LGZZ Deel VI

18-12-2009 21:44 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom maar door met die tweede bevalgolf!

NaamLeeftijdKind

nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenPeanutje331Ja!

23 januariHartje!

Versie geen effect,

Pienmini wil rechtop!Bengal311Ja!

12 febHartje!

Bengel is een

lekkere spekbaby!Elev292Ja!

25 febHartje!

Elevmeis is 3Sjip311Ja!

16 maartHartje!

Alles goed en nu al

eigenwijs Nemovisje271Ja!

23 augHartje! Chi caatje28116 april Minicaat

geboren! Sproet31121 mei Sproetekind

geboren! Dufty32210 juli V

geboren!

Mini is 3South29114 juli Southmini

geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje

geboren! Lalie2713 aug Jeetje

geboren! Luaska3114 aug Luba

geboren! Minie2313 sep Miniemeis

geboren! Chica29114 sep Chocomeisje

geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley

geboren!

Het vorige topic!
Pfffff daar ben ik helemaal nog niet mee bezig geweest. Ik weet ook eigenlijk niet of het in mijn boekje staat. Heb wel een flyer achtig iets over bedje opmaken. Ik ga 'm even pakken....
Ik kreeg zo'n pakket bij de intake van de kraamzorg met allemaal boekjes en folders en lijsten etc. En dat heb ik braaf zitten lezen en het viel me toen op dat er tegenstrijdigheden in zaten.

Bengman zit teletekst te lezen, bijzonder lachwekkend!

Dreigend tekort aan strooizout, in Etten-Leur strooien ze met badzout. Ze hebben een partij van 18 ton op de kop getikt. Het is paars, groen en geel en heeft een frisse geur
Ok Beng in mijn boekje staat dat het kindje altijd op de rug moet liggen met het hoofdje opzij. Er staat wel iets over laag opmaken (voetjes tegen voeteneinde enzo) maar niet over omslaan van lakentjes en dekentjes.

Badzout?! Gaat dat ook niet schuimen?
Tot onder de oksels opmaken? Ik doe gewoon tot haar kinnetje hoor, anders heeft het arme schaapje het toch koud? Als ze dat in de foldertjes zetten heb ik dat gemist, maar dat vind ik dat gewoon zielig heur.
Oh Beng lees nu pas dat jij dus ook zo'n prop deken over houdt. Hoe stom is dat!!!
Goedemiddag!

Lief Chiekje, ik hoop dat je je nu niet te rot voelt na gisteren om je neus even te laten zien vandaag (en als het waar is van die sneeuw en gladheid kan ik me haast niet voorstellen dat je de hele dag op pad bent).

Duft, helemaal vergeten je een goede eerste werkdag te wensen! Hadden de kinderen en collega's een leuk welkom voor je?

Pien en Beng, die dekentjes zijn inderdaad een enorm geprop (en ik had een ledikantdekentje in het wiegje ). Maar als 'ie te lang is kun je dat gewoon plat onder het matrasje vouwen, dan heb je alleen aan de zijkanten nog te veel over.

DD, leuke foto van jullie samen!
DD, wat superleuk die foto van jullie in de sneeuw! Gaaf mutsje heb je op.

Duft, hoe was je eerste werkdag, en hoe was V's eerste kdv-dag?? Hij kende die meisjes inmiddels van oppasdagen bij jou thuis, toch? Dat zal het hopelijk voor jou iets makkelijker gemaakt hebben om hem achter te laten.

Pienie, ik hoop dat jullie bezoekje aan de gastouders vanavond wel doorgaat, en vooral dat jullie er allebei een goed gevoel over krijgen.

Waardeloos al die nachtbrakers weer hier. Ik dacht dat ik wel goed geslapen had vannacht, maar ik ben zo brak als een kanarie al de hele dag, dus erg diep zal het niet geweest zijn. Elevmeis is vanmiddag gaan schaatsen met haar papa, dat is wel weer erg . Zoals ze dan thuis komt, met rode wangen en stervenshonger en helemaal vrolijk, zo lief.

Badzout in Etten-Leur, echt?? Zou dat wel helpen dan? Tafelzout kan ik me nog voorstellen, maar badzout, is dat wel echt zout?
Meis probeert door de babyfoon tijd te rekken tot ze in slaap valt: máhaaam, ik heb nu écht geen tijd om te slapen!
Oh Elev wat lief weer dat beeld van jouw rozige en hongerige Elevmeisje. En straks zijn er gewoon 2!

We gaan inderdaad zo naar die mevrouw. Ben ook zo benieuwd. Pienman is in een super melige bui dus dat wordt nog gezellig straks.
Veel plezier (en succes ) dan. Op de één of andere manier kan ik me pienman heel goed melig voorstellen..
Wat leuk dat elevmeisje ging schaatsen!!! En dan thuiskomen met rode konen en honger, zo uberschattig. Had je wel boerenkool gemaakt

DD wat een mooie foto, wat ziet Kim er alweer wijs uit zo in die zak!

Neem ik heb inderdaad graag het laatste woord Maar Elev vroeg ook iets aan mij geloof ik, dus vond dat ik dat nog wel even mocht verduidelijken. Wel zo beleefd

Beng, bij mij vouwde de Kraamzorg de dekens dubbel, dan heb je een dikkere deken die half zo lang is. Aan de zijkant had ik het prettiger gevonden als de deken wat langer is, dan kan je het beter instoppen. Mijn zus doet haar deken ook `dwars` in het bedje van neef, dan kan ze hem beter instoppen want hij woelt nogal.

Ik vind je knutselverhalen zo onwijs leuk, ook omdat dat echt niet in mij zit. Vind het zo grappig om te lezen (en word dan stiekem jaloers )

Manlief is hier niet te genieten, hele erge ruzie gehad vanavond. Tenminste erg... wel goed uitgesproken gelukkig. DAarna was ik er helemaal klaar mee dus was gaan douchen en ff in bed tv kijken. Toen kwam hij bij me liggen en hebben we het ook ff over het bezoek aan de arts in februari gehad en de gevolgen die het gaat hebben. Ik vergeet dan soms hoeveel het hem ook doet en dat hij daar dus niks over zegt. Dan kan ik meteen zijn saggerijnigheid beter plaatsen en er veel beter mee omgaan. Ik zou willen dat we sneller naar de orthopeed mochten, we weten nu eigenlijk niks en dat is ook slopend. Vooral voor Rob merk ik nu dus.

Caat nog even over je verhuisperikelen, het gaat wel allemaal erg snel he. Kan je het nog een beetje bijbenen? Voor mijn gevoel hebben jullie je nieuwe huis pas twee maanden geleden gekocht ofzo (wij moesten een jaar wachten bedenk ik me nu, dus misschien is mijn referentiekader niet helemaal ideaal )

De verhuurplannen klinken als goed op de rit. Ik heb ook een tijdje mijn flat verhuurd en dat vond ik nog best veel werk. Maar ook relatief makkelijk verdiend, dat dan weer wel
Even snel, want Man wil de laptop: De papfles ging erin als... tja eh, pap dus. En daarna lustte ze nog wel 70cc melk zonder pap. Dus in totaal 300cc gedronken weer. Als ze nou niet goed slaapt eet ik mijn hoed op!
Haha, Mien, dat zeggen wij ook steeds "het gaat erin als pap". Sproetekind is er echt dol op.

Elev, jouw verhaaltje over Elevmeisje en haar rode koontjes.

Duft, hoe was het vandaag? Helemaal gesloopt zeker na zo'n eerste dag met 20 (zoiets?) kids om je heen. Hoe heeft V. het gevonden? Heeft hij geslapen? En was hij er nu tegelijkertijd met zijn grote zus, dat is wel gezellig lijkt me.
Oh en Mard, wat naar dat jullie zo'n ruzie hadden. Moeilijk dat dan niet eerder duidelijk wordt waarom hij dan sjacherijnig doet. Heeft hij nu eigenlijk veel pijn nog?

En Duft, ik vroeg me af of je nu alles hebt afgerond met je opa's huis. Moest er veel worden leeggehaald? Hoe is het met je broer nu?
Alle baby's staan op de verjaardagskalender! Nu jullie nog, maar dat moet ik even op de groep opzoeken.
Evening,

Zo weer lekker weekend! Fijn...heb een hele drukke week gehad, maar wel erg leuk en gezellig! En soms vind ik mijn werk zooo leuk, wat een problemen mensen soms toch zelf kunnen maken je staat er af en toe versteld van...

Pien, hoe is/was het bij de oppasmevrouw?

Duft, hoe is je eerste werkdag gegaan?

Mard, wat vervelend van die ruzie, kan me wel indenken dat Rob er veel mee bezig is. Ik had er nog niet op gereageerd, dus even voor jou...

Elev en lachen hoe madame geen tijd heeft om te slapen

Luus, we hebben Jee inderdaad met een lepeltje gevoerd Maar gewoon het restant uit zijn papfles hoor...kunnen we gelijk even oefenen voor over een paar weken. Ik vind dat Jee ineens zo hard groeit! Het is echt niet meer mijn inimie-baby hoor...ik vind het echt al een mannetje worden. Oh ja, de eerste kinderbijslag is binnen...dus dat komt goed uit, want ik gok dat hij over een aantal weken wel weer nieuwe kleding kan gebruiken

DD wat een geweldige foto! En wat zie jij er ook ontzettend goed uit zeg...je kunt wel zien dat je nu lekker aan het genieten bent. Kimberley wordt ineens ook al zo'n meisje...leuk om te zien

Jaa dekentjes en lakentjes...Ik sla dat lakentje wel altijd om het dekentje zodat die rand boven op de deken ligt. Ik heb het dekentje nu dubbel gevouwen en dat was in het begin een behoorlijk geprop ja...zeker omdat die dubbele deken van de zomer natuurlijk niet nodig was. Maar ik kon het goed om het matras vouwen...goed langs de zijkanten instoppen en dan gaat het wel.
Arme Sproet zit hier tegen zichzelf te praten terwijl gans Holland Wie is de mol keek...

Ik had geen boerenkool gemaakt, helaas. Ze pakte wel gelijk een appel van de fruitschaal en at hem in twee minuten helemaal op, dat vond ik ook wel een mooi plaatje van Hollands welvaren.

Wat gezellig, al die papkinderen hier. Al heb ik ook wel eens gehoord dat kinderen daar dik van worden.
Miniemeis is een klein vreetzakje

Gelukkig hebben wij altijd heel kort ruzie, zijn allebei vrij duidelijk dat scheelt wel. En dat saggerijnige... ik had wel een idee dat het daarvan kwam, maar het moet voor lief dan ook wel een soort het goede moment zijn om erover te praten. Dat was het dus vanavond blijkbaar. We hadden het erover dat ik hoop dat hij nog 2/3 jaar kan wachten met een operatie, waarop hij dan aangeeft dat het alleen maar uitstel van executie is voor hem. En dat is natuurlijk zo, een gezonde jonge vent met een kunstheup, er is voor ons gevoel geen weg meer terug. En natuurlijk kan je 100 worden met een kunstheup, maar naast de lichamelijke klachten is het psychisch ook heftig.

Ik hoop gewoon heel erg dat het wel meevalt straks, maar ik vrees tegelijkertijd toch ook dat het niet zo is.

Moeten volgende week donderdag met Mardmeisje voor een foto van haar heupjes, dat zie ik nu toch ook een stuk minder zonnig in.

Sproet geef jij sproetekind eigenlijk al tussendoortjes? Zoals een liga, koekje of rijstewafel ofzo?
Mijn schermpje stond blijkbaar wat lang open, inderdaad door Wie is de mol....

Wie is die Arjen? Ik ken hem ergens van maar waarvan?????
Arjen Lubach, heeft Mensen die ik ken die mijn moeder hebben gekend geschreven, en daarna Bastaardsuiker. Hij is/was ook van Buro Renkema trouwens, en hij heeft ooit een hitje geschreven, een eminem-parodie (Stan heette het geloof ik, over een stalker van Syb van de Kast, iets met een hamster). Genoeg info?

Ik vergat helemaal te reageren op je ruzie en het gedoe met de heup. Lekker is dat hè, dat je eerst een heel erge ruzie hebt gehad en daarna pas duidelijk wordt waar het nou echt om ging. Waarschijnlijk hebben jullie allebei ook gewoon een wat hogere 'basisspanning' op het moment daardoor, en heel begrijpelijk. Twee maanden op zoiets moeten wachten is ook helemaal niet fijn, zeker niet als je eigenlijk niet weet op welk nieuws je nou moet hopen (wel gelijk een kunstheup of niet).

Laal, ik zeg: tijd voor een nieuwe foto!
Oh ja ik keek ook wie is de mol...

alleen met een half oog want ik ben ook op zoek naar een vakantie voor in Mei. Elev, waar waren jullie nou ook alweer heen?

Mard, jeetje het is ook echt helemaal niet niks. En dat het psychisch misschien wel net zo zwaar, zo niet zwaarder is, dat is niet zo'n gekke gedachte nee . En volkomen logisch dat je de foto van Mardmeisjes heupjes in dit licht ineens een stuk minder positief ziet kan ik ook goed begrijpen

Ik hoop dat je snel gerust gesteld wordt...

Sproetie,

Oeh ja, wilde ook DD nog even complimenteren. Wow wat een leuke foto!! Kan zo in een magazine staan, nu is je kleine meisje een beauty maar het is wel te zien van wie ze dat heeft
Ik zet het op de groep, Neem!
Ik ken geen arjan.

Beng en pien, google anders even op matrozenbedje opmaken. Dan kun je toch het dekentje normaal opmaken, terwijl het lakentje kort is opgemaakt. Zeker bij luba was dit handig, want die ging alle kanten op in zijn bedje als ie los lag.
Matrozenbedje opmaken
@Mard

vervelend dat het zo heeft gevlamd tussen jullie. Denk wel dat Elev gelijk heeft met de hogere "basisspanning". Ik herken het ten minste wel, vind het eigenlijk een supermooie benaming. Ik ontvlam sneller doordat we altijd onder een bepaalde druk leven ivm Bengman zijn ziekte. Bij jullie is het ook iets chronisch wat toch als het zwaard van Damocles alles overschaduwt. Gelukkig hebben jullie het uitgesproken. Soms weet je gewoon niet zo goed wat je eigenlijk dwarszit, maar als partners elkaar goed aanvullen dan komt het echt wel goed.

voor al je zorgen.

@elev

heerlijk om je verhalen over elevmeis te lezen

@Pien

hoe was het bij de oppasmevrouw? Was er een klik?

@all

bedankt voor de tips mbt de deken. We gaan het nu zo doen dat we zowel een mooie deken hebben als 'ie is dubbelgevouwen en bij enkel gebruik.

@sproet

hoe is het bij jou??

@Duft

Hoe was je eerste werkdag?

En tot slot, het zit me niet lekker dat we Chiek niet online hebben gezien vandaag.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven