LGZZ Deel VI

18-12-2009 21:44 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom maar door met die tweede bevalgolf!

NaamLeeftijdKind

nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenPeanutje331Ja!

23 januariHartje!

Versie geen effect,

Pienmini wil rechtop!Bengal311Ja!

12 febHartje!

Bengel is een

lekkere spekbaby!Elev292Ja!

25 febHartje!

Elevmeis is 3Sjip311Ja!

16 maartHartje!

Alles goed en nu al

eigenwijs Nemovisje271Ja!

23 augHartje! Chi caatje28116 april Minicaat

geboren! Sproet31121 mei Sproetekind

geboren! Dufty32210 juli V

geboren!

Mini is 3South29114 juli Southmini

geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje

geboren! Lalie2713 aug Jeetje

geboren! Luaska3114 aug Luba

geboren! Minie2313 sep Miniemeis

geboren! Chica29114 sep Chocomeisje

geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley

geboren!

Het vorige topic!
Mij niet zo opgevallen Neem

Hoe is het met de misselijkheid? En inderdaad volgende week echo!
ccbgvfvvvvvvvvvvcxzcvr

Hoe lief is dat?! Dat heeft J'tje voor jullie getypt!

Jee zit namelijk lekker schoot mee te lezen, ontaard van mij he?
Neem, ik vind dat je hele wijze dingen zegt! Over de adviezen van de oudere generatie (een gesprek dat onstond n.a.v. Laals irritatie, al ging dat van laal inderdaad ergens anders over) heb je ook helemaal gelijk. Maar is hetgene dat er aan irriteert is vaak niet dát ze iets anders vinden, maar vooral dat ze er vanuit gaan dat wij naar ze moeten luisteren omdat zij het beter weten. En vergeet hierbij niet dat 'pasgeboren ouders' een zeer kwetsbare soort zijn, die zoals chiek al zei, volledig ongeschoold zijn en hun gevoel proberen te volgen. Mensen die zich dan ongevraagd met jouw eerste schreden op dat pad bemoeien kun je dan soms gewoon slecht hebben..

Mien, ik kan me je gevoel best voorstellen. Zeker doordat je moeder de zwangerschap in het begin echt afkeurde, is het logisch dat je het gevoel hebt je te moeten bewijzen. Ik heb dat met sommige -vooral opvoedkundige- dingen ook wel een klein beetje. Omdat ik commentaar had op mijn moeders manier van opvoeden, heb ik het gevoel dat ik aan haar extra moet bewijzen dat mijn manier 'werkt', en dan baal ik net iets meer van een niet-meewerkende of onbeleefde of slecht etende (of ...) elevmeis als zij in de buurt is. Maar wat je zelf al zegt: je doet het hartstikke goed, dat ziet zij ook wel, en goed moederschap zie je af aan liefde en niet aan vergeten drukknoopjes!
quote:Lalie schreef op 06 januari 2010 @ 11:40:

ccbgvfvvvvvvvvvvcxzcvr

Hoe lief is dat?! Dat heeft J'tje voor jullie getypt!

Jee zit namelijk lekker schoot mee te lezen, ontaard van mij he? Lieeeeeeeef!!!! En stiekem ook gewoon gezellig!
Heel gezellig Pien!

Neem, ik vind ook dat je hele rake dingen zegt...en het is waar...het is ook wel eens goed om het vanuit een ander oogpunt te bekijken. Maar wat Elev zegt is ook heel erg waar! Juist die mensen kunnen je aan jezelf doen twijfelen...en die twijfel heb je al genoeg in het begin.

Mien, ook dat herken ik wel hoor! Het idee dat je het allemaal heel goed wilt doen, zeker als je moeder in de buurt is. Dat heb ik bij mijn eigen moeder ook, maar eigenlijk ook alleen bij haar. Gelukkig zei ze laatst uit zichzelf "wat doe je het goed, je bent een relaxte moeder". Daar was ik dan wel weer een beetje trots op.
Ah, wat lief Laal. Is Jeetje ook zo nieuwsgierig en dan vooral naar toetsenborden, mobiele telefoons en afstandsbedieningen? Minicaat wordt helemaal wild als hij dat ziet.

Pien: wat goed trouwens dat je opvangprobleem misschien al is opgelost! Echt super! En komt de oppas dan bij jou thuis of moet je minie dan brengen?

Ben wel nieuwsgierig, want misschien willen wij dat ook wel op de langere termijn. Scheelt weer tijd volgens mij.
Sorry hoor, ik moest even mijn dochter een fles ( ) geven

Neem, ik denk dat je mij bedoelde in je ergernis van opmerkingen van de oudere generatie; ik heb hier gesproken over mijn oma die het allemaal beter wist, en dat ik me daar aan ergerde. Ook dat is denk ik weer die onzekerheid; je probeert het als verse moeder allemaal goed te doen, en als iemand dan zegt dat het anders zou moeten, dan is dat niet leuk. En natuurlijk kunnen dingen die nu "waarheid" zijn over 10 jaar alweer anders zijn (kijk maar naar adviezen mbt hoe je kind moet liggen als 'ie slaapt) maar dat neemt niet weg dat bepaalde opmerkingen/ kritieken je onzeker kunnen maken.

En wat je schrijft over dat over zoveel jaar misschien wel blijkt dat bv helemaal niet zoveel beter is dat geloof ik gewoon niet, daar ben ik dan weer teveel maffia voor denk ik

Het gaat er bij mij simpelweg niet in dat een lichaamseigen product minder goed is dan een in een fabriek gemaakt product.
Caat dan zou Pienmini naar die mevrouw toe gaan. Vandaar dat we vanavond ook bij haar thuis hebben afgesproken. Kan ik de boel eens even peilen.

Vind het wel een vervelend idee dat Pienmini dan twee verschillende opvang heeft. Ben bang dat dat wat onrustig is. Maar goed het lijkt erop dat dat even niet anders kan. En zo hebben we wel de voordelen van twee verschillende dingen. Pienmini leert omgaan met andere kindjes en we hebben de flexibiliteit van een gastouder.

En mocht de absolute favoriet dan nog een keer een gaatje hebben, kunnen we altijd tussentijds evalueren en misschien switchen naar een soort opvang.
En nu ga ik echt effe douchen want ik begin me nu toch wel een beetje een slons te voelen. En ik krijg vanmiddag ook nog visite dus dan moet ik wel even fris en fruitig erbij zitten.

Tot zo!
Moet ook gaan. Ga lunchen en dan naar het ziekenhuis. Ben wel wat nerveus. Moet moedervlekken op mijn rug laten checken bij de dermatoloog. Hoop dat alles goed is.

Doeg!
Succes Chicaatje!
Succes Chicaatje! Ik heb er ook wel eens een aantal weg laten halen...

Pien, spannend vanavond...logisch toch dat je alles even goed wilt bekijken. Je moet Pienmini daar straks wel met een gerust hart achter laten...
Hier zojuist de Beco besteld en betaald Hopelijk is ie snel binnen en kan ik zaterdag/zondag misschien al wandelen met Jee op mijn buik!
Chiek, ik hoef die van jou dus niet meer uit te proberen...maar misschien wel gezellig om samen of met z'n drieeen Mien...eens een keer te gaan wandelen van het voorjaar? Nemen we ook een kleedje mee en gaan we lekker in het gras zitten...Kunnen J en Chocopopje en Miniemeisje ook lekker spelen in de buitenlucht
quote:Lalie schreef op 06 januari 2010 @ 12:30:

Chiek, ik hoef die van jou dus niet meer uit te proberen...maar misschien wel gezellig om samen of met z'n drieeen Mien...eens een keer te gaan wandelen van het voorjaar? Nemen we ook een kleedje mee en gaan we lekker in het gras zitten...Kunnen J en Chocopopje en Miniemeisje ook lekker spelen in de buitenlucht

Dat lijkt me nou echt helemaal leuk! Ik zie ze al voor me. Ik heb trouwens laatst een verhaaltje geschreven voor Meis, ik zal het eens op de groep zetten want het gaat ook over jullie (nou ja, jullie kleintjes dan).

En wij hebben de Be*co zondag besteld en betaald en hadden hem vandaag binnen. Heb je hem ook bij Blo*ze Kriek*ske besteld? En welke heb je gekozen?

Welke hebben jullie Chiek?
Ik vind ook dat Neem een punt heeft met die borstvoeding: in de generatie van onze ouders was het veel minder 'een must' om bv te geven, er werd een heel andere waarde aan toegekend. Met het oog op de evolutie is ook helemaal niet zeker dat bv altijd het beste is of zal zijn, we hebben aan ons lichaam toch ook onderdelen waar we al duizenden jaren lang niets meer aan hebben, maar die vroeger toch ergens goed voor waren. De stand van de medische wetenschap is zoals het woord zegt 'een stand' van dit moment, en geen eeuwigdurende of tijdloze waarheid..

(En goed hè, dat ik al een heel uur niet op het forum gekeken had? Lief van jullie dat er niet weer vier pagina's bijgeschreven zijn intussen. Kan ik nu gelijk weer verder werken.)
Oh ja, en inderdaad spannend Pien! Hoop dat jullie er een héél goed gevoel bij krijgen zodat het vanavond allemaal in kannen en kruiken is! Is dit de mevrouw die je laatst al gezien hebt?
Ja Mien, daar heb ik em ook besteld. Ben benieuwd naar je verhaaltje Ik heb gewoon een donkerbruine besteld, vond de printjes meer meisjesachtig dan jongensachtig...Plus als er een tweede komt dan kan de draagzak weer gebruikt worden...voor zowel een jochie als een meisje.
Het staat erop hoor! Het is maar een kort verhaaltje, ik was het aan haar aan het vertellen voor het slapengaan en dacht: "Die moet ik effe opschrijven."

Inderdaad goed van je Elev!
Neem, wat ben je toch een lekker wijf en wat snap ik je goed! Helemaal eens. Toen ik het las wilde ik al direct reageren, maar moest mini bij de psz ophalen, en nu ben ik een beetje kwijt wat ik wilde zeggen Jouw stukje over borstvoeding en evolutie, vond ik iets om over na te denken. Vroeger was bv totaal geen must, sterker nog, ik denk dat het gros van de 20/30/40-ers is grootgebracht met flesvoeding. De generatie van nu en die daarvoor, volgens mij is dat meer de bv generatie (en er zijn nog nooit zoveel kinderen geweest met allergieen, trouwens, maar goed. Dat heeft natuurlijk met de Westelijke leefwijzen te maken en niet met de bv.)

Wat ik sowieso wel een punt vind in deze huidige generatie, is waarom er zoveel kinderen zijn met ADHD, Autisme, PDD Nos, etc. Dit punt staat trouwens los van borst- flesvoeding-discussie hoor, ik heb niet de illusie dat dat de oorzaak is. Maar ik vraag me wel af waarom je het de laatste tijd zoveel meer hoort dan vroeger. Ik heb ditschooljaar bijv. 6 kinderen (van de 22) waar "iets" mee is.
Duft, volgens mij waren die kinderen vroeger gewoon 'druk', of 'lastig' of 'dom'. Niet één of andere aandoening. Ik zeg niet dat die aandoeningen niet echt zijn, maar vroeger werd er denk ik dus makkelijker over gedaan.

Voor veel ouders is het ook lekker als er een etiketje op kan. Dan kun je het in een hokje stoppen (en dat is toch hoe de geest van de mens werkt, alles moet in categorieën).
Indeed Mien, de mens zou erg chaotisch worden als we zaken niet in hokjes konden stoppen. Heel mooi en handig psychologisch mechanisme, maar iets wat te vaak onnodig afgekraakt wordt.
Neemt niet weg dat mensen nu ook wel iets te vaak, naar mijn mening, ADHD op een kind plakken. En dan heb ik het over de kinderen waarbij de ouders zélf die diagnose stellen ipv een deskundige.
Leuk idee laal, om een keer met zijn drietjes te gaan wandelen en op een kleedje te zitten, moeten we echt een keer doen! Mag chicaatje dan ook mee? Die heeft ook een beco namelijk

En alle andere mama's zijn natuurlijk ook van harte welkom!

Wij hebben 'm op diezelfde site besteld, en ook een donkerbruine, om dezelfde reden als laal. (ik moet wel zeggen dat ik 'm al een week niet gebruikt heb, met dit weer leun ik liever aan de kinderwagen stang, en bovendien wil ik écht niet nog een keer uitglijden en op meisje vallen )

En noem me maar eigenwijs of tegendraads (kan ik niet mee zitten ) maar ik blijf erbij dat bv het beste is; 100 jaar geleden, nu, en over 500 jaar nog. Lekker puh
Zou dat het zijn Mien? Maar wij laten alle kinderen wel onderzoeken en daar komen dan ook echt soms schokkende cijfers uit. Misschien was dat vroeger ook wel zo, inderdaad, maar werd er geen label aan gehangen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven