LGZZ Deel VI

18-12-2009 21:44 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom maar door met die tweede bevalgolf!

NaamLeeftijdKind

nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenPeanutje331Ja!

23 januariHartje!

Versie geen effect,

Pienmini wil rechtop!Bengal311Ja!

12 febHartje!

Bengel is een

lekkere spekbaby!Elev292Ja!

25 febHartje!

Elevmeis is 3Sjip311Ja!

16 maartHartje!

Alles goed en nu al

eigenwijs Nemovisje271Ja!

23 augHartje! Chi caatje28116 april Minicaat

geboren! Sproet31121 mei Sproetekind

geboren! Dufty32210 juli V

geboren!

Mini is 3South29114 juli Southmini

geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje

geboren! Lalie2713 aug Jeetje

geboren! Luaska3114 aug Luba

geboren! Minie2313 sep Miniemeis

geboren! Chica29114 sep Chocomeisje

geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley

geboren!

Het vorige topic!
Ik zal jullie niet meer vervelen met politiek. (En ja, Femke praat wat geaffecteerd, maar dá's geen argument natuurlijk! )

Zat vanmorgen heerlijk relaxt op te starten met werk, toen ik iets vergeten bleek te hebben (elke week op woe-ochtend moet er iets klaarstaan in het cms, en dat was ik gewoon glad vergeten deze week ). Opeens niet meer zo relaxt dus, maar nu is het gauw nog even geregeld.

Laal, ik dacht over jouw bevalling eigenlijk steeds in termen van 'wat heerlijk dat het grootste deel al geweest is voor je het goed en wel doorhebt', heb er nooit zo bij stilgestaan dat dat ook heel vervelend kan zijn. Opeens 'viel' je midden in een bevalling, je had nauwelijks tijd om je echt te realiseren dat dit het was. Ik snap wel dat je er naar uitziet om dat volgende keer bewuster mee te maken. Ik denk dat wij allemaal dachten dat het nog wel even zou duren, met in gedachten de eeuwig durende voorweeën van mard (wéken, in mijn herinnering, weet niet of ik dat terecht is of ik het inmiddels nogal opgeblazen heb ). Je wilt ook niet te snel het gevoel hebben dat je al 'bezig bent', omdat het anders nog zó lang gaat duren. Dat was in elk geval mijn reden om te zeggen 'probeer maar te slapen, als het begonnen is merk je het echt wel'.

Het is eigenlijk ook raar dat je altijd denkt dat een bevalling een duidelijk begin heeft, terwijl dat in de praktijk lang niet altijd zo blijkt te zijn. Hoeveel mensen hier wisten op het moment supreme direct zeker dat dit het was? Nog niet de helft, denk ik.

Mien: komt helemaal goed straks.
hihi, chiek, toen je je weer afvroeg waar laal was, want ze was toch vrij, dacht ik ook: wanneer leer je iedereens werkrooster nou eens goed uit je hoofd??
Ik wist wel degelijk dat mijn bevalling eraan zat te komen hoor! Om te beginnen braken opeens mijn vliezen, compleet met slijmprop, bloed, en vlokjes uit het vruchtwater.... dan kón gewoon niet missen En 's avonds kreeg ik meteen hele duidelijke weeen om de 3 minuten, en een uur later al elke minuut. Nope, geen twijfel mogelijk
Ik was ook redelijk zeker ja. Dacht bij mezelf: 'Of ik ben ineens zwaar incontinent, óf de vliezen zijn gebroken.' Maar dat was wel een lekkere voorbereiding, want ik wist toen opeens dat binnen toen en 48 uur ons meisje zeker geboren zou worden.
Goed, off to my tentamen. Ik heb geen zin.

Dit is trouwens een liedje dat ik altijd zing tegen Meis:

Golden Brown

Het gaat blijkbaar over heroïne, maar ik zing het voor Meis omdat ze goudbruine haartjes heeft.
Waarschijnlijk veel te laat maar zet 'm op Mientje. You can do it!!!

Oh enne even geestige mededeling (nou ja voor huize Pien reuze geestig in ieder geval). De poetsmania is begonnen. Zit nog niet met tandenborstel plinten te schrobben maar heb wel al een hele kast gestoft en uitgesopt en ben nu zilver aan het poetsen. En ga straks de keuken(kastjes) aanpakken.

Extra gezellige dimensie straks voor mijn visite.
zilver aan het poetsen!!! Hilarisch echt waar.

Gelukkig kan ik niet zo diep zinken qua poetsmania want ik heb geen zilver. Of het moeten sieraden zijn !

Ik denk serieus dat er wat op stapel staat Pien, die nesteldrang en poetsdrang is hormonaal geregeld.
Zo, ik kom even snel hier nog buurten en zie opeens de bevaldata wel heel dichtbij komen. De hele tijd had ik het gevoel: oh, dat duurt nog heul lang, maar het komt opeens dichterbij!!! AAAAH!! Spannend!!

En Pien krijgt ineens poetsdranng lees ik. Poeh, spannend!! Ik hou het vanaf nu wel elke dag bij hoor. Tjongejonge

En Neem: Deze week je allereerste echo. Zo gaaf. Donderdag toch? Leuk, leuk.

HIer alles goed, maar veels te druk. Ik kreeg net zowat een hartverzakking; manlief belde net dat het bemiddelingsbedrijf had gezegd dat we volgende week al huurders kunnen verwachten. Lief wilde al dagen gaan vrijnemen om heel snel te verhuizen naar de bovenwoning van schoonfamilie.

Maar later bleek dat ze volgende week komen kijken en toch pas per 1 februari huurders sturen. Pff...zit nog bij te komen.

Nou, moet weer verder, maar ik hou het in de gaten hier!
Caat, ik heb een haarscherp beeld op mijn netvlies van hoe jij bij zit te komen van die hartverzakking. Stress! Gelukkig hebben jullie nog iets meer uitstel, maar druk is het ongetwijfeld heel erg!

Pien aan de zilverpoets! Ik hoop voor jou dat pienmini gauw komt, en voor je huishouden dat het nog even duurt.
Hoe zit dat trouwens met spullen als servies enzo, dat moeten jullie zeker ook daar laten (een basis-set in elk geval)? In het appartement van je schoonouders is dat vast allemaal wel aanwezig, maar moeten jullie in het nieuwe huis straks dan de hele inventaris nieuw kopen??
Pien, goed bezig hoor, ik ben trots ;-p Doe je dan meteen even soda in je wasmachine?

Caat, dat was schrikken Gelukkig komen ze alleen kijken, en verloopt het zoals jullie al gepland hadden!

Even vraagje aan jou: hadden jullie voor minicaat een eigen paspoort toen jullie op vakantie gingen? En hoe gaat dat met een pasfoto maken??
Hee, als we toch weer op de huishoudelijke toer gaan: ik las van de week ergens dat je soda niet in de wasmachine mag doen als je een aluminium trommel hebt. Weet jij of dat klopt? (Niet dat ik nu met een lepel soda boven de machine hang, klaar voor de start, maar toch.. mocht ik straks gekke ideeën krijgen als ik bijna ga bevallen.. )
Mag dat niet?!?!

Elev, ik heb werkelijk géén idéé !!

(ik weet niet eens of wij een aluminium wastrommel hebben )
Ja, heb inmiddels koffie en lunch gehad en het gaat wel weer. Haha...

Even antwoorden hoor:

Elev: Ja, het is gemeubileerd verhuren en dus blijft er behoorlijk wat staan. Zo laten we het bankstel staan want dat was al 2de hands toen we het kochten. (hadden weinig geld toen). Salontafel gaat wel mee. De eettafel plus stoelen blijft ook staan, want ik wil altijd al een tafel met 6 stoelen en betere kwaliteit. (deze was van wehk*mp). En dus ook servies voor zes en 6 bedden boven met beddengoed en kasten voor allemaal.

Maar gelukkig biedt de kringloop veel voor weinig aan. Heb daar 5 bedden incl. matras gekocht tussen kerst en oud en nieuw. En dus een compleet zoveel-delig servies voor maar 15 euro. En nog heel goed ook. Ons eigen servies gaat mee en zit al in dozen. Vond het eerst een beetje vies, maar ach, op vakantie eet je ook van andermans borden enzo.

Maar ik mag dus veel nieuw kopen. Yeah!

Chiek: Ja, wij hebben wel een paspoort laten maken voor Minicaat. Vond dat wel zo handig omdat dat voor sommige landen wel vereist is. Wist het voor China niet precies, maar goed voor de zekerheid toch maar doen. En ik wist het helemaal zeker toen ik een programma van dr. Phil zag over kinderlokkers en een fbi-agent vertelde toen dat je beter een paspoort kan aanschaffen voor je kind. Want als je kind nog geen paspoort heeft, dan kunnen de ontvoerders heel makkelijk eentje aanvragen en weg zijn ze. Gaf voor mij de doorslag, maar het zal ook ongetwijfeld meer indruk hebben gemaakt door mijn hormonole toestand van toen.

En je kan gewoon naar een fotograaf. Die zetten een krukje neer en jij zet je kind op het krukje en ondersteund dan ook het nekje als dat nog nodig is, maar je komt zelf helemaal niet in beeld. Kunnen ze best goed. Beetje jammer voor Minicaat alleen dat hij nog tot zijn vijfde een babyfoto in zijn paspoort heeft staan.
Ik heb ook nog wel een nieuw servies voor je als je wilt; zit zelfs nog in de verpakking (in de schuur, want het is onze smaak niet )

Denk dat we ook maar een paspoort voor meisje doen, volgend jaar gaan we buiten europa, dus dan moet 't sowieso.

Over kids gesproken, ik hoor er eentje piepen boven.....ben zo terug
Nou alleen de koelkast nog (en die is nog redelijk schoon) en dan heb ik gewoon een hele keuken gepoetst. Kreeg tussendoor visite dus had even een pauze. Wel zo goed want ik doe weer veel te veel. En ik heb nu mijn zinnen gezet op dat ene cute pakje dus dat MOET ook nog even gehaald worden.

Caat, waaaaaaaahhhh kan het me ook te goed inbeelden hoe je er even bij zat. Hihihihihihihihihi!!! Gelukkig was het loos alarm. Maar wat klink je druk man. Pfffff word er bijna zelf moe van.

Wasmachines schoonmaken doe ik niet hoor. Wil wel de afwasmachine nog schoon hebben. De bodem van dat ding is echt :puke: . En dat kan natuurlijk niet.

Oh ja moet nog een brievenstandaard uitmesten. Maar dat is niet zo heel veel werk. Denk ik.
In de afwasmachine kun je gewoon van die zakjes poeder gooien, en dan leeg laten draaien..... dat is huishouden 2010-style
Welke 'die zakjes" heb je het dan over Chiek?
Elev ik had toen ook niet gedacht dat J'tje die dag al kwam...Natuurlijk twijfelde ik wel...maar we hebben gewoon niet gebeld omdat die weeen niet langer duurde dan een minuut. Dus ik dacht gewoon "nee, dan zal het wel niet zo zijn". Pas vanaf de middag ging het meer pijn doen en stond in om de paar minuten aan de eettafel met m'n heupen en kont te draaien om het dragelijker te maken en nog ging er geen lampje branden

OP een gegeven moment heb ik zelfs de laptop (toen ik aan het forummen was ) bijna uit mijn handen laten vallen van de pijn en nog steeds niet gebeld! Dom he? Maar ik kon de pijn best goed aan en ik dacht dus dat ik dat niet zou kunnen...

Vanaf 23:15 toen mijn vliezen braken was het heeeeel duidelijk hoor en vanaf dat moment kon ik de pijn ook bijna niet aan. Ik wilde je nog smsen omdat ik nog wou zeggen: "Slapen?!?" maar ik kon mijn mobiel echt niet meer pakken En ook omdat jij meestal wel tot laat wakker bent

Ik vind het niet erg, maar ik wil het de volgende keer bewuster meemaken, maar dan moet ik ook al gelijk bellen bij de eerste krampen.

Caat Aaaaaaaaaaaaaaahhhhh dat is zeker schrikken! Gelukkig heb je nu nog een paar dagen respijt!

Pien de poetsmiep Nu nadert het einde dan toch echt hoor...

Chiek op je warrige hoofdje
quote:chica1978 schreef op 13 januari 2010 @ 14:10:

In de afwasmachine kun je gewoon van die zakjes poeder gooien, en dan leeg laten draaien..... dat is huishouden 2010-style die heb ik ook...hele fijne zakjes! Pien je hebt echt nog een hoop te leren
Zakjes van S*un of Calgon*it zijn dat pien; die giet je leeg in je vaatwasser, zet 'm aan.... klaar! Ik doe dat een keer of 4 per jaar ofzo, het reinigt, haalt nare geurtjes weg, en hij gaat ervan glimmen
Yeah, laal en ik zijn huishoudbuddies!
Je hebt ipv zakjes poeder trouwens ook flesjes; die zet je ondersteboven in het bestekbakje (om het ingewikkeld te maken )
Ik ben ook over op de flesjes, nog revolutionairder (weet niet of dat het een woord is, maar je begrijpt de strekking )
Wow onze schoonmaak guru's gaan weer los. Maar thanks voor de tip. Ik ben gewoon niet zo huishoudelijk onderlegd. Geef mijn genen maar de schuld. Hey maar daardoor blijft wel meer tijd over om te forummen.

En nu ga ik plassen en een ubercute pakje scoren.

Doei!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven