LLJ08M

03-06-2008 23:03 1829 berichten
Alle reacties Link kopieren

tieger wijzigde dit bericht op 02-01-2010 23:22
Reden: Tabel opgeschoond
% gewijzigd
Uitslag van de klin.geneticus was super goed, aan hand van de fotos van brabbelman als 1 jarige en vader van brabbelman zagen ze dat er heel veel overeenkomsten waren in het gelaat dus met andere woorden, we hebben een `normaal`kindje..

Wel de groei in de gaten houden zij ze.

Maar nou las ik vandaag dat een baby 1 jaar na geboorte zo`n 6 a 8 kilo zwaarder moet zijn, Kaj was 2880 en was vorige week 8200 dus dat vind ik hartstikke meevallen dan.

Vandaag bij de fysio geweest en ze vond Kaj in 2 wkn tijd grote stappen vooruit zijn gegaan, qua ontwikkeling en groei.

Dus een trotse mama zit hier.
brabbel wat super om te horen!!!! ben echt heel blij voor jullie!!!!
Brabbel, wat super meid! Dit is echt goed nieuws!
Brabbel, wat goed nieuws! Wat een opluchting!

Mango: Zullen we onze date maar verzetten? Ik durf het niet aan terwijl Guido nog herstellende is. Ik zal je vanavond wel even nieuwe data doorgeven (hyven op het werk kan niet meer, nu is het wachten tot ze het forum blokkeren!).

Guido gaat steeds beter. Vanochtend dronk hij ineens zijn fles melk leeg en tot ik wegging was het er ook ingebleven. Vandaag is ie thuis met papa, dus die zal hem wel weer goed verwennen. Nu eens kijken hoe we zijn gewicht omhoog kunnen krijgen...
Brabbel; Wat een goed nieuws!!

Ongeduld; Wat een schrik, maar fijn dat ie weer opknapt!!!!

Choco; wat een nare berichten.. dat zet je wel weer met beide benen op de grond.

Zoef; Nog gefeliciteerd met Luuk!

Parelhoen; Fijn dat de echo goed was!

Gisteren oproep voor de kindercardioloog gekregen, moeten 16april heen.

Verona staat nu steeds vaker 'per ongeluk' los.

En nu ga ik gauw een vieze luier verschonen... pfoe wat een lucht
Lieve Brabbel,

Wat een dubbel goed nieuws, Kaj in orde en getrouwd! Van harte gefeliciteerd.

Liefs Parelhoen
Hai meisjes!

Lang niet geweest, maar nu even een paar minuten over...

Brabbel: nog gefeliciteerd! Bevalt het als getrouwde vrouw?

Ongeduld: meid, wat vervelend van Guido zeg, hopelijk knapt hij nu gauw goed op!

Mail je nog even wat data door voor onze date?

Twan heeft vrijdag 6 maart ook z'n eerste losse stappen gezet! En hij krijgt er lol in, want gister probeerde hij niet anders!

En dan dat trotse glunderende koppie, zo mooi! En dan de reactie van Kevin: kijk mam, hij loopt! hij loopt!

En dan trekt Kevin hem aan z'n handjes mee door de kamer, alleen kan die arme Twan hem amper bijhouden, haha.
CD: Gaaf!!

ongeduld: hoe is het met je sollicitaties?

hier twee bijna-zieken, gelukkig is het deze keer bij een klein koortsje en veel snot gebleven....

moet deze week overwerken en heb morgen cursus, dus genoeg te doen,

ga eten.

gr
San: Spannend hoor, de afspraak bij de kindercardioloog!

Crazydesi: Wat goed van Twan! En wat leuk dat Kevin dan ook zo enthousiast is! Echt een trotse grote broer!

Ik probeer vanavond met agenda op schoot wat data te mailen!

Murpeltje: Veel succes met de drukke week! En ik hoop dat alle bacterien ook bij jullie snel verdwenen zijn!

Oja, ik wacht op de uitnodiging voor de 2e ronde en heb nog wat anders lopen. Ik doe het lekker rustig aan, heb immers nog werk tot juli.

Effe een vraagje. Sinds Guido beter is, heeft hij van die buien. Dan is ie boos en iedereen zal het weten. Of wanneer hij iets niet mag (bijv. bij de stopcontacten zitten), dan zet hij het op een krijsen. Echt niet te zuinig. Hij doet het nu ook 's ochtends vroeg als hij wakker is (vanochtend 5.15 uur..). Is negeren de beste optie? Wie weet raad???
Ongeduld; Verona kan soms ook zo opstandig zijn, als ze dr zin niet krijgt, dan gaat ze met haar hoofd op de grond bonken. Vaak pak ik haar dan wel op, om haar te kalmeren; of probeer haar ergens anders mee af te leiden en dan is het vaak ook wel weer ok.

Crazydesi; Wesley kan ook zo enthousiast reageren als Verona iets presteerd wat hij dan weer zo ongelofelijk knap vind (ondanks dat ze dat al veel vaker heeft gedaan haha)

Verder alles hier redelijk ok, ik loop met een vette keelpijn rond, met als gevolg een lichtelijk griepje... (ok, had ik zat.dag met dat mooie weer me toch tijdens de klusjes iets warmer/beter aan moeten kleden..............)
Wat een rust hier!

San: Wat balen, die keelpijn!
hallo allemaal!

Even gedag zeggen hoor, hier heel druk met klussen in het nieuwe huis. dat doen we nu steeds op do-vrij-za-zo. De kinderen gaan dan naar onze ouders. Wel fijn geregeld zo maar wel vermoeiend, want naast het klussen moet er ook nog aandacht besteed worden aan het huishouden en aan die lieve samuel en sharon natuurlijk!

Gisteren met sharon naar het cb geweest, ze kruipt heel raar, met haar rechterbeentje een soort in hurkhouding/ staand en links op haar knietje kruipend. Ziet er raar uit, net een aapje.

Nu denkt de arts dat haar rechterbeentje iets langer is dan haar linker, en ook haar bilnaad wijkt af. morgen even langs de huisarts, waarschijnlijk moeten er foto's gemaakt worden.... ben benieuwd, mijn mooie prinsesje!

Ze heeft niet gehuild bij de prikjes, zat heel geinteresseerd te kijken, had de arts in haar hele loopbaan nog nooit meegemaakt haha. Ik was ook zeer verbaasd moet ik zeggen.

nou hier hou ik het even bij, samuel roept al dat ie wakker is maar hij heeft nog geeneens geslapen... en ik ben snipverkouden en kon wel wat rust gebruiken...
hier ook een opgewonden standje hoor. boos als iets niet lukt of als ze iets niet mag!

en ook kuren met avondeten, we krijgen er alleen eten in als we haar afleiden en gisteren mocht ze wat van onze lasagne proeven, wilde ze het niet hebben van haar eigen lepeltje, maar vond ze het héérlijk om het van ons bestek af te happen......

kleine dramaqueen

ik houd me aanbevolen voor tips en trucs

San sterkte (ook al duurt het nog even), vrienden van ons hadden hetzelfde met hun dochtertje en daar bleek alles ok te zijn, bij Verona vast ook.

gr
Hallo allemaal,

Roze wolk sterkte in het ziekenhuis en wat is Sharon een stoere meid zeg Demi heeft echt goed gehuild toen de naalden haar armpjes in gingen.

Brabbel wat een super goed nieuws zeg van Kaj.

Wat leuk he dat al de kids gaan proberen te lopen en ook al loslopen.

Zoë kan hier ook helemaal uit haar bolletje gaan als Demi weer iets nieuws doet echt zo lief.

Demi is nu 75 cm en 10.110 gr.

Oh ja voor ik het vergeet ik ga 21 maart voor de tattoo op mijn pols ben er helemaal uit.

Het worden 2 hartjes die in elkaar overlopen met in elk hart een naam van de meiden.

Demi is echt superondeugend, als er iemand binnenkomt en de gangdeur gaat open loopt ze er gelijk naar toe pakt haar jas en staat dan met haar handje te zwaaien en zegt dada(dagdag)

We zijn ook al een paar keer naar de geitenboerderij geweest in de buurt bij ons.

Echt superleuk voor allebei de meiden ze kunnen er pony rijden voor het mega bedrag van 70 cent.

Ze mogen tussen alle lammetjes lopen en je kunt er ook flesjes melk kopen die ze mogen geven ook voor 70 cent!!!!!

Demi loopt ook al heel dapper tussen de lammetjes en als ze omver gelopen word gaat ze naar dat lammetje toe en staat ze heel eigenwijs met haar vingertje het lammetje te waarschuwen klinkt ongeveer zo tatatatattatakatatata.

Weer ff genoeg geschreven ik ga nu weer snel aan het werk.
Sorry dat ik zo weinig reageer, maar sinds laptop gecrasht is, is hij zo traag als dikke stront.

Dus kan alleen ff op het werk maar daar is het ok mega druk !

Feesie was erg leuk, ik wacht nog op foto`s ervan.. Maar was super geslaagd !!

Met Kaj gaat het ook geweldig, heeft zondag zijn eerste stapjes gedaan yeah !! ( aan de hand dan he ) verder eet hij ook steeds meer gewoon eten. Ben zo happy de peppie..hij weegt nu 8245, las laatst in Ouders van Nu dat een kindje een jaar na geboorte 6 a 8 kilo zwaarder moet zijn, kaj was 2880 en is nu 8245 nou dat zit nu ver van de 6 kilo af, vind ik toch netjes

we hebben drukke leuke weekenden voor de boeg, mannetje heeft het super druk dus kortom kan niet beter..
wat fijn brabbel dat het zo goed gaat met kaj!!!

Huisarts dacht gelijk dat het niet goed is met haar heupjes, ook omdat lief vroeger ook een tijd met spalkjes heeft moeten slapen. dus gelijk naar het ziekenhuis voor een foto. Op de verwijzing stond verdenking van heupdysplasie, nou daar word je niet blij van als je daarop gaat googlen maargoed, maandag de uitslag, ik ben heel benieuwd, misschien is het toch gewoon raar aangeleerd kruipen, anders hadden ze het toch wel eerder ontdekt???

Wij hebben weer een hele dag geklust, ik ben doodmoe. Zo lekker douchen en dan x factor kijken

fijn weekend allemaal!
BrAbbel, fijn dat alles goed gaat!

RW, houdt ons op de hoogte hoor. Pipsie heeft ook bijna een jaar in een "harnas" gezeten wegens heupdysplasie.

Zo, eindelijk weer wat meer tijd. Ik ben er nu weer wat vaker, was een tijdje druk met verjaardagen en andere leuke dingen.

Kan nu niet slapen want te lang doorgewerkt vanavond, ga maar even een beker warme melk klaarmaken en dan met een tijdschrift in bed. Hopelijk helpt dat, er is ook niets op tv wat me boeit momenteel (pokertoernooi, journaal, seksles... duh .
Brabbel, nog gefeliciteerd met je huwelijk! En fijn dat het met Kaj zo goed gaat!

Murpel, hier ook zo'n dramaqueen! Ben dat helemaal niet gewend van zoonlief. Maar ik vind het soms we moeilijk om mee om te gaan.

Wordt er bij jullie al gepraat? Hier nog steeds weinig.

M was trouwens vorige week ook naar het cb geweest. Ook niet gehuild! Ze was t.o.v. de vorige keer maar 350gr aangekomen. Niet zoveel maar ze is ook veel ziek geweest.

Roze wolk, M moet nu ook naar het z'huis voor een echo van haar heupjes. Ik vind het ook wel spannend. Wanneer krijgen jullie uitslag? Wij hebben 27mrt een afspraak.
waarom denken ze bij M dat ze iets aan haar heupjes heeft Hezter? Wij krijgen maandag al de uitslag, afgelopen donderdag naar de dokter en er was gelijk plek voor de foto in het ziekenhuis. Vind het nog lang duren, ben er echt al zenuwachtig voor, als ik alles bij elkaar optel kan ik bijna niet meer geloven dat er niet iets mis is, maargoed nog 2 nachtjes slapen en we weten het. Waarom moet jij zolang wachten?

Nou maandag meer, en als het negatief is ga ik heeeel veel aan je vragen pips!
Ze had een raar looppatroon, buigt o.a. haar knietjes niet en nog iets maar dat weet ik niet (manlief was naar het cb, cbarts kwam er mee) en die afwijkende bilplooi. Alhoewel dat heel vaak ook helemaal niks hoeft te betekenen. De huisarts achtte de kans klein dat er echt iets is, maar wil wel voor de zekerheid dat er een foto gemaakt wordt. Ik hoop maar dat hij gelijk heeft. Ik ben toch ook best zenuwachtig. 'Het' zit trouwens wel bij manlief zijn kant in de familie.

Ik vond 27 mrt best snel, haha. Ze moet eerst een foto laten maken en dan een uur later afspraak met een orthopeed. Ik ging ervan uit dat we dan dus ook gelijk uitsluitsel hebben. Maar mss dan nog wel een keer terugkomen.

Succes morgen!
Roze wolk: Wat een zorgen ineens om jullie kleine meid! Ik duim met jullie mee!

Murpeltje:Tja, tips.... Ik laat Guido eigenlijk altijd maar gaan met eten, want ik heb geen zin in drama's aan tafel. En ik merk dat hij dan juist wel gaat eten. Hier dus geen tips...

Brabbel: Wat heerlijk dat het zo goed gaat met Kaj! Hij haalt Guido zo nog in, want die was laatst 8595!

Vanochtend ben ik met Guido en een mama van mijn andere topic naar ballorig geweest. Wat vinden die kids dat toch heerlijk! Zo genieten om dat kleine mannetje zoveel lol te zien maken!
Oh, Hexter, vergeet ik jou helemaal! Jij ook veel succes met je meisje!
RW: Hè bah, wat naar van Sharon. Ik hoop voor jullie dat alles goed is! Best wel raar dat ze daar nu pas mee komen. Bij Esmee werd er iedere keer naar gekeken.

Kom je het melden zodra je het weet?

Ik heb een paar foto's van jullie huis gezien. Begint er al goed uit te zien!

Hetzer: Bij jullie dus ook. Hoop ook voor jullie dat het goed zit.

Ongeduld: Hier wordt ook enorm gegild als madame haar zin niet krijgt. Wij negeren het. Maar dat is 's ochtends om 5.15 niet echt fijn. Esmee is ook steeds heel vroeg wakker. Wat dat nou is? Wij hebben het idee dat het wel eens iets met haar hoektanden te maken kan hebben.

Murpeltje: Esmee wil ook alleen maar zelf eten. Ze krijgt nu haar bordje op haar tafelblad en graait er zelf in. In haar ene hand heeft ze een vork waarmee ze driftig prikt en met de andere stopt ze het eten in haar mond. Na een tijdje zo te knoeien staat ze wel open voor hulp bij het eten. Maar het is me een dramaqueen......

Hier gaat alles verder zijn gangetje. Het is druk hier. Vanavond is de eerste avond deze week dat we beiden thuis zijn en man ligt alweer in bed. Hij had gister een optreden en dat is laat geworden (of vroeg....) en Esmee was alweer om 7.00 wakker. Echt wakker, dus beneden ook veel geluid maken.....

Ze is dit weekend weer heerlijk aan het dramaqueenen. Als iets niet lukt: Gillen, als ze haar zin niet krijgt: huilen, als het niet gaat zoals mevrouw het wil, dreinen. Erg gezellig..... Tips hiervoor? We negeren het zoveel mogelijk en als dat niet wil pakken we haar even bij de arm beet, kijken haar aan en zeggen "Nee".

Ze eet ook als een bootwerker. Soms wel vier stukken brood op een dag. Sowieso een stuk, maar vaak wel twee stukken fruit op een dag en dan nog een rijstwafel/soepstengel/koekje/rozijntjes.

We moeten dinsdag naar het cb. Ben benieuwd wat ze weegt/meet. En dan bespreek ik ook even haar eetpatroon. (en haar gedrag)

Ik heb het idee dat ze een maatje gaat overslaan. Ze komt net in 80, maar past ook al veel dingen van 86 en 80 begint soms wat kort en strak te zitten. Raar, ze was altijd zo'n kleintje en zo fijntjes.

Even een vraagje voor de moeders van lopende kinderen. Een oude vrouw op mans werk vertelde dat kinderen gingen lopen als hun fontanel dicht was. Is bij jullie kinderen de fontanel dicht?

Bij Esmee nog niet en ze loopt ook nog niet. Ben heel benieuwd of hij bij jullie kindjes wel dicht is.
wat grappig mango, ik heb wel eens gehoord dat kinderen pas gaan springen als hun fontanel dicht zit.... volgensmij is beide een fabeltje.

Pittige tante die esmee! Heb geen tips, hier een rustig meisje, ze kan af en toe wel gillen maar dat is meestal als haar broer d'r speelgoed afpakt.

Had vanmorgen al de dokter gebeld, was de uitslag nog niet binnen. ik moest donderdag maar bellen want dan was onze dokter er ook pas weer en dan kon ik het gelijk met haar bespreken. Ja daaaag. Ik bel straks gewoon weer.
Geen heupdysplasie! Helemaal opgelucht!

Het verhaal van ongelijke benen en asymetrische bilnaad zit nog wel in mijn hoofd, heb de dokter nie gesproken, die is er donderdag pas weer. Weet niet of we daar in het vervolg nog op moeten letten of is dat met die foto ook uitgesloten? (als je haar beentjes naast elkaar houd zijn haar knieen niet op gelijke hoogte)

Bel donderdag de dokter nog even voor mijn vragen en hopelijk is alles duidelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven