LLJ08M

03-06-2008 23:03 1829 berichten
Alle reacties Link kopieren

tieger wijzigde dit bericht op 02-01-2010 23:22
Reden: Tabel opgeschoond
% gewijzigd
o moet ze nog plaatsen hoor haha ga ik nu doen
Vriendlief was ook begin 20 toen hij zijn vader verloor, zijn moeder heeft tot aan haar eigen sterfdag heel moeilijk mee gehad ! Ja hij heeft een hoop meegemaakt.. Ook familieleden van zijn vader zijn kant die sinds zijn dood niks meer van zich lieten horen op een kerstkaartje na dan.. Voor hem bestaat zijn familie ook niet hoor ! Hij kan super goed met mijn ouders, broers en een oom en tante van mij opschieten.. Mijn moeder neemt het vaker voor hem op dan voor mij, ach ja moet kunnen !

Vandaag past mijn moeder altijd op, maar die had vanaf vrijdagavond koorts, nu snot verkouden, dus riskeren we niet voor Kaj en mijn tante zou op komen passen en dan zou Kaj daar vanavond slapen maar zij is ook ziek, spugen en koorts.

Dan blijf ik maar een dagje thuis !

Murpel, nee dat neem je idd geen risico en een genetisch onderzoek ?
Hey Meiden,

Brabbel: Jeetje dat is ook heftig zeg! Raar ookv an die familie! Wel ontzettend fijn dat vriend zich dan zo thuis voelt bij jouw familie.

Murpel: oei, ja ik kan me voorstellen dat zo iets de keuze wel lastig maakt. Vooral als je om je heen ziet dat het zo vaak mis kan gaan.

RW:

Ik kan me nog herinneren dat het houden van Esmee eerst ook moest groeien. Natuurlijk was het heerlijk/geweldig zo'n klein baby'tje in huis en aan de borst, maar ik had de eerste week ook zo iets van "als ze haar nu weer mee nemen is het ook wel goed"

Esmee is op het moment weer zo ontzettend vrolijk! Ze lacht, ze speelt, ze kruipt, ze zoekt contact, het is gewoon genieten!

Ze vindt het heerlijk op de fiets. Vooral de eerste keer: we waren de tuin nog niet uit of ze draaide zich om en glimlachte breed! Vanochtend hebben we weer een blok om gefietst.

Afgelopen weekend waren twee van mijn nichtjes hier te logeren. Het was erg gezellig. Man wil nu wel voor een tweede. hahaha

Een derde lijkt hem te zwaar en hij "wil" ook geen drie meiden. Hij is bang dat hij zich dan eenzaam gaat voelen!

Onze laptop was van het weekend weer gecrashed!! Alle foto's van de afgelopen anderhalve maand weg!

Das dus weer het nadeel van digitale foto's en niet vaak genoeg backuppen. Er staan gelukkig wel wat foto's op hyves dus die zijn nog gered.

Esmee slaapt nu vaak nog maar 1 x per dag. Ze sliep de laatste tijd 's ochtends wel heel goed en 's middags dan heel kort. En dat trok mevrouw niet. De gastouder kwam met het idee om haar dan 1x naar bed te doen en dat heeft heel goed uitgepakt.

We zijn ook weer terug naar 3 flessen van 180. We moesten van het CB naar 2x, maar dan werkte ook niet. Ze at 's ochtends geen brood en ik vind ook dat ze het beter "doet" op drie flessen.

Oja nog ff een keer stoomafblazen:

Schoonouders waren hier vrijdag. De verjaardag van Esmee kwam ter sprake. Man en ik hebben besloten dat we het niet te druk willen hebben. Dus geen visite die de hele (!) dag blijft. 's ochtens een paar en 's middags een paar. Zegt schoonloeder: "Nou dat zien we straks wel, zo ver is het nog niet!"

Dat zien WE straks wel????!!! Ik meende toch ECHT dat WIJ (lees: man en ik) bepalen hoe we het gaan hebben!!

Natuurlijk is het ook de verjaardag van hun eerste kleinkind, maar in eerste instantie is het de verjaardag van ONS eerste kind en die gaan WIJ zo invullen zoals wij dat willen!!

Ik merk dat ik hier dwars van word. Dan nodigen we ze mooi uit voor 's middags, dan kunnen ze tenminste niet de hele dag blijven. en maken ze het ook niet mee dat Esmee 's ochtends voor het eerst met haar handen in de taart zit! (Maar ik vind het ook niet leuk dat ik zo denk..... )

Ik zal het eten voor vanavond voorbereiden!

Liefs,

Mango
Jemig wat een toestand mango met je schoonouders... die kunnen zich altijd zo lekker overal mee bemoeien he!!! Wel slim om ze s'middags dan uit te nodigen

Waarom moest esmee over naar 2 flessen? Hier ook nog 3 hoor en dat hou ik erin tot nadat ze 1 jaar is geworden. En daarna ga ik ook nog groeimelk geven (2 flessen) tot de R uit de maand is. Heb ik bij samuel ook gedaan, er zitten natuurlijk toch goede stoffen in de melk en ze groeien nu zo hard dus dat kunnen ze volgensmij goed gebruiken!

Toevallig heb ik het ook gisteren gehad over de verjaardag van sharon. Samuel zijn 1ste verjaardag waren we op vakantie (hij is van juni) en toen kwam de familie naar zeeland toe. Wilde verder ook niet teveel drukte, hij snapte het toch nog niet.

Sharon is tegelijk met mijn moeder jarig dus daarom lijkt het me wel leuk en bijzonder om dat wel groot te vieren, hun eerste verjaardag samen! Maar dan doen we het niet de hele dag hoor, waarschijnlijk van 3 tot 7. Lijkt me wel lachen, maken we uitnodigingen met foto's van sharon en oma, lijkt me wel leuk!!! En allebei een eigen taart met foto hihi
CD: Jeetje, wat heftig! Ik wist wel dat je het soms lastig vond, maar zo erg had ik niet door. Wel goed dat je actie hebt ondernomen en dat er iets mee gedaan wordt. Dikke knuffel voor je!

Brabbel: Jeetje, dat klinkt heftig! Wel fijn dat je bijna-man zo goed met je ouders overweg kan!

Murpeltje: Jeetje, dan neem je inderdaad geen risico! Heb je je tijdens de zwangerschap van Manon ook zorgen gemaakt?

Tieger: Fijn weer wat van je te lezen!

Mango: Guido slaapt ook steeds minder goed, en komt ook geregeld op 1 slaapje uit. Zo grappig om te zien dat Esmee & Guido zo gelijk lopen!

Grappig, wij zijn ook al bezig met Guido´s verjaardag! Wij vieren het wel `groots`, waarschijnlijk zelfs verspreidt over 2 dagen! Maar inderdaad, de keuze ligt bij ons als ouders. Ik kan ook helemaal voorstellen dat het je dwarszit Mango.

Ik geniet zo enorm van Guido! Hij begint nu te reageren op muziek, brabbelt erop los, begrijpt steeds beter wat we bedoelen. Zo kroop hij vandaag naar de kat van mijn schoonouders toen ik vroeg waar ze was! Zo mooi!
Hum......

Ik hoop dat jullie DE tip hebben!

Guido heeft de laatste tijd problemen met blijven slapen. Hij gaat keurig na eten - badje - borst heerlijk slapen. Maar dan wordt hij weer wakker.... En dan is niets goed. Ik heb al van alles geprobeerd. Laten huilen, niet oppakken, wel oppakken, niet tegen hem praten, wel tegen hem praten, voeden, water drinken, speen weer in bed, weer mee naar beneden, bij ons in bed. Omdat ie ook last heeft van tandjes, heb ik hem al twee keer een halve zetpil gegeven. Daarop viel hij heerlijk in slaap... Maar dit kan toch niet de bedoeling zijn...

Ik ben nu ook alweer sinds mijn laatste post met hem bezig.

Waar ik ook van baal is dat ik hier alleen voor sta. Vriendnuevennietzolief kan natuurlijk niet voeden, maar toch....

Dus alle tips zijn welkom!
Ongeduld: Wij hebben ook zo'n periode gehad, vlak voordat Esmee niet meer aan de borst wilde. Wij deden het altijd zo:

1e keer er heen en over de bol aaien. Zeggen dat het tijd is om te gaan slapen. Muziekdoosje aan en weer weg.

2e keer: Er weer heen, oppakken, troosten, zeggen dat het tijd is om te gaan slapen, weg leggen zodra ze rustiger werd, muziekdoosje aan en weer weg.

3e keer: Troosten, flesje water.

4e keer: Troosten, voeden.

En ook hier sta je niet alleen voor!!! Kom op, keer 1 t/m 3 kan man ook heeeel goed doen! Wij deden het dan om en om. Keer 1 en 3 ging man er heen en 2 en 4 deed ik.

Ik kan me zo pissig maken om die mannen die zeggen dat ze toch niet kunnen voeden en er dus niet uit hoeven! Desnoods haalt vriend Guido op en brengt hem bij jou, dan leg jij hem weer terug.

Doordat je bv geeft moet je altijd al, dus man kan je heus wel helpen door de keren dat je niet hoeft te voeden er uit te gaan! Schop onder zijn kont en er uit!

Sterkte er mee en ik hoop dat hij snel weer lekker blijft slapen!!

Liefs,

Mango
vervelend Mango van je schoonouders.. gewoon nee zeggen hoor, het is jullie kindje.

wij huren een speeltuin af en vieren het van 12 tot 16.00 mooie tijd..

Ongeduld wat vervelend zeg.. Ik moet zeggen dat een zetpil geven helemaal niet erg is.

Onze kinderarts zei ook, als je merkt dat er iets dwars zit, dus zoiets als tandje of dergelijke mag je echt wel een zetpil geven.
Hai meiden,

Vandaag een dagje thuis, Zoë had gisteren koorts en was de nacht ervoor ook al wakker en huilen (rooie wangen, kwijlen, geen speen willen, dus idd ook een zetpil gegeven, toen wel lekker doorgeslapen), dus ik heb mijn werk gewisseld met vrijdag zodat ze vandaag beetje kan uitzieken (hoop ik). Ze is niet erg vrolijk ;), maarja kan ik me ook wel voorstellen de snottebellen

hangen aan haar neus.

Ongeduld: balen van dat slapen zeg, ik vind ook niet dat je het alleen hoeft te doen hoor. Wij deden het ook altijd om en om en tegenwoordig doet man het altijd 's nachts omdat hij meteen weer inslaapt en ik dan gelijk weer klaarwakker ben. En hij ligt bij de deur ;) Ik heb niet echt tips, voor 's avonds of overdag doen wij vaak de kookwekker 5 min laten huilen, erheen, 10 min laten huilen erheen, 15 min...dan slaapt ze meestal. Maar voor 's nachts is dat natuurlijk niet relaxed. Veel sterkte!

Mango: Ik merk ook dat Zoë 's ochtends goed slaapt om 10 uur, maar vaak 's middags om 15 uur maar een half uurtje of helemaal niet goed inslaapt. Misschien is 1 slaapje ook wel een oplossing, maar hoe laat doe je dat dan, om 1 uur ofzo? Heb er nu net in bed, maar vanmiddag zal wel weer niet lekker lukken...

Balen zeg van je schoonouders, kan me goed voorstellen dat je dat superirritant vindt. Mijn schoonmoeder is een schat en helpt ons heel vaak uit de brand, maar ze moet zichzelf ook wel in toom houden hoor. Dat probeert ze wel want ze is zich er bewust van dus dat is wel lief. Laatst wilde ze Zoë mee naar een grandma-shower in de familie, maar dat vond ik toch wat te ver gaan. Vind ik wel lullig maar het kwam ook slecht uit dus ik heb maar gewoon nee gezegd.

Grappig dat bij jullie natuurlijk ook alle eerste verjaardagen eraan zitten te komen, ik zat er ook al over te denken wat te doen. Ben verder ook wel benieuwd wat jullie allemaal gaan doen, met welke mensen allemaal, hoe laat en hoe lang.

groetjes!
hallo,

wat grappig dat ze bij jullie zo weinig meer willen slapen.

manon slaapt nu juist weer veel meer dan eerst.

ze speelt staand aan de tafel en wil al haar speelgoed op de tafel leggen, dan dondert het er weer af, moet ze weer bukken omdat te pakken en dat herhaalt zich tig keer. ze slaapt nu juist weer 2x per dag en lang!

ongeduld: misschien ipv zetpil een beetje dentinox opdoen in donkere kamer, lief praten, maar wel laten liggen?

mango: ik leef met je mee, na jouw verhalen, vind ik de mijne altijd weer meevallen. ik vroeg wanneer schoonfam sinterklaas wilde vieren, zodat ik het kan afstemmen op wat wij zelf willen doen of met mijn fam. krijg ik als antwoord: dat weten we nog niet, dat hoor je dan wel. valt het straks natuurlijk gelijk met wanneer wij andere plannen hebben, hebben wij het weer gedaan, kreun.

manon krijgt 2x fles, nu dan toch weer 1x borst en een yoghurtje na het eten. gaat prima, ga ik nog niets aan veranderen. (ben nu ook veel zelfverzekerder, vaar meer mijn eigen koers en ben minder vatbaar voor CB haha) truitjes in 74 worden kort.

brabbel en halloo: lekker he ander of extra dagje thuis. ik ben nu ook thuis, omdat ik rest van de week cursus heb. heerlijk. sterkte met alle zieken!

San: veel beterschap, zijn jullie al met Verona bij arts geweest?

wij neigen ook naar groots vieren, wil iig voor vrienden vieren (lijkt me heel leuk, babyboom in vriendengroep, dus weer eens iedereen bij elkaar) en de fam zal wel moeten. alleen de tijd is minder, zo vlak na de feestdagen en ook de twee neefjes van vriend zijn in dezelfde periode jarig, maar goed, je wordt maar 1x 1 natuurlijk! dus ik denk 2x groots, maar kort.

ga nog even van d'r genieten en me voorbereiden op 3 dagen manon-loos.....

gegroet!
oh ja, weer vergeten:

ik voelde me goed en vol vertrouwen tijdens de zwschap, maar moeder en vriend waren wel erg bezorgd (moeder zelfs ronduit bang. zij is bevallen zonder dat ze haar dochter mocht zien, heeft geen foto, geen voetafdrukje, niks, alleen een grafje. ze zag wel hoe een verpleegster flauwviel van de aanblik van haar kindje, ze ging 3 weken lang elke dag naar het ziekenhuis, zonder haar te mogen zien, toen dachten ze dat je daar kraamkolder van zou kunnen krijgen, is op zijn zachtst gezegd traumatisch geweest en denk ik ook (mede) de oorzaak van de echtscheiding van mijn ouders en andere problemen. ze hebben het nooit goed (en al helemaal niet samen) kunnen verwerken)

een klinisch geneticus hoeft niet. huisarts heeft navraag gedaan toen de kinderwens een beetje ging spelen. extra foliumzuur ook niet. de kans is echt heel klein. je krijgt alleen wel extra medische echo's en waar ik voordat ik zwanger werd van manon nog heel cool kon zeggen, dat ik het 'gewoon' weg zou laten halen als het 'niet goed' zou zijn, zou ik dat nu nooit meer over mijn hart kunnen krijgen. bovendien zou bij een handicap of mider zwaar, een huilbaby, manon daar ook erg onder lijden. ik wil durf die risico's best te nemen en zou dat er wel voor over hebben, maar vriend wil het noodlot liever niet tarten, om het eens zwaar uit te drukken.

ik hoop dat dat nog verandert, maar we zijn nu ook heel gelukkig. dus we zien wel wat de toekomst brengt.....

(oef, wat is dit forum toch therapeutisch
klinkt heel stoer, maar totdat vriend gesterilliseerd is (en dat kan best nog een jaar of drie duren) blijf ik wel foliumzuur slikken, just in case.

in zoverre houd ik er dus wel rekening mee en zit het in mijn achterhoofd.
Ik lees een dezer dagen wel even bij. Maar veel te druk.

Ik hoop dat ik geen belangrijke dingen gemist heb, excuses voor het geval dat...

Even een melding: Mocht je nog iets bij Hoera!Feest! willen bestellen voor de 1e verjaardag van onze lieve schatten, ben er dan bijtijds bij. Ik krijg ineens een hoos van bestellingen en met de feestdagen (sint op school en alles thuis natuurlijk) in het vooruitzicht werk ik minder dan normaal.
Goh tot de vorige pagia bijgelezen, maar de plicht roept; de kinders moeten in bad en manlief wil daarg graag hulp bij.

indra, fijn dat je toch met het vliegtuig meekon en Fara lekker kon knuffelen. Goh en nu dan ook je man weer moeten missen.

Brabbel, sneu dat Kaj zo moest hoesten, kon je niet extra puffen?

Wij gaan waarschijnlijk niet voor een 3e hoor. Ben alles al zo'n beetje aan het verkopen. Kolf en box zijn al weg en de kleertjes staan ook al klaar.

Volgende keer hoop ik de laatste pagina te kunnen bijlezen. Misschien dadelijk nog even voor mijn avondvergadering en anders een andere dag.
Ja gelukt! Ahum 3 posting achter elkaar... sorry.

Murpel, zware beslissing hoor. En wat vreselijk voor je moeder!!!!! Poeh, gelukkig hebben ze ingezien dat afscheid nemen heel erg belangrijk is. Maar heeft dat kindje nog 3 weken geleefd dan?

Joh je hebt de tijd toch? Gewoon rustig bekijken hoe je er over een jaar over denkt.

Finn bukt/staat ook de hele tijd. Vooral tegen zijn TrippTrapp omdat die het dichtst bij de speelhoek staat. En maar spulletjes op de treeplank leggen.

Ongeduld, lekker weer ertegenaan na je vakantie. Goed genoten. Jammer dat Guido nu niet lekker slaap.

Wij geven voor het slapen altijd chamodent en gengigel voor de tandjes en als hij dan huilt gaan we er ook na 5, dan 10 en 15 min heen. s'nachts is een ander verhaal. Als hij mekkert laten we hem liggen, als hij hard huilt gaan we er heen. Steeds maar weer gerusstellen en terugleggen. Luier verschonen, flesje en dan slaapt hij wel verder.

CD goed dat je hulp gezocht hebt en dat ze goed met je meedachten. Hoipelijk kom je snel weer in rustiger vaarwater en misschien heeft dit gesprek al wat rust gegeven.

Oke ik moet naar de vergadering.

Doei!
Ben ik ook weer even, tussen de druktes door.. Dacht ik laatst nog relaxed te kunnen gaan verhuizen, begint nu langzamerhand de stress om de hoek te kijken...... Voor mijn idee moet er nog zoooooveeel gebeuren.... Tis overal een puinhoop = chaos in mn hoofd......

Manlief was vanmorgen dan ook echt niet te genieten, liep gigantisch te foeteren/schelden etc. over alles nog wat. (Kon nix vinden qua gereedschap, nix wilde lukken qua klusjes, goed nu issie ook niet echt handig... Maar daar kan ie nu net niet goed tegen)

Afgelopen weekend ben ik ook ziek geweest, dus toen ook niet veel kunnen doen. Ben er vandaag weer helemaal bij gelukkig.

Volgende week dinsdag moeten we trouwens met Verona naar de arts toe.

Pff Murpel; Heftig hoor, k snap nu jullie/jou twijfels. Geniet nu lekker van jullie drietjes, en zie over een jaar/anderhalf weer hoe jullie er dan tegenaan kijken.

Goh Mango jij hebt dus ook al van die heerlijke schoonouders ..... Heb er hier ook nog 2 in de aanbieding.. grrrr. Kan er zo ongeveer wel een boek over schrijven inmiddels...

Balen Ongeduld dat Guido savonds niet meer kan slapen, heb geen tips eigenlijk....

Verona is de laatste paar dagen om 6uur wakker ipv 7uur... Is dan rond 10/11uur moe, valt vaak in de box in slaap tot aan het middageten ongeveer. Smiddags wil ze dan niet meer slapen maar aan het eind van de middag niet meer te genieten, maar ja dan ben ik weer te druk met de laaste dingetjes in het nieuwe huis, en sta dan op het punt om weer naar huis te gaan... Zucht.. hoop dat volgende week alles weer wat normaler gaat...
Meiden, jullie zijn lief!

Ik heb vandaag Dentinox gekocht, dus dat proberen we als het vannacht weer feest is. Gister is Guido uiteindelijk om half 1 in slaap gevallen met een zetpilletje. Ik hoop dat het alleen zijn tandjes zijn en dat hij hierna weer lekker gaat doorslapen. Verder ga ik jullie tips gebruiken, en natuurlijk ook het gesprek met vriendlief aangaan.

Halloo: Ik denk dat wij Guido's verjaardag verdeeld over twee dagen in het weekend vieren. Dan vanaf een uurtje of 2, degene die willen blijven hangen, krijgen een kom soep en blijven lekker voor de avond. Ik denk dat we familie en vrienden uitnodigen, misschien ook de gastouder.

Murpeltje: Heb je een leuke cursus? Veel succes en sterkte! En wat een verhaal van je moeder! Dat er toen op die manier met rouwen om werd gegaan! Ik ken een soortgelijk verhaal van mijn oma, maar ik wist niet dat het in de tijd van onze moeders nog steeds zo was!

San: Heel veel succes met de laatste loodjes!

Fijne avond en slaap lekker iedereen! ;)
Pffft... ben ik weer. Iedere keer als ik op het forum kom ga ik uit gewoonte eerst naar mijn andere topic en dan hier naar toe maar dan is er ook altijd wel een kind dat zich meldt. Ik zal het eens omdraaien, eerst hier naar toe en dan naar het andere topic (van andere dochter).

Popsie en ik zijn afgelopen weken ook ziek geweest, menomen wat haat ik het toch om ziek te zijn met de kids er bij. Akelig voor hen en voor mij.

Verder alles okay hier.

Ik ga niet meer op iedereen reageren, alleen CD even een hart onder de riem steken: beste CD, ik vind die opmerking van de vpk over "ontsporen als je zoon 12 is" erg voorbarig. Zelfs de meest zware ADHD gevallen (en vele andere stoornissen) hoeven niet te ontsporen in de pubertijd (mits er vroegtijdig onderkend, begeleid en behandeld wordt). Slaat werkelijk nergens op die opmerking. Dat het nu voor jou loodzwaar is, dat is erg naar (understatement). Ik hoop dat jullie snel wat hulp krijgen en meer rust!
Ongeduld: ik herken precies wat je zegt!

Hier is het ook elke avond hetzelfde liedje, Twan gaat slapen en na een uurtje of wat wordt hij huilend wakker en wil niet meer slapen! Huilen huilen huilen als ik wegloop, dus ook ik zit er elke avond mee! Vaak gaat hij dan met mij mee naar bed, soms ook een zetpil.

Hier is het ook wat verlatingsangst denk ik, want overdag heeft hij er weinig last van, slaapt dan ook prima. Maar 's avonds als ik dan bijv. even wegloop begint hij gelijk te huilen.

Het is een combi van tandjes (overmatig kwijlen hier) en verlatingsangst dus denk ik.

Maar ik vind het ook niks zo en wil er ook gauw vanaf! Maar even zien hoe of wat. Dit is zo vermoeiend zo, heb nog geen rust 's avonds zo.

En ook hier een vriend die zich er weinig mee bemoeit hoor, dus je bent niet de enige! 's nachts doe ik het ook allemaal altijd alleen....

Sterkte ermee, en een zetpil kan natuurlijk nooit kwaad (al doe ik het zelf ook niet gauw maar mijn rust gaat ook voor dan).

Nog bedankt voor jullie lieve reacties, heb maandag contact gehad met het team en hoor maandag wat daaruit is gekomen en hoe het verder moet.

Probleem is hier ook een beetje dat vriend het gewoon anders ziet, die vindt kevin gewoon een beetje druk, maar ja, hij zit er niet 6 dagen alleen mee, week in week uit! En dan ook nog vaak 's avonds!

Nou goed, ik hou jullie op de hoogte!

XXX
Sharon heeft zoveel gespookt vanacht, ik ben gewoon de tel kwijtgeraakt hoeveel keer ik eruit ben geweest! Ben ik helemaal niet gewent want ze slaapt altijd door. We zijn allemaal wat grieperig dus daar had ze denk ik last van. Ze had vandaag vuurrode wangen maar had geen koorts, en was ook best gezellig dus wat er nou precies aan de hand was...

Morgen ben ik jarig dus hopelijk gaat ze vanacht wel doorslapen! Ik ga het niet groots vieren hoor, sochtends komen er 2 vriendinnen, s'middags 1 met haar kinderen en s'avonds wat familie.

Heb in ieder geval geregeld dat schoonouders hier morgen om 9 uur zijn, kan ik even rustig taart halen. Sharon ligt meestal rond 9 uur alweer in bed dus als ze nog ziekig is, is met zijn allen taart halen zo'n toestand.

Ongeduld hier helaas geen tips, samuel heeft tot 18 mnd een fles gehad s'nachts maar sliep daardoor wel snel weer. Soms is het ook uitproberen van die ukkies, op een gegeven moment weten ze dat mama toch wel komt en dan is laten huilen soms het beste. Maar wel moeilijk natuurlijk!

San succes met de laatste loodjes! pfff wat een toestand he! Over een paar maanden mogen wij ook dus als je nog tips hebt! Sharon is ook altijd tussen 6 en half 7 wakker maar dan ligt ze altijd om 9 uur alweer in bed!

Murpel wat een verschrikkelijk heftig verhaal zeg van je moeder. verschrikkelijk zeg en dat ze haar kindje niet mocht zien!
snif heel verhaal geschreven helemaal weg

en ik ga nu slapen, ben beetje moe, marijn slaapt ook niet door.

Volgende keer probeer ik het nog een keer

Liefs, lein
morguh meiden, hoe hebben de kleintjes geslapen ??

Kaj werd weer rond een uur of 4 wakker met weer een hoestbui ( gisternacht niet ) na een uur weer in slaap gevallen.

Ik heb het ook met Kaj een tijdje gehad, alleen in de wagen slapen of in mijn armen, maar nu lig ik hem in bed, rolt hijal op zijn zij en gaat slapen, ik aai hem dan over zijn bolletje en loop dan weg.

Gelukkig is mijn vriend wel erg behulpzaam hoor, het is tenslotte ook zijn kind. om en om gaan wij naar Kaj toe als hij slaapt, hij kan hem heel goed in slaap krijgen, kan ook gerust in de avond weggaan.
Roze wolk gefeliciteerd met je verjaardag
Hallo,

Joh wat balen al die slapeloze nachten, hoe gaat het nu?

Zoë heeft nou al sinds zondagnacht af en aan koorts, dus het is al de hele week tobben. Morgen maar even langs de huisarts...

Brabbel: Vervelend zeg dat Kaj nog steeds zo moet hoesten. Hopelijk gaat het wel over, of wordt het steeds minder. Fijn als je de nachten kunt verdelen he.

Lein: Goed dat je je even meldt en dat dan net je verhaal weg moet glippen, dat is irritant.

Roze wolk: Hoe was je verjaardagsfeestje, lekker druk?

CD: Fijn dat je met dat gesprek in elk geval wat hulp in gang hebt gezet. Het klinkt heel zwaar allemaal. Een vriendin van mij heeft ook twee kleintjes waarvan de oudste heel druk is en die vindt het ook heel zwaar. Goed dat je aan de bel trekt hoor, zeker als je alles (grotendeels) alleen moet doen. Dat is ook wel een hele taak. Veel sterkte!

Murpeltje: Heftig verhaal zeg van je moeder. Gelukkig is daar wel wat in veranderd in de loop der tijd, maar het moet voor haar vreselijk zijn geweest.

groetjes!
Het is weer echt zo'n periode dat iedereen ziek is geloof ik.

Afgelopen week heeft Fara een flinke verkoudheid met koorts gehad. Was het een paar dagen beter, ga ik haar gisteren ophalen op het kdv was ze weer ziek!. Hadden ze haar temp. opgenomen had ze weer 39,5!

Vannacht dus ook weer een paar keer wakker....

Ik vind het helemaal niet leuk dat mijn baby bijna geen baby meer is maar als ik dan 's nachts wakker word dan herinner ik me ineens die eerste maanden weer... Wat je dat eigenlijk snel vergeet die slapeloze nachten enzo, ik herinner me meestal alleen de leuke dingen!

Het was toch af en toe wel zwaar om niet meer dan 3/4 uur slaap te krijgen aan een stuk, en onzekerheid of ze wel genoeg groeit enzo.

San, kan me die verhuiss stress helemaal voorstellen. Heb je er eerst zo'n zin in, kan je vervolgens niet wachten totdat het allemaal voorbij is!

CD; Ik hoop dat je snel hulp krijgt zodat jullie weer wat meer rust in huis krijgen!

Ongeduld, heeft Guido al tandjes of komen de eerste door nu?

Ik heb al een half jaar Detinox in de kast staan maar tandjes krijgen ho maar! Haha.

Roze wolk; nog gefeliciteerd met je verjaardag!

Ik ben ook al vaker na aan het denken over Fara's 1e verjaardag. Ik denk dat wij op een zondag middag een paar goede vrienden en familie uitnodigen. Zo tussen 1 en 4 ofzo. Nog niet te groot in ieder geval!

Vraagje; ik wil voor Fara graag een loopauto ofzo kopen. Nu ben ik een beetje op internet aan het kijken en zie ik zoveel verschillende dingen! Was is leuk/handig voor een kindje van 1?

Ik ga dit even posten en dan probeer ik een paar foto's te plaatsen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven