!

Duft, volgens mij draait Mardmeisje ook alleen maar omdat ze zoveel moest oefeneen op haar buik van de fysio Gelukkig vindt ze op haar buik spelen ook wel leuk dus draait ze niet iedere keer meteen terug. Fysio zei trouwens dat je pas echt kan spreken van draaien als ze ook van rug naar buik gaan, bewust.
Luus, je bent echt niet de enige. Ik verbaasde me vroeger al over mensen die het hadden over een baby die hun relatie zou moeten redden. Want een baby is eerder een relatietest dan dat het een relatie redt, je hebt met zoveel nieuwe emoties te maken, dat weet je gewoon niet vantevoren. Jullie komen er echt wel uit hoor, zo te zien praten jullie veel met elkaar, en dat is al een voorsprong op ons destijds, want wij spraken nauwelijks met elkaar...
Ik ga er weer vandoor

Fijne avond en tot morgen weer...

Oh ja, Mard, ik heb even bijvoeding gegeven maar weer gestopt omdat V. er heel heftig op reageerde. Hij heeft reflux, dus hij bleef maar boeren en spugen. Over een maandje maar weer proberen...
Ja Luub is wel een athleet inderdaad. De eerste kruipbewegingen zijn er ook al. Ik moet hem nu echt in de gaten houden want hij kruipt en rolt het kleed al af.

Ohhhja, je geeft natuurlijk nog bv! Geen wonder dat je pijn had, met die tandjes!! Ik geef Luub ook nog niks hoor. Wil er ook nog even mee wachten. Ik zat deze week wel een mandarijntje te eten voor zijn neus (hij maalt er nog niet om), maar toen deed ik een druppeltje mandarijnsap op mijn vinger en liet dat hem proeven...Hij trok een gek vies bekkie, toen een paar keer sabbelbeweginkjes met zijn mondje en toen een dikke lach. Hij vond het heel vreemd om iets anders te proeven, maar vond het ook erg grappig. Heb dat een keer of 6 gedaan achter elkaar. Wil hem nu wel elke week een keer een nieuw smaakje laten proeven, gewoon druppeltjes vanaf mijn vinger. Aankomende week maar eens perensap laten proeven.
Leuk, Mardmeisje vindt eten zeer interessant en met het geven van de vit.d druppels reageert ze ook hysterisch enthousiast op die lepel (kind van haar moeder).

Leuk om te zien dat hij het zo bijzonder vond. Alleen is mandarijn nog niet zo goed he. Citrusfruit is geloof ik een van de laatste dingen om te introduceren ivm allergenen of omdat het heel heftig is voor die kinderbuikjes. Ben nog niet echt thuis in de materie.

Zit nu te denken aan die liga`s met sinaasappelsap die je vroeger altijd kreeg.... hmm. Ik weet het eigenlijk niet meer goed, iets met klokken en klepels!

Ik ga lekker ff in bad!
Oh hehe... ik moet me er ook maar eens in gaan verdiepen. Zie je, geef ik weer iets wat natuurlijk niet mag. Zielig Luubje. Naja, het waren slechts 6 druppeltjes.
Mijn god, meisjes. Ik kan geen dagje weg hier of jullie hebben een compleet nieuw topic, zes of zeven pagina's geschreven met onder andere de aankondiging van de toekomstige maak van een nieuwe baby ( Mien! Wow, heus wel groot nieuws! En wat Sproet zei ben ik het helemaal mee eens: dat zegt in elk geval genoeg over hoe gelukkig jullie met deze zijn... Respect ook, want ik moest er toen écht nog niet aan denken hoor), een omrollende Jeetje, twee tanden voor mardmeis en de terugkeer van Southje. Even voor allemaal tegelijk:

Tussendoor werd geloof ik even de financiele situatie van ieders toeslagen besproken (volgens mij krijg je altijd een derde opvangtoeslag, ongeacht je salaris, maar het kan uiteraard meer zijn. Dat is trouwens wel een derde van een wettelijk bepaald uurtarief, en sommige kdv's zijn duurder (zoals het onze) waardoor je in de praktijk meer dan een derde betaalt.). En ik vind 250 betalen voor drie dagen heel niet slecht hoor, Beng! Kinderbijslag is natuurlijk wel heel weinig in NL (in D krijg je evenveel per maand als hier per kwartaal, en dat wordt per 2010 opgehoogd naar 200 euro per maand! Maar ze hebben daar dan weer geen opvangtoeslag volgens mij. En ook nauwelijks parttime banen trouwens, waardoor veel vrouwen niet werken en anders (bijna) fulltime.)

Oh ja, en Laalman wil vier kinderen (hihihi, geen wonder als jij er weer zo lekker bijloopt Laal. voor de mooie slanke spijkerbroek!) en allerhande lekker gewone baby's worden opeens weer midden in de nacht wakker. Kindjes, kindjes, zo hoort het niet! En Luubje is een topatleet, terwijl kleine V het allemaal nog prima vindt, op zijn rug.

Nou, hier gaat het ook allemaal best hoor. Mijn meis at de hele dag weinig maar likte wel aan alle kerstkransjes in de boom. Morgen hebben we een leuk uitje op het programma staan, maar ik twijfel of we gaan, want meis en ik hebben allebei wat rust nodig (en we hebben nog geen vervoer). Maar het is wél een heel leuk gezelschap. *twijfel twijfel*
Nou, we hebben een lift dus we gaan toch maar. Het wordt ook wel heel gezellig, en misschien kan ik maar beter gewoon op tijd naar bed gaan om uit te rusten. Maarre, morgen niet weer zeven pagina's schrijven hè?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven