LLJ08M

03-06-2008 23:03 1829 berichten
Alle reacties Link kopieren

tieger wijzigde dit bericht op 02-01-2010 23:22
Reden: Tabel opgeschoond
% gewijzigd
He hallo,

Ik hier ook weer eens.

Tieger: ik zou aanraden om verhuizers in te schakelen. Als je een beetje goed rondkijkt bijvoorbeeld op marktplaats kun je is mijn ervaring een goede en ook niet al te dure vinden. En het is zo prettig, We moesten toen van een flat zonder lift naar een huis verhuizen.

Mango: Marijn gooit zijn knuffel ook altijd uit bed, ik was de eerste tijd nog zo naief om te denken dat het per ongeluk ging.

Dat Esmee tot 9.00/9.30 kan uitslapen. (ok niet bij jullie, maar toch). Bij Marijn betekent uitslapen, kwart voor zeven.

Marijn is gisteren van de trap gevallen. Slik, heel hard brullen gelijk, mijn man en ik hadden een hartverlamming. De deur bleek van de zolder bleek niet helemaal goed in het slot gevallen te zijn. Gelukkig heeft hij er niet veel aan overgehouden. Ik ben niet zo opruimerig en we hadden nog het voedingskussen in de hoek van de trap liggen, waarschijnlijk is hij daar eerst tegen aan gevallen en heeft dat de val gebroken. We zijn nu nog wel voorzichtiger geworden met de trap. Hij kan al goed de trap oplopen, maar we oefenen nu ook gelijk wat uitgebreider de trap af.

Vandaag nog op kraambezoek geweest. Wat zijn ze toch klein zo vlak na de geboorte. Ongelovelijk dat Marijn zo klein is geweest.

Volgende week moet ik voor mijn werk een week weg, ik zie er wel een beetje tegenop, ik ben nog nooit zo lang bij Marijn weggeweest.

Liefs, lein
lein succes!

voor de rest hou ik het kort, want ik reageerde al 2x en allebei de keren tekst niet geplaatst.

we zijn met vier stellen en vier kleine kinderen (manon de één na oudste) een lang weekend naar Zeeland geweest,

het was heerlijk, maar we lagen na thuiskomst om kwart over negen op bed, gesloopt haha.

verder alles ok, we moeten alleen als gekken achter manon aanrennen en politie-agentje spelen.

gr M
Tieger, fijn dat jij het ook herkent.

Mango, wij hebben geen starterswoning. Een gewoon hoekhuis met 4 slaapkamers, maar wel betaalbaar in deze regio. Dus waarschijnlijk gemakkelijker te verkopen dan bijv. het huis van mijn zus voor ¤450.000 in A'foort

Suze gaat niet naar mijn school (dan komt ze gegarandeerd bij mij in de klas en dat zie ik niet zitten) Ze gaat naar een school een dorpje verderop (1,5km), waar we ook naar een huis aan het kijken zijn.

Lein, wat rot voor Marijn (en voor jullie) Paul kon Finn in het weekend nog maar net bij zijn armpje grijpen toen hij in het trapgat bungelde. Hij had het obstakel onder de zoldertrap weg gekregen en was onder de onderste traptree door gekropen.

Veel succes komende week!
Jeetje, Lein, wat een schrik! Maar goed dat jullie niet zo opruimerig zijn!

Yada: Bij jullie dus ook een bijna trapongeluk.... Het lijkt me inderdaad heel raar om je eigen kind in de klas te hebben! En ook al verhuiskriebels!

Tieger: Succes met het geregel!

Mango: Hier geen prblemen met inslapen.. Wel blijft Guido een dramaking...

Murpeltje: Lijkt me heerlijk, zo'n weekend! Maar inderdaad ook heel vermoeiend!

Afgelopen maandag is mijn tante op 52-jarige leeftijd plotseling overleden. 3 hersenbloedingen en een epileptische aanval... Zo ongelooflijk, zo onwerkelijk. Het snijdt echt door je ziel om de het verdriet van je oom, neef en nicht te zien.... Zaterdag crematie. Ze was erg actief in het verenigingsleven, dus ze verwachten een enorme drukte. Zo'n drukte dat ze de kantine van de sporthal opengooien... Erg heftig allemaal.

Vanavond had ik ook wat. Guido zat lekker in bad te spelen en ik zit op mijn knieen naast het bad. Wat ik precies deed, weet ik niet meer, maar mijn linkerschouder schoot in ieder geval uit de kom. Auw! In een reflex kon ik hem zelf terugduwen, maar ik zag wel even sterretjes. Gelukkig bleef Guido lekker rustig spelen, waardoor ik kon bijkomen. Het is nog steeds behoorlijk pijnlijk....
ongeduld wat verschrikkelijk zeg, gecondoleerd met je tante. Sterkte de komende tijd.

En je schouder uit de kom auw auw lijkt me HEEL pijnlijk.

zielig dat marijn van de trap is gevallen, lijkt me echt onwijs schrikken. Gelukkig heeft hij er niks aan over gehouden en had jij niet goed opgeruimd

tieger succes met verhuizen, het heeft mij echt een paar jaar van mijn leven gekost volgensmij haha het is verschrikkelijk hard werken met twee kleine kinderen.

we wonen hier nu ruim een maand en nog steeds zijn we moe en moeten we uitrusten van alles. kunnen s'avonds alleen maar op de bank zitten. Echt heel suf. tips.... ik heb overal lijsten van gemaakt en veel vrienden en familie ingeschakeld en iedereen gerichte taken gegeven. Ouders en schoonouders pasten in de weekenden op de kinderen zodat wij keihard konden werken. Doordeweeks zorgden we voor oppas en konden we gaan shoppen bij de ikea of klussen enzo. Ging heel goed allemaal maar was keihard werken maar we hadden veel mensen om ons heen die ons konden helpen.

Verhuizing hebben we zelf gedaan, steeds wat spullen meegenomen en de laatste dag de grote spullen.

sharon is in de nee fase. Echt ongelofelijk. 16 maanden!

ze wil niet eten, niet aankleden, geen luier verschonen, niet in de wandelwagen (uit uit uit maar lieve schat je kan nog niet lopen) niet slapen.

Als samuel iets afpakt roept ze heel hard MIJ en laat ze echt niet los. Het is wel heel schattig hoor zo'n kleine dreumespuber maar soms ook wel lastig. Gelukkig pak je haar nog makkelijk op om alsnog haar luier te verschonen haha
Effe snel, moet zo Wesley van school halen..

Ongeduld; Gecondoleerd met je tante!!! Heel veel sterkte de komende tijd!

Hier gaat ie verder prima, Wes was de laatste paar dagen van de vakantie niet echt fit, paar keer overgegeven, en manlief is ook niet up to date... Hopen dat het virusje mij dit keer overslaat!!

Met de tuin gaat het gestaag verder. De bestrating ligt er iig in, dus fase 1 is klaar!! Zaterdag beginnen we met de schuttingen, kan niet wachten totdat ik lekker buiten kan zitten/bezig zijn, zonder te kijk te zitten!

Nou ik ga! Tot gauw!

X
Jeetje Ongeduld nog gecondoleerd, hoe was de plechtigheid ??

Iedereen een leuke moedersdag gehad ?> Nou Kaj was om 6.00 al wakker, mijn kadootje voor vandaag hahaha

Nee ik had 2 wkn geleden een loungebank gehad en afgelopen dinsdag was ik jarig en had ik een zonnebril gehad.

Man en ik hebben altijd onze verjaardagen met moeder en vaderdag hahaha dubbel verwend worden.

Vraagje hebben jullie de box er al uitgegooid ? Of staat hij er nog ?
Ongeduld, gecondoleerd meid, wat vreselijk zeg. Hoe was de uitvaart? Sterkte ermee.
Hoe gaat het nu ongeduld? Gecondoleerd en hopelijk hebben jullie op een goede manier afscheid kunnen nemen.

Brabbel onze box ging 8 maanden geleden al de deur uit.

Onze kinderen speelden vanaf een maand of 7 op de grond, omdat ze die ruimte heerlijk vonden. Ze konden/ kunnen nauwelijks kwaad doen in huis, dus ik laat ze gerust achter als ik naar boven loop.

Ik heb een heerlijke moederdag gehad. Geweldig weer, ontbijtje op bed en een vreselijk plantje dat dochterlief gekocht had. Samen waren we uit eten geweest zaterdagavond met vrienden, ook erg leuk. Ik hou nooit zo van verplicht dure cadeau's op dit soort dagen en gelukkig heeft manlief deze dagen ook niet nodig. Hij verrast me tussendoor vaak zat.
Hebben jullie ook zoveel problemen met het forum??

Brabbel: Wij hebben heerlijk uitgebreid ontbeten, en ik kreeg een enorme doos merci en natuurlijk een mooi tekenwerk van Guido. Volgend jaar lijkt moederdag me helemaal leuk, want dan is Guido zich veel bewuster ervan.

Hier staat de box nog, ik vind het te handig om Guido er even in te zetten als ik bijv naar het toilet moet.

Het afscheid was "mooi". Erg druk en verdrietig natuurlijk, maar het was precies zoals de familie wilde.

Zo schattig. Binnenkort trouwt mijn nicht. We gaan Guido voor het eerst een nachtje uit logeren doen. Ik stelde vriendlief voor om er meteen een dagje met z'n tweeen aan vast te plakken. Nou, hij wilde best in een hotel overnachten, dan uitgebreid ontbijten, maar daarna wilde hij toch echt terug naar Guido. Lief he!

Guido heeft de werking van de afstandbediening ontdekt....

Zo, nu snel naar het werk!
Ongeduld; forum deed van de week bij mij ook zo raar.....

Verona gebruikt de afstandsbediening als telefoon....... heel schattig! loopt ze daarmee rond te 'kletsen'.

Brabbel; Hier staat de box er ook nog, nu zit ze er vaker niet in dan wel, maar soms is ze zo aan het dreinen dat ik haar er wel inzet zodat ze weer wat tot rust kan komen, of als ik boven even de was op moet hangen, en even geen zin/tijd heb om haar daar bij om heb lopen te spoken.

Moederdag was hier niet zo bijzonder; Manlief vind zulke dagen maar onzin, en die vertikt het dan ook om maar iets te kopen..... Heb dit jaar, voor het eerst er dan maar ook niet op gezinspeeld, hielp voorgaande jaren ook niet ;)

Wesley stond al wel vroeg naast mn bed met zn zelfgemaakte tekening&kadootje. Hij was eerst al beneden geweest, en daar had ie bedacht dat ik vast niet zo lang kon wachten, dus bracht ie het al naar mij toe, zo lief! Dus kon ik met mn duffe hoofd zn kadootjes uitpakken haha...

De tuin vordert hier nu gestaag, manlief is al een paar avonden met zn vader en de achterbuurman bezig met de schutting te plaatsen, eind deze week gaan de laatste meters eraan! Dus dan is fase 2 ook al bijna aan zn einde!!
up
Hey meiden,

Leven we allemaal nog?

Het is hier erg druk. De voorstellingen zijn vorige week begonnen, tel daar een verkouden mango en een Esmee met oorontsteking bij op en dan weet je het wel.

Wederom oorontsteking bij Esmee. Maar geen doorverwijzing naar de KNO. De huisarts was het daar niet mee eens. Volgens haar hebben buisjes geen zin (groeien er toch snel weer uit) en amandelen groeien terug. Daarnaast wordt haar taal/spraakontwikkeling niet belemmerd. En ze vermoedt dat Esmee of astma of hooikoorts heeft en dat wil ze zien ontwikkelen.

Esmee heeft nu ook al een baby inhalator. Zo'n vreselijke toeter.

Ik heb er zo mijn twijfels bij. Iedere keer weer die ab's en neusdruppels, steeds weer gebroken nachten en hele korte middagslaapjes.... We denken er over na om naar de homeopaat te gaan.

Nu Esmee weer beter is is ze weer zo lekker vrolijk! Ze vreet van alles uit, lacht heel veel, speelt lekker zelf, danst en slaapt tussen de middag ineens weer 2,5 tot 3 uur.

Zijn jullie kindjes ook zo slim? Esmee begint dingen te snappen. "Kom we gaan je jas pakken" en dan loopt ze naar de gang en wijst ze omhoog naar de kapstok "Die,die, die" "Zullen we gaan eten?" en dan loopt ze naar de kinderstoel. Ze heeft één keer gezien dat ik een cd in de wii deed en nu probeert ze dat zelf ook steeds.

Ze begint ook dingen te benoemen: "paad" (paard) "Aaaaai" (poes of hond), "Brrrr" (auto)

Ze is wakker, zal haar uit bed halen.

Andere keer wat minder ego!
ja, ik leef nog, maar kan steeds niets posten!

ook ego: manon slaapt ineens ook veel langer en soms zelfs weer twee keer.

ze zegt bal, tas en jas en papa en mama.

ze snapt ook dingen, bijv als je vraagt waar haar (uitgetrokken) sok is, of ze hem wil brengen zodat ik hem aan kan doen en hup ze loopt de kamer door totdat ze hem heeft en komt ermee naar je toe, super!

veel beterschap voor esmee.

liefs M

ze snapt ook dingen, bijv als je vraagt waar haar (uitgetrokken) sok is, of ze hem wil brengen zodat ik hem aan kan doen en hup ze loopt de kamer door totdat ze hem heeft en komt ermee naar je toe, super!

liefs M

liefs M
zucht, das dan ook weer overdreven :-)

en esmee is natuurlijk al beter, alleen een beetje aan de kwakkel......

ga maar weer snel de tuin in!

gr
hoi hoi

ja ik leef ook nog, maar hebben nog steeds geen internet, GROM maar mogen nu 'meeliften' bij de buren.

lief en ik hebben de hele week vakantie maar omdat we nog steeds niet ons huis hebben verkocht zijn we niet weggegaan maar hebben leuke uitstapjes gemaakt, dagje dierentuin, dagje strand, vrienden bezoeken, helemaal gezellig allemaal!

Verder alles goed. Sharon loopt sinds zondag aan de hand. Nog wel heel wankel, ze leunt nog helemaal op je maar ze vind het nu tenminste leuk om te oefenen, ze zegt dan ook stap stap. Lief!!!

Met praten is ze heel ver, ze kan nu 41 woordjes (heb ik toevallig geteld omdat het cb vroeg hoeveel woordjes ze kon zeggen, het gemiddelde schijnt 3 te zijn namelijk) je kan dus al heel goed met haar communiceren, is erg leuk. Nog steeds is het heel vaak NEE maargoed we lachen er maar om.

Van de week was ik in het winkelcentrum, vroeg iemand of ze niet wilde lopen (ze zat in de wandelwagen) dus ik, ze kan nog niet lopen. gelijk een verbaasd gezicht, hoe oud is ze dan????

ze word veel ouder geschat omdat ze best groot is (heeft nu maat 86/92 en al een hele bos haar heeft (al 2 keer naar de kapper geweest) en dus al wel wat woordjes kan.

nou genoeg opgeschept haha

Ben bezig met samuels verjaardag, hij word bijna alweer 3 jaar! Ongelofelijk wat gaat het snel. Vandaag de uitnodigingen geschreven.

zielig esmee weer oorontsteking! druk hoor met die voorstellingen! Lijkt me wel gaaf!

murpel lekker dat manon zo lang slaapt! sharon is nu pas sinds kort over gegaan naar 1 slaapje

nu ga ik nog ff wijn drinken met mijn lief

fijn weekend allemaal!
Hier gaat alles goed, weekend weg was vorige week erg leuk, vermoeiend met alle kids maar erg gezellig.

Volgende week woensdag gaan we op vakantie, we vetrekken om 5.15.. pff vroeg maar heb je wel wat aan de dag..

met Kaj gaat het ook super goed, hij eet steeds regelmatiger en beter.. Komt nu ook wat minder vaak `s nachts maar is wel elke keer vroeg wakker maarja het zit er nu eenmaal in dus dan raak je er wel aan gewend en man en ik doen het samen en dat scheelt een hoop frustatie hoor !

Kaj zegt al best veel woorden hij zegt ook heel veel woorden na als je wat tegen hem zegt, zo leuk... Wordt elke dag steeds meer verliefder op hem !!

Vandaag wil ik ff naar de Mediamarkt voor een nieuwe fotocamera kijken.

En na de vakantie gaat de box eruit. Tafel en stoel er voor in de plaats en spelen maar..
Bij mij sluit de vivapagina ook constant. erg irritant.

Hier gaat alles goed. Dochterlief is 4 geworden en gaat nu naar school. Finn vindt de tijd alleen met mama heerlijk. Als ik zeg: 'ga maar een boekje halen" dan doet hij dat en probeert op schoot te klimmen om gezellig te lezen.

Hij voert al allerlei opdrachtjes uit en begint steeds meer te praten en te zingen. Avondeten is over het algemeen nog steeds rampzalig. Pffff.Hopelijk gaat het een keer over.

r YAda
Pff wat een nacht........... was vanaf 3uur wakkeer toen het onweer begon.... vanaaf maar vroeg mn nestje in......

Vorige week was het ook aldoor laat.. (feestweek in t dorp = te veel wijntjes/dansjes/gezelligheid!!)

Op mijn dufheid na, gaat het hier verder prima. De tuin vordert gestaag, het is iig al wel helemaal gesloten dus kan Verona nu wel 'alleen' buiten laten lopen. Zonder haar continu in het oog te moeten houden.

Verbaas me ook elke dag weer, hoeveel ze begrijpt van het leven van alle dag. Als ik zeg dat ze naar boven moet voor een schone luier, of naar bed moet, gaat ze bij de deur staan, of als ik ze roep voor het eten dan komt ze bij de kinderstoel staan, en meer van dat soort dingetjes, geweldig!

Eten gaat redelijk, ze wil het vooral zelf doen...... en dan ook het toetje................... maar dat wil ik dus (nog) niet vanwege de grote kliederboel die dan ontstaat.. Maar dan zet madam het dus op een gillen! niet normaal meer...... Lekker ding.
Zo, daar ben ik eindelijk ook weer eens!

Het is enorm druk geweest met allerlei leuke dingen, dus deze week heb ik helemaal niets gepland!

Roze wolk: Jeetje, 41 woorden al! Wat goed! Zo zie je maar dat ieder kind zich op zijn eigen manier ontwikkeld.

San: Vriendlief heeft een nieuw mobieltje, dus Guido heeft zijn oude gekregen. Hier loopt ie de hele tijd mee rond te hobbelen.

Mango: Ik kan me voorstellen dat je twijfelt over iedere keer die medicijnen. Misschien dat een homeopaat idd kan helpen.

Brabbel: Ik ben jaloers op jullie vakantie! Nee joh, gekkigheid, geniet er enorm van!

Wat voor camera heb je gekocht?

Yada: Wat een mijlpaal, de eerste keer naar school! Hoe vindt ze het??

Hier merk ik ook dat Guido steeds meer snapt. Doe hem 's ochtends zijn jasje aan, dan loopt ie naar de deur en vervolgens naar de auto. Zo schattig, en wat kunnen we trots zijn op onze dreumessen.

Morgen lekker een dagje vrij, dus die ga ik helemaal aan Guido wijden!
We hebben een sony gekocht met zo`n lens erop.. Je maakt er hele mooie foto`s mee en je kan er heel snel mee door schieten qua foto`s maken dus ik kan niks meer missen haha
Waar is iedereen???

K moet bekennen, heb nu ook minder tijd om te kijken/bij te kletsen.... dacht nu ook weer moet nodig es kijken... maar weinig nieuws aan de horizon.

Hoe gaat het met iedereen???

T gaat hier verder eigenlijk ook wel zn gangetje. Verona is een echt tantetje die wel weet wat ze wil, en vooral ook wat ze niet wil..

Nu wil ze bv helemaal zelf eten, dit is prima, maar ze is niet van het vlugge, en eet daardoor ook minder.. toetje wil ze dan natuurlijjk ook zelf doen, maar dat vind ik dan weer geen goed idee...

Hoe gaat het drinken van/met jullie kleintjes eigenlijk??? Laten jullie de beker/fles oid aldoor staan, of bied je die bv voor een tijdje aan, en later op de dag weer of laat je de beker aldoor staan/liggen.

Verona drinkt nl niet zo heel veel, het maakt niet uit of de beker ergens rondslingerd. Geef deze wel aldoor aan haar, maar dan is het 1 á 2 slokjes en dan is ze er weer vandoor..

En ze wil helemaal geen staartjes/speldjes meer in het haar... vind dat wel jammer, maar ja.. hoop dat dit wel weer komt..

Nou tot snel!

X San
hoi hoi!

Hier alles goed! Zeker rustig hier.

Druk hier, het huis is verkocht onder voorbehoud, dus dat moeten we leeg gaan halen, volgende week word samuel 3 (3 jaar alweer snif) en we gaan 12 juli op vakantie. duzzzz lekker druk!

eten en drinken; sharon is min of meer gestopt met avondeten, heeft samuel nooit gedaan dus weer een nieuwe ervaring (schijnt veel vaker voor te komen bij 'peuterpubers') af en toe een paar hapjes maar hoofdzakelijk niks. Ze doet haar slap af en schuift haar bord weg...

geef dan altijd nog een papfles voordat ze naar bed gaat.'

Ontbijt gaat daardoor super, en de rest van de dag ook. Ze drinkt heel veel dus dat is zo op. Zij krijgt dus meer op vaste tijden drinken. Samuel drinkt net zoals verona, af en toe een slokje en thats it dus bij hem slingerd de beker de hele dag achter hem aan en laat ik hem soms wat drinken.

en verder loopt ze sinds deze week!!! Het heeft even geduurd, maar ben natuurlijk helemaal trots en het ziet er zooo lief uit!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven