LGZZ Deel VI
vrijdag 18 december 2009 om 21:44
Kom maar door met die tweede bevalgolf!
NaamLeeftijdKind
nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenPeanutje331Ja!
23 januariHartje!
Versie geen effect,
Pienmini wil rechtop!Bengal311Ja!
12 febHartje!
Bengel is een
lekkere spekbaby!Elev292Ja!
25 febHartje!
Elevmeis is 3Sjip311Ja!
16 maartHartje!
Alles goed en nu al
eigenwijs Nemovisje271Ja!
23 augHartje! Chi caatje28116 april Minicaat
geboren! Sproet31121 mei Sproetekind
geboren! Dufty32210 juli V
geboren!
Mini is 3South29114 juli Southmini
geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje
geboren! Lalie2713 aug Jeetje
geboren! Luaska3114 aug Luba
geboren! Minie2313 sep Miniemeis
geboren! Chica29114 sep Chocomeisje
geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley
geboren!
Het vorige topic!
NaamLeeftijdKind
nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenPeanutje331Ja!
23 januariHartje!
Versie geen effect,
Pienmini wil rechtop!Bengal311Ja!
12 febHartje!
Bengel is een
lekkere spekbaby!Elev292Ja!
25 febHartje!
Elevmeis is 3Sjip311Ja!
16 maartHartje!
Alles goed en nu al
eigenwijs Nemovisje271Ja!
23 augHartje! Chi caatje28116 april Minicaat
geboren! Sproet31121 mei Sproetekind
geboren! Dufty32210 juli V
geboren!
Mini is 3South29114 juli Southmini
geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje
geboren! Lalie2713 aug Jeetje
geboren! Luaska3114 aug Luba
geboren! Minie2313 sep Miniemeis
geboren! Chica29114 sep Chocomeisje
geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley
geboren!
Het vorige topic!
vrijdag 8 januari 2010 om 10:50
quote:Bengal schreef op 08 januari 2010 @ 10:45:
Haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai, ik ben uitgedobberd. Had priveles, de rest van de zwangeren had het laten afweten ! Ik als antizwemmer als enige die-hard in dat bad.
Goed man!!!!
quote:Bengal schreef op 08 januari 2010 @ 10:47:
Pien wat klinkt die oppasmevrouw fijn! Zo'n gastouder zou ik ook wel willen. Is ze wel gecertificeerd enzo ivm de toeslag van de belasting? Elke gastouder moet dit jaar zijn/haar papieren halen voor de "gastouderacademie".
Helemaal super dat het nu rond is, en natuurlijk vind je het moeilijk om je kind straks weg te brengen. Da's geen kronkel, da's gezond.
Ja ze baalt wel een beetje van al die nieuwe regels maar ze gaat er wel voor. Dat wordt dan via het gastouder bureau geregeld. En mocht ze het de eerste keer niet halen dan mag ze bij dit bureau ook nog een keer herkansen.
En jij ook voor je laatste opmerking. Ik voel me een beetje een muts maar ik heb dat echt effe nodig.
Haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai, ik ben uitgedobberd. Had priveles, de rest van de zwangeren had het laten afweten ! Ik als antizwemmer als enige die-hard in dat bad.
Goed man!!!!
quote:Bengal schreef op 08 januari 2010 @ 10:47:
Pien wat klinkt die oppasmevrouw fijn! Zo'n gastouder zou ik ook wel willen. Is ze wel gecertificeerd enzo ivm de toeslag van de belasting? Elke gastouder moet dit jaar zijn/haar papieren halen voor de "gastouderacademie".
Helemaal super dat het nu rond is, en natuurlijk vind je het moeilijk om je kind straks weg te brengen. Da's geen kronkel, da's gezond.
Ja ze baalt wel een beetje van al die nieuwe regels maar ze gaat er wel voor. Dat wordt dan via het gastouder bureau geregeld. En mocht ze het de eerste keer niet halen dan mag ze bij dit bureau ook nog een keer herkansen.
En jij ook voor je laatste opmerking. Ik voel me een beetje een muts maar ik heb dat echt effe nodig.
vrijdag 8 januari 2010 om 10:53
Mmmmm lichtelijk hysterische reactie op Beng's zwemkunsten wellicht. Maar ik ben serieus trots op je hoor Beng.
Wat die kronkel betreft, ik blijf maar denken wat als ze mijn kind niet goed in bed stoppen of wat als ze hem/haar toch stiekem een boterham met hagelslag geven terwijl ik dat nog helemaal niet wil. Ik vind sommige dingen gewoon erg moeilijk om los te laten. Maar goed die boterham met hagelslag zal Pienmini de eerste maanden toch nog niet lusten denk ik zo. Dan vindt hij/zij melk veel lekkerder.
Wat die kronkel betreft, ik blijf maar denken wat als ze mijn kind niet goed in bed stoppen of wat als ze hem/haar toch stiekem een boterham met hagelslag geven terwijl ik dat nog helemaal niet wil. Ik vind sommige dingen gewoon erg moeilijk om los te laten. Maar goed die boterham met hagelslag zal Pienmini de eerste maanden toch nog niet lusten denk ik zo. Dan vindt hij/zij melk veel lekkerder.
vrijdag 8 januari 2010 om 10:55
Hi laal! Wat klinkt je wandeling heerlijk! Daar heb ik nou ook zin in he, lekker met de wandelwagen op pad straks....kan ik me echt op verheugen.
Bengman is nu met de hond aan t wandelen, maar die krijgt geen rode wangetjes. Die komt onder de bagger thuis en gaat t huis bevuilen
Vanmiddag wordt er een plaat bezorgd voor aan de muur in de kinderkamer. Het laatste grote element wat nog geschilderd moet worden etc. Hopelijk is het kamertje dan wel af met 37 weken (ik heb nog 2 weken dus....). En anders maar niet hoor, kan er niet van wakker liggen. Dan krijgen jullie gewoon wat later foto's
Bengman is nu met de hond aan t wandelen, maar die krijgt geen rode wangetjes. Die komt onder de bagger thuis en gaat t huis bevuilen
Vanmiddag wordt er een plaat bezorgd voor aan de muur in de kinderkamer. Het laatste grote element wat nog geschilderd moet worden etc. Hopelijk is het kamertje dan wel af met 37 weken (ik heb nog 2 weken dus....). En anders maar niet hoor, kan er niet van wakker liggen. Dan krijgen jullie gewoon wat later foto's
vrijdag 8 januari 2010 om 10:57
Ik ben ook heel trots op mezelf !
Wat je kronkel betreft Pien, ik denk dat we die allemaal hebben. Dat heet liefde. En mensen in je omgeving zullen allemaal goedbedoeld zeggen dat je t moet loslaten.... En ja dat weet je zelf heus ook wel, maar logica gaat in deze gevallen gewoon niet op. Sta jezelf die kronkel lekker toe, maar maak jezelf niet gek en overstuur en hysterisch. Een beetje beschermingsdrift is heel normaal, als je het helemaal niet had zou ik het pas gek vinden.
Wat je kronkel betreft Pien, ik denk dat we die allemaal hebben. Dat heet liefde. En mensen in je omgeving zullen allemaal goedbedoeld zeggen dat je t moet loslaten.... En ja dat weet je zelf heus ook wel, maar logica gaat in deze gevallen gewoon niet op. Sta jezelf die kronkel lekker toe, maar maak jezelf niet gek en overstuur en hysterisch. Een beetje beschermingsdrift is heel normaal, als je het helemaal niet had zou ik het pas gek vinden.
vrijdag 8 januari 2010 om 10:59
Bijna klaar dus Beng, en neeee niet nog langer wachten met die foto's ben razendbenieuwd! Ja die wandeling was heerlijk...ik dacht ik ga nu maar even want nu waait het nog niet zo hard. Moest wel lachen (over ongevraagde opmerkingen gesproken)...bij de drogist: "ik vind het altijd zo zielig die kleintjes helemaal dik ingepakt en dan in de wagen"...en bij de bakker "lekker dik ingepakt, goed hoor...dit is ideaal weer, die kleintjes kunnen best wat hebben"
vrijdag 8 januari 2010 om 11:05
Haha, lekker tegenstrijdig! En natuurlijk kan zo'n gezonde hollandse knul best een beetje buitenlucht hebben en wat vrieskou. Het is geen mietje! Wel leuk die complimenten over zijn prachtige ogen, volgens mij gloei je dan van trots.
Sophy van t prikbitches topic is trouwens gisteren bevallen, jullie lezen daar ook weleens mee toch? Laal iig dacht ik?
Sophy van t prikbitches topic is trouwens gisteren bevallen, jullie lezen daar ook weleens mee toch? Laal iig dacht ik?
vrijdag 8 januari 2010 om 11:09
vrijdag 8 januari 2010 om 11:14
quote:Lalie schreef op 08 januari 2010 @ 11:01:
Oh het is weer voedertijd volgens mij... Gelukkig heb ik ATWT opgenomen...Pien, weet jij wie Sophie dit heeft aangedaan? Heb het al een paar dagen niet meer gezien en nu is ze ineens
Nee maar dat weet de kijker ook nog niet Laal. Opeens lag ze daar halfdood te wezen. Ik werd alleen wel een beetje geirriteerd van deze verhaallijn merkte ik. Stomme Paul met zijn domme acties.
En wat leuk voor Sophy, ga zo even lezen.
Wat gaan we trouwens hard opeens. Ik mag nooit meer klagen.
Oh het is weer voedertijd volgens mij... Gelukkig heb ik ATWT opgenomen...Pien, weet jij wie Sophie dit heeft aangedaan? Heb het al een paar dagen niet meer gezien en nu is ze ineens
Nee maar dat weet de kijker ook nog niet Laal. Opeens lag ze daar halfdood te wezen. Ik werd alleen wel een beetje geirriteerd van deze verhaallijn merkte ik. Stomme Paul met zijn domme acties.
En wat leuk voor Sophy, ga zo even lezen.
Wat gaan we trouwens hard opeens. Ik mag nooit meer klagen.
vrijdag 8 januari 2010 om 11:16
Ik haak straks weer af hoor Pien, ga even liggen om mijn lijf rust te geven na het zwemmen (en ik moet even een pak koekjes verteren waar ik mezelf op heb getrakteerd bij de koffie net ). Vanmiddag nog even aan de knutsel, hopelijk de deken afmaken. En dan moeten we weer iets nieuws verzinnen om te knutselen.
Wij hebben een erg onfeministische rolverdeling hier. Ik doe de decoratie en de frutsels en Bengman doet het schilderen, boren, zagen etc.
Wij hebben een erg onfeministische rolverdeling hier. Ik doe de decoratie en de frutsels en Bengman doet het schilderen, boren, zagen etc.
vrijdag 8 januari 2010 om 11:19
Ik zie het ook helemaal voor me, Laal, Jeetje met rode wangen in de wagen. Juist lekker toch? En heel gezond volgens mij hoor. Op sommige kdv's slapen kinderen tot 0 graden zelfs buiten, mardmeisje ook volgens mij. Hoe heten die dingen ook alweer, Mard (behalve 'konijnenhokken' )? Bij ons hebben ze die ook, maar meis was er al te groot voor toen ze kwam.
En Pien, ik denk dat zo'n gastouder zich juist nog veel meer van jouw wensen zal aantrekken als een kdv (hoewel ze daar vast ook geen hagelslag krijgen hoor.. Hier is het in elk geval vooral smeerkaas enzo wat de klok slaat). En dat je het zo voelt is -wat iedereen zegt- juist héél erg normaal! Ik geloof dat ik er ook vrij erg in was/ben, want als ik hoor dat mijn zusje meis mee heeft genomen naar de mac belt ze me extra om te verzekeren dat meis alleen wat drinken kreeg en dat ze haar nóóit zomaar fastfood zou geven zonder mij te vragen. (Ze verexcuseert zich ook bij mij als ze plastic speelgoed voor meis gekocht heeft hihi). Dat doen ze bij het kdv trouwens wel, daar waren ze laatst na een uitje met z'n allen bij de mcdonalds gaan eten! Vond ik zo vreemd.. Niet dat ze dat nou echt niet mag ofzo, maar dat vind ik iets dat ouders zelf kunnen doen, of niet. Niet het kdv.
En Pien, ik denk dat zo'n gastouder zich juist nog veel meer van jouw wensen zal aantrekken als een kdv (hoewel ze daar vast ook geen hagelslag krijgen hoor.. Hier is het in elk geval vooral smeerkaas enzo wat de klok slaat). En dat je het zo voelt is -wat iedereen zegt- juist héél erg normaal! Ik geloof dat ik er ook vrij erg in was/ben, want als ik hoor dat mijn zusje meis mee heeft genomen naar de mac belt ze me extra om te verzekeren dat meis alleen wat drinken kreeg en dat ze haar nóóit zomaar fastfood zou geven zonder mij te vragen. (Ze verexcuseert zich ook bij mij als ze plastic speelgoed voor meis gekocht heeft hihi). Dat doen ze bij het kdv trouwens wel, daar waren ze laatst na een uitje met z'n allen bij de mcdonalds gaan eten! Vond ik zo vreemd.. Niet dat ze dat nou echt niet mag ofzo, maar dat vind ik iets dat ouders zelf kunnen doen, of niet. Niet het kdv.
vrijdag 8 januari 2010 om 11:21
quote:Bengal schreef op 08 januari 2010 @ 11:16:
(en ik moet even een pak koekjes verteren waar ik mezelf op heb getrakteerd bij de koffie net )
En hoezo kom jij niet aan?! Ik durf al niet eens meer op de weegschaal te staan en ik heb mezelf echt op een snoeprantsoen gezet (wat niet altijd lukt).
Oh trouwens dat van dat iets nieuws om te knutselen gaan bedenken, heb ik ook nog een hele poos gehad. Maar op een gegeven moment was ik toch echt uitgeknutseld. Toen begon de onrust, maar daar wen je ook aan.
(en ik moet even een pak koekjes verteren waar ik mezelf op heb getrakteerd bij de koffie net )
En hoezo kom jij niet aan?! Ik durf al niet eens meer op de weegschaal te staan en ik heb mezelf echt op een snoeprantsoen gezet (wat niet altijd lukt).
Oh trouwens dat van dat iets nieuws om te knutselen gaan bedenken, heb ik ook nog een hele poos gehad. Maar op een gegeven moment was ik toch echt uitgeknutseld. Toen begon de onrust, maar daar wen je ook aan.
vrijdag 8 januari 2010 om 11:22
Liefjes, kunnen jullie nog weer even een kleine geruststel-actie inzetten voor me? Nu de datum voor de echo nadert en ik me niet eens heel moe en ook nauwelijks misselijk voel, ben ik ineens heel ongerust . Hadden heel veel van ons dit niet ook, de week voor de echo? Pffff niet fijn dat gevoeletje...
Nu even bijlezen hoor
Nu even bijlezen hoor
vrijdag 8 januari 2010 om 11:24
Ja Elev een hele poos geleden was daar ook een topic over; met het kdv naar de Mac. Ik vind dat eerlijk gezegd ook niet kunnen. Ik vind het eten daar gewoon niet echt verantwoord en ik vind het ook een raar uitje. Kijk als ze daar langs gaan voor een ijsje ofzo. Nou a la maar om daar gezellig met zijn allen die slappe frietjes en kartonnen hamburgers te gaan zitten eten, nee dat zou ik ook niet heel fijn vinden.
vrijdag 8 januari 2010 om 11:25
Een hele hele grote geruststelling voor Neem, ik voelde ook niks meer ineens. Dat is een fop- en pestactie van je lijf om de onzekerheid te vergroten en dat betekent helemaal niks. Je kunt er gewoon geen peil op trekken, hoe frustrerend dat ook is.
Jij krijgt gewoon een knipperlichtje te zien straks, echt echt echt waar.
(helpt t?)
Jij krijgt gewoon een knipperlichtje te zien straks, echt echt echt waar.
(helpt t?)
vrijdag 8 januari 2010 om 11:26
vrijdag 8 januari 2010 om 11:26
Och Neempje toch! Maak je niet druk, ik voelde de eerste weken sowieso helemaal niets en ik was ook echt bang. Zeker omdat Pien zo'n verdrietige ervaring had, 2 dagen voor ik mijn echo kreeg. En ik had natuurlijk bloedverlies gehad, en mijn streepje was lichter geworden. Grote paniek. En nu is mijn lichtere streepje alweer 4 maanden oud en eet ze pap.
vrijdag 8 januari 2010 om 11:27
He getsie Neem, irritant he die twijfel. Ik weet heel eerlijk gezegd niet meer of ik dat de eerste keer had (geloof het niet), tweede keer uiteraard wel. Maar daar heb je al helemaal niks aan. Sorry!!
Maar het komen en gaan van kwaaltjes geeft gewoon twijfel. Helemaal als je niet dagelijks kotsend boven de pot hangt. Hoe ver ben je nu? Want misschien heb je net een heel intensieve bouwfase achter de rug, als in aanleg van allerlei organen enzo, en ben je daarom nu even minder moe omdat het nu even iets rustiger is.
Of je hebt gewoon keigoed geslapen. Maar dat je je niet elke dag even moe of wat dan ook voelt is helemaal normaal hoor.
En dan ook maar even een omdat je zoveel moet bijlezen.
Maar het komen en gaan van kwaaltjes geeft gewoon twijfel. Helemaal als je niet dagelijks kotsend boven de pot hangt. Hoe ver ben je nu? Want misschien heb je net een heel intensieve bouwfase achter de rug, als in aanleg van allerlei organen enzo, en ben je daarom nu even minder moe omdat het nu even iets rustiger is.
Of je hebt gewoon keigoed geslapen. Maar dat je je niet elke dag even moe of wat dan ook voelt is helemaal normaal hoor.
En dan ook maar even een omdat je zoveel moet bijlezen.
vrijdag 8 januari 2010 om 11:28
En de Mac is idd heel vies! Het kdv waar Bengel naar toe gaat (als ze in 2011 plek hebben) vraagt toestemming aan de ouders om in de zomervakantie bijvoorbeeld 1 keer patat te gaan eten bij de patatzaak. Doen ze als bijna alle kinderen met vakantie zijn en een heel klein groepje hebben. Maar als 1 van de ouders het er niet mee eens is gaat het hele uitje gewoon niet door.
Denk wel dat het van mij zou mogen tzt, mits Bengel er de leeftijd voor heeft en het echt een uitje is.
Denk wel dat het van mij zou mogen tzt, mits Bengel er de leeftijd voor heeft en het echt een uitje is.
vrijdag 8 januari 2010 om 11:30
Jeetje Mien ik wist niet eens meer dat dat 2 dagen voor jou echo was. Moest laatst wel denken: hey waren wij niet bijna gelijk uitgerekend de eerste keer? Maar dat klopt dus. Gek idee!!!
Heb zo rond de jaarwisseling ook heel veel aan de vorige keer gedacht. Heel gek was dat.
Maar goed laten we het daar maar even niet over hebben want daar wordt Neem ook niet vrolijker of geruster van. Sorry Neem!
Heb zo rond de jaarwisseling ook heel veel aan de vorige keer gedacht. Heel gek was dat.
Maar goed laten we het daar maar even niet over hebben want daar wordt Neem ook niet vrolijker of geruster van. Sorry Neem!
vrijdag 8 januari 2010 om 11:30
KGV is achter een lege fles aan het aan rennen, en als hij er dan bij is tikt hij er met zijn snaveltje tegen aan en rent dan weer door.
En KK zit de hele tijd "Tata mop!" te zeggen. Dat zag ik altijd tegen hem als ik even weg moet.
En Meis is op het kdv. En ik moet eigenlijk leren, maar het is hier veel te gezellig...
En KK zit de hele tijd "Tata mop!" te zeggen. Dat zag ik altijd tegen hem als ik even weg moet.
En Meis is op het kdv. En ik moet eigenlijk leren, maar het is hier veel te gezellig...