LGZZ Deel VI

18-12-2009 21:44 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom maar door met die tweede bevalgolf!

NaamLeeftijdKind

nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenPeanutje331Ja!

23 januariHartje!

Versie geen effect,

Pienmini wil rechtop!Bengal311Ja!

12 febHartje!

Bengel is een

lekkere spekbaby!Elev292Ja!

25 febHartje!

Elevmeis is 3Sjip311Ja!

16 maartHartje!

Alles goed en nu al

eigenwijs Nemovisje271Ja!

23 augHartje! Chi caatje28116 april Minicaat

geboren! Sproet31121 mei Sproetekind

geboren! Dufty32210 juli V

geboren!

Mini is 3South29114 juli Southmini

geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje

geboren! Lalie2713 aug Jeetje

geboren! Luaska3114 aug Luba

geboren! Minie2313 sep Miniemeis

geboren! Chica29114 sep Chocomeisje

geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley

geboren!

Het vorige topic!
Chiek, dan moet je dat maar gewoon lekker doen. Lekker puh terug!
Boeiuh.

Nana naaaaaaaa
Chiek, wat ben jíj inflexibel zeg!
Nou! Say that again....
Ja, goed he?!

Sorry, maar als ik ergens van overtuigd ben, dan blijf ik dat ook.

(misschien moet ik zendelingswerk gaan doen! )
Ja ik wil ook op een kleedje zitten en met baby's spelen of baby's met elkaar laten spelen. Ook goed.

Kwam net tot de ontdekking dat Pienmini wel heel rustig is vandaag. Maar ik heb dat te vroeg gezegd tegen Pienman geloof ik want auwie er wordt weer gegymnastiekt in mijn buik. Jammer dat die koprol er nog niet helemaal lekker in zit.

De eerste enveloppen zijn hier trouwens geschreven. En nu heb ik geen zin meer. Zit ook eigenlijk een beetje te wachten op een vriendinnetje die komt theeleuten.

Oh oh oh en ik lees net in een buurtkrantje dat er een gloednieuw kinderdagverblijf komt om de hoek in een nieuwbouw gebeuren. Dat zou effe handig zijn!!!
Zodra het kan, meteen achteraan gaan Pien! En als we van het voorjaar nu gewoon eens meeten met z'n allen (sorry Sproet ) ergens lekker in de zon? Volgens mij hebben we het daar al eens meer over gehad?! Want een echt babymeet met alle baby's hebben we nog niet gehad! Plannen we ruim van tevoren, alleen jammer dat we het weer niet kunnen inschatten...

Maar Chiek, Mien en Caat wandelen lijkt me ook een keer leuk...we wonen tenslotte niet mijlenver uit elkaar.
Tjongejongejonge, wat hebben jullie weer veel geschreven vandaag. Vannacht werd Sproetekind huilend wakker om 04.45 en toen dacht ik nog "zal ik even op het forum speieken of de discussie nog is doorgegaan?). Hij werd huilend wakker omdat hij had gepoept. Hij poept echt heel veel nu hij vaste voeding krijgt, meerdere luiers op een dag, maar gelukkig niet meer van die kleffe derrie.

Caat, bij mij hetzelfde verhaal. Dat ik geraakt wordt door de hele discussie over bv komt ook vooral omdat ik het naar mezelf (en Sproeteklind) nog steeds niet helemaal recht kan praten. Ook al weet ik dat het op dat moment de juiste beslissing is geweest (laatst zei Sproetman nog "ik was zó bang dat je in een postnatale depressie zou schieten", dus ik heb me niets verbeeld), achteraf vind ik het heel spijtig dat ik Sproetekind maar 3 weken bv gegeven heb. Want ik ben er inderdaad wel van overtuigd dat bv het allerbeste is. Ik weet ook zeker dat ik het bij een eventueel tweede kindje weer wil doen (en ik weet ook zeker dat ik me dan weer schuldig ga voelen tov Sproetekind als ik er dan wél langer mee door ga).

Ik werd er gisteren gewoon heel verdrietig van dat ik (voor mijn gevoel dus) werd bestempeld als iemand zonder doorzettingsvermogen terwijl ik het dus zó graag wilde.

Neem, ik ben het wel eens hoor, met jouw bijdrage over oudere generaties. Mijn moeder had nooit van 'kort opmaken' gehoord, maar vond het wel heel goed dat wij dat nu krijgen 'geleerd'. Maar even zo goed, kijk ik ook wel eens

uluuuuuuuuuuuhjjj dhhj (groetjes terug aan J'tje van Sproetekind!)

naar hoe mijn moeder dingen deed. Er zijn nu zoveel regeltjes waar we vaak best zonder kunnen. En wat jij zegt Caat, over drinken uit een bekertje. Ik wil Sproetekind niet tot in eeuwigheid uit een fles laten drinken (vind dat zo vreselijk, van die 2-jarigen die aan zo'n fles lopen lurke) dus op zich wil ik wel dat hij snel uit een bekertje gaat drinken, maar van mij mag een tuitbeker ook best. Hoeveel mensen ken je met een spraakgebrek door het drinken uit een tuitbeker? Zijn we toch allemaal groot mee geworden? Net als met geprakte hapjes van een lepeltje?

Trouwens over bv nog even. Mijn moeder kreeg mijn middelste broer in 1972. Hoogtepunt van de feministische golf. En toen gold de slogan "laat je niet uitzuigen". Mijn broer heeft dus geen bv gehad en daar heeft ze nog altijd spijt van.

Sproetekind krijgt ook om 22.00/22.30 nog een rijstebloemfles, vindt hij ook heeel lekker. En hij heeft hem ook nodig, want soms eet hij z'n warme avondeten (groente) al om 17.00. En wij hebben het weer nodig dat hij tot 07.00 doorslaapt (vond het vreselijk om er weer uit te moeten vannacht)
Wow ik droomde vannacht dat Meis de tweede naam Sloane had gekregen en ik was helemaal in paniek omdat ik dacht dat Man Slaone had doorgegeven aan de gemeente. Ik was echt frantically de aangifte papieren aan het zoeken en toen werd ik gelukkig wakker.
Oh ja, Beng, zou je op de groep willen zetten in welk z'huis Bengman moet zijn woensdag? En wat voor scan hij krijgt? Ga ik even in het rooster spieken wie er moeten werken.
[quote]dufty schreef op 06 januari 2010 @ 09:37:

Zucht.

Ik vind dat iedereen moet zeggen wat hij vindt, dat doe ik ook. Maar ik vind bepaalde aannames omtrent bv gewoon helemaal niet oke. Ik merk het vaker dat vrouwen onderling soms heel competatief kunnen zijn als het opvoeding betreft. Want nu is BV een onderwerp, maar straks gaat het weer over andere zaken. Laat iedereen gewoon lekker in zijn waarde, wat de een minder "goed" doet in de ene categorie compenseert elders wel weer. Ik heb geen bv gegeven, maar ik weet dat ik in andere zaken weer mijn uitblinkers heb Daarnaast vind ik sowieso met alles dat je er pas echt een mening over kunt hebben als je in dezelfde situatie zit. Hoe makkelijk is het om een ander te veroordelen? Dus je mening geven vind ik prima, maar anderen het gevoel geven geen doorzetter te zijn (dit proefde ik een beetje uit jouw post Mard) is gewoon niet leuk.

Dat vind ik jammer, ik heb het zo goed mogelijk geprobeerd uit te leggen. Ik wil absoluut niemand veroordelen (en om even duidelijk te zijn, het maakt mij ook echt geen fluit uit wat iemand in zijn kind stopt, anders dan Chiek heb ik die zendingsdrang absoluut niet komt denk ik door mijn gereformeerde opvoeding en de antipathie tegen zending...) maar ik vind het inmiddels een beetje bespottelijk worden dat er zo heftig wordt gereageerd op een stuk waar gesteld wordt dat er doorzettingsvermogen nodig is voor bv. Er wordt in het stukje van Chiek en in mijn stuk niemand veroordeeld op het niet geven van bv. Vervolgens voelen een heleboel mensen zich aangesproken omdat ze het gevoel hebben dat ze iemand zonder doorzettingsvermogen worden genoemd. Niemand doet dat, dat is puur een gevoel. Ik illustreer zo omzichtig mogelijk dat je inderdaad doorzettingsvermogen nodig hebt voor bv omdat het een keuze is. En weer krijgen we de hele gevoelens parade.

En dan kan ik toch niet laten om te denken, je hebt die bv toch ook niet doorgezet. Dan heb je op dat punt dus gekozen om je doorzettingsvermogen te besteden aan je eigen herstel of iets anders. Wie neemt jou dat kwalijk? Niemand toch? Dus om dan andere mensen te gaan beschuldigen van het feit dat fv moeders worden neergezet als niet doorzetters dat is in mijn ogen gewoon onzin.

Ook omdat voordat Chiek haar zendingsdrang tentoon spreidde op de afgelopen 2/3 pagina`s ik nog nooit iemand heb horen zeggen hier op het topic dat iemand niet moest stoppen, dat bv veel beter was etc.

En dan vind ik het bijna meten met twee maten. Over bv mag je wel zeggen dat je je tieten niet overal eruit wilt gooien, er toch niet zoveel antistoffen in zitten als ze zeggen, die wetenschappelijke onderzoeken eigenlijk onzin zijn. En dan mag je als bv gevende niet zeggen dat het wel enig doorzettingsvermogen vergt. Ik vind dat echt jammer. Ook omdat niemand van de bv gevende moeders ooit iemand veroordeeld heeft dat er gestopt werd.

En ik baal er ook van dat als je de fles gaat geven het nu op mij overkomt dat je de hemel in geprezen wordt omdat je kiest voor jezelf (wat ook prima is), maar als er gesteld wordt dat je wel een doorzetter bent met de bv je dat niet mag zeggen omdat dan de fles voedende moeders voor het hoofd gestoten worden. Het zijn toch twee aparte dingen?

Ik moest vandaag werkren en daarna Loes ophalen dus kon niet reageren vanochtend, kon wel bijlezen tijdens het kolven ( ) en vond wel dat ik nog even moest reageren ondanks dat de discussie inmiddels al voorbij was. Ook omdat ik voor mijn gevoel toch een soort knuppel in het hoenderhok had gegooid.

En ik spreek hierboven tegen een `je` en dan ook nog als reactie op Duft, maar ik bedoel jou niet alleen hoor. Het is gewoon algemeen.

En even nog een andere opmerking, je kan toch niet in alles in het leven een `doorzetter` zijn. Iedereen heeft toch zijn eigen dingen en prioriteiten? Ik ben ondanks de zwangerschap nog steeds 20 kilo te zwaar, en ik ben nog steeds maar sporadisch aan het sporten. Niet bepaald getuigend van doorzettingsvermogen. Ik ben dan toch ook niet boos en verdrietig en beledigd als jullie Duft de hemel in prijzen dat ze al 15 kilo kwijt is? Ik vind dat ook super van haar (ik moet je wel hebben he Duft, maar dit is even een voorbeeld wat dicht bij mezelf staat) en stiekem ben ik dan best een beetje jaloers en neem me voor om ook snel weer te beginnen. Maar dat zit ik maandag ook gewoon even lekker private practice te kijken en ga weer niet zwemmen. Kortom, daarin heb ik absoluut geen doorzettingsvermogen.
Sloane als in Mark Sloane van Greys Mien? Verder bizarre dromen zijn dat he, van die dingen die zo echt lijken dat je er de hele dag nog een soort `last` van hebt. Ik heb ook weleens dat ik in de droom dan opeens denk `oh, dit is een droom, ik moet wakker worden` en dan is het ook een droom
Hahahahahha hoezo obsessed door McSteamy?! Wel irritant dat zo'n gevoel van zo'n droom zo blijft hangen. Heb ik ook wel eens last van en vind dat ook altijd super irritant!!

Mard ik vind het goed hoor dat je er toch nog even op terug wilt komen. En snap goed wat je bedoelt, dat er eigenlijk met twee maten gemeten wordt.

Oh en we gaan toch nog wel een keer meeten voor het voorjaar. Lijkt mij heel gezellig namelijk. Ik ben zelfs wel in voor een meet op korte termijn. Maar weet niet hoe realistisch dat is. De meesten zijn natuurlijk ook weer gewoon aan het werk. Hoewel meeten in een weekend ik ook prima vind.

Er valt hier trouwens nu echt een mega pak sneeuw. Het is heel mooi buiten!!!!
Pien ik zat nog te denken, ik heb volgende week vrijdag een afspraak in jouw stad. Vind je het misschien leuk om ff thee te drinken? Kan ik je eindelijk eens in het echt bewonderen
Mard, dat hele borstvoedingsgebeuren is gewoon een heel emotioneel ding. Jij windt je er nu ook over op, dus je moet niet doen alsof alleen de moeders die de fles geven snel geraakt zijn. Daarbij vind ik dat je wel een beetje overdreven stelt dat hier iedereen die stopt de hemel in wordt geprezen en de borstvoedende moeders geen doorzetters mogen worden genoemd. Want ik weet zeker dat we iedereen zo lang mogelijk hebben aangemoedigd met bv geven (probeer eens dit, probeer eens dat) en hebben gezegd hoe goed we het vonden dat ze ondanks pijn etc zijn doorgegaan. Totdat ze er zélf een punt achter hebben gezet. En natuurlijk hebben we die moeders daarna gezegd hoe goed we die beslissing vonden omdat dat gewoon een hele moeilijke stap is.

Het moeilijke aan deze discussie is nu dat het woord 'doorzettingsvermogen' zo veel los maakt (tenminste dat is waar ik over val). Het tegenovergestelde daarvan is namelijk dat je zwak bent, opgeeft. En dat is natuurlijk uiteindelijk ook op te vatten als een waardeoordeel. Ook al wil jij geen oordeel vellen over wat iemand zijn kind geeft als voeding, hiermee geef je in mijn ogen toch een waardeoordeel over hoe ik het aan heb gepakt. En dat heeft me wel gekwetst ja (misschien ben ik wel snel gekwetst, ik weet het niet)
Ja, hetzelfde uitgesproken ja, maar Sloan van Grey's is zonder -e. Raar is dat toch hoor, ik heb al in geen eeuwen (oh, hoezo dramatisch) meer naar Grey's gekeken.

Ik vind het stiekem eigenlijk best een leuke naam voor een meisje, Sloane. Maar hier in NL is dat niets. En we hebben een mooiere naam voor #2, mocht dat een meisje zijn.
Ik denk dan dat je snel gekwetst bent Sproet, in ieder geval op dit punt. En ik val puur over het feit dat er dus over mij wordt beweerd dat ik veroordeel, dat doe ik nl. pertinent niet. Ik vind het nl. gewoon prima als mensen kiezen voor de fles. Maar ik vind het ook knap (dat kan in mijn ogen nl. heel goed daarnaast) dat mensen kiezen voor bv. Want dat vergt een lichamelijk gezien een heleboel van je. En dat betekent dus niet automatisch dat je daardoor een waardeoordeel de andere kant op geeft. Als mijn kind nog niet rolt en die van mijn zus wel kan ik echt uit de grond van mijn hart zeggen dat ik dat knap vind. En denk maar niet dat ik daarmee mijn Loesje minder lief, leuk of knap vind. Ze kan dan alleen nog niet rollen.

Dat je bv geven goed vindt heeft in mijn ogen dus niks te maken met de fles. Dat staat los van elkaar. En dat vind jij blijkbaar niet en dat vind ik echt jammer. Vooral voor jezelf.
anoniem_649ad06f4ae00 wijzigde dit bericht op 06-01-2010 16:47
Reden: ga ik toch nog vergelijken!
% gewijzigd
quote:mardjen schreef op 06 januari 2010 @ 16:32:

Pien ik zat nog te denken, ik heb volgende week vrijdag een afspraak in jouw stad. Vind je het misschien leuk om ff thee te drinken? Kan ik je eindelijk eens in het echt bewonderen Ja leuk!!!! Laat maar weten wat voor jou haalbaar is. Ik woon in het centrum dus dat is voor mij het handigst en ik weet nog wel wat plekjes waar we thee kunnen drinken. Maar bij mij thuis mag natuurlijk ook.
Ik kap even met deze discussie, want ik wordt er erg verdrietig en boos van. Volgens mij praten we totaal langs elkaar heen en bedoelen we heel andere dingen, maar verwoorden we het verkeerd ofzo.
Wat jij wilt, ik wil naar je huis komen of naar het centrum. Ik kom in principe langs het centrum dus kan zo naar je toe rijden of parkeren in de stad. Ik moet daarna of daarvoor naar noord, dus het is voor mi jecht op de route.
Ik weet niet of ik me er nog verder tegenaan moet bemoeien. Maar ik vind dus ook nog steeds dat er geen waarde oordelen worden gegeven hier, wel meningen en ervaringen. Dus ik denk ook echt dat al het verdriet/gekwetstheid voort komt uit het gevoel van de lezer. Goed dat voegt niets toe aan wat ik vanmorgen ook al zei. Iedereen maakt zijn eigen keuzes en volgens mij is daar nog nooit een waarde oordeel aan gehangen.
quote:mardjen schreef op 06 januari 2010 @ 16:48:

Wat jij wilt, ik wil naar je huis komen of naar het centrum. Ik kom in principe langs het centrum dus kan zo naar je toe rijden of parkeren in de stad. Ik moet daarna of daarvoor naar noord, dus het is voor mi jecht op de route.

Nou we kunnen hier afspreken, hier om de hoek is een ruime parkeergarage, en om de andere hoek is een leuk theeleut tentje. Dus dan laten we de keus open.

We houden gewoon effe contact goed? Het is volgende week toch? Niet deze vrijdag?
Hoi meiden,

Ben weer terug van het ziekenhuis. Alles was goed gelukkig. Was er toch een beetje nerveus voor. Heb heel veel moedervlekken op mijn rug en kan ze dus ook niet zelf in de gaten houden. Fieuw..

En het was dus in hetzelfde ziekenhuis als waar Caatmini is geboren. Ik liep weer door die gangen en moest gelijk weer denken aan de nacht waarin hij geboren is en was gewoon weer helemaal euforisch en blij en gelukkig en misschien een beetje ontroerd. Zucht.... gek he?

Zie hier trouwens dat de discussie toch nog wat voortduurt. Ik denk dat iedereen wel heeft gezegd wat ze ervan vindt. Maar ik wil nog even zeggen dat Sproet echt niet de enige is voor wie dit zo gevoelig is. Want we wilden allemaal zo graag en dan lukt het niet en dat voelt als falen. En het woordje doorzettingsvermogen raakt dan net die gevoelige snaar vooral omdat ik bijvoorbeeld voor mijn gevoel heel ver ben gegaan met kolven en fingerfeeding en pijn en stress enz...

En dat een ander kindje sneller dingen kan dan Minicaat, raakt mij ook totaal niet. Dat is iets heel anders.

En weet je; ik denk ook dat dat komt omdat we ons toch allemaal wel in borstvoeding hebben verdiept en andere discussies als deze hier op viva hebben gelezen en daar wordt dan echt met modder gegooid en dat blijft je wel bij. Dus als er dan iets wordt gezegd wat doet denken aan dat soort nare discussies, dan wordt de zere plek gewoon heel hard geraakt. Zou niet moeten, want ook ik vind het heel knap dat je bv kan blijven geven ondanks alle pijn, vermoeidheid, halve depressies enz.. Dus eigenlijk ben ik het dan gewoon met je eens Mard.

Zucht...wij vrouwen zijn maar moeilijke wezens af en toe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven